Jump to content

Telekom operater - objava osobnih podataka


SiniS

Preporučene objave

Pozdrav i poštovanje!

Javljam vam se jer putem forumske tražilice nisam našao adekvatne odgovore za slučajeve slične mojem koj želim opisati u nastavku.

 

Molim nekoga tko je stručan da me uputi u moguća riješenja.

 

Prije otprilike dvije godine prešao sam kod drugog telekom operatera.

Pritom sam potpisao standardni ugovor koj opisuje odnos između pružatelja i korisnika telekom usluge.

 

Prilikom prelaska su mi nudili opciju kojom dobivam određen broj kuna na račun ukoliko "registriram" broj.

Koliko sam ja upoznat, pod registracijom broja oni smatraju objavu broja uz ime i prezime korisnika na svojem imeniku.

Ja sam njihovu ponudu odbio, i nigdje nisam pristao na ništa slično.

 

Naime, otprije kakvih pola godine se moj broj uz moje osobne podatke (ime, prezime i adresa stanovanja sa lokacijom na karti) pojavio na jednom od imenika.

Počeli su me nazivati raznorazni oglašivači, nuditelji svega i svačega te jedan uporno-dosadan ured za potraživaja i dugovanja čij odnos samnom je druga priča.

To sve ne bi bio problem da nisam dobivao i do nekoliko nepotrebnih poziva dnevno od strane gore navedenih iz svih skupina, čiji su mi pozivi postali strahovito iritantni i naporni.

Isključivanje aparata ili promjena broja mi nije opcija obzirom da sam u takvom poslu gdje moram biti dostupan 0-24 na broj poznat ljudima s kojima surađujem.

 

Na e-mail adresu tog imenika sam uputio slijedeći E-mail:

 

"Poštovani,obraćam Vam se na ovaj E-mail koj sam dobio od Vaše agentice na broj ######.

Obzirom na moj problem koj budem opisao u nastavku, ljubazno Vas molim da mi odgovorite što je prije moguće.

 

U zadnje vrijeme, nizom poziva od meni stranih osoba kojima ja osobno nisam ustupio svoj telefonski broj, dobio sam informaciju da se moji osobni podaci nalaze objavljeni na Vašim stranicama ##########

Većina poziva mi je izazvala ozbiljne neugodnost jer tim ljudima nisam osobno ustupio niti broj, niti moje osobne podatke, niti sam želio da ti ljudi dođu do mojeg telefonskog broja i do mojih osobnih podataka.

 

Kao dokaz navedene tvrdnje, u privitku Vam šaljem snimku zaslona (print screen) Vaše stranice sa rezultatom pretrage za moje ime i prezime.

 

Molim da mi ustupite konkretan dokument koj sam ja osobno svojevoljno potpisao specifično kao pristanak da se objave moji osobni podaci na Vašim stranicama.

Također Vas molim da mi date informaciju o onome, privatnoj ili pravnoj osobi, tko Vam je ustupio moje osobne podatke, obzirom da ja osobno nisam.

 

Ljubazno molim Vaš žurni odgovor."

 

Od njih sam dobio slijedeći odgovor:

 

"Poštovana ######,

 

Vaši podaci još uvijek dolaze svakodnevno na javnu objavu na naše stranice.

 

Svi podaci koji se nalaze na stranici ######## su dobiveni od Vašeg telekom

operatera koji jedini imaju ovlasti iste ukloniti na zahtjev korisnika (Vas).

Pošto se i dalje objavljuju na stranicama ######## molimo Vas da još jednom

kontaktirate Vašeg telekom operatera i zatražite obustavu prosljeđivanja

Vaših podataka na javnu objavu na stranice ########.

Više o ######## i objavi/utaji podataka možete pročitati na sljedećoj stranici:

########/onama.html

Hvala na razumijevanju i srdačan pozdrav,

########"

 

Nadalje sam se obratio i svojem pružatelju telekom usluga sa slijedećim mailom:

 

"Poštovani,prema nahođenju agentice iz Vaše službe za korisnike, obraćam Vam se radi svojeg problema koji opisujem u nastavku.

 

U zadnje vrijeme, nizom poziva od meni stranih osoba kojima ja osobno nisam ustupio svoj telefonski broj, dobio sam informaciju da se moji osobni podaci nalaze javno objavljeni na stranicama ########

Većina poziva mi je izazvala ozbiljne neugodnost jer osobama koje su me zvale nisam osobno ustupio niti broj, niti moje osobne podatke, niti sam želio da ti ljudi dođu do mojeg telefonskog broja i do mojih osobnih podataka.

Kao dokaz navedene tvrdnje, u privitku Vam šaljem snimku zaslona (print screen) web stranice ######## sa rezultatom pretrage za moje ime i prezime.

 

U telefonskom razgovoru sa agenticom sa "########"-a, dobio sam E-mail na koj sam uputio upit vezan uz objavu mojih osobnih podataka.

U njihovom službenom odgovoru sam informiran kako su moji osobni podaci objavljeni i aktualzirani na zahtjev mojeg telekom operatera, Vas.

Na zahtjev Vam mogu proslijediti njihov službeni odgovor.

 

Molim od Vas slijedeće:

Pošaljite mi kopiju ugovora koj sam ja svojevoljno potpisao, kojim ste ovlašteni da objavljujete moje osobne podatke bez mojeg konkretnog pristanka.

Molim Vas da mi ustupite kopiju konkretnog dokumenta koj sam ja osobno svojevoljno potpisao, specifično kao pristanak da moje osobne podatke javno objavite ili proslijedite trećoj strani koja će ih objaviti na Vaš zahtjev.

 

Kako bi što skorije razriješili situaciju, ljubazno molim Vaš žurni odgovor!"

 

Nakon podosta čekanja dobio sam i njihov odgovor:

 

"Poštovani #####,zahvaljujem na upućenoj e-poruci.

Provedenom provjerom Zahtjeva za uključenjem ##### usluge je utvrđeno da na istome nije označeno da želite da Vam broj ########## ne bude dostupan u imeniku.

U skladu sa navedenim broj je dostupan u imeniku te ukoliko isto ne želite možete zatražiti aktivaciju usluge tajni broj.

Uključenjem usluge Vaš broj u roku od 48 sati neće biti vidljiv u javnom imeniku.

U privitku Vam dostavljam Zahtjev za uključenjem ##### usluge.

S poštovanjem

######

##### #######

Služba za korisnike"

 

Naime iz ovog odgovora je jasno da moj zahtjev nisu ispunili, jer mi nisu dostavili ništa od traženih dokumenata za koje sam ostavio svoje kontakt podatke (E-mail i adresu).

Također, odgovor je vrlo problematičan, jer implicira da bih ja mogao biti odgovoran i uključen u sve ono "protiv čega specifično nisam ništa potpisao".

 

Osim što me njihov čin objave mojih osobnih podataka razočarao, jer su im moji osobni podaci povjereni kao poslovna tajna, taj njihov čin mi je priuštio gomilu neugodnosti.

 

Za taj njihov nekorektan, neprofesionalan i neprihvatljiv čin želim odštetu.

 

Jesu li moji osobni podaci zaista poslovna tajna između mene i pružatelja usluge, ili sam ja u krivu što nisam donio tonu dokumenata kojima specifično tražim raznorazne stvari kako bi moja osobna prava i podaci ostali tajni i neoskvrnuti?

Imam li zapravo pravnih temelja da se obratim pravnom zastupniku i da zadovoljštivu i obeštećenje potražim pravnim putem?

 

Molim vas savijet.

 

Unaprijed vam zahvaljujem na vremenu.

 

S.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zasad, možete se upisati u registar "ne zovi" da biste se zaštitili od akvizitera, i svakako morate potraživati od operatera obrasce, od kojih je najvažniji onaj da dopuštate da se Vaši osobni podaci koriste samo u svrhu njihove evidencije i da ih neće raspačavati dalje (ili kako već taj obrazac glasi, ako postoji).

Bojim se da nećete moći doći do tih podataka, ali moći će državno odvjetništvo i policija. Slijedom toga, neki pravni put koji bih ja savjetovala jest kaznena prijava općinskom državnom odvjetništvu za kazneno djelo nedozvoljene uporabe osobnih podataka, a onda, ako operater bude osuđen za kazneno djelo, onda i naknada štete prouzročene kaznenim djelom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Puno hvala na brzom odgovoru!

Dakle, ukoliko ODO utvrdi postojanje elemenata kaznenog djela, mogu dalje ići pravno tražiti obeštećenje?

 

Obzirom da ja čvrsto smatram kako moja prava jesu narušena, a ja nikome nisam dao pravo da tako upravlja mojim osobnim podacima, postoji li neki meni nepoznat zakon prema kojem ja nemam pravo na obeštećenje zbog nastale situacije, ili ova situacija ne implicira počinjenje kaznenog djela?

 

Zahvaljujem još jednom,

 

S.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Možda takve stvari nekoga ne smetaju.

No mene to smeta, jer je to zakonska stihija.

Moj telefonski broj i moji osobni podaci su moja privatna stvar i na meni su da ih ustupim onima kojima ja želim, a ne svima koji žele doći do njih.

 

Stvarna šteta je ta da ne želim primati dva, tri iritantna i bespotrebna telefonska poziva dnevno od strane ljudi kojima ja osobno nisam ustupio svoj broj.

Pogotovo od strane ljudi koji me na taj način maltretiraju, poput navedenog ureda i raznoraznih akvizitera.

 

Kada postoji obaveza prema telekom operaterima, vrlo su ažurni i hitri u riješavanju tih slučajeva.

Kada se radi o mojim pravima, stvarna šteta se zapravo ne može izmjeriti novcem, pa vjerojatno ne bi trebala nikome biti bitna?

 

A njihov diletantizam, odugovlačenje s površnim i neprofesionalnim odgovorima koji uopće ne odgovaraju mojim zahtjevima, poslovna nekorektnost?

To bi značilo i da ja moram njihovu šeficu ureda i oralno zadovoljiti, jer nisam potpisao da to ne želim?

Da im budem prao gaće i čarape, jer nisam potpisao da to ne želim?

 

Neznam gdje tu zakon jest zapravo?

Koliku bih odštetu ja trebao dobiti?

Po mojem mišljenju, u odnosu na dobit koju odnose, vjerojatno bi netko rekao da sam pretenciozan.

Ali da ne ispadnem megaloman, vjerojatno postoje već presedani ili slični slučajevi u kojima postoji okviran opis iznosa koj se može dobiti za takav slučaj povrede osobnih prava.

Ja sam i dalje uvjerenja da bi šteta koju sam ja pretrpio, u svakoj normalnoj, moralnoj i pravnoj zemlji, bila adekvatno nadoknađena.

 

Zahvaljujem na čitanju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

mogu Vas demantirati protivni dokazi ili neki opći uvjeti teleoperatera na koje ste implicitno ili eksplicitno pristali, što ja na temelju samo e-mailova koje ste kopirali ne mogu znati.

 

komentator virtalni je u pravu utoliko što ćete visinu nastale štete morati dokazati (a što se dokazuje vještačenjem - da ste, primjerice, zbog toga pretrpjeli strah, ili smanjenje životne aktivnosti, ili vas je to toliko ometalo u svakodnevnom životu da vas je ograničilo na neki način) - ne znam postoji li praksa u ovakvom slučaju, ali niti ja ne vjerujem da je visina te štete osobito velika.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Obzirom na to što sam ja potpisivao, nigdje eksplicitno nije bio naveden njihov gore opisan čin.

Ukoliko sam ja potpisao eksplicitno definiran ugovor, a koj opet ne definira impliciranje općih uvjeta poslovanja, statuta, ili toga da radim disertaciju na temu rada i poslovanja tog operatera prethodno potpisivanju, i dalje smatram svoja prava povrijeđenima.

 

Ja sam pravni diletant, ako i to jesam, i nisam pravnik.

Eksplicitnim smatram samo ono ispod čega je moj potpis došao, a ne provedbu pravno-istraživačkog rada prethodno nečem relativno svakodnevnom i banalnom.

Smatram da imam pravo ne razumijeti u potpunosti sve pravne konsekvence potpisivanja nečega što nije jasno i nedvosmisleno definirano, bez poznavanja implikacija za koje bih trebao biti pravnik da istražim i razmotrim u punom pravnom pogledu za svoju osobnu dobrobit.

 

Zato se mi "obični" ljudi obratimo pravnim savjetnicima kada smatramo da su naša prava ugrožena.

Kao i svim stručnjacima iz njihove profesionalne domene.

 

No da ne ulazim u filozofiju.

 

Što se tiče odštete, ja osobno znam što bih želio, ali nije na meni da je sam sebi dodjeljujem pa ću to ostaviti nekome drugome.

 

Iskreno, nije mi zbog odštete ili nekog tradicionalnog oblika prekoplotnog tužakanja i fiškaliziranja sa prvim do sebe.

Već zbog osobne štete koju mi je ta situacija izazvala, i mojeg generalnog gađenja prema takvom bezobraznom i bezobzirnom načinu poslovanja.

U konačnici i prema njihovoj bahatosti da nisu u stanju odgovoriti na moj jednostavan zahtjev u kojem ih tražim kopije ugovora koje sam potpisivao kod njih, kako bih utvrdili, ne samo ja, nego i obostrano o čijoj se grešci radi.

To bih ja svrstao u domenu balkanske bahatosti.

 

Da ne duljim.

Ukoliko se radi o mojoj osobnoj grešci radi nečeg eksplicitnog i eklatantnoga što sam ja previdio zbog svoje brzopletosti ili aljkavosti, navesti ću to ovdje uz svoju ispriku kao primjer drugima.

 

Još jednom zahvaljujem na odgovorima.

 

LP

 

S.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Neke opcije koje možete poduzeti ovdje mislim da smo ponudili (kaznena prijava, naknada štete), ako još uvijek niste došli do kopija ugovora, možete angažirati i odvjetnika da im uputi opomenu ili dopis, neki na to reagiraju. Možete ih prijaviti HAKOM-u.

 

Osim toga, bez konkretnih ugovora i uvida u ono što stvarno jeste potpisali, teško je reći što se još može učiniti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Pozdrav,

ja sam im prije nekog vremena uputio slijedeći E-mail:

"Poštovani,

nisam zadovoljan Vašim odgovorom.

Prvenstveno vremenom koje Vam je trebalo da mi odgovorite, obzirom na situaciju.

Obzirom da smatram da su moja osobna prava kompromitirana Vašim poslovno nekorektnim ponašanjem, niste odgovorili na moje upite i zahtjeve.

 

Ja ovim putem ponovo zahtjevam od Vas da mi dostavite kopiju dokumenta kojom ja Vama dajem pravo da javno objavljujete moje osobne podatke (moje ime, prezime, telefonski broj te adresu stanovanja), ili ih proslijeđujete trećoj strani da ih javno objavljuje.

 

Dokumente mi možete dostaviti elektroničkim putem ovdje na moj E-mail, ili na moju adresu koja Vam je već poznata:

**********

********

************"

 

Na ovaj moj mail mi je stigao slijedeći odgovor:

 

"Poštovani gospodine *****,

zahvaljujem na upućenoj e-poruci.

Detaljnom provjerom Zahtjeva za uključenje ***** usluge utvrđeno je da na istom nije navedeno da ne želite da Vaš broj bude dostupan u imeniku.

U skladu sa Općim uvjetima poslovanja čl. 3.4. ****** ste dali privu da se Vaš broj može proslijediti javnom imeniku:

3.4. Potpisom Zahtjeva, Krajnji korisnik (fizička osoba) daje svoju izričitu privolu ******* da može koristiti, upisivati i obrađivati njegove osobne podatke, uključujući OIB za potrebe vlastitih evidencija. Krajnji korisnik nadalje daje svoju privolu da *******, sukladno Zakonu o zaštiti osobnih podataka, osobne podatke Krajnjeg korisnika proslijedi financijskim institucijama, bankama kreditorima odnosno agencijama za naplatu potraživanja, društvima registriranim za djelatnost provjere kreditne sposobnosti, operatorima javnih komunikacijskih usluga, pravnim ili fizičkim osobama koje obavljaju djelatnost davanja obavijesti (informacija) i djelatnosti izdavanja javnih imenika, operatorima usluga s posebnom tarifom u svrhu ispunjenja zakonskih obveza, provjere platežne sposobnosti, smanjenja rizika od mogućeg nastanka štete i zaštite interesa Krajnjeg korisnika i ********, te umanjenja budućeg duga.

U skladu sa navedenim potvrđujem Vam da nisu utvrđene nepravilnosti kod dostupnosti Vašeg broja u javnom imeniku.

Zahvaljujem na razumijevanju, a u slučaju dodatnih upita stojimo Vam na raspolaganju."

 

Naime, nekako sam očekivao nešto što nigdje ne stoji na ugovoru koj sam potpisivao.

No nevažno.

 

Jesam li ja konkretno odgovoran što sam potpisom nesvjesno i ne svojom izričitom željom i voljom pristao na nešto što nije eksplicitno sadržano u ugovoru?

Dali sam o ovome trebao biti konkretno i nedvosmisleno upoznat i upozoren od strane pružatelja usluge!?

uređeno: od Spitfire
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ne, kod ovakvih ugovora ne mora svaka stavka biti navedena na tom listu (ili listovima) koje potpisuješ, nego i na onim vezanim, pa je na tom listu dovoljno da piše da prihvaćaš "opće uvjete" ili nešto slično.

 

Nema tu "nesvjesnosti" - bio si se dužan prije potpisivanja upoznati sa svim odredbama na koje ćeš potpisom pristati. Te odredbe su dostupne i bez potpisivanja ugovora, javno objavljene, i podrazumijeva se da si ih sve prošao kad svjesno ulaziš u pravni odnos.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Vjerojatno sam naivan.

Uz svoj, nisam prošao još i pravni fakultet i ne razumijem, niti moram razumijeti svaki dio koj implicira neki drugi pravni postupak ili pravo na nešto.

Također neznam niti pravno interpretirati napisano, čak i da sam pročitao.

 

Nisam prošao medicinski fakultet da znam radi li medicinsko osoblje kojem sam se povjerio u mojem najboljem interesu.

Nisam prošao niti arhitekturu da znam dali je stambeni objekt u kojem živi građen kako bi trebao biti.

Nisam nikada slušao prehrambenu tehnologiju, niti kemiju da mogu biti u potpunosti svjestan tvari kojima se hranim, oblačim, u kojima živim, itd.

 

I opet u konačnici se vraćam, nisam pravnik da svoj osobni pravni interes osobno izborim.

 

Zaštita mojih osobnih podataka je moje zakonom osigurano pravo i obaveza onih kojima su povjereni.

Nije mi bilo dovoljno jasno, dobro, konkretno i nedvosmisleno objašnjeno da ću ostati bez svojih prava.

Nigdje eksplicitno na ugovoru nije pisalo da ih se potpisom odričem.

 

Zato smatram da su moja prava kompromitirana jer sam to učinio neinformirano i nesvjesno.

Zato smatram da imam pravo tražiti nadoknadu štete.

Izgubim ili dobijem, ionako sam već u blokadi od strane tih XY "samo ovdje, danas, u našem gradu" agencija, pa nek i pravnici čekaju na mojoj listi za ovrhu ako nisu sposobni dobiti tako jednostavan i čist spor.

 

ADMIN/MOD: u svojem prethodnom postu sam primjetio da mi je promaklo ime pružatelja usluge.

Molim vas da ga prekrijete kao što sam ja to radio u prethodnim postovima, obzirom da mi je sada onemogućeno uređivanje teksta.

 

Zahvaljujem na čitanju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija