Jump to content

Prevara kod kupnje broda


DEC2DEC

Preporučene objave

Pošto neznam kamo da se obratim, lijepo bih vas zamolio za odgovor.

U 4 mjesecu isli smo gledat brod. Posto nam se brod svidjeo i prodavac (fizicka osoba) doimao se posten i vrlo usluzan, odlucili smo, da kupimo brod. Nakon otprilike 10 dana primjetio sam, da je na dnu trupa otpao mali dio materiala i odmah sam nazvao proavaca sta je sa time i dali je brod bio ostecen. Reko je da ga je sam nesto malo popravio i sredio i da osim servisa motora moralo bi biti sve u redu.

Skriveno oštećenje, za koje je prodavac znao namjerno nam je prikrio kada smo došli kod njega da vidimo brod. Unatoč činjenici, da smo ga tijekom posjete i uvida broda izričito pitali, ako je brod na bilo koji način oštećen, naveo je da je izgreben samo uz bok broda, što smo vidjeli i prihvatili (dvije malo veće ogrebotine na crveni boji broda). Da je brod je oštećen na dnu, promatrano bilo je tek nakon kupnje, kada je bio brod već doveden kući, i odmah sam (kako sam vec zapisao) ga kontaktirao i obavijestio da je otpao dio materijala. Tijekom telefonskih razgovora i dopisivanja sa VIBER-om (sve je arhivirano), postupno je razotkrio i priznao da je brod oštećen. S neprofesionalnom popravkom (u telefonskim razgovorima je rekao, da je na njemu radio sam), samo se je zakrila ozljeda odnosno šteta, sa svrhom lakše prodaje i prevariti kupca - nas.

Posto mi je prodavac rekao, da je osim motora (kolektor) sve ok, brod sam dao na stručni servis (zamjena kolektora i ispušnog sustava što je bilo dogovoreno kad smo brod kupovali), gdje su stručnjaci otkrili, da sa trupom broda nešto ozbiljno nije u redu, pa je brod prevezen do stručnjaka za plastiku gdje su konačno razotkrili opseg štete.

Ozljede na brodu su ozbiljne i velike i sasvim je jasno da je bio prodavac svjestan opsega ozljede (da je znao za ozljedu također razvidno je iz poruka i slika koje mi je slao kasnije, kada sam ga već kontaktirao nekoliko puta). Štete na brodu nije popravio, već ju je samo sakrio sa neprikladnim materijalima, jer su se slojevi na dnu broda već jako odvojili. 

Brod koji nam je prodao je neprikladan i životno opasan za plovidbu (ionako što nam je rekao, da je za ovu godinu sve sređeno i da možemo pravo na more). Sa time što nam je utajio ozljede odnosno štetu na brodu, zapravo ugrozio je naše živote. 

Kad sam ga ponovo nazvao i rekao, da je cijena popravka broda 6.000 EUR (brod mi je prodao za 11.200 EUR), od kupnje vratio mi je 1.000 EUR... sad trazim jos barem 2.000 EUR, da pokrije barem jedan dio popravka, znaci da je cijena popravka broda viša od polovice iznosa kupnje.

Sad bih vas zamolio za vas savjet sto i kako dalje?

hvala Vam puno na odgovoru

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odredba Zakona o obveznim odnosima u vašem slučaju kažu,

čl.404

(1) Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

čl.406

(1) U obavijesti o nedostatku stvari kupac nije dužan potanje opisati nedostatak i pozvati prodavatelja da pregleda stvar, osim ako se radi o trgovačkom ugovoru.

čl.410

(1) Kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:

1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni,

2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka,

3) zahtijevati sniženje cijene,

4) izjaviti da raskida ugovor.

(2) U svakom od tih slučajeva kupac ima pravo i na popravljanje štete prema općim pravilima o odgovornosti za štetu, uključujući i štetu koju je ovaj zbog nedostatka stvari pretrpio na drugim svojim dobrima.

(3) Ako je nedostatak neznatan kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete.

(4) Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi prodavatelj.

 

Dakle, prema navedenome mogli ste i trebali pismeno uz troškovnik popravka obavijestiti prodavatelja o skrivenom nedostatku, tražiti popravak o svom trošku ili snižavanje kupoprodajne cijene pod prijetnjom tužbom. Kada bi taj dopis sastavila osoba pravne struke (odvjetnik) imala bi dodatnu težinu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Poštovani, imam sličan problem ali s automobilom. Naime, sin mi je prije otprilike mjesec dana kupio rabljeno vozilo od jednog čovjeka kojeg poznajem sa svog radnog mjesta. Taj se čak i pozivao na to, govoreći mom sinu kako ga ne želi prevariti jer eto, radi s njegovim ocem. Međutim, nakon tih otprilike mjesec dana, motor vozila je "prodimio", troši ulje nenormalno, dimi poput parne lokomotive i uglavnom, nužna mu je reparatura ili zamjena motora. Ima li moj sin kakve izglede u ovom slučaju protiv ovog prevaranta? Hvala 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija