Jump to content

Zakonski argument


mariodbk

Preporučene objave

Zaustavili su me policajci i pokazali su mi na radaru veću brzinu od dopuštene. Napisao sam prigovor i sutkinja me pozvala na raspravu. Kao argument sam naveo čl. 10 st. 2.3 Pravilnika o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine u cestovnom prometu. Odnosi se na mjerenja u zavojima a s obzirom da je naša zemlja cijela u vijugavim cestama odnosi se na 90 % cesta. U tom tumačenju jedna stavka navodi kut 0 stupnjeva kao kut mjerenja, a ne 22 stupnja kao inače. Znaći li to da je propisani kut mjerenja brzine 22 stupnja u odnosu na automobil koji se mjeri i može li se onda svako mjerenje koje je izvodio policajac iz ruke, jer niti jedan sa 100 % sigurnošću ne može pogoditi pravi kut, smatrati nezakonitim???? Molim odgovor. U mom slučaju se mjerilo u zavoju i nije se ispoštivao niti jedan uvjet iz ovog članka. Mora li sutkinja odbaciti prijavu ili ima neku drugu mogučnost? S obzirom da je takva praksa svugdje u Hrvatskoj može li mi argument svaki put biti ovaj članak, ili neka izvedenica? Hvala unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pročitajte što piše u zapisniku kojeg su vam dali.

 

Radi različitog kuta mjerenja, brzinometar može pokazati par postotaka manju ili veću brzinu od realne, radi čega policija brzinu koju su izmjerili umanjuju za 10%, a ako je tih 10% manje od 10 km/h računaju tih 10 km/h kao najmanji broj, tako da vrlo često brzinu umanje i za 20%.

 

Radi takvog računanja i radi bilo kakvog kuta mjerenja sud neće odbaciti prekršajni nalog.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Pročitao jesam, ali mislim da je ta uredba o pogrešci jer aparat i ovako pogrešno mjeri. Naveo sam zakonske odredbe u ovom slučaju u mjerenju u zavojima. S obzirom da ti propisi nisu do kraja ispoštovani trebalo bi odbaciti prekršajni nalog? A ako je smanjenje od 10 km odnosno 10 % zašto proizvođač u uputama navodi kuteve mjerenja? I Zakon također?????

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Angažirajte odvjetnika, uspješan i zauzet neće htjeti prihvatiti vaš slučaj, neki koji ne zna šta bi od sebe a dobro bi mu došlo 2.000 kuna za izgubljen slučaj će rado prihvatiti.

 

Zakoni koji reguliraju to područje a to su Zakon o mjeritljstvu i Zakon o sigurnosti prometa na cestama ni u jednoj svojoj odredbi ne spominju kuteve mjerenja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

petpetica je napisao:

Pročitajte što piše u zapisniku kojeg su vam dali.

 

Radi različitog kuta mjerenja, brzinometar može pokazati par postotaka manju ili veću brzinu od realne, radi čega policija brzinu koju su izmjerili umanjuju za 10%, a ako je tih 10% manje od 10 km/h računaju tih 10 km/h kao najmanji broj, tako da vrlo često brzinu umanje i za 20%.

 

Radi takvog računanja i radi bilo kakvog kuta mjerenja sud neće odbaciti prekršajni nalog.

 

Pri ispravnom kutu mjerenja najveca dopustena greska mjernog uredjaja je +-3% (iznad 100 km/h) tj. +/-3km/h za brzine manje od 100 km/h, a umanjuju za 10% odnosno 10 km/h iz razloga sto je tako utvrdeno pravilnikom prema kojem su ti i uredjaji tipski umjereni i to nema veze s kutem mjerenja kojeg se u svakom slucaju policajci trebaju pridrzavati. O tome pod kojim kutem i kako se mjeri trebali bi ti isti policajci nauciti tijekom osposobljavanja za rukovanje mjernim uredajima. Samo osobe osposobljene za mjerenje koje posjeduju uvjerenje o istom ovlastene su koristiti mjerne uredaje (ne svi policajci). Zakljucak svega je da se ispravnost kuta mjerenja moze potvrditi/pobiti vjestacenjem, a ne pausalnim izjavama o umanjenju za 10 km/h.

 

Hint: sva mjerenja obavljena pri temperaturi okolisa nizoj od 0 nisu u skladu s pravilnikom i kao takva ne vrijede.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

rupa_u_zakonu je napisao:

Zakljucak svega je da se ispravnost kuta mjerenja moze potvrditi/pobiti vjestacenjem, a ne pausalnim izjavama o umanjenju za 10 km/h.

 

Bez obzira na razliku u kutu, prilikom čeonog mjerenja je nemoguće da realna brzina bude veća od 10 km/h na brzinama ispod 100 km/h, kao ni veća od 10% na brzinama većim od 100 km/h, kako ste sami naveli radi se o +/- 3%.

 

Mjerenja brzine se ubavljaju laserskim brzinomjerima pomoću reflektirajuće površine na pokretnom vozilu, nije moguće da se laserska zraka reflektira u kosom mjerenju već samo u čeonom mjerenju, a obično se radi o registarskoj oznaci automobila koja mora biti na prednjoj strani vozila.

 

Dalje, forumaš mariodbk je očito iz Dubrovnika, a tamo temperature u mjesecu studenom još nisu ni blizu nuli.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

petpetica je napisao:

Bez obzira na razliku u kutu, prilikom čeonog mjerenja je nemoguće da realna brzina bude veća od 10 km/h na brzinama ispod 100 km/h, kao ni veća od 10% na brzinama većim od 100 km/h, kako ste sami naveli radi se o +/- 3%.

 

Mjerenja brzine se ubavljaju laserskim brzinomjerima pomoću reflektirajuće površine na pokretnom vozilu, nije moguće da se laserska zraka reflektira u kosom mjerenju već samo u čeonom mjerenju, a obično se radi o registarskoj oznaci automobila koja mora biti na prednjoj strani vozila.

 

Imao sam osobno iskustvo kad me policajac zaustavio tamo kod Držićeve prema gradu, ja sam bio u skroz lijevoj traci, a on tamo kod crkve. Naciljao me, dakle, dobrano ukoso. Brzina, ako me pamćenje služi, 84, s tolerancijom 74, dozvoljena 60. Od policije dobio zapisnik i prekršajni nalog, žalio sam se upravo na način mjerenja (Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima) i sud je tako prihvatio i oslobodio me krivnje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija