Jump to content

Komunalne usluge


hypoa

Preporučene objave

Trebam pomoć. Već 2 godine komunalno poduzeće obračunava mi naknadu za korištenje vode iako stan nije priključen na gradski vodovod. Obzirom da su u stanu stanovali podtsnari, nisam imala saznanja da im je komunalno poduzeće počelo naplaćivati takvu uslugu. Zanima me temeljem čega su počeli naplaćivatii naknadu, ako se vlasnik stana nije priključio na gradski vodovod (koristimo vodu iz vlastitog bunara)i na koji zakon ili pravilnik se mogu pozvati i dokazati da su napravili pogrešku? Također me zanima na koji način i da li uopće mogu tražiti povrat uplaćenih sredstava za gradsku vodu koju stanari u mom stanu nikada nisu ni potrošili? O svemu sam ih usmeno, a naknadno i pismeno obavijestila, i zatražila pismeno očitovanje. No čak ni nakon 2 mjeseca nitko mi ništa nije odgovorio, a oni i dalje šalju svaki mjesec račune i obračunavaju dug. Milim za pomoć :misli:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

zašto plaćate uslugu čije korištenje niste tražili.

prestanite plaćati

nemogu vam uskratiti korištenje vode ako niste priključeni na njihovu vodovodnu mrežu.

 

tužbu neće pokrenutu iz razloga što znaju da gube spor.

 

tužbom za povrat stečenog bez osnova tražiti povrat uplaćenih sredstava uvečano za zakonske zatezne kamate.

zastara je nakon 5 godina.

od dospjeća svake mjesečne rate

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

S tužbom na povrat uplaćenog biti oprezan, jer ako ste znali da ne morate platiti, a niste mogli očekivati prisilu (jer budući da ne koristite vodu iz vodovoda, nisu vam je mogli isključiti) onda nemate pravo na povrat (čl. 1112 Zakona o obveznim odnosima).

 

Nadalje, jeste li sigurni da vam naplaćuju korištenje vode a ne naknadu za uređenje voda? Ovo drugo plaća vlasnik nekretnine bez obzira na to da li koristi vodovodnu mrežu ili ne.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ne radi se o naknadi za uređenje voda,, nego lijepo na računu piše stavka "Usluge potrošnje vode". Radi se o stanu u stambenoj zgradi gdje većina stanova ima zajedničko brojilo i tada oni potrošnju vode dijele na stanare u zgradi. No moj stan koa i još neki objekti nisu spojeni na gradsko brojilo, nego na vlastiti bunar. Kada sam u komunalnom poduzeću pitala kako to da odjednom i meni naplaćuju uslugu potrošnje vode, odgovorili su da me vjerojatno netko prijavio, što meni nikako nije jasno kako je to moguće nekoga prijaviti, a da komunalno poduzeće ne provjeri brojilo i tko je na njega priključen. Znači, mi tako možemo prijaviti Peru Perića da je spojen na nekakvo brojilo pa da mu komunalno poduzeće počme naplaćivati vodu, a da na provjere stanje na terenu. Želim naglasiti da vlsnik stana nije znao da komunalno poduzeće naplaćuje spomenutu uslugu, jer su režije u stanu plaćali podstanari. Ono što mene zanima je na koji način mi oni mogu izvršiti povrat uplaćenih sredstava. Ne bojim se ja isključenja vode, jer mi nemaju što isključiti, nego sam ja i dalje obvezna plaćati troškove odvodnje, naknadi za zaštitu voda, a zašto bih to plaćala kada su bespravno već 2 godine oni naplaćivali nešto što se u tom stanu nije niti potrošilo. I užasno me živcira što su im potrebna 2 mjeseca da netko izađe na teren i utvrdi stvarno stanje te na temelju toga pošalje pisani odgovor na moj zahtjev, a uredno svaki mjesec ispostavljaju račun (istina, sada odjednom na računu nema više stavke "Usluga potrošnje vode") i terete me za dog iz prethodnih mjeseci, jer ja ne želim plaćati ništa dok se ne očituju kako će mi vratiti uplaćena sredstva. To me zanima, da li imam pravo na povrat pretplaćenih sredstava ili ne? :zao:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mislim da nemate, jer ste plaćali iako ste mogli znati da niste dužni platiti, a za iznos koji su platili podstanari ionako niste na šteti.

 

Što se tiče duga, ako ga ne platite, oni će pokrenuti ovrhu na koju trebate izjaviti prigovor pa ćete biti upućeni u parnicu u kojoj ćete dokazivati da je dug neutemeljen.

 

S ovrhom je nezgodno to što, ako vam rješenje ne bude uručeno iz nekog razloga, može biti objavljeno i na oglasnoj ploči suda bez vašeg znanja i postati pravomoćno, pa će uslijediti ovrha. Zamolite poštara, ako ste dobri s njim, da obrati pažnju na moguće pošiljke od suda ili javnog bilježnika. Ako rješenje dobijete, pazite na rok na prigovor.

 

Komunalcima pismeno osporiti dugovanje i zatražiti objašnjenja.

 

Svu prepisku s komunalcima obavljati pismeno, preporučenom poštom ili predajom izravno u urudžbeni ured. Usmena komunikacija je besmislena, naknadno se ne može dokazati što je rečeno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hypoa je napisao:

Radi se o stanu u stambenoj zgradi gdje većina stanova ima zajedničko brojilo i tada oni potrošnju vode dijele na stanare u zgradi. No moj stan koa i još neki objekti nisu spojeni na gradsko brojilo, nego na vlastiti bunar. Kada sam u komunalnom poduzeću pitala kako to da odjednom i meni naplaćuju uslugu potrošnje vode, odgovorili su da me vjerojatno netko prijavio,

 

Ovakva situacija je uistinu neuobičajena za stambenu zgradu sa više stanova i suvlasnika (starija građevina? zatečeno stanje?) , i zapravo je neodrživa. Ako se radi o novijoj gradnji (nakon 1968.), a stanje nije u skladu sa projektom, onda je i nelegalno.

Vi ste istovremeno i vlasnik stana i suvlasnik građevine i pripadajućeg zemljišta. Zgradu morate održavati kao cjelinu, zajedno sa drugim suvlasnicima, i dijeliti troškove.

Taj bunar je na okućnici koja je suvlasništvo svih, bunar ima hidrofor, otkud el. energija za hidrofor? Za takvo korištenje trebali bi suglasnost ostalih suvlasnika, ako oni pokrenu pitanje legalnosti takvog stanja.

Iako vodu dobivate iz bunara, koristite odvodnju zgrade. Ako zgrada ima hidrantski priključak, tko to održava, itd.,itd.

 

Dakle, nije baš izvjesno da ćete svoj problem riješiti samo 'odjavom' korištenja vode i općenito sporenjem sa distributerom vode i suvlasnicima zgrade.

 

:kavica:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala svima na odgovorima. I mislila sam da neću ovaj problem riješiti tako lako. I dalje čekam odgovor komunalnog poduzeća, kojeg još nisu poslali :zao: Pričekat ću još koji dan, možda stigne njihov odgovor da vidim što će oni reći na nastalu situaciju. Svejedno, još jednom hvala svima. Javit ću se za koji dan. :kavica:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Nemojte komplicirati jednostavne stvari.

 

Sve što je felixx napisao je točno, ali nije bitno za konkretni pravni odnos komunalne organizacije (vodovoda) i vas kao korisnika.

 

Njihovu uslugu niste dužni plaćati jer nemate priključak, a u svim ostalim stvarima vodovod nije stranka, nego ste to vi i ostali suvlasnici, pa je to zasebna stvar i eventualno zasebni spor koji bi trebali pokrenuti ostakli suvlasnici odnosno netko od njih.

 

Osim ako ...! Palo mi je na pamet da zgrada možda ima i neki zajednički priključak, recimo za pranje auta ili zalijevanje, kojega se potrošnja dijeli na sve vlasnike stanova. Taj dio ste dužni plaćati.

 

Nadalje, ako zgrada ima zajednički priključak, a potrošnja se dijeli obračunski a ne na temelju mjerenja za svaki stan (kao što je najčešće slučaj), onda biste (možda, nisam siguran) bili dužni plaćati fiksni dio troška tog priključka, ako se takav obračunava.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Doista je situacija komplicirana, zato sam i potražila ovdje pomoć. U spomenutoj zgradi dio stanara priključen je na gradski vodovod, no nas nekoliko još uvijek je priključena na spomenuti bunar. Nije uopće sporno plaćanje odvodnje jer to doista moram platiti, no ono što mene zabrinjava je na koji način je komunalno poduzeće samo odjednom, bez moje prijave, počelo naplaćivati vodu koju opće ne koristim. Svaki mjesec sam uredno plaćala odvodnju vode i neke ostale stavke, to nije sporno, no dolaskom stanara u stan, očigledno je netko prijavio u komunalnom poduzeću, a to nisam bila ja, potrošnju vode na zajedničkom brojilu zgrade, na kojem moj stan uopće nije priključen. Očigledno su svjesni da su napravili pogrešku, jer nitko mi ne želi odgovoriti temeljem čega i čije prijave su počeli naplaćivati vodu (još uvijek nisam dobila nikakv njihov odgovor na pismeno) - kontaktirala sam ih telefonom pa su mi rekli da je inkasator utvrdio da doista moj stan nije priključen na gradski vodovod i da će mi poslati pismeno očitovanje koje naravno još uvijek nisam dobila. Oni uporno svaki mjesec šalju opomene zbog neplaćenih računa, jer posljednja 3 mjeseca nisam platila račune utvrdivši da je obračunata potrošnja vode koju nisam potrošila, te čekam njihov odgovor na koji način će mi prebiti više uplaćeni novac. :misli:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Što se tiče opomena za dug, ne trebate se zabrinjavati. To vjerojatno šalju automatski. Budući da vam ne mogu isključiti vodu, jedino što mogu poduzeti je da pokrenu ovrhu. Najvažnije je da se po nalogu za ovrhu pravovremeno žalite, pa ćete onda u sudskom postupku dokazati da niste dužni. Budući da imate njihov službeni dopis da niste potrošač, oni taj spor ne mogu dobiti.

 

Druga je stvar iznos koji ste platili a nise bili dužni. Kao što sam napisao, mislim da nemate pravo na povrat tog novca.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija