Jump to content

Telekomunikacije: Oduzimanje fiksne telefonske linije


SinišaZg

Preporučene objave

Poštovani, molim za pomoć vezanu za slijedeći problem.

Moji stari roditelji žive u drugom gradu, imaju preko 80 godina i kao jedino sredstvo komunikacije na daljinu koriste fiksnu telefonsku liniju. Nemaju  smartfon niti Internet i ne znaju ih koristiti.

Prije oko 10 mjeseci, davatelja usluge fiksne telefonije (Optima Telekom)preko kojega su imali ugovorenu uslugu je preuzela druga telekomunikacijska tvrtka. Moji roditelji su imali ugovor s Optima Telekomom u trajanju od 2 godine. Prema pisanom tragu koji imaju, taj ugovor je trebao prestati važiti u 2.mj.2023.g. Od nove tvrtke prvi su račun dobili u 12.mj. 2022.g. Od tada, nisu dobili nikakvu obavijest je li ugovor koji je važio do 2.mj.2023. još uvijek važeći, niti ih je itko obavijestio o potrebi eventualnog produženja ugovora.

Prije par dana, mog oca su zvali iz telekomunikacijske tvrtke i ponudili mu da dođu besplatno instalirati nekakvu opremu „koja će mu omogućiti da se riješi telefonskih kablova po kući“. Objašnjeno mu je da će svoj telefon moći nositi bilo kamo, samo je dovoljno da ima priključak za napajanje električnom energijom.

Slijedeći dan su instalirali opremu koju mi je otac opisao kao „kutijicu koja se ušteka u struju i novi telefonski uređaj“.

Za preuzetu opremu nije morao potpisati bilo kakav dokument, nije dobio nikakav dokument osim ambalaže uređaja. Navodno mu je rečenu da će cijena telefoniranja biti ista kao i prije. Moj otac ne zna je li tim instaliranjem opreme ušao u nekakav obvezujući ugovorni odnos s tvrtkom.

Nakon što sam saznao što se dogodilo, shvatio sam da je mojim roditeljima obmanom fizički oduzeta/ukradena fiksna telefonska linija. Naime, do sada su koristili fiksni telefon preko telefonskog kabela i parice bez ikakvih problema.

Moji roditelji su mislili, da ako ne pristanu na instalaciju  „kutijice koja se ušteka u struju“, neće više imati mogućnost korištenja telefona.

Isti dan sam se obratio službi za korisnike telekomunikacijske tvrtke i iznio problem koji su prouzročili, uz zamolbu da kontaktiraju moga oca na kojega glasi telefonski račun kako bi se pod hitno vratili na telefoniranje preko kabela i parice, odnosno da im pod hitno vrate fiksnu telefonsku liniju koju su im fizičku oduzeli.

Nakon ovog slijedi nešto što ne mogu nazvati drugačije nego mobingom starih i bolesnih ljudi, oštećenih i nasamarenih  korisnika telekomunikacijske usluge.

Dobio sam uputu da prigovor mora podnijeti osobno moj otac (što mi je i razumljivo) putem e-mail adrese (moj otac ne zna koristiti internet), ili da pisani prigovor uputi putem pošte ili da dođe osobno u neku od poslovnica „čiju adresu i radno vrijeme može pogledati na njihovoj web adresi“. Ja mogu s njima pregovarati vezano uz ovaj problem samo ako budem od oca dobio punomoć ovjerenu od javnog bilježnika.

 

Zgrožen sam činjenicom da teleoperater sve može obaviti jednim telefonskim pozivom, bez ikakvog pisanog traga o tome što čini. Moj otac uopće nije svjestan da je  fizički izgubio fiksnu telefonsku liniju i da je instaliranje opreme od strane teleoperatera imalo upravo to kao jedini cilj, a ne poboljašnje usluge telefoniranja.

Možete li pomoći savjetom kakva su prava mog oca kao osobe na koju glasi telefonska linija, ukoliko teleoperater bude pravio problem oko povratka na fiksnu telefoniju preko kabela i parice, tj.ako ne bude želio vratiti otetu fiksnu telefonsku liniju. Želim izbjeći bilo kakve tužbe i sudske sporove s bilo kakvim materijalnim troškovima i gubitkom vremena i daljim maltretiranjem svojih roditelja.

Zahvaljujem!

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

Dana 30. 09. 2023. u 7:45, SinišaZg je napisao:

Moj otac uopće nije svjestan da je  fizički izgubio fiksnu telefonsku liniju

Da li je vaš otac na kraju fizički izgubio fiksnu telefonsku liniju?

 Vjerojatno je vašem ocu instaliran bežični fiksni telefon (s postojećim telefonskim brojem) i ruterom („malom kutijicom što se ušteka u struju“), čime mu teleoperater nije ukinuo fiksnu liniju, već se radi o tehničkom unaprijeđenju prikladno priključku na mrežu (ako je ostvaren priključak na optički kabel,  inzistiranje na kabelskom  priključku s paricama više nema smisla).

Uostalom, cijeli postupak oko prigovora uslugama tereleoperatera je detaljno obrazložen na mrežnoj stranici HAKOM-a.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija