Jump to content

evidentiranje na početku poslovanja obrta


kresimir57

Preporučene objave

Molim vas za pomoć.

Naime prije mjesec dana sam registrirao obrt bez početka rada. Nakon toga sam kod banke ishodio poduzetnički kredit iz kojeg sam pristupio kupovini - opremanju obrta sa potrebnom dugotrajnom imovinom i ostalom opremom za obavljanje registrirane djelatnosti. Kupovina je obavljena na ime obrta ( prije početka obavljanja djelatnosti ), a roba plaćena direktno od banke sa žiro računa mojeg obrta.

Sada sam prijavio početak obavljanja djelatnosti od 1. svibnja, te dobio rješenje i novu obrtnicu.

1. - Molim da me uputite kako knjigovodstveno evidentirati dobiveni kredit i obveze po njemu, kao i kupljenu opremu i osnovna sredstva.

Koliko znam kredit se ne evidentira u primitke obrta ? Da li je tako?

Da li u izdatke poslovanja mogu ići anuiteti kredita i kamate po kreditu ?

2. - Osnovna sredstva bih evidentirao u popis dugotrajne imovine, te u izdacima obračunavao godišnju amortizaciju na njih. Da li je to u redu i kako se izdaci za amortizaciju upisuju u knjigu KPI – mjesečno ili na kraju godine ?

3. - Da li svu opremu kupljenu iz poduzetničkog kredita moram unijeti u obrt ?

4. - Zanima me da li se kupljena ostala oprema i potrošni materijal može evidentirati kao izdatak redovnog poslovanja?

Nadam se da nije previše pitanja i molim vas za pojašnjenja i upute.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Primljeni krediti i zajmovi banaka ne smatraju se poslovnim primicima i ne evidentiraju se u Knjizi primitaka i izdataka (KPI) unatoč tome što će eventualno biti evidentirani kao uplata na izvatku žiro računa.

Plaćene kamate (samo kamate,ne anuiteti) po kreditima smatraju se poslovnim izdatkom i knjiže u KPI, kao i jednokratne naknade i drugi izdaci u svezi s odobravanjem kredita.

 

2. U popis dugotrajne imovine (DI) možete unijeti svu imovinu koja služi za obavljanje djelatnosti odnosno za stjecanje dohotka i čija je pojedinačna,nabavna vrijednost veća od 2.000,00 kn i vijek uporabe duži od godinu dana.

 

Obračun amortizacije počinje teći prvog dana mjeseca koji slijedi iza mjeseca u kojemu je DI stavljena u uporabu a izdatke amortizacije upisujete na kraju godine (31.12.) u KPI kao izdatke u naravi.

 

3. Nije mi najjasniji upit, da li ste mislili unijeti je u DI ili samo provesti kao izdatak ili nigdje ne evidentirati?

Ukoliko ste iz poduzetničkog kredita kupili npr.računalo a ne želite ga evidentirati kao imovinu obrta, ne morate, jer se njime možete služiti i privatno-u poduzetničke svrhe.

Ali isto tako ne biste smjeli kupiti iz poduzetničkog kredita opremu koja ne može služiti u poduzetničke svrhe.

 

4. Ostala oprema i potrošni materijal (kako je navedeno i u prethodnom odgovoru) mogu se evidentirati kao izdaci obrta samo ako su neposredno vezani za obavljanje djelatnosti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija