Jump to content

Plavi dizel i moguća manipulacija postupkom pri kontroli


Titan

Preporučene objave

Ako je netko imao sličan slučaj, danas mi je otac koji

je upravljao vozilom pogonjenim na dizel bilo izvršeno

testiranje od strane Carine.

 

Po vađenu goriva iz vozila, carinik je, vjerojatno samo

optičkom metodom (iako u zapisniku stoji organoleptička metoda...)

uvjero zbunjenog oca da vozi na plavi dizel.

 

Otac mu je pokazao jučerašnji izvadak računa R-1 pošto plaća

Masterom i pošto je vozilo na firmu, da je točio na pumpi cca

2km dalje jučerašnji dan normalan Euro Dizel.

 

Carinik ga je savjetovao da on tu ništ ane može i da ode na

pumpu kasnije natočiti dizel s iste crpke i da utvrdi stanje???

Kasnije mi je u inspektoratu rečeno da je to besmisleno...

 

Napominjem stariji čovijek koji se prema mojim slutnjama

zbunio u smisliu prihvatio ono što su mu uniformirane osobe

dale d apotpiše, koji je prihvatio uvjeravanje Carinika da je gorivo plave

boje, potpiao zapisnik. Carinik ga je upozorio da ako želi

testiranje da može platiti isto. Tako da je u zapisniku navedeno i da

ne želi testiranje.

 

Odmah sam pomislio da nešto kemijaju na pumpi, što može biti

ali običnim pregledom zapečečane boćice koju je dobio mogu

primjetiti da je kao testirano gorivo tamne više crno smeđe boje...

 

Sutra idem na pumpu natočiti plavog dizela u karnister da usporedim

boju... no ovo mi djeluje da nije plava boja.

 

Osim da je otac potpisao na foru, ili da je možda pumpa kemijala

ne vidim drugo obrazloženje problema...

 

Da sad ne zivkam odvjetnika molim ako je netko imao sličan

problem da napiše riječ dvije...

 

Obavezno se namjeravam žaliti što na proceduru kako se stariji ljudi dobiju

na potpis od službenih osoba što na tu kao organoloptičku provjeru.

 

Uvjerenja sam da je plavi dizel plave boje, ne crno-smeđe...

 

Također me zanima kome poslati dobiveni uzorak na analizu jer

negdje očito nešto ne štima...

 

Također dugi niz godina imam sve žive račune od plaćanja goriva...

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Bili smo na bezinskoj i tmao je gorivo normalno, optičkim pregledom smo vidjeli da u boćici koja je zapečačena i dana i nama nije gorivo plave boje nego je crno prema smeđoj boji.

 

Carinik je ocu rekao da može dati testirati ali d aon plaća to testiranje ili neka potpiše, nije mu rekao ako je rezultat negativan d aoni plaćaju trošak, na taj način ga je isforsirao da potpiše. A ako je organoleptička provjera toliko pouzdana čudno mi je zašto ga je tražio da potpiše da ne želi testiranje.

 

Bojim se tj. milim d amogu točno tvrditi d anije problem u crpki nego u postupku Carinika, kome se žaliti.

 

nadalje.

 

Plavi diesel iste je boje kao eurodiesel D2 od 1.1.2006. godine otkako se ne dodaje boja u njega, dakle

izmedju D2 i "plavog" diesela nema razlike osim u povlastenoj cijeni za poljoprivrednike i ribare.

 

Razlike izmedju D2 i plavog diesela nema dok razlike izmedju D2 i loz ulja ima i to analiza moze pokazati.

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po ovome što ste vi napisali taj je carinik svašta napričao, ali ne bih htio govoriti o konkretnom slučaju zbog malo podataka.

Kontrola namjenskog korištenja goriva doista je ovlast carinskog službenika koja proizlazi iz članka 24. stavak 2 Zakona o carinskoj službi (NN 67/01)

Ono se mora obaviti sukladno već spomenutom zakonu, ali isto tako i sukladno Općem poreznom zakonu.

Kod uzimanja uzoraka, carinik je dužan uzeti tri uzorka i sva tri primjerka zapečatirati pred strankom na način da nije moguće zamjeniti gorivo. Jedan primjerak uzorka ide stranci.

Na osnovu sumnje u počinjeni prekršaj carinik piše prekršajnu prijavu ( optužni prijedlog) te se stranka poziva u carinarnicu kod Vijeća za prekršaje koji odlučuju o krivnji na temelju dokaza.

U slučaju da niste zadovoljni presudom možete se žaliti Visokom prekršajnom sudu.

Inače sama sankcija određena je Zakonom o posebnom porezu na naftne derivate i to kako glasi:Članak 22.

 

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 40.000,00 kuna za prekršaj će se kazniti fizička osoba ili pravna osoba - vlasnik motornog vozila, vozila na motorni pogon, plovila ili drugog motora ako ulje za loženje i eurodizel-dizelsko gorivo obojeno plavom bojom koristi kao pogonsko gorivo (članak 16. stavak 5.).

 

(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 2.000,00 do 100.000,00 kuna.

 

(3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka učinjen ponovno u roku od tri godine, uz novčanu kaznu, može se izreći i zaštitna mjera oduzimanja motornog vozila, vozila na motorni pogon, plovila ili drugog motora kojim je učinjeno takvo djelo.

 

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala na savijetima, nadam se da si sam neću zakomplicirati situaciju iznišenjem prigovora na sam postupak carinika.

 

Dobili smo jedan od tri uzorka samo ne znam kome taj uzorak mogu dati na testiranje i da li će se to uopće uzeti kao dokaz pošto je otac potpisao. Čudno je i što mi je što je carinik napisao da se otac odriče prava na testiranje, a kao priznao je jer ako netko prizna kakva dodatna testiranja, ovo djeluje kao zaleđe za lov u mutnom. U ponedjeljak ću pokušati sve izvidjeti na navedenim brojevima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Plavi diesel i je plave boje kako mu ime i kaže. Po boji je najsličniji onom starom superu od 98 oktana jer se faba istom bojom kojom se farbao nekada taj stari super. Onaj D-2 (obični diesel) s kojim ga uspoređuješ uglavnom i je nekakve boje između smeđe/crne o kojoj pišeš. Što se tiče prijave, mislim da je to gotovo, i da je stari bio siguran da vozi čistu naftu pristao bi na troškove analize koji su višestruko manji od kazne.

A što se tiče računa koje kao imate, to ti ne znači ništa jer oni se i tako izdaju kome i koliko treba, naravno nije sve džabe.

Plati i šuti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kao čovjek koji ima veliko iskustvo po tom pitanju mogu ti reči da je carinik potpuno u pravu. plavi dizel, kao što i ime kaže ima malo plavkastu boju, dok eurodizel gotovo da i nema neku boju, možda malo zelenkastto dok loža ima finu crvenu boju.

ali ako ste sigurni onda tražite analizu, jer koliko ja znam u ložu i plavi dizel se dodaju neki aditivi pa se sa sigurnošču može utvrditi vrsta goriva. :-D

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

budući se ovje radi o osnovi sumnje da je počinjen prekršaj daljnje postupanje vodit će se po Prekršajnom zakonu.

Očekujte poziv mjesno nadležne carinarnice Odjela za prekršaje i tamo ćete iznjeti svoju obranu, a kao dokaz obrane donesite tamo sporni uzorak.

To što je vaš otac potpisao uvijek može pobijati emocionalnom ukočenošću.

Još jednom napominjem ne mogu govoriti o konkretnom slučaju jer mi nisu poznate sve pojedinosti

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zahvaljujem na savijetima, ne znam da li forum podržava slike no mogu bez problema poslikati uzorak, meni je to crno mutna boja. Kakav je tip goriva stvarno ne znam, otac toči gorivo u to vozilo, a iskreno ni benzin ne znam koje je boje. To niko nikad ne gleda do ovakvog slučaja. Opcija br. 2 je neka kemija na pumpi, no nije privatna nego od najveće hr korporacije.

 

Što se tiče oca vjerujem da s eemocionalno zakočio, no on je od generacije koja nikad nije imala problema spolicijom i ima neko strahopoštovanje, samim time vjeruje policiji i sl. službama. Ugl. uskoro ću vidjeti što će biti kad pošalju očitovanje.

 

Zdrava logika mi kaže da ako bude mala kazna da je platim, a ako ne onda tjerati testiranja, vježtačenja i cijelu problematiku.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zeznut je taj plavi euro dizel, on se inače od euro dizela razlikuje samo po boji. U biti ta plava boja je vrlo nezgodna jer nekoliko decilitra te plave boje stavi se u cisternu od 25-30.000 litara i sve to oboji u plavu boju.

 

To što Vaš otac posjeuje račun od euro dizela ili od običnog dizela može čak biti i točno i čak je moguće da je on prije uzimanja uzorka stvarno natočio dozvoljenu vrstu pogonskog goriva.

 

Problem nastaje u tome što u spremniku automobila uvijek ostane jedna količina plavog euro dizela koja oboji i novo pogonsko gorivo koje nadolijete.

 

Čak kada i uđete u "tešku rezervu" zna se dogoditi da i nakon 5 nadoljevanja još uvijek ima tragova plave boje. To vjerojantno zna i Vaš otac (koji zna što je i točeno u spremnik). Vjerujte carinski službenik koji je vršio nadzor zna razlikovati palvi euro dizel od eurod dizela i dizela. Vaš otac može zatražiti dodatno vještačenje, ali u slučaju da se vještačenjem utvrdi da ima tragova plavog euro dizela platit će troškove vještačnja i troškove postupka.

 

Sami odlučite što ćete učiniti jer Vaš otac i VI najbolje znate da li ste koristili plavi euro dizel ili niste.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

od Titan od 23/2/2008

 

Hvala na savijetima, nadam se da si sam neću zakomplicirati situaciju iznišenjem prigovora na sam postupak carinika.

 

Dobili smo jedan od tri uzorka samo ne znam kome taj uzorak mogu dati na testiranje i da li će se to uopće uzeti kao dokaz pošto je otac potpisao. Čudno je i što mi je što je carinik napisao da se otac odriče prava na testiranje, a kao priznao je jer ako netko prizna kakva dodatna testiranja, ovo djeluje kao zaleđe za lov u mutnom. U ponedjeljak ću pokušati sve izvidjeti na navedenim brojevima.

 

 

Angažiraj neovisnu kontrolnu kuću ZIK d.O.o. (Zavod za ispitivanje kvalitete) koja se bavi takvim poslovima. Ima sjedište u Zagrebu, ali odjel Nafta koji bi tebi triba je u Sisku (Otokara Keršovanija 1, Sisak-Caprag).Imaju modernu aparaturu i laboratorij za testiranje naftnih derivata. Samo bi moga bit problem što to neće bit jeftino, osim da se dogovorite da se samo ne osnovu nekog testiranja vidi radi li se o plavom dizelu. Nažalost, čini mi se da plavi dizel nema marker, već samo boju (iako mu je naziv 'plavi' boja je zapravo zelena! Samo sam jednom, i to ima 2 godine, naišao na baš plavo obojeni plavi dizel) kao što je u slučaju loživog ulja koji osim boje Sudan DRP ima i marker koji se određenim kem. analizama može detektirati.

E sad, mislim da bi bilo dobro kod toga kontaktirati odvetnika upravo zbog očevog potpisivanja..triba je tražit testiranje jer otkud cariniku pravo da optuži čovika bez ikakvih dokaza (ni on sam ne zna je li to plavi dizel ili ne!!) - organoleptička je metoda nikakva metoda! Što se tiče boje koju ste primjetili velika je vjerovatnost da dolazi od smiksanog plavog dizela i loživog ulja jer taj mix daje ljubičasto-smeđe sivu boju.

Ne slažem se s darkohom da je carinik u pravu jer ako je već boja goriva smeđe-crna može se čovika upozoriti na boju goriva i to nekako detektirati, a ne optužiti da je u spremnik ulio plavi dizel jer to ni on sam ne zna!

Ne slažem se niti s OKANOM da se može nakon 5 ulivenih spremnika eurodizela otkriti da se prije ulivao plavi dizel (a ostalo ga je u spremniku 5 litara, tj. mrtva rezerva), pogotovo ne famoznom organoleptičkom metodom, dok kemijski, vještačenjem, virujem, da može. OKAN je u pravu kad kaže da se i plavi dizel zapravo službeno zove plavi eurodizel. To je točno, ali nije točno da je jedina razlika između plavog eurodizela i eurodizela ona što se tiče boje. Vrlo je bitno da plavi eurodizel nema, osim imena, nikakve veze s eurodizelom već je to zapravo obojeni obični dizel dakle gorivo s puno većom koncentracijom sumpora (istom kao kod dizela!!), daleko većom nego li je kod eurodizela. I zapravo, sad mi pada na pamet - vrlo lako je otkriti radi li se o EDG ili plavom EDG. Po mirisu! Ko ima iskustva s tim i često miriše (ko, na žalost, ja) može vrlo lako raspoznati plavi od EDG jer se u EDG dodaju aditivi koji mu daju specifičan miris kojeg obični DG i plavi EDG nemaju. Ali pošto je gorivo (valjda) izmišano to se teško može utvrditi.

Uglavnom, dovoljno ti je zatražiti od ZIK-ovaca da utvrde količinu sumpora u gorivu (plavi i dizel obično imaju 0,45-0,49 mg/kg).

Uglavnom, da sam na tvom mistu i ako je sigurno da ti stari ništa ne mulja nema šanse da bi ja to platio..krivac bi se mora nać, a to ne bi bio tvoj stari.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako to sve dođe do Suda, a u rješenju koje si dobio od carinika vjerovatno piše da se u spremniku nalazi plavi eurodizel, zanima me kako će carinik Sudu pojasniti na osnovu čega je zaključio da je to gorivo (koje nije plave niti zelene boje!) koje je bilo u spremniku uistinu plavi eurodizel...na osnovu boje? sigurno ne..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ne slažem se baš u svemu sa Vama. carinik je ispravno zaključio da u rezervoaru nije dizel, jer boja očito ne dogovara, pa je mogao započeti i prekršajni postupak. okan je u pravu kada kaže da i najmanja količina plavog ili lože može još dugo vremena mutiti pravi dizel,a tu su još i aditivi koji se otkriju i u manjoj koncentraciji. ako je gorivo tamno možda je neki radnik potrošio malo više goriva pa ga nadopunio sa ložom. kruže priče da se u ložu stavi malo prerađenoh ulja pa ona izgubi crvenu boju. postoji puno mogučnosti, ali samo se vještačenjem može sigurno otkriti. moje skromno mišpljenje je da u rezervoaru ipak nije bio čisti dizel, jer onda boja nebi nikada bila takva. ne bih rekao da je plavi eurodizel samo ofarbani obični dizel, da li ste vi vidjeli ove najnovije traktore, pa oni ispunjavaju sve euro norme o zagađenju i oni idu samo na eurodizel. :-D

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ja se slažem s Vama da je carinik ispravno zaključio da u spremniku nije dizel onakve boje kakav bi triba bit, što bi tribala bit osnova za prekršajni postupak, al to ne znači da može optužit čovika da je ulio plavog dizela u spremnik jer to po boji sigurno nije moga utvrditi.

 

Siguran sam da mala količina lož ulja, a pogotovo plavog EDG ne može dugo mutiti pravi dizel, pogotovo ne nakon 5 tankanja i vizualno se to ne može primjetiti (dizel nekad bude između žute i oker boje, a nekad proziran, dok bugarski/rumunjski eurodizel koji mi i koristimo zna često biti boje limunade i zamućen, a u početku je bio narančaste boje), dok se određenim kemijskim postupcima, što sam i napisao, može otkriti prisutnost markera u gorivu (to ste valjda mislili pod 'aditivima').

 

Čuo sam i ja za te priče o starom motornom ulju (valjda veže boju na sebe) i to se ne može isključiti.

 

ne bih rekao da je plavi eurodizel samo ofarbani obični dizel, da li ste vi vidjeli ove najnovije traktore, pa oni ispunjavaju sve euro norme o zagađenju i oni idu samo na eurodizel.

 

Ovdje niste u pravu. Plavi je eurodizel obojeni obični dizel i to je istina. Druga je stvar što ga oni nazivaju plavi eurodizel - ni sam ne znam zašto :-?

Traktore sam vidio na televiziji :-D i, ako oni ispunjavaju sve euro norme o zagađenju i idu samo na eurodizel, ne znači da i hrvatska rafinerija za te iste traktore prodaje gorivo koje je sukladno odgovarajućim, godišnje promjenjivim, euro normama.

 

INA koristi neznanje ljudi pa se hvali koječime. Tako se do prije koju godinu hvalila da se na benzinskim postajama prodaje gorivo po euro normama, i to EN590 za eurodizel i EN228 za eurosuper95 (BMB95). Što je najgore to je i bila istina! Stvar je bila u tome što su te norme bile iz 98 godine, a tada, kada su se ponosno busali u prsa, je bila 2004. ili 2005. godina. Nisu lagali, nego su zaobilazili istinu. Euro norme za gorivo se ne minjaju, uvik je 228 za eurosuper, a 590 za eurodizel, al se minja godina koja stoji uz normu, a godinu su, eto, zaboravili napisati. Sad je situacija dosta bolja, ali EDG plavi je i dalje obični smrdljivi u plavo obojeni dizel s 0,50-ak mg/kg sumpora.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

plavi eurodisel bi trebao biti eurodizel jer ovi novij poljoprivredni strojevi imaju i usavršene motore. brat mi je vozio neko francusko čudo za vadit repu, visok kao spratnica kuća, i znam da serviseri nisu smjeli ni pomisliti da u njega sipaju išta osim eurodizela-plavog. ali ste potupno u pravu po tom što nam INa prodaje, da je to poslat vani na analizu bilo bi zanimljivo vidjeti rezulatte :-D

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Opet ste u pravu kad kažete da bi plavi eurodizel triba bit eurodizel i tu se ja s Vama slažem, uostalom, samo mu ime tako kaže, ali tako nije (mogu Vam postati 'Izvješća o ispitivanju' u kojima to zgodno možete vidit).

 

DG i plavi EDG imaju iste karakteristike uključujući i famoznu količinu sumpora koja se iskazuje u mg/kg (obično do 0,50)dok se kod eurodizela koncentracija sumpora u gorivu iskazuje u drugoj veličini m/m, tj.određuje se maseni udio sumpora u gorivu i obično iznosi 20-30.

 

INA je nekad prije prodavala gorivo nešto lošije kvalitete (ne govorim sad o plavom EDG!), ali danas, virujte mi, nikakve razlike nema kupili vi gorivo na INA-inoj ili OMV-ovoj pumpi. Zadovoljavaju se hrvatske norme, dok je Tifonovo gorivo donekle bolje jer se drže viših normi nego li su to hrvatske.

 

Ako i dođe do nekog problema s gorivom sigurno nije problem u rafineriji nego u tome što gorivo od proizvodnje do krajnjeg korisnika mora proći više ruku (i par kontrola, većih ili manjih), a najveće su muljaže (nekad više, danas je to dosta reducirano) na samim benzinskim stanicama.

 

Nažalost ne postoji neka tvrtka koja bi neovisno o državnim ustanovama redovito kontrolirala gorivo po benzinskim stanicama jer to nikome nije u interesu..osim narodu, al ko još narod za šta pita

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

tek sam sasd uspio otvoriti JUMBO mail.

Dakle ovako, carinici koji su radili nisu sigurni u to što tvrde.

naime da su oni sigurni ne bi stranku pozivali na dodatno davanje informacija već bi odmah podnjeli prekršajnu prijavu i Vi ne bi dobili poziv od Odsjeka za provjere i posebne poreze nego od Odsjeka za carinsko prekršajni postupak.

Osim toga u ovom Zapisniku carinici se postavljaju u ulogu nečega što nisu, stoga njima nitko ništa ne priznaje, a priznanje koje je njima dato na ovakav način ne može se uzeti u obzir tjekom rasprave.

Da ne tražite Vi laboratorij za analizu, probajte nalaz ishodovati iz carinskog laboratorija u Zagrebu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...

FINALNO RJEŠENJE

 

Od dana kad sam postao do prošlog tjedna zanči nekoliko mjeseci

dobio sam rješenje nadležne carinske uprave da su disel dali na testiranje i utvrdili da ipak NE VOZIM NA DISEL.

 

Nema veze što sam potrošio živaca i vrmena na žalbe i čuda, ugl. bit priče je da država za svoj ogromni mehanizam nije supjela naplatiti ni preko čudnog ponašanja carinika ušur.

 

U ovom slučaju sistem radi, info čisto za sve koji će imati sličan problem.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija