borisp objavljeno: 25. ožujak 2010. Dijeli objavljeno: 25. ožujak 2010. Prema Zakonu o zaštiti potrošača ukoliko je trgovac ili proizvođač dao jamstvo za ispravnost, dužan je po želji kupca popraviti ili zamijeniti neispravan proizvod. Ali, pa ne može to valjda bezuvjetno vrijediti!?! Slažem se da je to u redu ukolko se ustanovi da je jamstvo valjano, ali što ako se kupac nije pridržavao jamstvenih uvjeta (dakle jamstvo je ograničeno)? Evo jedan primjer: Električni bojler - nije to neki proizvod izrazite složenosti u smislu montaže, puštanja u rad i korištenja, ali je ipak uređaj koji treba stručno spojiti na vodovodnu i eletričnu instalaciju. To ne može na stručan način učiniti baš svaki kupac ili njegov susjed fuš-majstor. Smije li davatelj jamstva uvjetovati valjanost jamstva montažom od strane ovlaštenih srvisera ili ovlaštene instalaterske tvrtke / obrta, a kao dokaz zahtjevati račun za takvu uslugu, te ukoliko kupac nema takav dokaz (montaža u fušu), proglasiti jamstvo nevažećim i odbiti popravak, naknadu štete ili zamjenu o trošku davatelja jamstva: 1. u svakom slučaju 2. u slučaju da ovlašteni serviser svojim pregledom ustanovi da je nestručna montaža uzrok kvara, a ne tvornička greška 3. isto kao 2. ali ako kupac ne priznaje procjenu ovlaštenog servisera, onda kroz postupak vještačenja 4. niti u kojem slučaju E, ako je 4. idem uzet ubit pa se pušku Unaprijed hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
borisp odgovoreno: 27. ožujak 2010. Autor Dijeli odgovoreno: 27. ožujak 2010. Zar nitko ne zna? Super, onda idem taman prije isteka garancije lijepo tražit novi auto jer mi je zaribao motor, a to što nisam uopće bio na servisima, kontrolirao i mijenjao ulje - tko mi šta može, štiti me Zakon o zaštiti potrošača! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
dioničar odgovoreno: 27. ožujak 2010. Dijeli odgovoreno: 27. ožujak 2010. borisp je napisao: Prema Zakonu o zaštiti potrošača ukoliko je trgovac ili proizvođač dao jamstvo za ispravnost, dužan je po želji kupca popraviti ili zamijeniti neispravan proizvod. Poštovani, zaboravili ste jedan zarez, dakle davatelj jamstva je dužan u razumnom roku popraviti proizvod, a ako to ne učini u razumnom roku ili uopće ne ućini, zamjeniti proizvod novim ili ispravim proizvodom, što uređuje Zakon o obveznim odnosima a ne Zakon o zašt. potrošaća. Što se tiče ostalog nevedenog svakako da se kupac mora pridržavati ograničenja (ovlašteni servis i sl.), ako su ista dana. Uz ovo ne treba zaboraviti da istovremeno postoji i odgovornost za materijalne nedostatke bez obzira na jamstvo. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
felixx odgovoreno: 28. ožujak 2010. Dijeli odgovoreno: 28. ožujak 2010. borisp je napisao: Smije li davatelj jamstva uvjetovati valjanost jamstva montažom od strane ovlaštenih srvisera ili ovlaštene instalaterske tvrtke / obrta, a kao dokaz zahtjevati račun za takvu uslugu, te ukoliko kupac nema takav dokaz (montaža u fušu), proglasiti jamstvo nevažećim i odbiti popravak, naknadu štete ili zamjenu o trošku davatelja jamstva: 1. u svakom slučaju 2. u slučaju da ovlašteni serviser svojim pregledom ustanovi da je nestručna montaža uzrok kvara, a ne tvornička greška 3. isto kao 2. ali ako kupac ne priznaje procjenu ovlaštenog servisera, onda kroz postupak vještačenja 4. niti u kojem slučaju E, ako je 4. idem uzet ubit pa se pušku E, nemoj se ubit, nije pod 4.! Konkretno, za el. bojler jamstvo vrijedi isključivo uz uvjerenje da je uređaj instalirala stručna, za to ovlaštena osoba. To uglavnom piše i u jamstvenom listu. Iznimno, moglo bi se smatrati da je bojler ispravno ugrađen ako je sam kupac ili član obitelji ugradio uređaj, pod uvjetom da ima odgovarajuću stručnost. U tom slučaju ovlašteni serviser trebao bi ustanoviti je li do kvara došlo zbog pogreške u ugradnji ( uobičajena je greška da pregori grijač jer se priključi strujni vod prije nego se bojler napunio vodom). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
borisp odgovoreno: 29. ožujak 2010. Autor Dijeli odgovoreno: 29. ožujak 2010. dioničar je napisao: Poštovani, zaboravili ste jedan zarez, dakle davatelj jamstva je dužan u razumnom roku popraviti proizvod, a ako to ne učini u razumnom roku ili uopće ne ućini, zamjeniti proizvod novim ili ispravim proizvodom, što uređuje Zakon o obveznim odnosima a ne Zakon o zašt. potrošaća. Zahvaljujem na odgovoru! Da, krivo sam napisao - uređuje ZoOO, a ne ZoZP, međutim isto tako čl. 424 kaže: "(1) Kupac može zbog neispravnosti stvari zahtijevati od prodavatelja, odnosno od proizvođača popravak ili zamjenu stvari u tijeku jamstvenog roka, bez obzira na to kad se nedostatak pojavio.", dakle po želji kupca Što se tiče ostalog nevedenog svakako da se kupac mora pridržavati ograničenja (ovlašteni servis i sl.), ako su ista dana. E, to je ključna stvar - ali nisam vidio da to igdje izrijekom piše. A ako ne piše zašto bi to bilo samo po sebi razumljivo - može li kupac to pobijati, a ako ne može na temelju koje pravne formulacije ne može?!? Uz ovo ne treba zaboraviti da istovremeno postoji i odgovornost za materijalne nedostatke bez obzira na jamstvo. To nije sporno. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
borisp odgovoreno: 29. ožujak 2010. Autor Dijeli odgovoreno: 29. ožujak 2010. felixx je napisao: E, nemoj se ubit, nije pod 4.! Konkretno, za el. bojler jamstvo vrijedi isključivo uz uvjerenje da je uređaj instalirala stručna, za to ovlaštena osoba. To uglavnom piše i u jamstvenom listu. Hvala i Vama, puška spremljena u ormar A što ako to ne piše u jamstvu? Je li davatelj jamstva tada u lošijoj poziciji od onog koji je to izrijekom napisao? Zatim, stručna i ovlaštena osoba su dva različita pojma koja mogu i ne moraju biti objedinjena u jednoj osobi. Slažem se sa stručna ali ne nužno i ovlaštena - za razliku od recimo plinskih bojlera. A, što ako netko osporava činjenicu da je takav proizvod dovoljno tehnički složen da bi zahtjevao stručnu montažu? Što ako kupac tvrdi da je bojler montirala stručna osoba ali u fušu, pa kupac nema račun. Moja supruga smatra da ukoliko nekom, tko nikada nije radio ni jedan ni drugi posao, damo da: 1. Skuha kompletan ručak prema receptu i uz sve potrebne sastojke i posuđe, 2. Montira i pusti u rad el. bojler u skladu s uputama i uz sav potreban alat (zanemarimo potrebnu fizičku snagu), dakle da će takav imati podjednake šanse da uspješno ili neuspješno izvršiti oba zadatka. Pa ipak, nitko od nas ne zove svaki dan "ovlaštenu ili stručnu" kuharicu da mu skuha ručak. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
felixx odgovoreno: 29. ožujak 2010. Dijeli odgovoreno: 29. ožujak 2010. borisp je napisao: Moja supruga smatra da ukoliko nekom, tko nikada nije radio ni jedan ni drugi posao, damo da: 1. Skuha kompletan ručak prema receptu i uz sve potrebne sastojke i posuđe, 2. Montira i pusti u rad el. bojler u skladu s uputama i uz sav potreban alat (zanemarimo potrebnu fizičku snagu), dakle da će takav imati podjednake šanse da uspješno ili neuspješno izvršiti oba zadatka. Pa ipak, nitko od nas ne zove svaki dan "ovlaštenu ili stručnu" kuharicu da mu skuha ručak. Ako su namirnice ispravne, ručak može biti dobar ili loš, a ako je jako loš, nitko ga neće jesti. Ali nitko neće umrijeti (osim ako spremaš fugu). Eksplozija neispravnog el. bojlera može demolirati stan, čak rušiti pregradni zid. Zatraži dokaz o stručnoj montaži (račun), i naglasi da ćeš provjeriti tko je i kada izdao taj račun. To odbije većinu neosnovanih reklamacija. Ako ovlašteni servis ne može utvrditi da je do kvara došlo pogreškom kupca, dobra poslovna politika je da se kupac obešteti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.