Volonter objavljeno: 10. listopad 2008. Dijeli objavljeno: 10. listopad 2008. Da li neprofitne organizacije moraju za sve usluge imati R1 račun ? I koja je situacija sa hranom i putnim troškovima, da li oni također moraju biti na R1 ? Također, kako stoje stvari ukoliko neprofitna organizacija ne spada pod sustav oporezivanja --> da li su i onda potrebni R1 računi ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Milly odgovoreno: 10. listopad 2008. Dijeli odgovoreno: 10. listopad 2008. S obzirom da niste u sustavu pdv-a ne treba Vam R-1 račun. To što ne spadate pod sustav oporezivanja, znači samo to da ne možete odbiti predporez, odnosno da uvijek plaćate porez na dodanu vrijednost. Za VAs je bitno da za svaki rashod imate račun koji će biti kontroliran i ovjeren od ovlaštene osobe, kako bi se isti mogao evidentirati u poslovnim knjigama. Što se tiče hrane i putnih troškova - precizirajte pitanje. Račun imati morate, pitanje je samo imate li pravu na isplatu naknada za hranu i prijevozne troškove. Radi li se o službenom putu ili ste mislili na trošpkove dolaska i odlaska s posla? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Volonter odgovoreno: 10. listopad 2008. Autor Dijeli odgovoreno: 10. listopad 2008. Zahvaljujem se na brzom odgovoru. Ovim putem sam mislio na službena putovanja. Također, da li naši članovi smiju dobivati dnevnice za obavljena službena putovanja s obzirom na to da smo neprofitna organizacija kojoj nije u cilju ostvarivanje dobiti? Što se tiče hrane: mislio sam na službene ručkove i večere, ali pretpostavljam da se oni ne moraju stavjati na R1 sudeći prema Vašeg odgovoru gore Vezano za račune za hranu : imamo studente u našoj organizaciji te uslijed organiziranja jednog projekta svi smo otišli pojesti nešto u menzu koja prizna studentske X-ice. Da li su takvi računi (na kojima piše i broj X-ice i ime studenta i sve to) odobreni, tj. da li ih smijem prikazivati u glavnoj knjizi ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
triax2 odgovoreno: 11. listopad 2008. Dijeli odgovoreno: 11. listopad 2008. Dakle ovako, kao i u svakom drugom računovodstvu, i u računovodstvu neprofitnih organizacija, za knjiženje ( i priznavanje) troškova vam služi vjerodostojna dokumentacija. To mogu biti računi( R1,R2 i drugi računi, npr druge neprofitne organizacije), ugovori, obračuni i sl. iz kojih se nedvojbeno može utvrditi narav troška, količina, cijena( iznos), vrijeme i mjesto njihova nastanka. U svakom slučaju, te isprave moraju glasiti na neprofitnu organizaciju. Što se tiče ovih troškova koje su imali studenti, njih si ne možete priznati kao trošak ukoliko ne glase na vašu neprofitnu organizaciju, međutim sukladno zakonu o porezu na dohodak vi možete bilo kojem članu vaše udruge (volonteru - koji ne prima neku oporezivu naknadu) bez poreza isplatiti naknadu troškova službenog puta na koji je on išao za vaše potrebe. Tako mu možete isplatiti dnevnicu, troškove "kilometraže" ukoliko je koristio svoje vozilo, troškove autobusne karte i sl. Sve to naravno temeljem uredno ispunjenog naloga za službeno putovanje. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Milly odgovoreno: 11. listopad 2008. Dijeli odgovoreno: 11. listopad 2008. Potpisujem prethodni odgovor i dodajem još samo konkretne izvode iz ZAkona o porezu na dohodak na ovu temu: članak 7. st. 5 U skladu s člankom 10. točkom 11. Zakona, oporezivim primicima ne smatraju se naknade iz članka 13. stavka 2. točaka 1., 2., 5., 13. i 14. ovoga Pravilnika isplaćene po osnovi službenih putovanja fizičkim osobama koje u neprofitnim organizacijama ne ostvaruju primitke po osnovi nesamostalnog rada iz članka 14. Zakona odnosno primitke od kojih se utvrđuje drugi dohodak iz članka 32. Zakona. Primici po osnovi naknada za službena putovanja odnose se na službena putovanja za potrebe tih organizacija. i potrebni dio iz članka 13. st.2. (2) U skladu s odredbama članka 10. točke 9. Zakona, oporezivim primicima po osnovi nesamostalnog rada ne smatraju se iznosi što ih poslodavci isplaćuju svojim radnicima, i to: 1. naknade prijevoznih troškova na službenom putovanju u visini stvarnih izdataka, 2. naknade troškova noćenja na službenom putovanju u visini stvarnih izdataka, 5. naknade za korištenje privatnog automobila u službene svrhe do 2,00 kune po prijeđenom kilometru, 13. dnevnice u zemlji do 170,00 kuna za službeno putovanje koje traje više od 12 sati dnevno. Za službena putovanja u zemlji koja traju više od 8, a manje od 12 sati, neoporezivi dio dnevnica iznosi do 85 kuna, 14. dnevnice u inozemstvu do iznosa i pod uvjetima utvrđenim propisima o izdacima za službena putovanja za korisnike državnog proračuna. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Volonter odgovoreno: 11. listopad 2008. Autor Dijeli odgovoreno: 11. listopad 2008. ok, sa zakonom sam upoznat samo, jedna me stvar sada buni : da li se i na običan račun (kad ja odem kupiti kruh recimo) može napisati na koga glasi taj račun (tj, za koga je) ? pitam iz sljedećih razloga: triax2 kaže: U svakom slučaju, te isprave moraju glasiti na neprofitnu organizaciju. Milly kaže: S obzirom da niste u sustavu pdv-a ne treba Vam R-1 račun. Jer sam ja do sada mislio da se samo na R1/R2 računima može napisati da taj i taj račun ide na trošak neke tvtrke ili organizacije... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Volonter odgovoreno: 13. listopad 2008. Autor Dijeli odgovoreno: 13. listopad 2008. OK, ovaj dio sa računima sam saznao (tek sada vidim koliko sam glupo pitanje postavio ... :-S ). Nije lako vama koji sve ovo znate i vidite nas novake kako se mučimo sa time i ne kužimo pola stvari .. Ali, ima jedna druga stvar koja me trenutno muči: Da li su studentske udruge kao takve sve oslobođene plaćanja PDV-a ? Ili postoji neka mogućnost da se sukladno članku 6. stavka 2. Zakona o PDV-u ne mora plaćati PDV ? Ili ako nije ovaj članak, koji bi bio pravi ? Pitam zbog onih 85.000,00 kn prihoda zbog kojih mnogi zaboravljaju podnijeti prijavu kod Porezne i onda sve krene nizbrdo ... Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
triax2 odgovoreno: 13. listopad 2008. Dijeli odgovoreno: 13. listopad 2008. Vidim da imate mnogo pitanja evo jednog zgodnog priručnika za udruge: http://zaklada.civilnodrustvo.hr/files/upload/hr/online_knjiznica/NGO_prirucnik_2006.doc Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Volonter odgovoreno: 13. listopad 2008. Autor Dijeli odgovoreno: 13. listopad 2008. puno hvala. točno sam nešto ovoga tipa i trebao : "Law for dummies" Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Iure odgovoreno: 23. svibanj 2017. Dijeli odgovoreno: 23. svibanj 2017. Malo jest smiješno, kada Volonter kaže da je saznao odgovor i ne napiše ga javno. Mene zanima slično pitanje. Vjerujem da je jednako banalno. @triax2 kaže U računovodstvu neprofitnih organizacija, za knjiženje (i priznavanje) troškova vam služi vjerodostojna dokumentacija. To mogu biti računi (R1, R2 i drugi računi), ugovori, obračuni i sl. iz kojih se nedvojbeno može utvrditi narav troška, količina, cijena (iznos), vrijeme i mjesto njihova nastanka. U svakom slučaju, te isprave moraju glasiti na neprofitnu organizaciju. PITANJE: Ukoliko se radi o neprofitnoj organizaciji koja nije u sustavu PDV-a, postoji li način da se običan račun (kad kupim toner za printer), na kojem nema nikakvih podataka o mojoj organizaciji, uredno knjiži u knjigu ulaznih računa, ili u tom slučaju takav trošak moram pokriti osobno? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 24. svibanj 2017. Dijeli odgovoreno: 24. svibanj 2017. po mom mišljenju, kod kupnje morate tražiti R1 račun koji će glasiti na organizaciju, iako ste platili gotovinom. Inače takav trošak ne možete knjižiti kao opravdani poslovni trošak. Mada, to je više pitanje za knjigovođe, nego za pravnike. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Iure odgovoreno: 25. svibanj 2017. Dijeli odgovoreno: 25. svibanj 2017. po mom mišljenju, kod kupnje morate tražiti R1 račun koji će glasiti na organizaciju, iako ste platili gotovinom. Inače takav trošak ne možete knjižiti kao opravdani poslovni trošak. Mada, to je više pitanje za knjigovođe, nego za pravnike. HVALA Nisam ni ja siguran kako je to zakonski uređeno, kakav račun može biti pokriće za trošak, samo R1 ili i "obični". Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.