Adri72 objavljeno: 21. lipanj 2011. Dijeli objavljeno: 21. lipanj 2011. Poštovani, Ako ovdje ima znalaca ili predstavnika stanara koji se stvarno brinu o zgradi u kojoj žive, molila bih odgovore. Živim u zgradi s dva ulaza i imamo zajednički račun pričuve kod privatnog poduzeća za upravljenje zgradama. Zajednički račun je dogovoren prije dosta godina zbog kredita koji je uzet za sanaciju krova. Kredit je otplaćen i sad bi htjeli odvojiti račune. Što je potrebno napraviti za to i kako se dijeli novac sa računa - pola-pola ili drugačije? Sadašnji predstavnik stanara je osoba iz drugog ulaza. Kad se odvoje računi, može li i treba onda i moj ulaz birati svog predstavnika? Ne želimo da to bude ovaj isti. Osim toga, ulaz i stubište je potrebno urediti. Ono što ja vidim da bi trebalo napraviti je: 1. zamijeniti ulazna vrata 2. sve stare prozore zamijeniti PVC prozorima 3. staviti nove poštanske sandučiče 4. staviti novi rukohvat 5. kompletno urediti zidove Nadam se da je redoslijed radova smislen. U mom ulazu uglavnom žive starije osobe i nema nikoga tko bi se prihvatio organizacije toga, pa izgleda da ću ja kao žensko morati ako želim da se nekon skoro 30 godina uredi stubište. Ono što me tu muči je na koji način nalazim potencijalne izvođače radova - tražim firme i prikupljam ponude, pa zajednički izaberemo najpovoljniju? Osobno ne bih da mi firma za upravljanje ponudi ili nametne neke svoje jer pretpostavljam da tu može biti toga da svatko na naš račun traži svoj dio kolača. Pretpostavljam da mi kao stanari možemo sami upravljati sredstvima iz pričuve. Svaki savjet ili uputa su dobrodošli. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
upitnik odgovoreno: 28. lipanj 2011. Dijeli odgovoreno: 28. lipanj 2011. Ako vaš ulaz čini barem malo preko 50% suvlasništva onda u slučaju da se svi stanari iz vašeg ulaza s time slože možete sami sklopiti međuvlasnički ugovor kojim tražite odvojeno upravljanje za svaki ulaz. Ako nije tako, onda oba ulaza zajedno trebaju sklopiti međuvlasnički ugovor kojim se određuje da se upravljanje nekretninom vodi odvojeno za svaki ulaz (potrebno je više od 50% suvlasničkih potpisa, pazite - računaju se udjeli u vlasništvu, a ne glasovi). Nakon toga svaki ulaz treba sklopiti svoj međuvlasnički ugovor o upravljanju nekretninom kojim određuje upravitelja, predstavnika suvlasnika, veličinu pričuve i slično. Znam da se uglavnom ovi prethodni MU-i ne potpisuju u praksi, pa se suvlasnici uglavnom dogovaraju usmeno da će razdvojiti upravljanja, ali da bi bilo po zakonu trebalo bi svakako sklopiti MU na nivou cijele nekretnine kojim se određuje zajednički da će upravljanje biti odvojeno. Ako nemate nikoga vičnog pisanju ugovora, sve će vam to biti lakše provesti u dogovoru s budućim upraviteljem koji će vam pripremiti svu potrebnu dokumentaciju (iako znam iz iskustva da su često takvi ugovori puni rupa i nedorečenosti). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Adri72 odgovoreno: 29. lipanj 2011. Autor Dijeli odgovoreno: 29. lipanj 2011. Ulazi imaju identične stanove, pa iz vašeg odgovora zaključujem da moj ulaz čini upravo 50% suvlašništva, ali ne i više od toga. Jel to znači da bi za razdvajanje trebalo skupiti potpise mog ulaza i barem jednog stanara susjednog ulaza? Je li to dovoljno priložiti zahtjevu za odvajanje računa - ima li nedgje špranca tog zahtjeva ili MU? Mi bismo mogli zadržati postojećeg upravitelja, ali da imamo odvojene račune. Znate li odgovore i na druga moja pitanja? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
upitnik odgovoreno: 29. lipanj 2011. Dijeli odgovoreno: 29. lipanj 2011. Kada čujem riječ "špranca" kosa mi se diže na glavi, ali ne kada su laici u pitanju. Masa pravnika traži šprance i radi po špranci, pa zato ne uključuju previše moždane vijuge. Špranca je katastrofa. Ali, što se vas tiče tekst bi trebao izgledati ovako: Suvlasnici na Trgu Marka Markovića broj 5 i broj 7 (u nastavku: Suvlasnici)u Berlinu sklopili su Međuvlasnički ugovor broj 1/11 Ovim ugovorom određuje se da će Suvlasnici sklopiti pojedinčane međuvlasničke ugovore o upravljanju te će imati odvojene račune upravljanja svaki za svoju adresu stanovanja. Nakon teksta slijedi tablični popis svih suvlasnika s pripadajućim dijelovima nekretnine u posebnom vlasništvu s veličinama suvlasništva u kvadratnim metrima, s udjelima u suvlasništvu u postotcima, a OIB-ima, s datumima potpisa i s potpisima. Na svakoj novoj stranici potrebno je ponoviti tekst međuvlasničkog ugovora. Za većinsku suglasnost zbrajaju se postotci udjela u vlasništvu. Nakon što se potpiše taj prvi MU, svaki ulaz za sebe sklapa novi MU u kojem određuje upravitelja, predstavnika, veličinu pričuve, naknadu za predstavnika (nije obavezno, može on raditi i besplatno) i sve ostalo što je potrebno. Tekst koji sam predložio ne mora tako glasiti, vama je na volju ako želite nešto dodatno ugovoriti, npr. međusobne odnose ulaza, ako eventualno nešto morate i zajednički odlučivati. A moguće je da to naknadno dogovaraju vaši predstavnici. Toliko. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Silvyy odgovoreno: 11. srpanj 2011. Dijeli odgovoreno: 11. srpanj 2011. Dobro večer svima, prijavila sam se na ovaj forum i odabrala bas ovu temu jer u zgradi imamo nedoumica oko placanja popravaka iz sredstava zajednicke pricuve. Ispricavam se ako sam fulala temu te Vas molim da me uputite gdje i komu da se javim. Naime, zivim u zgradi od osam stanova, pricuvu placamo oko 2 god. U zgradi su se pojavili mravi i to ne u svim stanovima. Na redovitim sastancima razgovarali smo o mravima i problemima s njima, slozili smo se da mrave necemo tretirati iz sredstava pricuve jer ne vrijedi tretirati mrave u samo nekoliko stanova, mora se deratizirati cijela zgrada te da cemo to odraditi svojim sredstvima. Stanari iz 2 stana zvali su sluzbu za deratizaciju koji su im stanove deratizirali te se to platilo iz sredstava zajednicke pricuve bez da su ikoga od ostalih stanara o tome obavijestili!!!!!!!! Kada smo dobili izlistanje, poludjeli smo, upraviteljica je zvala u zavod za stanovanje gdje su joj rekli da je gospoda koja je dosla prijaviti izgledala pristojno i da je rekla da ce obavijestiti ostale stanare!!!!! te da sada vise ne mozemo nista osim privatne tuzbe. Danas se na oglasnoj ploci pojavio dopis gdje nas sve obavjestavaju (doticni susjedi koji se ocito nisu uspjeli rijesiti napasnika) da ce se ponovno izvrsiti deratizacija te da ce se platiti iz sredstava pricuve. Moje konkretno pitanje glasi da li je moguce samo tako, bez obavijesti i pristanka drugih stanara, bez pristanka osobe ovlastene za potpisivanje i upravljanje sredstvima pricuve platiti nesto iz pricuve???? Please heeelp Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
upitnik odgovoreno: 12. srpanj 2011. Dijeli odgovoreno: 12. srpanj 2011. Silvvy, vi biste trebali svoje pitanje postaviti posebno, a ne ovdje. Upravitelj ne bi smio bez dopuštenja vašeg predstavnika platiti ništa, osim hitnih intervencija. Meni mravi nekako ne mogu biti hitna intervencija, pogotovo što se radi o mravima u privatnom stanu. Dakle, čini mi se da je vaš upravitelj prekoračiuo ovlasti, ali ako je to bilo uz dopuštenje predstavnika suvlasnika, onda nije. U tome slučaju predstavnika pitajte za zdravlje. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
gigi29 odgovoreno: 20. kolovoz 2011. Dijeli odgovoreno: 20. kolovoz 2011. Poštovani, odnedavno imamo novog upravitelja zgrade. Od kada je zgrada izgrađena (1974.) račune za zajedničku struju (liftovi,svjetlo,pumpe za vodu...) i čišćenje zgrade (čistačicu) plaćali smo prema broju članova˘¸kućanstva.S obzirom da je zgrada velika i da je velik nesrazmjer u veličini stana i broju članova kućanstava ( npr. na istoj kvadraturi u jednom stanu žive 2 , a u drugom stanu 8 stanara ), tako je plaćano i donedavno. Sada novi upravitelj tvrdi da je to protuzakonito, jer se to plaća iz sredstava pričuve, koja se zakonski plaća po kvadratu. Napomenuto namˇje da bi se to možda dalo izvesti ukoliko bi mi pismeno, s većinom potpisa stanara, to odlučili; ali da nisu sigurni kako bi se to onda obračunavalo i naplaćivalo, s obzirom da zgrada ima jedan račun na koji se uplaćuje pričuva ( ali u tome ne bi trebao biti problem, jer se na računu mogu iskazati 3 stavke, od koje se 2 obračunavaju po kvadratu,tj.osnovna pričuva, do se preostale dvije tj.struja i čistačica prema dogovoru natpolovične većine suvlasnika obračunavaju prema broju članova kućanstva ). Kako su donedavno na računima bili posebno iskazani troškovi pričuve, struje i čistačice, te smo mogli točno vidjeti koliko nam iznosi koji trošak, sada je sve svedeno na jedan iznos - pričuva. Kako se broj stanara u zgradi stalno mijenja (ima puno podstanara i djece), te kako je, kao što sam već navela, velika razlika u broju stanara u stanovima iste kvadrature, a dosada se trošak čišćenja i zajedničke struje obračunavao prema osobi, a ne kvadratu, zanima me da li se - u skladu sa propisom/uredbom/zakonom/rupom u zakonu - i ubuduće može tako naplaćivati, i što moramo učiniti kako bismo i dalje trošak zajedničke struje i čistačice plaćati prema broju članova kućanstva? Zahvaljujem se! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
upitnik odgovoreno: 22. kolovoz 2011. Dijeli odgovoreno: 22. kolovoz 2011. Gigi - ne znam zašto ne otovrite svoju temu umjesto da pitate na tuđoj temi. Ali - evo odgovora. Prvo izvod iz Zakona o vlasništvu Troškovi cijele nekretnine Članak 89. (1) Troškove za održavanje i za poboljšavanje nekretnine snose svi suvlasnici nekretnine razmjerno svojim suvlasničkim dijelovima, ako nije drukčije određeno. (2) Doprinose za zajedničku pričuvu radi pokrića troškova održavanja i poboljšavanja nekretnine te za otplaćivanje zajma za pokriće tih troškova snose svi suvlasnici razmjerno svojim suvlasničkim dijelovima, ako nije drukčije određeno. (3) Suvlasnici mogu odrediti drukčiji ključ raspodjele troškova i doprinosa zajedničkoj pričuvi nego u stavku 1. i 2. ovoga članka, i to: - odlukom većine suvlasničkih dijelova, kad je riječ o troškovima za održavanje onih uređaja nekretnine koji nisu u podjednakom omjeru korisni svim suvlasnicima, kao što su troškovi za dizalo, centralno grijanje i dr., ako takvu odluku opravdavaju različite mogućnosti pojedinih suvlasnika da te uređaje rabe i nemogućnost utvrđivanja stvarnoga potroška svakoga pojedinoga suvlasnika, - suglasnom odlukom svih suvlasnika, u pisanom obliku, glede svih ostalih troškova za održavanje i poboljšavanje nekretnine te doprinosa zajedničkoj pričuvi. (4) Svaki suvlasnik može zahtijevati od suda da utvrdi odgovara li način raspodjele troškova pravilu iz stavka 1., odnosno stavka 2. ovoga članka i je li valjana odluka iz stavka 3. ovoga članka, a kad nema valjane odluke o raspodjeli troškova za održavanje onih uređaja nekretnine koji nisu u podjednakom omjeru korisni svim suvlasnicima, da po pravednoj ocjeni utvrdi ključ za raspodjelu troškova s obzirom na različitu mogućnost uporabe tih uređaja. (5) Odredbe suvlasnika o ključu raspodjele troškova iz stavka 3. ovoga članka, ako su potpisi suvlasnika javno ovjerovljeni, kao i pravomoćne odluke suda koji je utvrdio ključ raspodjele troškova po pravdenoj ocjeni, zabilježit će se na zahtjev u zemljišnoj knjizi. (6) Ako troškovi za nekretninu budu podmireni iz zajedničke pričuve u skladu s njezinom namjenom,oni se neće dijeliti na suvlasnike koji su uplatili svoje doprinose u tu pričuvu. Kao što vidite ovdje se spoominju troškovi održavanja, međutim to se odnosi i na zajedničku struju, zajedničku vodu, itd. Temeljni princip je da se plaća prema kvadraturi, međutim i zajednička struja i zajednička voda mogu se većinskom odlukom odrediti po drugome ključu - npr. broj članova domaćinstva. Da zaključim, bez većinske odluke plaća se prema kvadraturi vlasništva, tko ima više - više plaća. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
gigi29 odgovoreno: 22. kolovoz 2011. Dijeli odgovoreno: 22. kolovoz 2011. Veteran, hvala na odgovoru; činilo mi se da nema potrebe otvarati novu temu kad se u ovoj već radi o pričuvi. A imam još jedno pitanje: ako ne pronađem da ta tema već postoji, otvoriti ću je: stanari su bez ikakvih dozvola zatvorili lođe i na taj način proširili grijanu kvadraturu stana - a račun za centralno plaćaju prema starom, manjem broju kvadrata. Uz to, zgrada izgleda kao kokošinjac, a ne prvobitno projektirana i izvedena građevina. Pozdrav, i hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
srendul odgovoreno: 15. rujan 2011. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2011. Živim u stanbenoj zgradi staroj 30 god.otplaćujemo kredit za sanaciju krova putem pričuve. U međuvremenu je po drugi put izgorio dimljak i nije za upotrebu. Lijeva strana dimljaka djelomični je sanirana iz pričuve ove godine,na tom kanalu samo jedan stanar loži.Na desnoj strani lože jedan vlasnik stana i jedan podstanar, svi ostali stanari griju se na struju.Kako u pričuvi nema više novaca ne može se sanirati desna strana dimljaka, već stanari (njih dvoje), traže od ostalih stanara desne strane dimljaka da sami financiraju sanaciju desne strane dimljaka i to odmah u iznosu od 6.000,00 kn po stanu, bez da su prethodno zatražili pisanu suglastnost stanara. Da li umirovlenik sa 2100,oo kn,ako nema taj novac mora dignuti kredit i učestvovati u sanaciji, a već otplaćuje kredit za krov? Može li ga se ovrhom prisiliti da plati za sanaciju dimljaka kojeg i ne koristi (grijanje na struju) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
alen11 odgovoreno: 20. studeni 2012. Dijeli odgovoreno: 20. studeni 2012. Poštovani, imam pitanje u vezi stambene pričuve. Naime živim u zgradi gdje je još 15 stanova,te imamo tvrku koja vodi brigu o zajedničkoj pričuvi.Što se dešava ukoliko sam o vlastitom trošku, sanirao cijelokupnu kupaonicu (lupanje starih pločica, izmjena starih cijevi odvodi-dovodi vode,betoniranje i sve ostale radove) platio sam ovlaštenoj firmi izvođenje tih radova i uredno dobio R1 na svoje ime i prezime. Dali taj račun mogu priložiti nadstojniku da bi mi se nadoknadili troškovi ili da me oslobodi plačanja pričuve do tog iznosa. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mapa odgovoreno: 21. studeni 2012. Dijeli odgovoreno: 21. studeni 2012. alen11- radovi u privatnom stanu ne mogu nikako iči na trošak zajedničke pričuve Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
olympia xox odgovoreno: 21. siječanj 2013. Dijeli odgovoreno: 21. siječanj 2013. Molim za pomoć, živim u zgradi kojoj je vlasnik država. Naime, stan sam dobio darovnicom kao HRVI na području posebne državne skrbi. Problem je slijedeći, zgrada je u jako lošem stanju, nema ulaznih vrata, prozora niti struje na stubištima, šupe su napola urušene,štakori i psi lutalice hodaju po zgradi itd.U zgradi nije uređeno plaćanje pričuve niti postoji predstavnik stanara. Molim za pomoć kako to urediti, čija bi to bila obveza organizirati? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
bovu odgovoreno: 21. siječanj 2013. Dijeli odgovoreno: 21. siječanj 2013. Zakon o vlasništvu..... Prinudna uprava Članak 385. (1) Ako suvlasnici nisu osigurali upravljanje nekretninom u roku iz članka 384. ovoga Zakona, jedinice lokalne samouprave odredit će fizičku ili pravnu osobu koja će obavljati poslove uprave tom nekretninom (prinudni upravitelj). (2) Prinudni upravitelj ima sve ovlasti upravitelja nekretninom propisane odredbama ove glave Zakona. javi se u poglavarstvo grada . informiraj se dali je imenovan prinudni upravitelj i ko je . ako zgradatreba u obnovu sačekaj obnovu zgrade. ne brzaj. koji je grad Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
olympia xox odgovoreno: 22. siječanj 2013. Dijeli odgovoreno: 22. siječanj 2013. Radi se o Gračacu, u Općini sam pitao ali oni to nisu ništa organizirali Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.