anonimno objavljeno: 18. kolovoz 2006. Dijeli objavljeno: 18. kolovoz 2006. Uvozila bih suvenire u Hrvatsku, međutim nemem otvorenu firmu ili obrt. Do sada sam samo radila u suvenirnicama i poznajem tržište. Raspitivala sam se o tome šta bi bilo bolje otvoriti pa mi je rečeno da više pogodnosti ima firma, pogotovo zato šta se radi o uvozu, ali da ju je teže otvoriti ili zatvoriti. Zanima me kakva je procedura kod otvaranja, šta je sve potrebno, kolika bi okvirno bila ulaganja i sam postupak carinjenja. Primjetila sam da su u službama tipa porezna uprava, privredna komora i sl. jako škrti kod davanja odgovora na ovakva pitanja i nerado ljude upute gdje bi se trebalo obratiti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Da mi postovi ne budu ko ponedjeljak, probat cu kratko : 1. otidjite u najblizi Hitro.hr, dobit cete sve potrebne informacije 2. troskovi sve skupa za otvaranje cca 26000 kn 3. trebate knjigovodstvo, pa Vam mjesecni daljnji troskovi iznose min. cca 5000 kn (E pa ne mogu krace). Pozdrav, B. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Samo da dodam: bio sam u Hitr i iznenadio se njihovom povrsnoscu ( a sta ces kad sve idealiziram)- ne znaju i ne mogu zatvoriti obrt pa sam opet morao obilaziti stare adrese???? Cuda nevidjena.... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Tja, sta ces. Ali, u svezi otvaranja firme : napravili su jedan kratak i dobar prospekt u kojem korak po korak pise sto sve treba napraviti i gdje treba napraviti, pa sam u tom smislu spomenuo Hitro.hr nadajuci se da je barem negdje drugdje situacija bolja. Koliko vidim... sve je to malo razvikano ... aaaa, bit ce bolje ... jednog dana... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Bolje da mi ne kažeš koje plaće dižu (Hitro) za onaj luksuz i nerad, stoje po jedan u kancelariji i šta god ih pitam-mi to ne radimo-eeeeeeeee lako li je tako. Ja sam u svom poslu svaku kunu znao kako sam je zaradio. Isto tako kod svih državnih službenika (stoji joj kopirni stroj i neće da mi iskopira-neka idem dole i gubim vrijeme na ulici...kaže"nema papira,nije taj stroj tu radi mene?.....ma ajde loše mi je od svih njih Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 18. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 18. kolovoz 2006. odite radije kod odvjetnika i on ce vam sve to obaviti. Svatko zna svoj posao pa bolje da vam to strucnjak napravi Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
nina_d odgovoreno: 22. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 22. kolovoz 2006. Sigurno da će odvjetnik to malo brže i efikasnije obaviti, ali će puno više i koštati, mislim da se može i bez tog troška. Imate li u blizini centar za poduzetništvo, i oni se bave davanjem takvih informacija i izrađivanjem priručnika i brošura, sretno Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 22. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 22. kolovoz 2006. baš i nije točno da će kod odvjetnika puno više koštati jednostavna osnivanja odvjetnici koji su za to verzirani ne naplaćuju puno, a javni bilježnici naplaćuju polovicu pristojbe ako im odvjetnik preda materijal koji je pripremio. Tako da razmislite malo i o toj opciji (koja bi ušla i u ovu računicu od 26.000 kn) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Otvaranje d.. zaista dođe oko 26000 kn. Sve oko otvaranja moze jako dobro obaviti javni bilježnik, koji bi trebao registrirati, poslati na trgovački sud, kada dođe rješenje od trgovačkog suda, ići obaviti i ostale poslove koje treba (statistika, otvaranje žiro-računa....), a onda sve ostalo obavlja knjigovodstveni servis, koji je jako dobro ili bi trebao biti dobro upućen oko otvaranja firme........ Tako bi trebalo bit, i sve ovisi u kojoj županiji spadate....... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. ne treba vam odvjetnik jer ako samo direktno odete kod biljeznika on ce vam ionako sve napraviti i racunica je bolja nego da vam odvjetnik naplati i jb zaracuna pola pristojbe. Obicno odvjetnici uzimaju 500 eura za jednostavne poslove pa jos 2 tis kn jb i izracunajte si koliko je to Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. kad ste vać kod cijena - ja sam radio kod odvjetnika - 2200kn i kod bilježnika oko 1800; vidim da sam dobro prošao i bilo sve gotovo za pet dana Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. I, kako firma posluje, koliki su ti troškovi mjesečni...? Jel bi možda bilo bolje otvoriti obrt? Dal je problem uvoziti robu iz druge države preko obrta? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. ... osnovnu razliku izmedju obrta i doo-a ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Budite ljubazni pa mi pojasnite razliku. Hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
starina odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Lijepa moja, prvo i osnovno moraš imati novce. Ne kredit, ne posudba, nego svoje lijepe novce. Sve ostalo u našim uvjetima smrdi na propast. Za početak, moj savjet je obrt. Može sve raditi kao i trg. društvo, ali lakše osnovati, poslovati i zatvoriti, jedino upozoravam na opseg odgovornosti, jer kod obrta odgovaraš cjelokupnom svojom imovinom, a kod trg. društva do visine temeljnog kapitala (pojednostavljeno rečeno). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 23. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 23. kolovoz 2006. ... sad, jel' me zezate ili ozbiljno ? Ako idemo ozbiljno, post ce mi biti duzi od najduzeg ponedjeljka, a ionak me spotaju da sam predugacak. A ukratko ne znam objasnjavat (to vec i vrapci na krovu znaju). Razlike su u : - vrsti osobe (obrt-fizicka, doo-pravna), a to vuce daljnje posljedice u svim pravnim poslovima - troskovima otvaranja (obrt - cca 3500 kn, doo - cca 26000 kn), - troskovima knjigovodstva (obrt - min. 400 kn, doo - kako gdje, min. 1000 kn), - obavezama (obrt - min. mjes. por.i dopr. cca 1800 kn, doo - ovisno o placi zaposlenih, mora biti najmanje 1 zaposlena osoba), - vrsti imovine (obrt-sve glasi na fiz. osobu, doo- poslovni udjeli osnivaca...), - nacinu obracuna i odbitka PDV-a (doo-po ul. i izl. rn., obrt-po napl. i plac.rn.), - nacinu vodjenja knjgovodstva (obrt-tzv.jednostavno knjigov., knjige KP, KPI, URAIRA, ... doo-dvojno knjigovodstvo), - opsegu obavljanja djelatnosti (obrt-ograniceno, doo-sirok raspon), - nosiocima djelatnosti (uz obrt zna biti dosta nezgodno vezana potrebno obrazovanje, za doo nije toliko bitno), - odgovornost (obrt-fizicka osoba odgovara svojom cijelom imovinom za poslovanje obrta, u doo-u doo odgovara samo imovinom doo-a, ali nitko svojom imovinom kao fizicke osobe), ... - visinama kazni (obrt - manje kazne, doo-vece kazne, kazne za odg. osobe), - min.teh.uvjetima (tzv. MTU) za odredjene djelatnosti obrta, dok ponekad za iste doo to ne mora ispunjavati do pocetka obavljanja takove djelatnosti - vrstama obaveza vezane uz vodjenja obrta i doo-a (izvjestaji, obrasci, ...) - vrstama boniteta (obrt-BON2 koji je u pravilu bezvrijedan za mnoge stvari, doo-BON1 koji puno znaci ako doo posluje pozitivno i kako treba), - prednostima doo-a (mozete biti zaposleni u svojoj firmi, dobivati isplatnu listu, nakon 3 mjeseca u banci stjecete prava otvaranja tek.rn. kredita po tek.rn, ...) i nedostacima obrta (nemate isplatnih listi ako niste u sistemu dobitasa, gubite odredjena prava ...., ako ne placate poreze i doprinose ne priznaje Vam se staz...) - itd. U principu, svatko od nas najbolje zna sto bi zelio raditi i kako. Za neke vrste i opseg poslova se vise isplati obrt ukoliko ste sigurni da je posao isplativ i naplativ i prihodovan dovoljno da pokrije troskove poslovanja obrta (mjesecno cca min 3500 kn), troskove poreza na doh. na kraju godine (od - do, ovisno o poreznoj prijavi, ovisno o ...). Medjutim, za neke vrste poslova je povoljniji doo (velik opseg raznovrsnih poslova, povoljniji nacin obracuna pretporeza, zasticenost privatne imovine, daleko vece mogucnosti prilagodjavanja djelatnosti potrebama trzista, ...). Morate biti jaaakooo uspjesan obrtnik da biste kao fizicka osoba bili barem netko i nesto. Takvih je u RH u odnosu na ukupan broj obrtnika jako malo. Svi ostali su uglavnom nitko i nista dok trebaju rjesavati svoje probleme. Niti doo nije u sjajnoj situaciji ako radi sa gubitkom, ako je nelikvidan, itd... ali ako ima barem osnovne uvjete normalnog poslovanja (redovno placanje racuna i obaveza), tada je direktor doo-a u daleko povoljnijoj situaciji od bilo kojeg obrtnika (koji takodjer posluje uz redovito placanje poreza i doprinosa). Obrtnik ce mnogo teze dobiti kredit, posebno ako se ne radi o proizvodnoj djelatnosti, ili ako nije poljoprivredno/agrarno orijentiran. Ako je obrt trgovacki, gotovo da mozete zaboraviti na poticaje, kredite i slicne stvari. Doo se moze kvalificirati kao proizvodni doo, pa jos ako je proizvodnja vezana uz poljoprivredu, uz odgovarajuce projekte daleko je lakse doci do poticajnih sredstava i kredita ... ... ... ... ... (ovo bi znacilo itd itd itd itd itd) ... ... ... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2006. na objašnjenju. Osnovne rezlike sam znala ali ne i neke detalje, a oni su uvijek najbitniji. Iz priloženog vidim da je za sam početak bolje otvoriti obrt. Svojih novaca imam i ne bih išla u dizanje kredita ili sl. Pitanje je jedino hoće li mi "obrt" predstavljati problem pri uvozu? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Prije samog cina otvaranja obrta, dajte si malo truda, proucite prvo dobro Zakon o obrtu. Nije prevelik, dobro ga je procitati. Nadalje, uzmite si vremena, otidjite u neki pametan knjigovodstveni servis u Vasoj blizini, ako treba, platite im savjet, popricajte s njima konkretno : a) sto je to sto bi uvozili b) kakve su procedure kod uvoza c) kakve mogucnosti nacina placanja kod uvoza imate d) sto je sve potrebno napraviti na carini (spedicija i njihove usluge) e) na koji nacin, racuni koji dobijete vani, moraju biti napravljeni da biste imali sva prava (odbici pretporeza, priznavanje racuna...) f) na koji nacin je najbolje i najmudrije vrsiti placanja (da ne povrijedite Zakon o platnom prometu) g) koje knjige sve treba voditi ... ... i jos mnogo toga sto je potrebno da znate PRIJE nego sto otvorite obrt i pocnete to raditi. Dobro se raspitajte o uvjetima koje morate zadovoljavati (oblik trgovine, na veliko ili malo, potrebe za skladistem ili je rijec o pokretnoj trgovini, nacin prijevoza/uvoza robe, uvjete koja mora zadovoljavati vozilo kojim se roba uvozi/spediterske usluge) ... zatim, ako mislite biti prodavac, sto po Zakonu o obrtu morate zadovoljiti (min. sprema, ispiti ...) ... ... sve to manje kosta ako to napravite i raspitate se PRIJE, nego kada pocnete raditi i kod prve kontrole platite kazne od kojih Vam padne mrak na oci. Ne znam da li ste razumjeli sto sam Vam zelio reci ... poanta : SVE prvo dobro proucite, pricekajte radije tjedan ili dva, nece Vam nista nikud pobjeci, dobro sve proucite. Ako imate priliku u Vasem mjestu otici na neki od seminara koji se vode u centrima za poduzetnistvo, bilo bi jako dobro da si to malo pogledate te ako nadjete nesto slicno onome sto mislite raditi, da riskirate i da odete na takav seminar. Nadalje, ako mislite biti obrtnik, neka Vas u knjigovodstvu dodatno upute na zakone koji propisuju poslovanje sa inozemstvom. Puno srece i uspjeha u buducem poslu zeli Vam B. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Upravo to i pokušavam, dobro se raspitat. Mogu vam reć da ste mi najveća podrška do sad, di god sam se raspitivala po javnim službama dobila bi najviše dvi rečenice kao odgovor na moja pitanja. Teško je kad počinješ nešto šta nkad nisi radio i ne znaš gdje se obratiti pa te na kraju dobro izvozaju i onda odustaneš od svega. Skrenit ću s teme al dogodilo mi se prije3 godine da sam prekinula s dečkom i nakon toga sam proživljavala pakao, proganjao me je i nazivao na sve moguće brojeve telefona i mobitela s prikrivenog broja. Znala sam da je on al ni vip, ni cronet, nitko mi nije htio dati ispis poziva. Javila sam se policiji koja me prvo ismijala, pa kad sem se obratila direktno načelniku onda su uzeli izjavu i spremili je u ladicu stola. Ja sam završila skoro sa slomom živaca obilazeći okolo i tražeći pomoć dok se nisam direktno obratila sutkinji koja je i sama pretrpila maltretiranje od svog muža pa me žena shvatila i odobrila praćenje al na kućni broj na koji više nije zvao. Dala sam napisati i članak u gradskoj novini i uspila sam ga bar malo posramit pa se nije više smio pojaviti u blizini.Konačno se sve završilo kad je izbušio gume na mom autu, sva srića da sam bila pametna pa sam se sklonila kad sam ga ugledala, inače bi mene izbušio 13 puta tupim predmetom. Završilo je na sudu, dobio je godinu uvjetno i to je to. Nikad nisam uspila naplatit štetu, i nikad me nije skroz prestao pozivati. Eto, kad čovik ne zna kome da se obrati, a ustanove koje bi ti tribale pomoć i uputit te ne obavljaju svoj posao. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
GaiusI odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Da, nažalost, i to je život. Nisam Vam zavidan niti malo. Kada procitam ovo sto ste napisali, opet se sjetim one ... "Covjek covjeku je vuk". Nadam se da cete ipak naci svoju srecu i svoju ljubav i razumijevanje ... ... a prije otvaranja obrta, zaista se dobro o svemu raspitajte, bolje da potrosite nesto novca na savjete, nego da poslije placate velike kazne. Jos nesto. U svakoj poreznoj upravi postoje porezni savjetnici koji su takodjer zaduzeni za kontakte sa gradjanima, pa i za ovakova pitanja. Oni, za razliku od drugih, ne naplacuju svoje savjete. Medjutim, nemojte sa prevelikim nadama tamo otici. Otidjite, budite strpljivi, ako imate srece, naici cete na susretljivog poreznog savjetnika. Ako imate malo manje srece, mozda ce Vam reci manje nego sto ste ovdje procitali. Svratite po jos koji put na ovu temu, mozda se nadje netko sa slicnim iskustvima u poslu kojeg bi Vi htjeli raditi ... nikad se ne zna. Od srca lijepi pozdrav, B. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anonimno odgovoreno: 24. kolovoz 2006. Autor Dijeli odgovoreno: 24. kolovoz 2006. U poreznoj upravi sam već bila i baš po ono par rečenica šta su mi rekli zaključila sam da je za uvoz bolje otvoriti firmu iako ju je teže zatvoriti ako propadne. Otići ću ponovo da se raspitam, neću odustati, do iduće sezone ima dovoljno vrimena da sve dobro proučim. Inače svaki dan svratim i više puta na ove stranice i stvarno se puno toga korisnog može pročitati. Da sam ih bar prije otkrila...! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.