Andrija Katalenić objavljeno: 31. kolovoz 2017. Dijeli objavljeno: 31. kolovoz 2017. Firma koja radi na gradilištu naručila je od druge firme dovoz građevinskog materijala na to gradilište. Narudžba je bila usmena tako da nigdje ne piše gdje se točno mora istovariti materijal. Tako se i inače posluje, a voditelj gradilišta u dogovoru s vozačem koji doprema materijal odredi mjesto istovara. No ovaj put je došlo do nekih razmirica glede tog mjesta i dogovora nije bilo. Vozač je odbio istovariti materijal na mjesto koje je odredio voditelj gradilišta (tvrdio je da je prilaz nepristupačan) i istovario ga je na gradilištu ali dosta dalje, mimo volje voditelj gradilišta koji nije potpisao papire vozaču (otpremnicu, ako se ne varam). Radi se o velikom gradilištu i jedini način ponovne dopreme na potrebnu lokaciju je ponovni utovar itd. Dakle, materijal je ostao neiskorišten, ali i propada s vremenom. Firma doprematelj isporučuje račun firmi naručitelju ali naručitelj to ne želi platiti. Tko je tu u pravu i koje pravne posljedice mogu nastati? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 1. rujan 2017. Dijeli odgovoreno: 1. rujan 2017. Ako se ne primjenjuju neki drugi standardizirani međunarodni propisi i nema pisanog ugovora, treba primijeniti odredbe ZOO-a o prijevozu stvari. Po čl. 666. i čl. 667. ZOO-a, prijevoznik je dužan predati stvar pošiljatelju ili primatelju na naznačenom mjestu, a pošiljatelj je dužan točno naznačiti gdje treba izvršiti istovar - ako pošiljatelj ne da podatke o tome gdje stvar treba biti prevezena ili istovarena, odgovara prijevozniku za štetu koja bi iz toga mogla nastati. S druge strane prijevoznik ne smije istovariti stvar negdje gdje bi došlo do ugroze dobara ili ljudi, i o tome mora obavijestiti pošiljatelja. Postoji li teretni list za robu? U svakom slučaju, jedna ili druga firma mogu drugoj odgovarati za štetu, od kojih se jedna šteta (za prijevoznika, odnosno isporučitelja) sastoji u tome što mu nije plaćen račun, a druga se sastoji u kašnjenju i ponovnom pretovaru robe, odnosno propasti stvari (za naručitelja), a koji će od njih odgovarati (ili oba, odnosno nijedan), ovisi baš o činjenicama - što kaže voditelj gradilišta, što kaže vozač, i sl. (to u slučaju spora) - ali za oba aktera je bolje da se dogovore, jer je posve neizvjesno kako bi sud tumačio odredbe ugovora o prijevozu u ovom slučaju, ako bi došlo do sudskog spora. Spitfire, drot13 i Andrija Katalenić 2 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Andrija Katalenić odgovoreno: 6. rujan 2017. Autor Dijeli odgovoreno: 6. rujan 2017. Hvala! Ne postoji teretni list za robu. Potencijalno zeznuta situacija, vidjet ćemo.. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.