mzopg objavljeno: 29. lipanj 2020. Dijeli objavljeno: 29. lipanj 2020. Molim savjet. Vodovod nam je poslao račun za zgradu na gotovo 350.000 kuna za potrošenih više od 20.000 kubika vode. Pukla je cijev između sata ispred zgrade i satova unutar zgrade. Cijev nije potpuno pukla jer su stanovi cijelo vrijeme imali normalno vode i pritisak je bio normalan, tako da pretpostavljam da je voda umjereno isticala iz cijevi. Račun je navodno za prethodnih mjesec dana. Meni kao laiku ovo nema nikakve logike. 1. 20.000 kubika vode je 20.000.000 litara vode. Gdje je ta silna voda nestala? Koliko je uopće potrebno vremena da toliko vode iscuri? Imamo nekakav izračun prema kojem kroz cijev određenog profila u sat vremena može iscuriti određena količina vode i kada u tu računicu ubacimo 20 milijuna litara ispadne da bi trebalo preko 20 godina da toliko vode iscuri. Ne znam je li to točno, možda će netko od stručnjaka na forumu to bolje znati. 2. Zar vodovod nije dužan svakih mjesec dana očitati brojilo i upozoriti ukoliko primijeti da nešto nije u redu? Prema njima vodovod nije očitao zadnjih par mjeseci jer je brojilo bilo pod vodom. 3. Vodovod ne tereti sve stanare već samo one koji su prethodnih mjeseci imali potrošnju vode. Pošto u zgradi ima dosta stanara koji žive izvan RH pojedinačni računi su još veći. Ne vidim smisla u ovome jer tu vodu nismo potrošili mi stanari koji tu živimo kroz cijelu godinu već je voda potrošena izvan zgrade, pa bi po meni to trebalo ravnopravno podijeliti na sve stanare. 4. Zgrada ima osiguranje, ali se oni kao i obično prave blesavi. Ima li šanse da osiguranje pokrije ovu štetu? Nemam policu kod sebe, ali pokušati ću je nabaviti. 5. Angažirali smo odvjetnika i njegova izjava je da smo u pravu, ali da se ne isplati na sud jer sud samo gleda stanje sata i da nećemo dobiti parnicu. 6. Vodovod nam je odbio sve prigovore i nudi otpis 50% duga. Svejedno to je 175.000 kuna i "samo" 10 milijuna litara vode. Meni sve ovo djeluje kao njihova uigrana shema. Što napraviti? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
marek_bla odgovoreno: 17. srpanj 2020. Dijeli odgovoreno: 17. srpanj 2020. Kako je ovo završilo? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
felixx odgovoreno: 19. srpanj 2020. Dijeli odgovoreno: 19. srpanj 2020. (uređeno) , mzopg je napisao: 1. 20.000 kubika vode je 20.000.000 litara vode. Gdje je ta silna voda nestala? Koliko je uopće potrebno vremena da toliko vode iscuri? Imamo nekakav izračun prema kojem kroz cijev određenog profila u sat vremena može iscuriti određena količina vode i kada u tu računicu ubacimo 20 milijuna litara ispadne da bi trebalo preko 20 godina da toliko vode iscuri. Ne znam je li to točno, možda će netko od stručnjaka na forumu to bolje znati. Kratko pojašnjenje. Na mnogim područjima uz veće rijeke (Savu, Dravu, Dunav) nalaze se vodonosni slojevi šljunka i pijeska , u Zagrebu već na 3-5 metara dubine. Velike količine vode mogu oticati u taj sloj. Nadalje, vodovodne i kanalizacijske cijevi često su postavljene blizu, i voda otiče u kanalizacijsku cijev. U oba slučaja na površini nema naznake gubitka vode. Uostalom, vi ste vrlo lako mogli ustanoviti koliko vode iscuri u sat vremena. Očitate vodomjer, pa nakon sat vremena opet očitate. Citiraj 2. Zar vodovod nije dužan svakih mjesec dana očitati brojilo i upozoriti ukoliko primijeti da nešto nije u redu? Prema njima vodovod nije očitao zadnjih par mjeseci jer je brojilo bilo pod vodom. Ovo ocjenjujem kao najbolju osnovu za osporavanje potraživanja. U vašem slučaju radi se uistinu o ogromnoj količini vode. Da je ta voda curila tek nekoliko tjedana, to bi bio mlaz u rangu vatrogasnog crijeva, i teško je vjerovati da se voda ne bi probila na povržinu ili u podrumski prostor, ili da se ne bi takav mlaz čuo u noćnim satima. Dodano, trebalo bi utvrditi kako je vodomjerno okno zaštićeno - da li uopće stanari imaju pristup ili se otvara samo ključem-alatom koji ima djelatnik vodovoda. Ako stanari nemaju pristup, odgovornost za gubitak vode koji traje dulje od mjesec dana je na vodovodu. Dakle, ako je vodomjerbio pod vodom mjeseci, 5 mjeseci osoba iz vodovoda nije prijavila curenje i to je na njihovu štetu. Tek zadnji mjesec može biti vaša krivnja. Citiraj 3. Vodovod ne tereti sve stanare već samo one koji su prethodnih mjeseci imali potrošnju vode. Pošto u zgradi ima dosta stanara koji žive izvan RH pojedinačni računi su još veći. Ne vidim smisla u ovome jer tu vodu nismo potrošili mi stanari koji tu živimo kroz cijelu godinu već je voda potrošena izvan zgrade, pa bi po meni to trebalo ravnopravno podijeliti na sve stanare. Ovdje ste potpuno u pravu. Radi se o izvanrednoj šteti, koju moraju snositi svi suvlasnici, u skladu sa udjelom vlasništva. Ispravan obračun bi bio da se onika koji stanuju i troše vodu prvo obračuna potrošnja kakva je bila u prethodnom razdoblju, a razlika duga se raspodjeli svim suvlasnicima sukladno udjelu vlasništva, a ne prema broju osoba koje troše vodu ili prema kontrolnim vodomjerima. Citiraj 4. Zgrada ima osiguranje, ali se oni kao i obično prave blesavi. Ima li šanse da osiguranje pokrije ovu štetu? Nemam policu kod sebe, ali pokušati ću je nabaviti. Tu vam ide klasično eskiviranje i prebacivanje odgovornosti. Šteta je nastala zbog nečije nebrige. Ipak, vi kao suvlasnici trebali biste upućivati na krivnju vodoopskrbe, jer oni mjesecima nisu dojavili curenje. Citiraj 5. Angažirali smo odvjetnika i njegova izjava je da smo u pravu, ali da se ne isplati na sud jer sud samo gleda stanje sata i da nećemo dobiti parnicu. Ako se odvjetnik ne želi ozbiljno prihvatiti posla, onda vam takav i ne treba. Citiraj 6. Vodovod nam je odbio sve prigovore i nudi otpis 50% duga. Svejedno to je 175.000 kuna i "samo" 10 milijuna litara vode. Meni sve ovo djeluje kao njihova uigrana shema. Što napraviti? Ovdje se radi o uistinu ogromnoj cifri, i o okolnostima koje su specifične. Da se radi o mnogo manjoj cifri i da je curenje prijavljeno čim je primjećeno da je vodomjerno okno puno vode - savjetovao bih vam da prihvatite ponudu da platite pola. Ali ovdje osim već spomenutog argumenta ima i drugih elemenata za umanjenje ovog duga. Pogledajte recimo strukturu računa za vodu. Stvarna cijena vode nije ni stoti dio cifre, ovo drugo su razne naknade, troškovi održavanja mreže, itd. Dakle, ako je negdje iscurila tolika voda , to nije stvarni gubitak vodoopskrbe. Naplatom takvog računa javno poduzeće vi ostvarilo neprimjerenu dobit, a zapravo je dug neizmjerno narastao zbog njihove nebrige i (možda i namjernog) neprijavljivanja curenja u šahtu. uređeno: 19. srpanj 2020. od felixx drot13, mzopg i Matrix 2 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mzopg odgovoreno: 20. kolovoz 2020. Autor Dijeli odgovoreno: 20. kolovoz 2020. , marek_bla je napisao: Kako je ovo završilo? Još nije završilo. Vodovod uporno odbija prigovore i žalbe jer navodno netko od stanara ima nepodmiren dug, ali nam ne žele reći ni tko je to niti koliki je dug, navodno zbog GDPR-a. Ne vidim kakve veze ima nekakvo dugovanje, koje može biti i 5kn i čini mi se da je to njima samo izlika da bi odbili prigovor. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mzopg odgovoreno: 20. kolovoz 2020. Autor Dijeli odgovoreno: 20. kolovoz 2020. (uređeno) , felixx je napisao: Kratko pojašnjenje. ... Hvala puno na korisnim savjetima i odgovorima. Moram provjeriti u kojoj je sve trenutno fazi. Teško je dobiti suglasnost stanara jer ih puno ne živi tu već imaju podstanare koji "nemaju" pravo glasa, a vlasnike je teško "uhvatiti". uređeno: 20. kolovoz 2020. od mzopg Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.