Tata1966 objavljeno: 26. veljača 2023. Dijeli objavljeno: 26. veljača 2023. (uređeno) Poštovani, riječ je o privatnoj mikro-poduzetničkoj tvrtci sa ukupno 4 zaposlenika. Jedan od mladih zaposlenika, zaposlen na neodređeno, ne pridržava se radne discipline, osobito u smislu poštovanja obveznih mjera zaštite na radu (ali i kašnjenja na posao, zloupotrebe činjenice da je sam na terenu bet kontrole poslodavca itd). Višekratno je upozoravan usmeno da je dužan, zbog opasnosti na poslu (rad na visini, na krovu, klizavom, ljestvama) nositi propisanu odjeću i obuću, koju mu je tvrtka kupila i omogućila, no on se na to često oglušuje, kako navodi, npr. "jer su mu zaštitne cipele teške za nositi i jer su mu nezgrapne", a ne koristi ni ostala zaštitna sredstva tipa majica, hlača, prsluka i jakne od tvrtke, zaštitne maske za prašinu, čađu, komade čestica koje lete i frcaju u lice i mogu ozbiljno ozlijediti, te da je to i problem u očima i inspekcije zaštite na radu... do sada je već par puta bio i ozlijeđen padom sa ljestvi i od čestica, za što je i koristio bolovanje i dobio naknadu, do čega ne bi došlo da je koristio omogućena zaštitna sredstva. Unatoč razgovoru, u kojemu je upozoren i na štetne posljedice i za njega i za tvrtku zbog njegove odsutnosti na radu (nije nikada cilj otkaz, već samo discipliniranje da shvati ozbiljnost svojih obaveza), kao i obećanja konkretnijih mjera protiv njega (želimo da sve bude lege artis), on to olako shvaća, pa nas zanima slijedeće: 1. trebamo li imati nekakav Pravilnik o disciplinskoj odgovornosti, iako smo firma koja - obzirom na broj zaposlenika - to ne mora imati, koliko razumijemo Zakon o radu (ako krivo shvaćamo, molimo uputu). 2. na koji način se radnik može disciplinski kažnjavati oduzimanjem od (netto) plaće, temeljem čega i koji preduvjeti moraju biti zakonski ispunjeni (kad Porezna vidi da mu nije isplaćena puna plaća po Ugovoru o radu na neodređeno)? 3. da li za svaki takav prekršaj radne discipline treba postojati nekakav pisani trag, i nakon koliko tih upozorenja ga se može kazniti, u rasponima propisanima u Zakonu (do 1/3 netto primanja po važećem Zakonu o radu, koji ništa od ovoga ne definira, na netu ima primjeraka za takovo kažnjavanje, no ne znamo za preduvjete za to)? Na koji način se takav disciplinski postupak protiv njega pravda pred nadležnim tijelima koja mogu pitati za opravdanost uskrate na plaći? uređeno: 26. veljača 2023. od Tata1966 Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Borbena7 odgovoreno: 27. veljača 2023. Dijeli odgovoreno: 27. veljača 2023. Sve navedeno treba biti detaljno uređeno Pravilnikom. Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Tata1966 odgovoreno: 27. veljača 2023. Autor Dijeli odgovoreno: 27. veljača 2023. (uređeno) Internim Pravilnikom o disciplinskoj odgovornosti u tvrtci? Obzirom da tvrtke koje imaju manje zaposlenika od 15 ili 20 (ne znam točan broj), ne moraju imati takav Pravilnik (a mi imamo samo 4 zaposlena), kako onda one to rješavaju, ili ispada da one ne mogu kažnjavati radnike jer ne postoji takav Pravilnik? Ili, ako imaju potrebu za kažnjavanjem radnika disciplinskim mjerama, moraju donijet takav Pravilnik, bez obzira na Zakon? uređeno: 27. veljača 2023. od Tata1966 Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Borbena7 odgovoreno: 27. veljača 2023. Dijeli odgovoreno: 27. veljača 2023. prije 21 minuta, Tata1966 je napisao: Ili, ako imaju potrebu za kažnjavanjem radnika disciplinskim mjerama, moraju donijet takav Pravilnik, bez obzira na Zakon? Tako je. Ne morate imati, ako Vam ne treba u praksi, a Vama očito treba. Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Tata1966 odgovoreno: 28. veljača 2023. Autor Dijeli odgovoreno: 28. veljača 2023. To je jasno, zato i pitam. No valjda netko od toliko stručnjaka ovdje zna reći one detalje što i kako se radi u tom slučaju u tvrtkama koje nemaju Pravilnik, nije to valjda neka zakonska rupa ili pravni vakuum... Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Borbena7 odgovoreno: 28. veljača 2023. Dijeli odgovoreno: 28. veljača 2023. prije 2 sati , Tata1966 je napisao: To je jasno, zato i pitam. No valjda netko od toliko stručnjaka ovdje zna reći one detalje što i kako se radi u tom slučaju u tvrtkama koje nemaju Pravilnik, nije to valjda neka zakonska rupa ili pravni vakuum... Dobili ste odgovor, ali Vam se ne sviđa, pa ga ignorirate. prof 1 Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Tata1966 odgovoreno: 28. veljača 2023. Autor Dijeli odgovoreno: 28. veljača 2023. Ne, očito je tu neki problem onda sa zakonom, jer je izvjesno da disciplinskih problema može imati svaka firma, zašto onda postoji u zakonu da ne moram imati Pravilnik ako imam zaposleno manje od 15 zaposlenika? Ili se to odnosi da firme koje imaju više od 15 zaposlenika moraju imati Pravilnik, trebao im ili ne...? OK, hvala Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Tata1966 odgovoreno: 28. veljača 2023. Autor Dijeli odgovoreno: 28. veljača 2023. Ispričavam se što nisam otprve shvatio o čemu se radi, no volio bih kada bi i odgovori štovanih članova, modova itd. bili određeniji i precizniji, jer davanje odgovora koji mogu biti dvosmisleni, neodređeni itd. nisu baš poželjni. Ukratko, poanta ove teme i postova je, koliko smo uspjeli shvatiti, slijedeće: Ako tvrtka ima manji broj zaposlenika od propisanog cenzusa za obvezno imanje Pravilnika o disciplinskoj odgovornosti (trenutno je negdje cca 15-20, no to često mijenjaju sa svakim novim Zakonom o radu), svejedno mora napraviti i imati takav Pravilnik ukoliko im se pokaže potreba za imanjem istoga i pokretanja disciplinskog postupka koji ima za poantu discipliniranje radnika, a ne samo suhoparno davanje otkaza. Drugim riječima, poželjno je da takav Pravilnik ima svaka tvrtka, bez obzira na broj zaposlenika, da ga ne moraju stvarati i izmišljati tek kada im se ukaže potreba. Pravilnik je obavezan za sve tvrtke koje imaju više od propisanog cenzusa broja zaposlenika po trenutnom Zakonu o radu, bez obzira treba li im ili ne. Hvala Borbena7, tema može lock. Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Borbena7 odgovoreno: 1. ožujak 2023. Dijeli odgovoreno: 1. ožujak 2023. Osvrnut ću se isključivo i samo zato što ovdje lijepite isprike koje to nisu, te jer iz Vaših objava na ovoj temi proizlazi da smo svi u problemu, osim naravno Vas. Tako je po Vama problem u stručnjacima koji šute, zatim u samom Zakonu o radu, pa i u meni koja Vam nisam ˝nacrtala˝ odgovor, ali sam se eto drznula odvojiti svoje vrijeme i podijeliti besplatno pravno mišljenje, te je u konačnici problem i u ostalim članovima i moderatorima koji nisu odvojili svoje dragocjeno vrijeme da Vam ponude odgovor i to ne bilo kakav odgovor već isključivo odgovor kakav Vi želite, a ostale vrste odgovora Vam nisu baš poželjne. I na kraju idete toliko daleko da tražite da se tema zaključa, jer eto to je Vaša želja. Svašta 🙄 Poanta je u tome da imate od četiri (4) radnika, jednog (1) radnika koji ne poštuje odredbe ugovora o radu, Zakona o radu, Zakona o zaštiti na radu i sve druge moguće akte, te radi što ga je volja, a Vi kao poslodavac ne želite ili ne znate uvesti reda, jer kako sami kažete da je poanta discipliniranje radnika, a ne samo suhoparno davanje otkaza, štogod Vam to značilo. Mada nisam sigurna da bi takav stav bio da ga jednostavno i lako možete već sutra zamijeniti na tržištu rada, ako ne zbog ničeg drugog, onda zbog kako ste već naveli: ˝štetne posljedice za tvrtku zbog njegove odsutnosti na radu˝ ili ti ga u prijevodu zarade. Kao prvo, ne razlikujete akte i to: Pravilnik o radu u odnosu na Pravilnik o disciplinskoj odgovornosti. Kao drugo, citirani čl. 26. Zakona o radu, jasno kaže da je poslodavac koji zapošljava najmanje dvadeset (20) radnika dužan donijeti i objaviti Pravilnik o radu. Kada piše da netko nešto mora, onda to ne znači da drugi poslodavci koje ne spadaju u ovu skupinu tj. koji imaju manje od dvadeset (20) radnika da ne smiju donijeti Pravilnik o radu. Znači, poslodavci s manje od dvadeset (20) radnika ne moraju imati Pravilnik o radu, ali nema zapreke da ga ne bi donijeli. I to ne radi kako Vi kažete: ˝da ga ne moraju stvarati i izmišljati tek kada im se ukaže potreba˝ (s tim da bi trebali znati da nije samo potreba poslodavca bitna), već radi toga što njegovo postojanje olakšava ugovaranje prava radnika kao npr. prava na plaću, godišnji odmor, radno vrijeme, otkazni rok itd, te jer Vam njegovo postojanje olakšava rješavanje nesporazuma, kao i kršenje obveza iz radnopravnog odnosa. Također, napominjem da ovdje cijelo vrijeme pričamo o Pravilniku o radu, a ne o Pravilniku o disciplinskoj odgovornosti za kojega uopće nema zakonske propisane odredbe o minimalnom broju zaposlenika. Kao treće, čl. 26. Zakona o radu kaže da je poslodavac koji zapošljava najmanje dvadeset (20) radnika dužan postupati prema ovoj odredbi, a ne poslodavac koji zapošljava najmanje petnaest radnika (15) kako Vi uporno tvrdite. Kao četvrto, ovaj broj od dvadeset (20) radnika se uopće nije mijenjao, a kamo li da se često mijenjao, kako tvrdite. Informacije radi ovaj broj radnika je utvrđen prilikom samog donošenja Zakona o radu i to davne 2014. godine (NN 93/14) i unatoč izmjenama i dopunama koje je pretrpio kroz proteklo vrijeme ova odredba se baš nikada nije mijenjala, pa je opravdano za očekivati da poslodavac kao što ste Vi poznaje tu odredbu, a ne da je tumači kao: ˝trenutno je negdje cca 15-20, no to često mijenjaju sa svakim novim Zakonom o radu˝. Kao peto, ovdje citiram Vašu posljednju rečenicu: ˝Pravilnik je obavezan za sve tvrtke koje imaju više od propisanog cenzusa broja zaposlenika po trenutnom Zakonu o radu, bez obzira treba li im ili ne.˝ Da, upravo tako, jer prema Zakonu o radu, poslodavac koji zapošljava najmanje dvadeset (20) radnika dužan je donijeti i objaviti Pravilnik o radu. Naglašavam, Pravilnik o radu, a ne Pravilnik o disciplinskoj odgovornosti o kojemu Vi pričate. Kao šesto, zbog višestrukih kršenja obveza iz radnog odnosa kao npr. obveza iz čl. 68. Zakona o zaštiti na radu Vi ste kao poslodavac već odavno propustili postupati sukladno čl. 119. Zakona o radu, te pisanim putem upozoriti radnika na konkretne obveze iz radnog odnosa i ukazati mu na mogućnost otkaza u slučaju nastavka povrede tih određenih, navedenih obveza. Kao sedmo, sve svoje probleme s ovim radnikom možete riješiti i na način da koristite ovlasti iz čl. 119. Zakona o radu, odnosno bez donošenja Pravilnika s obzirom da već pružate toliki otpor u odnosu na ovaj postupak. I za kraj, u svakom slučaju bolje i radnik manje na radnom mjestu, odnosno radnik koji završi u registraciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, nego radnik koji zbog višestrukih propusta poslodavca (npr. obveze poslodavca iz Zakona o zaštiti na radu) završi u grobu, lijesu. P.S. Temu zaključavam, ne zbog Vaše želje već jer je odgovor ˝nacrtan˝. vas i drot13 1 1 Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave