Jump to content

Osnivanje d.o.o.


ID036

Preporučene objave

Poštovani, 

idući mjesec osnivam d.o.o, prikupljam informacije i savjete sa svih strana kako bi ne bi bilo iznenađenja pa bih ovdje opisao situaciju kao i zaključke/pitanja pa da sve rezimiramo, vjerujem da će i drugim članovima portala biti od pomoći. 

Dakle, otvaram d.o.o. koji će se baviti veleprodajom artikala za neku djelatnost, jedan dio robe dolazi iz Kine, drugi iz zemalja EU. 

1. Prijavljen sam u drugom d.o.o. i imam plaću veću od minimalne za direktora, osnivam d.o.o. sam te bi imao funkciju direktora.  Uz trenutni posao mogu bez problema voditi tu veleprodaju jer se radi doslovno o 2-3 ulaza robe i prodaja prema 2 velika kupca. Da li to može pravno funkcionirati bez prijave zaposlenih odnosno da li to ja sve mogu obavljati sa funkcijom direktora, bez prijave u svoj d.o.o. i bez plaćanja doprinosa s obzirom da je to sve pokriveno kod trenutnog poslodavca?

2. Osnivanje d.o.o. online pomoću sustava START - da li je netko to radio i što mislite o tome? Pogledao sam postupak i čini se brzo i jednostavno, da li ima neki razlog zašto je to bolje odraditi na "klasičan" način? I dodatno, u tom sustavu, kod opcije otvaranja poslovnog računa u banci nudi samo PBZ, što ako želim koristiti drugu banku?

3. Ime subjekta - ime subjekta koje sam planirao iskoristiti je zauzeto, postoji j.d.o.o. s istim imenom u Splitu. Uz malu korekciju imena (jedno slovo manje, jednina umjesto množine) također mi odgovara, ali za njega postoji u registru subjekt koji je brisan 2018, bio je j.d.o.o. Da li je nakon brisanja ime ponovno dostupno za korištenje ili ne? 

4. Timing osnivanja - roba u Kini je u postupku proizvodnje i biti će spremna za isporuku polovicom veljače 2020. kada moram platiti naručenu robu i transport te nakon 30ak dana transporta, sredinom ožujka sve troškove vezane uz uvoz.  Htio sam d.o.o. osnovati tijekom siječnja da sve bude na vrijeme spremno. Da li je bolje to ili neposredno pred početak poslovanja u veljači? Da li utječe na nešto prvih mjesec dana bez aktivnosti do prve uplate dobavljaču? Kakvi su troškovi i da li je potrebno na neki način staviti d.o.o. u mirovanje ili je dovoljno da nakon osnivanja sve ostane kako je?

5. Prostor - d.o.o. će biti registriran na adresu na kojoj živim (obiteljska kuća), za poslovanje mi trebaju samo doslovno mobitel i laptop, ne planiram za sad otvarati ured ili maloprodaju. Na toj adresi imam prostor od 100-120m2 koji mogu iskoristiti kao skladište, roba je zapakirana na nekoliko paleta i izlaz robe bi bio po potrebi, vjerojatno 1-2 puta u 2 tjedna, kupci bi došli po robu u dogovorenom terminu. Da li taj prostor mora biti negdje prijavljen i da li podliježe nekoj kontroli minimalnih tehničkih uvjeta s obzirom da neće biti samo trazicija nego roba treba biti uskladištena na neko kraće vrijeme? 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

, ID036 je napisao:

Poštovani, 

idući mjesec osnivam d.o.o, prikupljam informacije i savjete sa svih strana kako bi ne bi bilo iznenađenja pa bih ovdje opisao situaciju kao i zaključke/pitanja pa da sve rezimiramo, vjerujem da će i drugim članovima portala biti od pomoći. 

Dakle, otvaram d.o.o. koji će se baviti veleprodajom artikala za neku djelatnost, jedan dio robe dolazi iz Kine, drugi iz zemalja EU. 

1. Prijavljen sam u drugom d.o.o. i imam plaću veću od minimalne za direktora, osnivam d.o.o. sam te bi imao funkciju direktora.  Uz trenutni posao mogu bez problema voditi tu veleprodaju jer se radi doslovno o 2-3 ulaza robe i prodaja prema 2 velika kupca. Da li to može pravno funkcionirati bez prijave zaposlenih odnosno da li to ja sve mogu obavljati sa funkcijom direktora, bez prijave u svoj d.o.o. i bez plaćanja doprinosa s obzirom da je to sve pokriveno kod trenutnog poslodavca?

2. Osnivanje d.o.o. online pomoću sustava START - da li je netko to radio i što mislite o tome? Pogledao sam postupak i čini se brzo i jednostavno, da li ima neki razlog zašto je to bolje odraditi na "klasičan" način? I dodatno, u tom sustavu, kod opcije otvaranja poslovnog računa u banci nudi samo PBZ, što ako želim koristiti drugu banku?

3. Ime subjekta - ime subjekta koje sam planirao iskoristiti je zauzeto, postoji j.d.o.o. s istim imenom u Splitu. Uz malu korekciju imena (jedno slovo manje, jednina umjesto množine) također mi odgovara, ali za njega postoji u registru subjekt koji je brisan 2018, bio je j.d.o.o. Da li je nakon brisanja ime ponovno dostupno za korištenje ili ne? 

4. Timing osnivanja - roba u Kini je u postupku proizvodnje i biti će spremna za isporuku polovicom veljače 2020. kada moram platiti naručenu robu i transport te nakon 30ak dana transporta, sredinom ožujka sve troškove vezane uz uvoz.  Htio sam d.o.o. osnovati tijekom siječnja da sve bude na vrijeme spremno. Da li je bolje to ili neposredno pred početak poslovanja u veljači? Da li utječe na nešto prvih mjesec dana bez aktivnosti do prve uplate dobavljaču? Kakvi su troškovi i da li je potrebno na neki način staviti d.o.o. u mirovanje ili je dovoljno da nakon osnivanja sve ostane kako je?

5. Prostor - d.o.o. će biti registriran na adresu na kojoj živim (obiteljska kuća), za poslovanje mi trebaju samo doslovno mobitel i laptop, ne planiram za sad otvarati ured ili maloprodaju. Na toj adresi imam prostor od 100-120m2 koji mogu iskoristiti kao skladište, roba je zapakirana na nekoliko paleta i izlaz robe bi bio po potrebi, vjerojatno 1-2 puta u 2 tjedna, kupci bi došli po robu u dogovorenom terminu. Da li taj prostor mora biti negdje prijavljen i da li podliježe nekoj kontroli minimalnih tehničkih uvjeta s obzirom da neće biti samo trazicija nego roba treba biti uskladištena na neko kraće vrijeme? 

1. Ne morate plaćati dodate doprinose ukoliko vam je plaća kod drugog poslodavca veća od minimalne direktorske osnovice. Ne morate se prijavljivati u svoj d.o.o. niti d.o.o. mora imati zaposlene (odluka Vrhovnog suda).

2. Sustav ima nekih sitnih manjkavosti u pogledu funkcionalnosti ali općenito imam dobar dojam. Svakako preporučam start jer je daleko bolje to nego da hodate po uredima jsl i nadležnih tijela. Ne vidim zašto biste radili to na klasičan način osim eventualno što vama paše da se osnivanje razduži zbog vremena do početka rada. Što se tiče banke ne znam taj dio kako je riješen ali znam da možete kasnije prebaciti u drugu banku (treba pitati da li može se samo uplatiti temeljni kapital u PBZ-u, a da kasnije oni prebace novce sa prolaznog njihovog računa na račun u drugoj banci. Vodite računa o jednoj sitnici; morate imati vjerodajnicu 4 razine (osobna) tako da ako nemate nabavite čitač kartica (50 kn u pošti), kodove za aktivaciju (meni je prošlo s kodovima koji su stari 2 godine ali tek iz 4. puta) i naravno osobnu sa čipom ako nemate.
3. Proći će to ime vrlo vjerojatno jer prvo nije isti pravni oblik, drugo to vam ovisi o volji sudca da li hoće ili neće odobrit, treće ime je postalo slobodno kad je ugašen subjekt (makar nije to ni bitno jer svaka firma ima drugi oib i mbs)
4. Nema nikakvoga utjecaja vrijeme osnivanja tako da možete i dan prije isplate otvoriti firmu. Makar uzmite jedno 4 dana prije ako nešto zapne da imate vremena odraditi ako će te ići preko starta. Ukoliko će te ići klasično komotno računajte na dva tjedna vremenskog okvira da obavite sve što trebate. D.O.O. nema mogućnost stavljanja u mirovanje kao obrt. Jedino od troškova što imate i što morate plaćati sebi jest najam prostora (ne pokušavajte dati besplatno prosotr na korištenje ili za kunu jer će te morati plaćati porez od najma po procjeni PU), oslobođeni ste plaćanja naknade HGK, možda naknadi TZ ovisno o djelatnosti koju će te registrirati, knjigovođu jer se njemu plaća na mjesečnoj bazi osim ako nije drugačije dogovoreno. 
5. Treba imati MTU jer je riječ o skladištenju. Jedini način da to zaobiđete i to spada u kategoriju app da registiriate veletrgovinu u tranzitu. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Pozdrav, 

Hvala puno na odgovoru. 

Konačno je došlo vrijeme za prvi korak pokretanja osnivanja d.o.o. te sam ispunio prijavu za upis u sudski registar preko sustava START. Korištenje je jednostavno, imao sam od prije aktiviranu osobnu iskaznicu i čitač pametnih kartica. Svi osnovni podaci o osnivanju su upisani kao i popis djelatnosti subjekta. Prije nego šaljem prijavu htio bih još provjeriti nekoliko detalja. 

S obzirom da će se tvrtka baviti pretežno kupnjom i preprodajom robe pravnim osobama, primarna djelatnost bi trebala biti pretpostavljam 46.90 - Nespecijalizirana trgovina na veliko, točno?

U ostalim djelatnostima sam dodao puno raznih djelatnosti koje bi se potencijalno mogle koristiti u budućnosti. Po uputi nije obavezno koristiti sve ponuđene korake u aplikaciji ( Zahtjev za otvaranje transakcijskog računa, registracija u sustav PDV-a i dodjela PDV ID broja, registracija korisnika u sustav HZMO) pa ću preskočiti otvaranje transakcijskog računa jer mi više odgovara otvoriti u Zagrebačkoj banci nego u PBZ koja je jedina ponuđena. Pretpostavljam da se temeljni kapital prvo uplaćuje na privremeni račun te se naknadno isplaćuje na novootvoreni račun tvrtke nakon što im se dostave podaci (isti slučaj je i kada se otvori preko aplikacije u PBZ, uplata temeljnog kapitala ide prvo na neki drugi broj računa pa se vraća nakon otvaranja novog računa, ako sam dobro shvatio upute).

Registracija korisnika u sustav HZMO nema nikakve rubrike za ispunjavanje, automatski se potrebni podaci proslijeđuju.

Prijava u sustav PDV i PDV ID broj - nudi se izbor datuma upisa u registar. S obzirom da prva uplata ide sredinom veljače i prva isporuka sredinom ožujka, koji datum je najbolje staviti? Druga stvar za koju ne znam što upisati je iznos vrijednosti oporezivih isporuka u tekućoj godini. Treba upisati neki planirani iznos kroz godinu, a ako iznos u realnosti bude odstupao neće biti problema? 

uređeno: od ID036
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 2 sati , ID036 je napisao:

Pozdrav, 

Hvala puno na odgovoru. 

Konačno je došlo vrijeme za prvi korak pokretanja osnivanja d.o.o. te sam ispunio prijavu za upis u sudski registar preko sustava START. Korištenje je jednostavno, imao sam od prije aktiviranu osobnu iskaznicu i čitač pametnih kartica. Svi osnovni podaci o osnivanju su upisani kao i popis djelatnosti subjekta. Prije nego šaljem prijavu htio bih još provjeriti nekoliko detalja. 

S obzirom da će se tvrtka baviti pretežno kupnjom i preprodajom robe pravnim osobama, primarna djelatnost bi trebala biti pretpostavljam 46.90 - Nespecijalizirana trgovina na veliko, točno?

U ostalim djelatnostima sam dodao puno raznih djelatnosti koje bi se potencijalno mogle koristiti u budućnosti. Po uputi nije obavezno koristiti sve ponuđene korake u aplikaciji ( Zahtjev za otvaranje transakcijskog računa, registracija u sustav PDV-a i dodjela PDV ID broja, registracija korisnika u sustav HZMO) pa ću preskočiti otvaranje transakcijskog računa jer mi više odgovara otvoriti u Zagrebačkoj banci nego u PBZ koja je jedina ponuđena. Pretpostavljam da se temeljni kapital prvo uplaćuje na privremeni račun te se naknadno isplaćuje na novootvoreni račun tvrtke nakon što im se dostave podaci (isti slučaj je i kada se otvori preko aplikacije u PBZ, uplata temeljnog kapitala ide prvo na neki drugi broj računa pa se vraća nakon otvaranja novog računa, ako sam dobro shvatio upute).

Registracija korisnika u sustav HZMO nema nikakve rubrike za ispunjavanje, automatski se potrebni podaci proslijeđuju.

Prijava u sustav PDV i PDV ID broj - nudi se izbor datuma upisa u registar. S obzirom da prva uplata ide sredinom veljače i prva isporuka sredinom ožujka, koji datum je najbolje staviti? Druga stvar za koju ne znam što upisati je iznos vrijednosti oporezivih isporuka u tekućoj godini. Treba upisati neki planirani iznos kroz godinu, a ako iznos u realnosti bude odstupao neće biti problema? 

Sumljam da ćete imati problema. Vodite računa da ako pređete prag prihoda od 300.000 kn u tekućoj godini da morate ući u sustav PDV-a (valjda znate koliko će te zaraditi po paleti tj. uprihodovati). Za PDV-id broj bih vam savjetovao 1.2 ili možda koji dan kasnije, a za ulazak u PDV sustav morate sami procijeniti kada će te ostvariti prihod od 300.000 kn. Da temljeni kapital se uplaćuje na privremeni račun pa se kasnije prenosi na račun u banci (po starom sistemu je bilo tako, a i sada je vrlo vjerojatno). Mislim da ste odabrali dobru djelatnost jer se ne bavite samo recimo prodajom tehničke robe ali ako poželite možete se baviti svime jer ta djelatnost to dopušta (naravno uz izuzetke). Samo jeste riješili tj. našli skladište koje ima mtu jer će vam vrlo vjerojatno tražiti da dopunite zahtjev za otvaranje tvrtke s tim (ugovor o najmu skladišta/vlasnički list i uvjernje o mtu).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Datum se traži za registraciju u sustav PDV-a, a mislim da se PDV ID broj dobije nakon registracije u sustav. Broj mi treba za poslovanje sa tvrtkama unutar EU tako da onda svakako registracija u sustav PDV-a treba biti prije prve transakcije, a ne kada se dosegne prag od 300.000,00kn i ostvari ulazak u PDV. Tako da sam i ja bio mišljenja da bi datum trebao biti u razdoblju 01.-15.02.2020.

Što se skladišta tiče, tu mi se situacija malo zakomplicirala. Planirao sam iskoristiti prostor na adresi na kojoj prijavljujem d.o.o, vlasnik je moj otac te sam već bio dogovorio da će mi prostor iznajmiti jer ga uglavnom ne koristi. Nakon uvida u dokumentaciju od objekta koju ima sam saznao da   se radi o objektu koji je on izgradio prije 15ak godina proširenjem starog objekta koji je postojao (bespravno). Prije godinu-dvije objekat je legaliziran. Radi se o prostoru za koji ne postoje nikakvi projekti (osim projekta izvedenog stanja za legalizaciju ili tako nešto), nisu izvedene instalacije itd, samo izgrađeni zidovi, prozori i krov. Samim time, nema uporabnu dozvolu, i mislim da namjena građevine nije poslovna, a koliko sam uspio saznati mora postojati uporabna dozvola da bi prostor mogao zadovoljiti MTU. Točno?

S obzirom da mi treba prostor samo za odložiti robu, gdje neće ulaziti nitko osim mene, prostor mi idealno odgovara jer ima dovoljno površine, blizu mi je, roba je na sigurnom i ima par relektora za rasvjetu ako zatreba. Ali s obzirom na zahtjeve za MTU u ovom trenutku bez dodatnog ulaganja u prostor i ostalih procedura da se dobije MTU mi nije isplativ. Ispravite me ako griješim.

Tako da sam mislio potražiti skladište koje zadovoljava uvjete te ga iznajmiti, ali naknadno jer mi roba dolazi tek sredinom ožujka. Nadam se da se može otvoriti d.o.o. sa djelatnosti veleprodaje pa naknadno dostaviti ugovor o najmu i uvjerenje o MTU.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Vezano uz skladište robe : To če vam biti - Poslovna jedinica, koju možete naknadno otvoriti, (jedno je - sjedište firme, a drugo - sjedište - poslovne jedinice) na adresi gdje iznajmite skladišni prostor. Prostor mora imati Uporabnu dozvolu.                             Naziv Trg. Društva se vodi po sjedištu, odnosno o Trg. Sudu, tako da je bitno, da na vašem Trg. Sudu ne postoji isto ime za navedeni pravni subjekt. - Doo i Jdo, su razlićiti pravni subjekti., što znači da isto ime na istom Sudu gdje vam je firma registrirana, mogu imati oba pravna subjekta. - koliko ima Trgovačkih Sudova, toliko može biti istih naziva Trg. Društava - izuzev imena koje je zaštićeno - ZZIV-a.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav,

Nažalost nije točno za naziv društva. Prvi prijedlog imena mi je odbijen baš upravo zbog navedenog j.d.o.o. iz Splita, premala je razlika u imenu i zahtjev je odbijen (razlika je bila 2 znaka).

Mučim se već 10 dana sa zahtjevom nakon što je prošlo drugo ime, problem je popis djelatnosti. Već 3. put mi vraćaju zahtjev uz obrazloženje koje prilažem.

Nije mi jasno što ne štima, bilo je nekih djelatnosti koje sam stavio prvi put, a moraju biti usklađene s posebnim zakonima (nisam obraćao pažnju na to).

Nakon prvog vraćanja sam popis ažurirao i tako još 2 puta nakon toga, više ne znam što bi izbacio. Za svako vraćanje zahtjeva gubim po 2-3 dana, a vrijeme leti...

Prilažem također popis djelatnosti koji je sporan pa vas molim ako imate malo vremena baciti oko, više ne znam što da radim... Mogli su i malo detaljnije u zaključku napisati što je sporno. zakljucak.thumb.png.19d8c9810cd7b3e2a7db443455e26a7e.png

Popis djelatnosti (1).pdf

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije 26 minuta, ID036 je napisao:

 

Pozdrav,

Nažalost nije točno za naziv društva. Prvi prijedlog imena mi je odbijen baš upravo zbog navedenog j.d.o.o. iz Splita, premala je razlika u imenu i zahtje

 

Zakon je jedno, a praksa drugo. - osobno sam imao firmu, i naknadno ustanovim da isti naziv ima i firma iz Opuzena, obadvje. Do.o - Vjerovatno ste naišli na nekog jako revnog suca.Postoji i insttut predbilježbe imena firme - istina, - bilo je zakonski promjena što se tiče baš naziva firmi - prije se nisu upisivala imena na stranom jeziku - poslje ulaska u EU - isto je dozvoljeno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 4 sati , ID036 je napisao:

Pozdrav,

Nažalost nije točno za naziv društva. Prvi prijedlog imena mi je odbijen baš upravo zbog navedenog j.d.o.o. iz Splita, premala je razlika u imenu i zahtjev je odbijen (razlika je bila 2 znaka).

Mučim se već 10 dana sa zahtjevom nakon što je prošlo drugo ime, problem je popis djelatnosti. Već 3. put mi vraćaju zahtjev uz obrazloženje koje prilažem.

Nije mi jasno što ne štima, bilo je nekih djelatnosti koje sam stavio prvi put, a moraju biti usklađene s posebnim zakonima (nisam obraćao pažnju na to).

Nakon prvog vraćanja sam popis ažurirao i tako još 2 puta nakon toga, više ne znam što bi izbacio. Za svako vraćanje zahtjeva gubim po 2-3 dana, a vrijeme leti...

Prilažem također popis djelatnosti koji je sporan pa vas molim ako imate malo vremena baciti oko, više ne znam što da radim... Mogli su i malo detaljnije u zaključku napisati što je sporno. zakljucak.thumb.png.19d8c9810cd7b3e2a7db443455e26a7e.png

Popis djelatnosti (1).pdf

Ovo me je iznenadilo jer nisu isti pravni oblici, sjedišta, osnivači. Probajte recimo ascendio ob (ime vaše tvrtke plus neki dodatak). Ili probajte novo ime smisliti. Što se tiče rezervacije imena to vam neće pomoći kod sudca već vam samo garantira da ćete imati prednosti kod tog imena. Što se tiče popisa djelatnosti pada mi na pamet samo jedna glupa misao; da traže od vas da stavite djelatnosti koje su povezane uz vašu glavnu djelatnost. Ove druge ne vidim zapreku da se registrira.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije 48 minuta, BRKICA00 je napisao:

Ovo me je iznenadilo jer nisu isti pravni oblici, sjedišta, osnivači. Probajte recimo ascendio ob (ime vaše tvrtke plus neki dodatak). Ili probajte novo ime smisliti. Što se tiče rezervacije imena to vam neće pomoći kod sudca već vam samo garantira da ćete imati prednosti kod tog imena. Što se tiče popisa djelatnosti pada mi na pamet samo jedna glupa misao; da traže od vas da stavite djelatnosti koje su povezane uz vašu glavnu djelatnost. Ove druge ne vidim zapreku da se registrira.

Iskreno i mene. Do sad sam posredovao u preko 50 registracija i promjene vlasništva trg. društava, i osnovno mi je da prvo pogledam, dali takvo ime firme več postoji, na trg. sudu gdje se firma seli.                                                                              Evo sad ukucate u sudski registar - svih trg. sudova, i načiće se isto ime za isti pravni subjekt, na više trg. sudova.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

I mene je iznenadilo jer nema nikakve logike. Trenutno radim u firmi koja ima isto ime kao još dvije u Hrvatskoj i nikad to nije bila prepreka ni za što. Navodno unazad 5-6mj imaju strože kriterije u vezi izbora imena i to više ne prolazi, ali imao sam rezervno ime koje je prošlo, to više nije problem. 

Sada me muči ta registracija djelatnosti. Danas sam bio kod javnog bilježnika s tim pitanjem, također ne vidi ništa sporno u navedenom popisu, osim imena i prezimena dotične sudske savjetnice. Kaže da često imaju problema s prijavama koje ona rješava, vraćaju se bez jasnog objašnjenja i komplicira se bespotrebno. Baš danas je imao slučaj radi koje ju je pokušao dobiti na telefon, ali bezuspješno. Radno vrijeme kada se javlja na telefon je svaki dan od 13 do 14h i to preko centrale pa to traje i lutrija je doći na red. 

Pregledao sam djelatnosti 389 puta i ne vidim koja od njih podliježe posebnim zakonima i da je uzrok vraćanja prijave na doradu.... Da li neka od navedenih trgovina ili proizvodnja nečega podliječe posebnim zakonima?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 4 sati , frenki zg je napisao:

Iskreno i mene. Do sad sam posredovao u preko 50 registracija i promjene vlasništva trg. društava, i osnovno mi je da prvo pogledam, dali takvo ime firme več postoji, na trg. sudu gdje se firma seli.                                                                              Evo sad ukucate u sudski registar - svih trg. sudova, i načiće se isto ime za isti pravni subjekt, na više trg. sudova.

Ukoliko ode kod drugog javnog bilježnika šta mislite hoće li mu proći? Mala je šansa da će predmet završiti kod iste osobe. Jer kako se meni čini tu nije problem djelatnost već samovolja jedne osobe koja koči ostalo.

 

prije 4 sati , ID036 je napisao:

I mene je iznenadilo jer nema nikakve logike. Trenutno radim u firmi koja ima isto ime kao još dvije u Hrvatskoj i nikad to nije bila prepreka ni za što. Navodno unazad 5-6mj imaju strože kriterije u vezi izbora imena i to više ne prolazi, ali imao sam rezervno ime koje je prošlo, to više nije problem. 

Sada me muči ta registracija djelatnosti. Danas sam bio kod javnog bilježnika s tim pitanjem, također ne vidi ništa sporno u navedenom popisu, osim imena i prezimena dotične sudske savjetnice. Kaže da često imaju problema s prijavama koje ona rješava, vraćaju se bez jasnog objašnjenja i komplicira se bespotrebno. Baš danas je imao slučaj radi koje ju je pokušao dobiti na telefon, ali bezuspješno. Radno vrijeme kada se javlja na telefon je svaki dan od 13 do 14h i to preko centrale pa to traje i lutrija je doći na red. 

Pregledao sam djelatnosti 389 puta i ne vidim koja od njih podliježe posebnim zakonima i da je uzrok vraćanja prijave na doradu.... Da li neka od navedenih trgovina ili proizvodnja nečega podliječe posebnim zakonima?

Jedino što mi pada na pamet jest da treba mtu za trgovinu ali to nema smisla kada firma još nije niti krenula s radom. I ovo telekomunikacijska oprema možda HAKOM treba dati neko odobrenje ali to mi opet nema smisla. Što se tiče ovoga postavljanje el. instalacija ako sam dobro vidio to treba stručna sprema ali za obrt ne za firmu. Jedino logičko objašnjenje meni jest da je riječ o samovolji jedne osobe.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Za MTU sam postlao prije upit na korisničku službu i dobio sam odgovor da se MTU radi nakon što se dobije Rješenje o upisu u sudski registar jer MTU nije prenosiv, svaka tvrtka ga radi za sebe kada počinje poslovati u novom prostoru, logično je onda da to nije uzrok vraćanja prijave. 

Maloprije sam ponovno poslao ispravak zahtjeva, greška je otpočetka izgleda u samom sustavu Start. Kod upisivanja djelatnosti mi je nudilo popis sa brojevima iz NKD i tako sam ih odabrao te mi je generiran popis koji sam priložio u jedan od prethodnih postova. Večeras iza 20h sam dobio mail s obavijesti od Službe za informatičku potporu Trgovačkog suda citiram:

"Vaša prijava za upis osnivanja društva putem sustava START u odjeljku "Ostale djelatnosti" sadrži bar jednu djelatnost unesenu po šifri iz nacionalne klasifikacije djelatnosti koja se više ne koristi.
Kako bi izbjegli da Vam sud službeno vrati prijavu na doradu, prije slanja prijave trebate obrisati ili nadomjestiti ovako unesene djelatnosti vrijednostima iz novog šifrarnika koji je sada dostupan na stranici za unos. 
Djelatnosti koje treba obrisati odnosno zamijeniti najlakše je prepoznati po tome što počinju s četiri znamenke.

Ovo se NE odnosi na podatak „Pretežita (primarna) djelatnost“ koji je i dalje moguće odabrati jedino po NKD šifrarniku."

Moje SVE djelatnosti su sadržavale broj i bile izabrane po NKDu jer mi je sustav jedino to nudio, ili vlastiti upis što mi nije imalo smisla raditi kad već postoji popis, zašto bi izmišljao nešto što bi mogli odbiti... Tako da sam sve skupa izbrisao i odabrao po novom popisu koji nema brojeve i opisi djelatnosti su potpuno drugačije. 

Eto, nadam se da je to bio jedini uzrok i ne mogu vjerovat da 3 puta vraćaju zahtjev zbog interne pogreške u sustavu. Mogli su poslati obavijest da pričekam dok se to ne riješi i da ispravim kad mi jave, a ne ovako, danima ažuriram popis, čitam zakone, maltretiram sve oko sebe tko bi mogao znati nešto više... Prijava je poslana i očekujem sutra/prekosutra povratnu informaciju da li je sve OK pa napišem ovdje. 

Hvala Vam na trudu i pomoći 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 13 sati , BRKICA00 je napisao:

Ukoliko ode kod drugog javnog bilježnika šta mislite hoće li mu proći? Mala je šansa da će predmet završiti kod iste osobe. Jer kako se meni čini tu nije problem djelatnost već samovolja jedne osobe koja koči ostalo.

 

Ako mu sad ne prođe, mišljenja sam da cijeli postupak treba - stornirati - povući prijavu, i krenuti iz početka tako da predmet dođe na obradu kod drugog referenta.  To je slično kao u Gruntovnici - kad predmet nikako da se završi, ja povučem prijedlog, i drugi dan ga ponovo predam i sve bude u redu. Ovdje se možda radi o friško zapošljenom referentu, koji, iz neiskustva i bojazni, dali je sve u redu , vrača predmet.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 13 sati , BRKICA00 je napisao:

Pregledao sam djelatnosti 389 puta i ne vidim koja od njih podliježe posebnim zakonima i da je uzrok vraćanja prijave na doradu.... Da li neka od navedenih trgovina ili proizvodnja nečega podliječe posebnim zakonima?

Posebnim Zakonom su obuhvaćene samo djelatnost - Trgovina oružjem - Lijekovima i Trgovina Plemenitim metalima, za njih je potrebna dozvola određenih Ministarstava.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...
prije 22 sati , alennnn je napisao:

Pošto se to ništa u obrtu ne smije!!!

Tko vam je rekao, da obrt >ništa< ne smije ?
Sve, ili večinu djelatnosti koju može raditi Doo, može i Obrt.
Vi, kao Vlasnik Doo - a ne morate imati nikakvo zanimanje, a možete se baviti svime što zakon dozvoljava.
Vlasnik ste - Doo -a, nemate nikakvu stručnu premu, - vaš Doo, može istovremeno imati - Cafe bar - Mesnicu - Frizerski salon - Stolarsku radionu..itd.
Vaš - Cafe, je poslovna jedinica - Cafe bar, - xxxxx  koji mora imati djelatnike Ugostiteljske struke.
Vaš Frizerski salon je Poslovna jedinica Frizerski salon xxxxx - koji mora imati zaposlenike te struke.
Sve pod uvjetom, da ste kod registracije firme, unijeli - upisali navedena zanimanja.
Ako vaš Doo nije između ostalog registriran za pružanje ugostiteljskih usluga, time se ne smije, baviti.
Ne može vam voditelj poslovne jedinice - Mesnica - biti, KV Frizer, ili obratno.
Prilikom registracije ili - do registracije vašeg Doo -a možete upisati sve djelatnosti koje zakon dozvoljava, određena zanimanja, kao na primjer - trgovina lovačkim oružjem - Lijekovima, i slično, mora za navedeno imati određeno odobrenje, resora Ministarstva kojem pripada.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da, za otvaranje obrta su uvjeti često majstorski ispiti i SSS za određenu djelatnost.

 

Znači svaka poslovnica doo-a mora imati voditelja kvalificiranog za obavljanje djelatnosti?

Gdje bih mogao pročitati uvjete?

Ja kao grafičar sa 4 godine SSS smijem biti voditelj svoje trgovine na malo hranom i pićem? Ili?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 13 minuta, alennnn je napisao:

Ja kao grafičar sa 4 godine SSS smijem biti voditelj svoje trgovine na malo hranom i pićem? Ili?

Mora te  biti KV - Trgovac, ili više obrazovanje tog smijera.
Realno, kako će - Kv -Frizer biti voditelj Poslovne jedinice - Mesnica..?
Jedna Osoba mora biti iz Struke, da zanemarimo zakonsku obavezu - što je i normalno.
Kako će uslužiti kupca, koji zatraži 1.kg. Janječeg vrata, kad ne zna razliku između - Junetine i Teletine..?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 mjeseci kasnije...

Pozdrav svima, 

pitanje u vezi uplate temeljnig kapitala, 

 

otvaram firmu preko e-starta, i dosli smo do uplate temeljnog kapitala. Posto sam blokiran ja nemam mogucnost uplate, moze li se uplatiti temeljni kapital preko necije druge kartice? Te moze li neka firma druga uplatiti temeljni kapital jer imam te dvije mogucnosti, samo da se ne moraju upisivati u firmu kao osnivaci i sl.  Molim vas pomoc. Hvala 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici

    No members to show



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija