Jump to content

Dio cestice u gradjevinskoj zoni


Croatian6

Preporučene objave

Pozdrav svima

imam jedan problem na koji vec dugo pokusavam naci odgovor, no nitko mi sa sigurnoscu ne moze reci. Naime, od 3 parcele koje posjedujem, a koje su jedna do druge, prema planu opcine koji je na snazi, samo dvije su unutar gradjevinske zone substandardne izgradnje (uvijeti izgradnje: 11 m visina objekta, 1 m od međe...) dok je treca parcela ostala izvan pojasa substandardne izgradnje (guste naseljenosti) ali je unutar gradjevinskog dijela, neizgradjeni dio.

 

Moje pitanje je: mogu li ja sve tri parcele objediniti kao jednu, te mogu li graditi prema uvjetima substandardne izgradnje na cijeloj povrsini parcele ili samo na dijelu koji je i sada unutar pojasa "substandardne izgradnje"?

 

jedan od odgovora koje sam dobio je da moram objediniti parcele na nacin da podnesem projekt, te da se tada moze graditi, no, nebih zelio raditi projekt ako nije 100% sigurno da bih mogao graditi.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kao što Vam je već ranije sugerirano javite se nadležnom tijelu za prostorno. Bez viđenog bilo koje mišljenje nema neku važnost.

 

Prema novom Zakon o prostornom za čestice u neizgrađenom dijelu građevinskog područj a nažalost ne izdaju se akti o gradnji niti se dopušta parcelacija.

 

Na prvi dio pitanja gdje navodite substandardni uvjeti navest ću da to nisu substandardi već unutar Vaše Općine su drugačiji parametri uređenja. Iz opisanog mogu samo konstatirati da postojeće 2 parcele koje su unutar građevinskog dijela - izgrađeni dio možete objediniti i na njima planirati gradnju (do maksimalne izgrađenosti/gabarita). Ako želite da i ta treća čestica "preuzme" iste uvjete kao i susjedne dvije, dužni ste podnijeti nadležnom tijelu zahtjev za promjenu namjene iz "g.p.- neizgrađeni dio" u "g.p.-izgrađeni dio".

 

Moja pretpostavka je da unutar cijele Općine vrijede ista pravila oblikovanja tako da je jedini način da se izmjeni prostorni plan da možete uz ove dvije graditi i na trećoj. Dodat ću detalj da izmjene prostornih planova koštaju i da Vaš zahtjev može odležati i 2 godine ili više do stupanja izmjena na snagu.

Pozdrav svima

imam jedan problem na koji vec dugo pokusavam naci odgovor, no nitko mi sa sigurnoscu ne moze reci. Naime, od 3 parcele koje posjedujem, a koje su jedna do druge, prema planu opcine koji je na snazi, samo dvije su unutar gradjevinske zone substandardne izgradnje (uvijeti izgradnje: 11 m visina objekta, 1 m od međe...) dok je treca parcela ostala izvan pojasa substandardne izgradnje (guste naseljenosti) ali je unutar gradjevinskog dijela, neizgradjeni dio.

 

Moje pitanje je: mogu li ja sve tri parcele objediniti kao jednu, te mogu li graditi prema uvjetima substandardne izgradnje na cijeloj povrsini parcele ili samo na dijelu koji je i sada unutar pojasa "substandardne izgradnje"?

 

jedan od odgovora koje sam dobio je da moram objediniti parcele na nacin da podnesem projekt, te da se tada moze graditi, no, nebih zelio raditi projekt ako nije 100% sigurno da bih mogao graditi.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dakle,

u postupku izrade izmjena i dopuna važećeg prostornog plana potrebno je, u vrijeme održavanja javne rasprave, podnijeti zahtjev za prenamjenom plana kao što je gore rečeno.

U svakom slučaju, riječ je o postupku koji jako dugo traje. Ako imate sreće, pa je u tijeku izrada prostornog plana, onda tako treba napraviti. Ako ne....sve to može potrajati godinama.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ispravila bi vas.. zahtjev treba predati PRIJE izmjene prostornog plana. pisani zahtjev ako ne postoji obrazac treba imati prilog kopije katastarskog plana. ako pišete zahtjev moj savjet da navodite objektivne razloge poput "smatra se uređenom česticom s obzirom da je do nje osiguran put, infrastruktura..

 

naime, novim Zakonom o prostornom (NN153/13) postoje i skraćeni postupci donošenja izmjena planova. rijetko se dogodi da na javnoj raspravi se unesu žalbe u izmjene a i izmjene planova idu po kategorijama i interesu. Ako su izmjene zbog neke gospodarske zone, npr., onda se nitko neće doticati Vaših želja u stambenoj zoni.

Dakle,

u postupku izrade izmjena i dopuna važećeg prostornog plana potrebno je, u vrijeme održavanja javne rasprave, podnijeti zahtjev za prenamjenom plana kao što je gore rečeno.

U svakom slučaju, riječ je o postupku koji jako dugo traje. Ako imate sreće, pa je u tijeku izrada prostornog plana, onda tako treba napraviti. Ako ne....sve to može potrajati godinama.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ispravila bi vas.. zahtjev treba predati PRIJE izmjene prostornog plana. pisani zahtjev ako ne postoji obrazac treba imati prilog kopije katastarskog plana. ako pišete zahtjev moj savjet da navodite objektivne razloge poput "smatra se uređenom česticom s obzirom da je do nje osiguran put, infrastruktura..

 

naime, novim Zakonom o prostornom (NN153/13) postoje i skraćeni postupci donošenja izmjena planova. rijetko se dogodi da na javnoj raspravi se unesu žalbe u izmjene a i izmjene planova idu po kategorijama i interesu. Ako su izmjene zbog neke gospodarske zone, npr., onda se nitko neće doticati Vaših želja u stambenoj zoni.

 

Netočno, temeljem Zakona o prostornom uređenju (kao i onog ranijeg) prijedlozi, primjedbe, zahtjevi podnose se isključivo u javnoj raspravi. I samo na te zahtjeve izrađivač mora odgovoriti.

To što su Vam rekli da podnesete prije...to je u redu ako će se sjetiti toga kad dođe do izmjene plana. Naime, do izmjene plana sasvim sigurno neće doći zbog te vaše čestice osim ako nemate neku iznimno bogatu općinu krajnje dobrohotnu prema svojim stanovnicima.

Budući da se (u načelu) ne zna kada će doći do potrebe za izmjenom plana ili izradom novoga....ovo skupljanje zahtjeva moglo bi trajati godinama što svakako nije praktično s pozicije nadležnog upravnog odjela za urbanizam.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pretpostaljvam da ste pravne struke kada tako strogo gledate na odredbe Zakona a opet ću Vas uputiti na određene članke, bez zamjerke i ne bih se loptala sa "netočno" i "točno". Svi imamo pravo mišljenja i tumačenja.

 

U praksi, profesionalnoj i privatnoj je lakše planeru ako zahtjev dobije prije pokretanja javne rasprave! NE bih htjela da ispadne prepucavanje "točno" i "netočno" već bih svima htjela olakšati rješavanje ove konkretno situacije.

 

Novim Zakonom o prostornom (NN 153/13) su uvedeni termini "uređena građ.čestica" i "neuređena građ.čestica". S obzirom da je ranija terminologija bila "izgrađeno građ.područje" i "neizgrađeno građ.područje" stavila se obaveza svim jedinicama lokalne samouprave da izmjene svoje prostorne planove i usklade sa novim Zakonima i podzakonskim aktima. Čl.201

Istina, nemaju sve Općine i Gradovi u proračunu sredstva za pokretanje izmjena ALI naglasit ću da u postupcima usklađenja Prostornih planova sa Zakonom.. javna rasprava NIJE OBAVEZNA čl.94.,st.3.

 

Isto tako uputit ću Vam link na obrazaC Grada Pule https://www.sendspace.com/file/tergt5

i moj savjet je Zahtjev podnijeti ranije da Vas javnopravno tijelo uzme u obzir. Bolje spriječiti nego liječiti, narodna.

 

Tijekom procedure javnopravno tijelo šalje zahtjeve planerima za izmjene. Upravo zbog toga je bolje zahtjev ispuniti ranije. Javnopravnom tijelu nekad promakne da je na Vašoj čestici izdana npr.građevinska dozvola.

 

Za kraj ću potvrditi da tijekom javne rasprave svatko od nas može dati primjedbe i mišljenja (usmeno na javnom izlaganju, pismeno u knjigu primjedbi ili pismeno u roku trajanja javne rasprave) na koja planeri putem javnopravnog tijela odgovaraju.

Netočno, temeljem Zakona o prostornom uređenju (kao i onog ranijeg) prijedlozi, primjedbe, zahtjevi podnose se isključivo u javnoj raspravi. I samo na te zahtjeve izrađivač mora odgovoriti.

To što su Vam rekli da podnesete prije...to je u redu ako će se sjetiti toga kad dođe do izmjene plana. Naime, do izmjene plana sasvim sigurno neće doći zbog te vaše čestice osim ako nemate neku iznimno bogatu općinu krajnje dobrohotnu prema svojim stanovnicima.

Budući da se (u načelu) ne zna kada će doći do potrebe za izmjenom plana ili izradom novoga....ovo skupljanje zahtjeva moglo bi trajati godinama što svakako nije praktično s pozicije nadležnog upravnog odjela za urbanizam.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Naravno da je planeru znatno lakše ako već u početku izrade Nacrta plana ima određene inpute. Međutim, nije mali broj prostornih planova u miloj nam Domaji koji je "pao"isključivo zbog formalno pravnih razloga.Naime, kao što Vam je vjerojatno poznato, izrađivač je dužan u Izvješću o javnoj raspravi odgovoriti samo onima čijim se zahtjevima ne udovoljava ili djelomično (ne)udovoljava.

Uzmimo pretpostavku da ja podnesem zahtjev nadležmom gradskom uredu danas a postupak izrade plana će se pokrenuti za....recimo godinu dana? Kolika je vjerojatnost da će se takav zahtjev "izgubiti"? Naročito ako ih je puno? Ne tako mala.

Koje pravno sredstvo Vama preostaje u tom slučaju? Nikakvo. Jer se žaliti možete samo u situaciji kada ste zahtjev podnijeli u vrijeme javne rasprave a Vaš zahtjev nije tretiran u skladu s Zakonom. Neki prostorni planovi padali su čak i zbog takvog razloga kao što je "nedovoljno dobro obrazloženo odbijanje prijedloga za izmjenom plana".

Da rezimiram.... s urbanističkog aspekta, naravno da je dobro imati zahtjev u samom početku. S formalno pravnog aspekta (naročito ako nastanu problemi) baš i ne.

Što se tiče usklađenja temeljem čl. 201. ne znam je li itko u Hrvatskoj to još radio. Tek ćemo vidjeti kako će to ići. Vjerujem da, budući se može provoditi bez javne rasprave, onda nikakvi zahtjevi neće ni biti moguće predlagati nego će (?) izrađivači ići na teren (?) i ispravljati "greške", pretpostavljam na način da dobar dio neizgrađenog dijela građevinskog područja naselja pretvaraju u izrgrađeno kako bi dobili povoljan omjer izgrađenog i neizgrađenog a koje bi omogućilo daljnje širenje građ. područja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Razumijem što želite reći. Pri izradi planova često sam dobijala zahtjeve stare i po 5 godina ili više. Ne kažem da je pravilo ali svaki prostorni plan ima nazovimo to svoj pretinac unutar javnopravnog tijela. Ispravila bih Vas s detaljem da sam odgovore upućivala i onima kojima sam "udovoljavala" jer je takva procedura. Izvješće o javnoj raspravi na uvid nisam sigurana da je dostupna javnosti al sve stranke u postupku neovisno dal se odobrava ili se ne odobrava na kućnu adresu primaju odgovor.

 

što se tiče čl.201. nije donešen Pravilnik. Moja pretpostavka je da će se do kraja 2015. donijeti (Zakonska je obaveza).

 

Izrađivač plana izlazi na teren samo kada se radi o UPU i posebnim situacijama. Ovdje govorimo o prostornim planovima jedinica lokalnih samouprava i usklađivanjima. Uvjet da je uređena čestica je da je do čestice uređen put/prilaz, dovedena infrastruktura, da je čestica ograđena itd. Nitko neće hodati po terenu i gledati što je na terenu, planovi se izrađuju po objektivnim načelima, pretpostavkama i zahtjevima. Tako da usklađivanje može vršiti izrađivač udaljen od određenje jedinice i 400km na geodetskoj podlozi i podacima koje je zaprimio od javnopravnog tijela.

 

Uostalom svi zahtjevi se zaprimaju pod zasebnom klasom. Ne znam kako je uređeno u ostalim jedinicama, al Grad Pula zaprimanje vrši digitalno i svaki zahtjev osim papirnatog oblika ima i svoj digitalni oblik i nemoguće ga je zagubiti.

Naravno da je planeru znatno lakše ako već u početku izrade Nacrta plana ima određene inpute. Međutim, nije mali broj prostornih planova u miloj nam Domaji koji je kao isključivo zbog formalno pravnih razloga.Naime, kao što Vam je vjerojatno poznato, izrađivač je dužan u Izvješću o javnoj raspravi odgovoriti samo onima čijim se zahtjevima ne udovoljava ili djelomično (ne)udovoljava.

Uzmimo pretpostavku da ja podnesem zahtjev nadležmom gradskom uredu danas a postupak izrade plana će se pokrenuti za....recimo godinu dana? Kolika je vjerojatnost da će se takav zahtjev "izgubiti"? Naročito ako je puno? Ne tako mala.

Koje pravno sredstvo Vama preostaje u tom slučaju? Nikakvo. Jer se žaliti možete samo u situaciji kada ste zahtjev podnijeli u vrijeme javne rasprave a Vaš zahtjev nije tretiran u skladu s Zakonom. Neki prostorni planovi padali su čak i zbog takvog razloga kao što je "nedovoljno dobro obrazloženo odbijanje prijedloga za izmjenom plana".

Da rezimiram.... s urbanističkog aspekta, naravno da je dobro imati zahtjev u samom početku. S formalno pravnog aspekta (naročito ako nastanu problemi) baš i ne.

Što se tiče usklađenja temeljem čl. 201. ne znam je li itko u Hrvatskoj to još radio. Tek ćemo vidjeti kako će to ići. Vjerujem da, budući se može provoditi bez javne rasprave, onda nikakvi zahtjevi neće ni biti moguće predlagati nego će (?) izrađivači ići na teren (?) i ispravljati "greške", pretpostavljam na način da dobar dio neizgrađenog dijela građevinskog područja naselja pretvaraju u izrgrađeno kako bi dobili povoljan omjer izgrađenog i neizgrađenog a koje bi omogućilo daljnje širenje građ. područja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Zakonski ne postoji obveza odgovaranja na prijedloge koji se usvajaju. I ja sam slao odgovore (radi bolje transparentnosti) i takvima ali zakonska obveza nije.

2. Izvješće o javnoj raspravi ne samo da se može vidjeti nego po novom Zakonu postoji obveza njegovog objavljivanja.

3. Pravilnik,istina, nije donesen ali bez obzira na to - u usklađivanje se može krenuti i prije (tumačenje Ministarstva).

3. Ne bih se složio oko izlaska na teren. Budući da prostorni plan grada ima i kartografski prikaz Građevinska područja naselja u mj. 1:5000 po mom mišljenju (a i iskustvu) izlazak na teren je često potreban.

4. Btw, kad govorimo o podlogama za izradu planova (ne geodetske nego HOK-ovi, ortofoto i katastarski) imate li predođbe kakve su podloge u nekim dijelovima Hrvatske?? Postoje dijelovi gdje su gotovo nečitljive. Svaka čast stručnjaku koji na tome može planirati ;)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Tema je načeta da se gospodinu pomogne a ne da se ulazi u detalje koji su potpuno nebitni za samu temu. Shvatit ću Vaš odgovor kao dokazivanje. Naime, za razliku od Vas meni to nije bio interes, zato sam Vas i ispravljala i ovoga puta ću Vas ispraviti u pogledu predođbe koja bi trebala biti predodžba!

 

Prakse su očito različite i ne morate se slagati uopće.

 

Kao što sam i za sebe podnijela, stojim iza toga da se zahtjev za promjenu iz "neizgrađenog" u "uređeno" podnese ranije uz obrazloženje s objektivnim činjenicama da graniči čestica sa "izgrađeni područjem" te da je infrastruktura i bla u neposrednoj blizini. Tijekom javne rasprave, ako se ona dogodi, bi sudjelovala s upitom i od viška glava ne boli. Fata je Fata al dvaput je dvaput.

 

Salut

1. Zakonski ne postoji obveza odgovaranja na prijedloge koji se usvajaju. I ja sam slao odgovore (radi bolje transparentnosti) i takvima ali zakonska obveza nije.

2. Izvješće o javnoj raspravi ne samo da se može vidjeti nego po novom Zakonu postoji obveza njegovog objavljivanja.

3. Pravilnik,istina, nije donesen ali bez obzira na to - u usklađivanje se može krenuti i prije (tumačenje Ministarstva).

3. Ne bih se složio oko izlaska na teren. Budući da prostorni plan grada ima i kartografski prikaz Građevinska područja naselja u mj. 1:5000 po mom mišljenju (a i iskustvu) izlazak na teren je često potreban.

4. Btw, kad govorimo o podlogama za izradu planova (ne geodetske nego HOK-ovi, ortofoto i katastarski) imate li predođbe kakve su podloge u nekim dijelovima Hrvatske?? Postoje dijelovi gdje su gotovo nečitljive. Svaka čast stručnjaku koji na tome može planirati ;)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Tema je načeta da se gospodinu pomogne a ne da se ulazi u detalje koji su potpuno nebitni za samu temu. Shvatit ću Vaš odgovor kao dokazivanje. Naime, za razliku od Vas meni to nije bio interes, zato sam Vas i ispravljala i ovoga puta ću Vas ispraviti u pogledu predođbe koja bi trebala biti predodžba!

Salut

 

Nema potrebe za dokazivanjem (dokazivanje kome?). Samo sam ispravljao neke Vaše netočne navode (koji istina, nisu toliko značajni za postavljača pitanja).Izgleda da nam je interes isti - pomoći postavljaču pitanja.

U tom kontekstu - možda bi postavljaču pitanja bilo pametnije sagrađiti građevinu na ove dvije čestice koje se nalaze u izgrađenom dijelu građevinskog područja (ukoliko su dovoljne površine i zadovoljavaju sve ostale uvjete za gradnju).

Možda urbanizam u Puli funkcionira bolje nego u ostatku države ali rekao bih da bi se njegovo čekanje moglo produžiti i nekoliko godina (sudeći po početku upita "imam jedan problem za koji već dugo pokušavam naći odgovor").

Naime, sve i da se sutra donese Odluka o izradi (izmjena i dopuna) prostornog plana - cijeli postupak rijetko traje manje od godinu dana...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Istina. Na izmjenu plana se čeka godina, dvije, tri.. u Puli čekamo i po 8 godina.

Nema potrebe za dokazivanjem (dokazivanje kome?). Samo sam ispravljao neke Vaše netočne navode (koji istina, nisu toliko značajni za postavljača pitanja).Izgleda da nam je interes isti - pomoći postavljaču pitanja.

U tom kontekstu - možda bi postavljaču pitanja bilo pametnije sagrađiti građevinu na ove dvije čestice koje se nalaze u izgrađenom dijelu građevinskog područja (ukoliko su dovoljne površine i zadovoljavaju sve ostale uvjete za gradnju).

Možda urbanizam u Puli funkcionira bolje nego u ostatku države ali rekao bih da bi se njegovo čekanje moglo produžiti i nekoliko godina (sudeći po početku upita "imam jedan problem za koji već dugo pokušavam naći odgovor").

Naime, sve i da se sutra donese Odluka o izradi (izmjena i dopuna) prostornog plana - cijeli postupak rijetko traje manje od godinu dana...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija