Jump to content

Mirovina i zdravsteno osiguranje


pivodavac

Preporučene objave

Poštovani imam pitanje, moja gospođa je otišla u mirovinu sa 01.01.2023. Predala je papire mjesec dana ranije, ali danas je 12.03.2023. i nije još dobila mirovinu kao ni rješenje o mirovini.

Na naš upit zašto je tako, odgovor je bio da se radi na predmetu ali zbog gužve nije se moglo ranije. Gospođa je bila primorana se zaposlit na četri sata kako bi mogli preživit mjesec uz moju mirovinu.

Pitanje, dali može gospođa tražit zatezne kamate na novac koji je trebala dobit i koliko je to isplativo tražit. Hvala Ivan.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zatražiti donošenje rješenja o isplati predujma ako ne može konačno. Rok po ZUP-u je 30 dana. Pogotovo kada su u pitanju tzv. domaći zahtjevi, koji bi se trebali rješavati prioritetno jer osoba nema primanja.

Zdravstveno pripada od kada i mirovina, kada rješenje bude doneseno, pripada s danom priznanja na mirovinu (po Vašem navodu 1.1.).

Ne postoje zatezne kamate, mirovina će se isplatiti od 1.1. zajedno sa zaostacima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako službena osoba procijeni da ima uvjete da donese rješenje u zakonskom roku, predujam se može preskočiti.

Moram ovdje napomenuti, čekanja su često dulja jer se osiguranici nikad nisu javljali za kompletiranje podataka.

Međutim, u ovom roku je trebao biti određen barem predujam.

Moj savjet nije bio da se zatraži nego provjeri zašto to nije učinjeno te ako su ispunjeni uvjeti da se priloži požurnica.

Česte su i situacije zbog kojih se ne može priznati pravo, a osiguranik misli da ispunjava uvjete.

Konačni savjet je da uputite pisanu požurnicu i otiđete u PS/PU HZMO. 

Možete i od same PS/PU zatražiti informacije pisanim putem (kontakte imate na www.mirovinsko.hr)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 13 sati , ledena_kisa je napisao:

Ako službena osoba procijeni da ima uvjete da donese rješenje u zakonskom roku, predujam se može preskočiti.

Moram ovdje napomenuti, čekanja su često dulja jer se osiguranici nikad nisu javljali za kompletiranje podataka.

Međutim, u ovom roku je trebao biti određen barem predujam.

Moj savjet nije bio da se zatraži nego provjeri zašto to nije učinjeno te ako su ispunjeni uvjeti da se priloži požurnica.

Česte su i situacije zbog kojih se ne može priznati pravo, a osiguranik misli da ispunjava uvjete.

Konačni savjet je da uputite pisanu požurnicu i otiđete u PS/PU HZMO. 

Možete i od same PS/PU zatražiti informacije pisanim putem (kontakte imate na www.mirovinsko.hr)

ledena_kisa  Shatio sam što ste napisali, ali zanima me dali gospođa ima pravo na zatezne kamate jer država se služi sa njezinim novcima, a što se tiče papirologije gospođa je sve uredno predala i kompletirala. Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 9 sati , ledena_kisa je napisao:

Nema nikakvih zateznih kamata. To ne postoji u ovakvim postupcima. Pokrenite postupak požurnica i obavijestiti tijelo i pokušati stupiti u kontakt sa osobom koja vodi postupak. Mogući su razni razlozi zbog kojih postoji zastoj. Oni mogu biti itekako opravdani.

Velika hvala na odgovoru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija