Jump to content

Preporučene objave

Pozdrav, imam pitanje vezano za kupovinu krivotvorene robe. Ne znam tiče li se to obaveznog, trgovačkog ili prava intelektualnog vlasništva. Putem jedne internetske stranice naručena je micro sd kartica reklamirana kao da je od proizvođača Adata. S obzirom da mi nije poznat taj proizvođač nije mi bila pretjerano sumnjiva niska cijena proizvoda. Pretpostavljam da npr. kineski, manje poznati proizvođači proizvode jeftinije takav proizvod. Ispostavilo se da je  proizvod koji sam primio krivotvoren. Naime izgled i pakiranje su gotovo indentični originalu i što je najvažnije kad se umetne u uređaj isti pokazuje da kartica posjeduje npr. 32GB memorije. Međutim u istu karticu ne stane 32gb zapisa već npr. 8GB. Kasnije sam utvrdio da je spomenuta firma s Taiwana i da njihovi proizvodi nisu tako jeftini. Očito je da se radi o krivotvorini gdje proizvođač karticu napravi takvom da virtualno prikazuje da ima veći kapacitet nego što ga stvarno ima. Što mi je činiti sad? Trgovac je vratio novac, no dužnost mi je isto prijaviti policiji i/ili carini. Mogu li ja odgovarati što sam kupio /primio takav proizvod unatoč tomu što prevaru sam prijavljujem? Htio bih pokušati spriječiti daljnje takve prevare, no hoće li moja prijava išta promijeniti, odnosno može li npr. policija zabraniti rad toj stranoj web stranici odnosno na bilo koji način postupati prema njoj?

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Najviše smisla ima da prijaviš baš firmi koju su kopirali.

Stupi u kontakt s njima (npr. ovako), pa ćeš vidjeti kako će ići.

Što se tiče tvoje eventualne odgovornosti, ti si prevareni kupac i tako se postavi (tražio si originalni proizvod poznate marke, a primio krivotvoreni).

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ima nekih institucija u državi koje (srećom po vas pa nisu primjetili) koje takva naručivanja tretiraju skoro kao da ste svjesno naručili lažni proizvod...

umjesto da se Vi tretirate kako @drot navodi kao prevareni kupac,kod nas se ta krivnja ponekad (a internet je pun iskustava da je to i pretežno) prebaci na Vas....

to je toliko kompleksna problematika (pa čak i međudržavna) da je najbolje da se zadovoljite s tim što ste dobili povrat novca

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Tvoja prijava nece apsolutno nista promijeniti, pa bi ti predlozio da se ne zamaras time (dobio si novac natrag...). Kako si i sam naveo, proizvod je vrlo vjerojatno stigao iz Kine. Kina je prepuna takozvanih 'Fake Marketa' koji funkcioniraju bez problema / kontrole. Evo ti jedan video kao primjer, pa ces shvatit da tvoja prijava nebi imala smisla...

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
, xyzzx je napisao:

Tvoja prijava nece apsolutno nista promijeniti, pa bi ti predlozio da se ne zamaras time (dobio si novac natrag...). Kako si i sam naveo, proizvod je vrlo vjerojatno stigao iz Kine. Kina je prepuna takozvanih 'Fake Marketa' koji funkcioniraju bez problema / kontrole. Evo ti jedan video kao primjer, pa ces shvatit da tvoja prijava nebi imala smisla...

 

Nisam ni mislio utjecati prijavom na proizvođača krivotvorine pa niti na prodavatelja već posrednika koji na svojem mallu tipa aliexpress dopušta prodaju takve robe.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
, Mister-X je napisao:

ima nekih institucija u državi koje (srećom po vas pa nisu primjetili) koje takva naručivanja tretiraju skoro kao da ste svjesno naručili lažni proizvod...

 

Malo opreza i pojašnjenje, jer nisu svi slučajevi isti.

U konkretnom slučaju postavljač upita je prevaren, jer nije dobio proizvod koji je naručio, nego lažnjak.

Ali ako bi netko recimo svjesno naručio ovaj sat lažnjak iz videa za 15 dolara kojega original vrijedi 665 dolara, onda je svjesno naručio lažnjaka. U tom slučaju je pomagao distribuciju krivotvorene robe.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
, amoretto je napisao:

S obzirom da mi nije poznat taj proizvođač nije mi bila pretjerano sumnjiva niska cijena proizvoda. Pretpostavljam da npr. kineski, manje poznati proizvođači proizvode jeftinije takav proizvod.

 

prije 6 sati , felixx je napisao:

U konkretnom slučaju postavljač upita je prevaren, jer nije dobio proizvod koji je naručio, nego lažnjak.

Ali ako bi netko recimo svjesno naručio ovaj sat lažnjak iz videa za 15 dolara kojega original vrijedi 665 dolara, onda je svjesno naručio lažnjaka. U tom slučaju je pomagao distribuciju krivotvorene robe.

tema je malo vremenski odmakla,al ' situacije s tim su aktuelne i dalje......to je kao da kažeš naručio sam samsung 8 za 100kn i kažeš nisam svjestan da je lažan...ali to je u principu mišljenje jedne institucije koja takvo naručivanje tretira kao svjesno i osim što izgubite novac još platite i troškove provjere itd....umjesto da država i svijet rješava institucionalno ,oni kažnjavaju obične građane......gledaj,ako na samsung s8 piše cijena 1000 $ i sniženo 90% i cijena mu je 100$ zašto ja ne bi mogao misliti da je original....to je moje mišljenje,a vjerojatno i tvoje,....ali kad ti carina oduzme vidjet češ čije mišljnje je bitnije :) i da li oni to tretiraju da si ti prevaren ili da si svjesno naručio.....

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Samo što ja nisam naručivao Samsung 8, nego sd karticu brenda Adata. Meni nije baš poznata, a ako se zgugla "top 10 brendova sd kartica" taj brend nije među njima. 

.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
, amoretto je napisao:

Samo što ja nisam naručivao Samsung 8, nego sd karticu brenda Adata. Meni nije baš poznata

sve ok...moje mišljenje je inače da nisu krivi oni koji naručuju ....ali ne misle svi kao ja :)  ..bilo je dosta slučajeva i u tisku gdje ima problema onaj tko naruči....

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite korisnički račun na našoj stranici. Lako je!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad


  • Similar Content

    • objavio Antonelas
      Putem web prodavaonice sam naručila vrtni namještaj što je uključivalo da sam morala odabrati boju rattana, dimenzije i boju jastuka. 
      Znam da je pravilo da prilikom prodaje van prodajnog prostora kupac ima pravo na povrat novca u roku 14 dana bez navođenja razloga pod uvjetom da se ne radi o robi izrađenoj po vašoj specifikaciji. Da li bi se gore navedeno smatralo robom izrađenoj po mojoj specifikaciji s obzirom da ni ne možeš naručiti robu, a da ne navedeš boju i dimenzije (pri tom nije riječ o nekim specifičnim dimenzijama specijalno za moje potrebe, nego o dimenzijama koje imaju u ponudi)
      Također trgovac ne želi otvoriti vrtni namještaj prilikom preuzimanja, nego smatra da imamo pravo na reklamaciju i zamjenu za oštećeni dio, ali ne i povrat novca?
  • Online korisnici



×