Amateri objavljeno: 5. veljača 2009. Dijeli objavljeno: 5. veljača 2009. Zakon o sigurnosti prometa na cestama NN 67/2008 Molim mišljenje o slijedećem problemu na koji sam naišao u praksi, a pokušavam shvatiti Zakon. Naime, kad najesen krenu prvačići u školu traje akcija MUP-a, gdje ustvari uvjeravaju učenike, pa i njihove roditelje da imaju pravo prvenstva na pješakom prijelazu. I oni se tako ponašanju, a prometni policajci lijepo "ako je pješak pokazao namjeru da će prijeći preko kolinaka" vozača koji nije stao oderu za 600 kn, a pješaka ništa! Znam i prihvačam da je potrebna obostrana opreznost. no da li vozač svaki puta može stati na vrijeme, no neću sada citirati članke Zakona koji su tu kontradiktorni, tj. dozvoljavaju "prometnjaku" slobodnu procjenu. Evo članaka o mojem "spornom" razmišljanju! Članak 38. (1) Vozač je dužan obratiti pažnju na pješake koji se nalaze na kolniku ili stupaju na kolnik. ......... Članak 129. (1) Pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način. E sad naka mi netko pokuša objasniti tko tu ima prvenstvo prolaza i zašto se kažnjava samo vozač? Nigdje ne stoji da vozač mora propustiti pješake, osim u slobodnim interpretacijama Zakona. A za pješaka lijepo piše crno na bijelom da može ići preko kolnika ako se prije toga uvjerio da to može učiniti na siguran naćin. Normalno ne idem u krajnost. Zna se ako je pješak na pješačkom prijelazu da češ ga vozač propustiti, pa neće zgaziti čovjeka, ali ne jednom sam naišao na slučaj da oješa ide preko pješačkog čitajući novine ili razgovarajui na mobitel i opće nije svjestan da ide preko ceste. A tako ga uče prometni policajci od 1.r OŠ. Nije mi jasno kako pješak može krenuti na pješački prijelaz kada vidi da se približava automobil. I to onako slavodobitno "Ja imam prednost". Za mene je to katastrofa, pa logično je da se lakše zaustavi pješak nego automobil a posebno autobus ili kamion. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
petpetica odgovoreno: 5. veljača 2009. Dijeli odgovoreno: 5. veljača 2009. Vozači su dužni propustit pješake na pješačkom prijelazu samo ako su već stupili na pješački prijelaz. Ako su pješaci djeca, stare i iznemogle osobe, slijepe osobe ili druge osobe s invaliditetom, vozač je dužan zaustaviti vozilo i propustiti ih i kad tek stupaju na pješački prijelaz. Vozač se nalazi u vozilu te se ispred nega nalazi lim, motor, plastika i sl. Što se nalazi ispred pješaka? Ništa. E, to je razlog zašto zakoni i sudska praksa štiti pješake. Da samoubojica se namjerno baci pod Vaš automobil, imat će pogreb i nadgrobni spoomenik plaćen iz Vaše police osiguranja. Tko su vozači? Ljudi koji su prošli nekakav lječnički pregled da bi dobili pravo na upravljanje tim vozilom. Tko su pješaci? Ljudi koji nisu prošli lječnički pregled koji im ne treba da hodaju ulicom. Među tim pješacima ima i osoba koje nisu mogli proči lječnički pregled za vozače. Prometna kultura pješaka je na nižoj razini od prometne kulture vozača. U vrijeme dok policajac upravlja raskrižjem, ako ga vozač ne posluša kazna je 3.000 do 7.000 kuna, a ukoliko ga pješak ne posluša – 300 kuna. Vozaču se može zabraniti upravljanje vozilom, a može li pješaku kretanje po kolniku? Prometni policajci koliko – toliko izdavaju prekršajne naloge i pješacima. Živimo u svjetu koji preferira pješake, tu se ništa ne može i u budućnost će biti sve gore. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.