Jump to content

Prometna nesreca sa smrtnim posljedicama


Spinn

Preporučene objave

Jedan moj poznanik je prosle godine imao nesrecu sa sluzbenim autom u kojoj je poginulo 2-oje putnika iz drugog auta.

Poznanik je bio trijezan,vozio oko brzine ogranicenja,kao i drugih par auta oko njega,a drugi auto se isao polukruzno okrenuti na magistrali.Dakle,krivnja u svakom slucaju lezi na njemu.

Sad,kako stvari idu s postupkom u vezi ovoga?

Proslo je vec preko godinu dana...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Spinn je napisao:

Jedan moj poznanik je prosle godine imao nesrecu sa sluzbenim autom u kojoj je poginulo 2-oje putnika iz drugog auta.

Poznanik je bio trijezan,vozio oko brzine ogranicenja,kao i drugih par auta oko njega,a drugi auto se isao polukruzno okrenuti na magistrali.Dakle,krivnja u svakom slucaju lezi na njemu.

Sad,kako stvari idu s postupkom u vezi ovoga?

Proslo je vec preko godinu dana...

 

Postoji mogučnost da je policija tijekom očevida za prometnu nezgodu zaključila kako je krivnja vozača obostrana, odnosno kako je za prometnu nezgodu jednim dijelom kriv i ovaj drugi koji se nije polukružno okretao, ali možda mu je utvrđeno da nije prilagodio vožnju uvjetima na cesti, pa protiv njega može biti podignut optužni prijedlog.

 

Ovo da može biti podignut optužni prijedlog je stvarno da može ali i ne mora ( ako se nije našla niti jedna greška ovoga drugoga koji se nije polukružno okretao ).

 

Svakako će se cijela stvar na kraju riješiti na sudu, a Vaš prijatelj će biti isto tako pozvan ako ne kao optuženi onda kao svijedok.

 

A poziv možete očekivati otprilike između 1 do 2 godine nakon samog događaja, možda čak u nadležnosti nekih sudova i kasnije, ali svakako će poziv stići.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sad,kako stvari idu s postupkom u vezi ovoga?

 

 

Ne bi trebalo ni biti nikakvog postupka (protiv tvog prijatelja) ukoliko je bilo ovako kao što si pojednostavljeno napisao, no za svaki slučaj (budući da me ništa više ne može iznenaditi), nek ti prijatelj odšeće do Državnog odvjetništva, tamo će mu sve reći i pokazati, ........a protiv ovog drugog, izglednog krivca ide prijava od strane policije Državnom odvjetništvu, optužni prijedlog, suđenje, presuda ...........

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

radnja vozilo ???

 

vozač je dužan uvjeriti se da može izvršiti neku radnju u prometu bez opasnosti za sebe i druge sudionike u prometu ...

( znači očito se ovaj nije uvjerio da se smije polukružno okretati vozilom na tom djelu ceste bez opasnosti).

 

 

neprilagođena brzina ???

vozač je dužan prilagoditi brzinu kretanja stanju i osobinama kolnika( gustoći prometa ) kako bi mogao pravovremeno zaustaviti svoje vozilo pred nekom opasnosti....

 

tako da u svezi ovog navedenog policijski službenik koji je obavio očevid ( a možda je očevid obavio i istražni sudac obzirom na smrtne posljedice sudionika u prometu )moga je kao što je kolega napisao obostranu krivnju staviti,ili je mogao kazneno prijaviti onoga za koga smatra da je prouzrokovao prometnu nesreću.... naravno ako državni odvjetnik smatra da krivnju ima i drugi vozač on može podići kaznenu prijavu i protiv drugog vozača ili odbaciti prijavu protiv jednog od prijavljenih naravno uz dobro obrazloženje u oba slučaja........ :kavica:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da malo detaljnije opisem;

U pitanju je magistrala Solin-Trogir.

Tu se uopce ne smije polukruzno okretati,to je samo rupa u ogradi koja dijeli te 4 trake za pjesake.

Taj drugi auto,u kojem su ljudi nastradali se isao sa desne strane ceste ukljuciti,i onda samo proletit preko svih traka kroz taj razmak u ogradi za pjesake.

 

Moze li se ikako saznati prije nego D.O. podigne kaznenu prijavu tko je okrivljen po izvjescu policije/istraznog suca?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kažeš : veli čovjek da se ovaj polukružno okretao na magistrali,pa nije magistrala auto put,odnosno sad kad je naglasio o kojoj se cesti radi naravno da sve imao drugačiji smisao.... samo da ti pokušam nešto karikirati,usporedba podravske magistrale koja ima samo dva prometna traka i nema nikakve sličnosti sa ovim koja je i sasvim drugih osobina .. koliko sam mogao pročitati nigdje nije do sada spominjao karakteristike te ceste zato sam na osnovi prvog pitanja dao sasvim ispravan odgovor....

nadalje uzrok prometne nesreće polukružno okretanje,nou samoj ovoj nesrećiimaš i uzrok i grešku..... recimo ?

koje je ograničenje brzine kretanja vozila na tom djelu ,zašto od svih ostalih sudionika u prometu nitko drugi nije došao još u kontakt s navedenim vozilima ako je promet bio recimo pojačan,zašto drugi vozač nije pravovremeno zaustavio svoje vozilo kad je vidio opasnost na cesti ( vršenje polukružnog okretanja) zamisli da je neki pjšak pretrčavao na tom djelu kolnika ovaj bi znači bez ikakve krivnje smio pregaziti tog pješaka ???? malo razmisli nije očevid igra to su ponajviše sve bazira na materijalnim dokazima,tragovima na cesti,vozilima,oštečenjima,fotoelaboratu samog mjesta prometne nesreće,mjerama a naposljedku sve kad sakupi i analizira prometni vještak uz sačinjenu simulaciju dobiješ prikaz što se točno događalo i uz sve može se napraviti i rekonstrukcija događaja... da više nepolemiziram s tobom svakako je prije svega najbolje zatražiti zapisnik o očevidu ( znači za 20 kn biljege) i u policijsku postaju koja je radila ođevid to zatražiti,,, iz uvida u policijski zapisnik o očevidu onaj tko se razumije u promet kao i prometne nesreće vrlo lako može imati sva saznanja.....( pazi dvje osobe su poginule osobno sam siguran da uz ovoga što je polukružno kretao niti ovaj drugi vozač nije vozio sukladno dopuštenoj brzini jer morao je uočiti okretanje vozila i reagirati pravovremeno,a ne samo pedala gasa do poda i ja sam u pravu !!!!!!!! pametan sudionik u prometu razmišlja i o svojim postupcima u prometu no isto tako mora razmišljati i o mogučim greškama drugih sudionika u prometu jer jedino tako bude sačuvao živi glavu u prometu....

 

- pogldaj malo na internetu gluposti vozača ( polukružno okretanje u tunelima,na auto cestama,brzim cestama no ti su bolesnici doveli druge sudionike prometa u opasnost ,ali na sreću ostali vozači su bili obazrivi i reagirali su ispravno te izbjegli moguće prometne nesreće..

:kavica:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

zamisli da je neki pjšak pretrčavao na tom djelu kolnika ovaj bi znači bez ikakve krivnje smio pregaziti tog pješaka ????

 

Trebao bi paziti da se ne pređe crta iza koje prestaje tumačenje zakona, a počinje analogija, za koju pretpostavljam da znaš kakvu pravnu poziciju ima u kaznenom pravu, a tvoje obzervacije idu isključivo k tome, analognom tumačenju.......

 

A btw. malo si pomiješao i širu građanskopravnu odgovornost i užu kaznenopravnu odgovornost, iako naravno da činjenično stanje treba utvrditi i sukladno tome treba i voditi postupke koji iz istog proizlaze.

 

Imam relativno dobar uvid u sudsku praksu i zaista je teško davati nekakve stopostotne odgovore temeljem ovako šturo postavljenih pitanja (možemo dalje filozofirati i polemizirati), no čemu uvijek biti pesimist???

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Molim vas pravnu pomoć tj. da nam pomognete savjetom o sudu i kaznenom proceduralnom pravu. Da napomenem, ja nisam pravnih i ne poznajem pravne termine – stoga ispričavam se ako nešto nejasno navedem. Ovim putem pokušavam pomoći prijatelju koji se našao u sljedećoj situaciji.

 

Osoba (on) je skrivila prometnu nesreću pri kojoj je pješak stradao. Nažalost, čovjek je preminuo od dobivenih ozljeda. Nesreća se dogodila u gradu, po noći, na mjestu koje je samo dosta nepregledno. Pješak je pretrčavao cestu u blizini pješačkog prijelaza (no ne preko njega) i pričao na mobitel (imao slušalice u ušima) i to je navedeno u policijskom zapisniku. Kod okrivljenog je izmjereno 0,37 promila. Sad je dobio poziv za prvo saslušanje, tereti ga se za kazneni prekršaj čl 272.

 

Sad, pitanja imam dosta, no pokušati ću ih skratiti i nekako oblikovati.

Na što bi trebalo obratiti pozornost? Gdje bi trebalo pogledati u kazneno proceduralno pravo, (olakotne okolnosti, što utjeće na presudu), na što pripaziti prilikom davanja iskaza…

Što i kako reći na sudu.. Ne moram niti reći da je čovjek van sebe i totalno utučen, tako da ovim putem mi za njega pokušavamo saznati sve detalje koji bi mu moglo pomoći.

 

Unaprijed hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...

Prijateljica mi je udarila pješaka koji je nakon tjedan dana umro u bolnici. Pješak je prelazio preko 4 trake, van pješačkog prijelaza i u zavoju. U trenutku prelaženja gledao je na mobitel. Ona je imala 0,00 promila alkohola u krvi i vozili su u svadbenoj koloni sa sva 4 žmigavca što znači da je brzina bila 50ak km/h. Šta sad nju očekuje? Pješak je iz druge države tj. sa drugog kontinenta..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

yxxy je napisao:

Šta sad nju očekuje?

 

Sasvim je nejasno tko je skrivio prometnu nesreću.

 

Ukoliko je vaša prijateljica skrivila nesreću slijedi kaznena prijava, sigurna kazna zatvora, možda i uvjetna.

 

Ukoliko je kriv biciklist, ukoliko njegova rodbina zatraži isplatu troškova sahrane, siguran je gubitak 15% bonusa.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zbunio me biciklist :) Pješak je prelazio cestu sa 4 trake u blagom zavoju. Na tom dijelu nema pješačkog prijelaza nego pothodnik. Ona nije vozila brzo (svadbena kolona), nema tragova kočenja i nije imala alkohola u krvi. I koliko se ona sjeća gledao je u mobitel. Za što bi mogla biti kriva?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija