Lagavulin objavljeno: 22. kolovoz 2020. Dijeli objavljeno: 22. kolovoz 2020. (uređeno) Kako se u praksi štiti kupca od oštećenja stvari, primjerice nekretnine ili automobila, u slučaju da je dao kaparu? Obično se u ugovorima navodi da kupac nema prigovora s kvalitetom/stanjem/cijenom (auta/nekretnine). Što ako je prema ugovoru dao kaparu, uz obvezu plaćanja kupoprodajne cijene (umanjene za kaparu) u roku od x dana, a tijekom tih x dana, dok je predmet kupoprodaje u vlasništvu i posjedu prodavatelja, padne stablo na auto/kuću? Postoji li zakonska zaštita ili ugovaraju li u praksi stranke da je prodavatelj dužan isporučiti predmet u stanju u kojem je bio na dan potpisivanja ugovora (pa stranke mogu u ugovoru vjerojatno navesti žele li u tom slučaju umanjiti kupoprodajnu cijenu, prodavatelja obvezati na vraćanje kapare ili dvostruke kapare, kako se već dogovore prilikom sklapanja ugovora).? Postoji li zakonski razlika ukoliko je do oštećenja došlo krivnjom prodavatelja ili ne (potres uništio stan/pukla cijev u kupaoni vs radio je roštilj u zatvorenom) uređeno: 22. kolovoz 2020. od Lagavulin Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 24. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2020. S obzirom da tada dolazi do nemogućnosti ili djelomične nemogućnosti prodavatelja da isporuči stvar, kupac može po svojoj volji raskinuti ugovor (pri čemu, po mom mišljenju, a s obzirom da je za nemogućnost ispunjenja kriva ona strana koja je primila kaparu, kupac može zahtijevati natrag kaparu ili dvostruku kaparu), ili može izjaviti da ostaje kod ugovora te umanjiti kupoprodajnu cijenu. Oni to ne moraju u ugovoru navoditi, iako mogu, s obzirom da to proizlazi iz samog zakona i u konkretnom slučaju, u slučaju nastanka takvih okolnosti, primjenjuje se izravno zakon. Krivnja je sastavni element štete, pa kupčevo pravo na naknadu štete (koje također postoji u ovim zakonskim odredbama o raskidu ugovora) počiva na činjenici je li prodavatelj postupao s eventualnom namjerom ili grubom nepažnjom (odnosno ima li elemenata krivnje na strani prodavatelja). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.