Jump to content

pravna dovitljivost


upitnik

Preporučene objave

Molim stručni odgovor. Može li ministar određenim općim aktom koji on osobno donosi propisati da se detaljnije odredbe iz toga akta propisuju nekim drugim aktom koji ponovo donosi taj isti ministar? Naime, upravo radim na jednom općem aktu koji donosi ministar, a odredbe toga akta MORAJU biti općenite, jer je tako određeno zakonom. Međutim, potrebno je detaljizirati odredbe jednim puno većim općim aktom, ali ga zbog toga što se odnosi na više pravnih osoba povezanih u određenom procesu, ne može i ne smije donositi niti jedna od tih pravnih osoba. Nažalost, radi se o propustu pri izradi zakona gdje nije detaljizirano da ministar mora donijeti i akt širega sadržaja. Dakle, jednostavno pitanje: Može li ministar sam sebi propisati da donese još jedan prošireni akt? Ili, ako ne može tako, može li se propisati da će se izraditi prilog ovome općenitom aktu koji treba donijeti na isti način na koji je donesen opći akt? Malo izgleda glupo da netko propisuje sam sebi što da radi, ali ako nema pravnih zapreka - zašto ne? Znam da je pitanje moguće riješiti i izmjenom zakona, ali to će ići malo teže. Hvala na odgovoru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Halo! Ima li koga? Pitanje je vrlo zanimljivo, a nitko nema hrabrosti odgovoriti na njega, jer vjerojatno u praksi nije to doživio. Međutim, koliko ja znam, ono što zakonom nije zabranjeno - dopušteno je. Ali, nisam mjerodavan da ja kažem da je tako. Molim pravnu struku da malo napne moždane vijuge i odgovori mi na pitanjce. Hvala unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Eto, skupio sam hrabrosti, pa prije no što ti pokušam dati odgovor, probaj malo razjasniti ovo što si gore napisao i to:

 

1) dakle radiš na jednom aktu koji donosi ministar, a postavljaš ovakva pitanja? Baš me zanima koje si struke?

 

2) taj akt kojeg bi na neku foru morao izraditi navjerojatnije se zove Pravilnik?

 

3) navedi konkretni Zakon koji ovezuje ministra da donese Pravilnik (po mogućnosti i čl. tog Zakona) kako bi ti netko mogao dati uputu kako odraditi posao odnosno kako bi barem otprilike mogli vidjeti što te to muči i gdje si zapeo, onako od oka trebao bi izraditi (ukoliko to možeš, znaš) pravilnik, a ovo ostalo riješiti naputkom za provedbu, al daj detaljiziraj stvar, pak bumo vidli

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako si ti pravne struke, pa odgovori. Nema razloga da spominjem o kojim se konkretnim propisima radi. Npr. Zakon o zafrkanciji propisuje ministru zafrkancije da donese opći akt kojim će se odrediti koji se vicevi smiju pričati u zemlji dembeliji. Propušteno je zakonom propisati da bi ministar trebao donijeti još jedan opći akt kojim se propisuje koliko ukupno viceva smije biti godišnje ispričano u zemlji Dembeliji. Dakle, tim općim aktom kojim bi propisao koji se vicevi smiju pričati, ministar bi trebao propisati i koliko viceva godišnje se smije ispričati. Međutim, to nije zakonom određeno, pa onda u sadržaju toga akta ne smije biti takvih odredaba. Međutim, nitko drugi osim ministra ne smije biti mjerodavan za propisivanje količine viceva. Dakle, SMIJE LI MINISTAR SAM SEBI PROPISATI JEDNIM OPĆIM AKTOM DA ON DONOSI JOŠ JEDAN OPĆI AKT NA ISTU TEMU, ALI PROŠIREN? Kakve veze ima o kojem se propisu radi? Pitanje je hipotetsko i ja mislim da je potpuno jasno. Odgovor treba glasiti DA ili NE. Ako glasi NE, zašto je dogovor NE? Inače takve sam struke da sam već nekoliko pravnika pobio u onome u čemu bi trebali biti jaki - u nomotehnici. Bez uvrede, ali moja iskustva su takva da pravnici u mojem poduzeću nomotehniku poznaju slabo. To ne znači da je u drugim poduzećima isto stanje. Nemam hrabrosti reći u kojem poduzeću radim, ali ne zbog toga što me strah, nego zbog toga što ne smijem iznositi prljavi veš na sunce. OK? Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ministri, državni tajnici središnjih državnih ureda i ravnatelji državnih upravnih organizacija donose pravilnike, naredbe i naputke za provedbu zakona i drugih propisa kad su na to izrijekom ovlašteni, u granicama date ovlasti.

 

Eto, to ti je hipotetski, budući da ne možemo konkretno, samo Bog zna jel tako nešto u granicama date ovlasti ili nije i jel to donošenje akata usmjereno na provedbu zakonom propisanih okvira ili izlazi iz toga.

 

U svakom slučaju slijed Zakon, Pravilnik, Naputak ....trebao bi biti takav i nikako drugačiji.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molim te, nemoj se naljutiti, ali nisi shvatio moje pitanje. Ja znam i slijed i redoslijed i ovlasti i sve ostale zavrzlame. Ja znam da ministar može općim aktom koji on utemeljeno donosi propisati nekim drugim pravnim osobama da propišu svojim internim aktima detaljno određena pravila. Ali, moje pitanje je vrlo neobično i u praksi nisam naišao na takav slučaj. Dakle, može li ministar općim aktom koji utemeljeno donosi on propisati sam sebi da donese opet on, taj isti ministar, opći akt kojim će se detaljnije razraditi određena pravila. Dakle, ono što inače MOŽE propisati drugima, može li to propisati sam sebi. Zanimljivo pitanje, zar ne? Molim odgovor (DA ili NE - nema tu nikakve filozofije, samo je potrebno eventualno obrazložiti zašto je odgovor ne, ako zakonom to nije zabranjeno). Hvala unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Zašto ministar ne može ovlastiti nekog drugog da donese detaljni naputak? Zašto je samo ministar mjerodavan da donese naputak, već ne i onaj kojega on ovlasti? Ako se radi o stručnim stvarima praktične prirode, bolje bi bilo da naputak donosi netko iz prakse. Kod nas je sve nakrivo, npr novi Zakon o građenju je veliki promašaj, jer izgleda, radio ga je netko tko nema veze s konkretnom praksom. Tako novi zakon ništa nije poboljšao već naprotiv. Nemrem vjerovati da ove stvari trebaju biti tako komplicirane.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Da se mene pita to bi tako i bilo riješeno. Međutim, u ministarstvima se radi jako sporo i tamo je jako malo ljudi koji bi samoinicijativno s veseljem i elanom istraživali propuste, ukazivali na njih i predlagali rješenja. Jednostavno, kada se nešto donese, onda samo politička volja to mijenja, a ne stvarna potreba. U međuvremenu je prihvaćen moj prijedlog da ministar sam sebi propiše da donese još dva akta koja će detaljno propisati sve što je potrebno. Tako da više nema dilema oko toga predmeta. Hvala svima na pomoći.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija