Jump to content

Raskid ugovora


Anita Zadar

Preporučene objave

Poštovani svi, nadam se brzom odgovoru jer sam malo u panici. 

Suprug je kupio vozilo u Zagrebu, nakon pregleda mehaničara koji tvrdi da je sve u redu. Nakon 200 km vožnje pali mu se lampica motora. E sada da li imamo kakvo pravo na raskid ugovora s obzirom da naš mehaničar kaže da to nije kvar od vožnje tih 200 km. Ja želim odmah raskid ugovora jer očito su neke stvari bilo zatajene prilikom predaje samog vozila. 

Mislim da li je to to, potpisom ugovora gubimo sva prava?

 

sada sam bas malo u panici. molim Vas pomoć. 

 

Anita

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana,

temeljem kakvog ugovora je vozilo kupljeno i da li je kupljeno po načelu viđeno-kupljeno?

Treba utvrditi/dokazati radi li se o skrivenom nedostatku stvari koji nije bilo moguće utvrditi te je li temeljem toga moguće zahtjevati raskid ugovora i povrat cijene (te evt. ostalih uloženih sredstava).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 15 sati , lawbydesign je napisao:

Poštovana,

temeljem kakvog ugovora je vozilo kupljeno i da li je kupljeno po načelu viđeno-kupljeno?

Treba utvrditi/dokazati radi li se o skrivenom nedostatku stvari koji nije bilo moguće utvrditi te je li temeljem toga moguće zahtjevati raskid ugovora i povrat cijene (te evt. ostalih uloženih sredstava).

Poštovani, 

Hvala Vam na odgovoru. Da, kupljeno je po načelu viđeno -kupljeno. otišli su kod mehaničara koji je utvrdio da je motor ispravan, međutim nakon povratka kući, (vozilo je kupljeno u drugoj županiji) pali se ta lampica koja javlja da se odmah mora na servis, mi smo ga odmah odnijeli našem mehaničaru koji kaže da se za taj kvar moralo znati. mene zanima da li postoje ikakva prava kod ovog principa kupnje rabljenog vozila po načelu viđeno-kupljeno ili isključivo ovisim o prodavatelju?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 5 sati , Anita Zadar je napisao:

mene zanima da li postoje ikakva prava kod ovog principa kupnje rabljenog vozila po načelu viđeno-kupljeno ili isključivo ovisim o prodavatelju?

Odgovornost prodavatelja za materijalne nedostatke prodane stvari temelji se na obvezi prodavatelja predati stvar kupcu u ispravnom stanju (čl. 468 st. 1 ZOO/91), na načelu jednake vrijednosti davanja (čl. 15 ZOO/91) i na općem pravilu odgovornosti svakog ugovaratelja za materijalne i pravne nedostatke ispunjenja (čl. 121 ZOO/91).
Odredbom čl. 478. st. 1. ZOO/91 propisano je da prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u času prijelaza rizika na kupca, bez obzira na to da li mu je to bilo poznato. Stavkom 2. istoga članka propisano je da prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga. Odredbom čl. 479. toč. 1. ZOO-a propisano je da nedostatak postoji ako stvar nema potrebna svojstva za njezinu redovitu upotrebu ili za promet. Odredbom čl. 488. st. 1. ZOO/91 propisano je da kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može: 1. zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni ili da mu preda drugu stvar bez nedostatka (ispunjenje ugovora); 2. zahtijevati sniženje cijene; 3. izjaviti da raskida ugovor, a st. 2. propisano je da u svakom od tih slučajeva kupac ima pravo i na naknadu štete.
Sukladno citiranim odredbama za materijalne nedostatke prodane stvari odgovara prodavatelj.

Ovdje se radi o skrivenom nedostatku te u slučaju kada se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima određeni nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je tada dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.

Prodavatelj i kupac mogu ograničiti ili sasvim isključiti prodavateljevu odgovornost za materijalne nedostatke stvari. Takva odredba ugovora o ograničenju ili isključenju odgovornosti za materijalne nedostatke stvari ništetna je ako je nedostatak bio prethodno poznat prodavatelju, a on o njemu nije obavijestio kupca.

Dakle, klauzula viđeno-kupljeno isključuje odgovornost prodavatelja samo ako mu navedeni nedostatak nije bio prije poznat.

Pokušajte se obratiti prodavatelju i zatražite bilo otklanjanje kvara, bilo raskid ugovora pa ćete temeljem reakcije odlučiti što dalje. Vještačenjem se vjerojatno može utvrditi na koji se način kvar manifestirao i je li mogao biti poznat i to je nešto što će se trebati napraviti ako završite na sudu. Isplativost sudskog postupka je poznata samo vama jer znate koliko ste vizilo platili. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 37 minuta, lawbydesign je napisao:

Odgovornost prodavatelja za materijalne nedostatke prodane stvari temelji se na obvezi prodavatelja predati stvar kupcu u ispravnom stanju (čl. 468 st. 1 ZOO/91), na načelu jednake vrijednosti davanja (čl. 15 ZOO/91) i na općem pravilu odgovornosti svakog ugovaratelja za materijalne i pravne nedostatke ispunjenja (čl. 121 ZOO/91).
Odredbom čl. 478. st. 1. ZOO/91 propisano je da prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u času prijelaza rizika na kupca, bez obzira na to da li mu je to bilo poznato. Stavkom 2. istoga članka propisano je da prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga. Odredbom čl. 479. toč. 1. ZOO-a propisano je da nedostatak postoji ako stvar nema potrebna svojstva za njezinu redovitu upotrebu ili za promet. Odredbom čl. 488. st. 1. ZOO/91 propisano je da kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može: 1. zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni ili da mu preda drugu stvar bez nedostatka (ispunjenje ugovora); 2. zahtijevati sniženje cijene; 3. izjaviti da raskida ugovor, a st. 2. propisano je da u svakom od tih slučajeva kupac ima pravo i na naknadu štete.
Sukladno citiranim odredbama za materijalne nedostatke prodane stvari odgovara prodavatelj.

Ovdje se radi o skrivenom nedostatku te u slučaju kada se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima određeni nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je tada dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.

Prodavatelj i kupac mogu ograničiti ili sasvim isključiti prodavateljevu odgovornost za materijalne nedostatke stvari. Takva odredba ugovora o ograničenju ili isključenju odgovornosti za materijalne nedostatke stvari ništetna je ako je nedostatak bio prethodno poznat prodavatelju, a on o njemu nije obavijestio kupca.

Dakle, klauzula viđeno-kupljeno isključuje odgovornost prodavatelja samo ako mu navedeni nedostatak nije bio prije poznat.

Pokušajte se obratiti prodavatelju i zatražite bilo otklanjanje kvara, bilo raskid ugovora pa ćete temeljem reakcije odlučiti što dalje. Vještačenjem se vjerojatno može utvrditi na koji se način kvar manifestirao i je li mogao biti poznat i to je nešto što će se trebati napraviti ako završite na sudu. Isplativost sudskog postupka je poznata samo vama jer znate koliko ste vizilo platili. 

Poštovani, 

Hvala Vam na trudu i na savjetu. Pomogli ste mi puno. Lijep pozdrav. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija