Jump to content

socijalna skrb - oslobođenje od pdv-a


ajaa

Preporučene objave

Fizička osoba, dipl.soc.pedagog, obavlja više djelatnosti (putem ugovora o djelu), između ostalog i poslove povezane sa socijalnom skrbi.

Poslove povezane sa socijalnom skrbi obavlja kao vanjski suradnik za Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi, Centar za socijalni rad (radi sa građanima kojima je potreban neki oblik socijalne skrbi).

U toku godine ostvariti će ukupni promet veći od 85.000,00 kuna, te ukoliko njene isporuke nisu oslobođene poreza prema članku 11. Zakona o porezu na dodanu vrijednost, postati će od slijedeće godine obveznik PDV-a.

Smatram da isporuke povezane sa socijalnom skrbi treba isključiti iz ostvarenog prometa temeljem slijedećih zakonskih odredbi:

 

Zakon o porezu na dodanu vrijednost

Članak 11.

(1) Plaćanja poreza na dodanu vrijednost oslobođene su sljedeće isporuke od javnog interesa:

g) usluge i isporuke dobara povezane sa socijalnom skrbi, uključujući one što ih obavljaju i isporučuju domovi za starije i nemoćne osobe, ustanove, tijela s javnim ovlastima ili druge organizacije koje se prema propisima Republike Hrvatske smatraju organizacijama socijalnog karaktera,

(2) Oslobođenja iz stavka 1. ovoga članka navedene ustanove, pravne osobe s javnim ovlastima ili druge organizacije ostvaruju pod uvjetom da djelatnost obavljaju u skladu s posebnim propisima.

 

Pravilnik o porezu na dodanu vrijednost

Članak 69.

(1) Plaćanja poreza na dodanu vrijednost oslobođene su usluge i isporuke dobara povezane sa socijalnom skrbi, uključujući one što ih obavljaju i isporučuju domovi za starije i nemoćne osobe. Plaćanja poreza oslobođene su ove isporuke i kad ih obavljaju, obiteljski domovi, ustanove, tijela s javnim ovlastima ili druge organizacije sukladno posebnim propisima na području socijalne skrbi.

(2) Uslugama i isporukama dobara iz stavka 1. ovoga članka smatraju se sve one usluge i isporuke dobara koje se mogu obavljati prema posebnim propisima iz područja socijalne skrbi kojima se korisnicima socijalne skrbi osigurava stanovanje, prehrana, briga o zdravlju, odgoj i obrazovanje, psihosocijalna rehabilitacija, njega i druge slične potrebe.

 

Moje pitanje je, čitajući ove zakonske odredbe (i odredbe pravilnika),

1. da li su po vašem mišljenju oslobođene plaćanja PDV-a SVE usluge i isporuke dobara povezane sa socijalnom skrbi, BEZ OBZIRA TKO IH OBAVLJA, ili smatrate da iz zakonskih odredbi proizlazi

2. da su oslobođene plaćanja PDV-a usluge i isporuke dobara povezane sa socijalnom skrbi SAMO onda kada ih obavljaju i isporučuju domovi za starije i nemoćne osobe, ustanove, tijela s javnim ovlastima ili druge organizacije koje se prema propisima Republike Hrvatske smatraju organizacijama socijalnog karaktera (odnosno ustanove, pravne osobe s javnim ovlastima ili druge organizacije, pod uvjetom da djelatnost obavljaju u skladu s posebnim propisima) – dakle nikako ne i fizičke osobe, iako fizičke osobe kao vanjski suradnici obavljaju istu tu djelatnost za te organizacije.

 

Mišljenje Ministarstva financija, u kojem se pozivaju na gore navedene članke, je pod broj 2. , dakle oslobođenje vrijedi samo sa posebne ustanove a ne i za fizičke osobe.

Ove odredbe zakona su nove i vrijede od 01.01.2010..

Stara odredba Zakona o PDV-u članak 11. stavak1. točka 6. glasila je: « Plaćanja poreza na dodanu vrijednost oslobođeni su: … 6. usluge i isporuke dobara što ih obavljaju ustanove socijalne skrbi.» što je velika razlika od današnjeg izmijenjenog članka 11. stavka 1. točke g), koji je gore citiran.

Ne vidim kako riječ «uključujući» u tom (novom) članku može ikoga isključivati, kao što ne vidim da stavak 2. istog članka isključuje fizičke osobe – on samo propisuje uvjet za slučaj kada isporuke obavljaju «navedene ustanove, pravne osobe s javnim ovlastima ili druge organizacije» (uvjet je za njih da djelatnost obavljaju u skladu s posebnim propisima).

Isto vrijedi i za odredbe pravilnika.

Osim što dvojim u ispravnost tumačenja postojećih zakonskih odredbi od strane Ministarstva financija, smatram, ukoliko je to tumačenje ispravno, da su zakonske odredbe nepravedne i protivne načelu jednakosti svih pred zakonom, jer za isti rad (koji je u javnom interesu), postoji dvostruki kriterij oporezivanja. – za pojedinca koji kao vanjski suradnik radi za ustanovu - i za samu ustanovu (u prvom slučaju obaveza zaračunavnja i plaćanja PDV-a, u drugom slučaju oslobođenje od PDV-a).

 

Molim Vas mišljenje i savjet ! Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Fizička osoba može se baviti djelatnošću socijalne skrbi kao profesionalnom djelatnošću putem poslova savjetovališta. To proizlazi iz odredbe članka 121. i 122.-135. Zakona o socijalnoj skrbi.

 

Iz navedenih odredbi proizlazi da se fizička osoba bavi samostalnom djelatnošću. U smislu oporezivanja dohotka, bavljenje djelatnošću poslova savjetovališta djelatnosti socijalne skrbi uvjetuje vođenje poslovnih knjiga sukladno Zakonu o porezu na dohodak (ili čak "dobitaš"). Dakle, ovu djelanost se ne može obavljati temeljem ugovora o djelu.

 

Iz prethodno navedenog proizlazi da naknada zaračunana za pruženu uslugu savjetovanju (članak 135. st. 1 Zakona o socijalnoj skrbi) u okviru djelatnosti socijalne skrbi prema Zakona o socijalnoj skrbi (poseban propis) je oslobođena oporezivanja PDV-om sukladno odrebi članka 11.g) Zakona o PDV-u.

 

Ako se ne bavite samostalnom djelatnošću poslova savjetovališta djelatnosti socijalne skrbi uz odobrenje Ministarstva, nažalost, vaš bruto primitak temeljem ugovora o djelu nije oslobođen od obračuna i plaćanja PDV-a tj. primjenjuje se osnovno načelo iz čl. 2. Zakona o PDV-u.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala, cijenim Vaš trud oko odgovora!

 

Ako Centar za socijalnu skrb uzima vanjske suradnike i isplaćuje im naknadu kao drugi dohodak za obavljanje poslova socijalne dijelatnosti iz njihovog djelokruga, onda vjerujem da to rade prema nekom posebnom propisu, ne vjerujem da rade mimo propisa, te ću se posavjetovati sa njima.

 

Međutim u svom mišljenju Ministarstvo financija, Porezna uprava smatra da se porezno oslobođenje jednostavno ne odnosi na fizičke osobe (već samo na obiteljske domove, ustanove, tijela sa javnim ovlastima ili druge organizacije) te nisam sigurna da će ovo pomoći.

 

Fizička osoba koja se bavi djelatnošću socijalne skrbi kao profesionalnom djelatnošću I dalje je fizička osoba, nije ustanova niti bilo kakva druga “organizacija”.

 

Ono što mene i dalje muči je upravo to, gdje to u zakonu piše da su fizičke osobe isključene od oslobođenja, jer tumačenja zakona su nužna u praksi ali izmišljanje onoga što ne piše u zakonu sigurno nije dozvoljeno.

Članak 11. točka 1. stavak g. jednostavno ne isključuje nikoga, to se jasno vidi.

Ne znam kako tumačiti stavak 2. istog članka, ali prema mojem mišljenju on samo dodaje da onda kada isporuke obavljaju “navedene” ustanove, pravne osobe s javnim ovlastima ili druge organizacije, one oslobođenje ostvaruju pod uvjetom da djelatnost obavljaju u skladu s posebnim propisima.

Za fizičku osobu se ne propisuje ništa u stvaku dva, niti ju se isključuje.

 

Lijepi pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija