mikaela objavljeno: 30. rujan 2010. Dijeli objavljeno: 30. rujan 2010. Poštovani, molim za pomoć jer se u mojoj firmi sve zakompliciralo a gdje se god obratim samo me prebacuju s osobe na osobu i nitko ništa ne zna. Naime,imam privatni dom za starije i nemoćne koji je cijelu 2009.god.vođen po principu neprofitne ustanove što znači da su predani fin.izvještaji pr-ras i bil-npf i bez prijave poreza na dobit.Porezna uprava je uputila dopis da moramo predati prijavu poreza na dobit te smo u razgovoru s njima utvrdili da smo trebali predavati fin.izvještaje kao d.. znači rdg, bil-pod i pd-obrazac, te gfi-pod za finu.Meni je sve to jasno ali me istovremeno zbunjuje budući je sve to usred godine i retrogradno. E mene sada zanima da li se ti moji novi fin. izvještaji moraju podudarati sa predanim pr-ras i bil-npf ili mogu ponešto i izmijeniti tako da si umanjim dobit ( npr.povećala bih stopu amortizacije,i malo smanjila prihode).Da li će poreznjaci uspoređivati stare i nove izvještaje. I drugo,budući da nismo u sustavu pdv-a te smo kao neprofitni trošak iskazivali po brutto vrijednosti( krajnji iznos s pdv-om)a tako i dugotrajnu imovinu, što sada s tim? Dali i dalje uzimamo krajnji iznos kao trošak. Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 1. listopad 2010. Dijeli odgovoreno: 1. listopad 2010. Privatan dom za starije i nemoćne osobe u Hrvatskoj može se registrirati kao ustanova. To proizlazi iz odredbe članka 1. stavak 2. i 3. Zakona o ustanovama:" Ustanova se osniva za trajno obavljanje djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i druge djelatnosti,ako se ne obavljaju radi stjecanja dobiti.Na pravnu osobu koja djelatnost obavlja radi stjecanja dobiti primjenjuju se propisi o trgovačkim društvima." Prema tomu, vaša ustanova smatra se privatnom ustanovom jer osnivači nisu država,jedinice lokalne uprave i regionalne samouprave - dakle, nije javna ustanova. Ona se smatra profitnom organizacijom u smislu odredbi Zakona o porezu na dobit. Privatne ustanove su obveznici poreza na dobit. (čl. 2. st. 1. Zakona o porezu na dobit) Dužni ste voditi poslovne knjige i sastavljati financijske izvještaje kao i trgovačka društva . (čl. 2. st. 3. Zakona o računovodstvu) Ako se poslovali tijekom 2009. godine, dužni ste sastaviti obračun poreza na dobit za 2009. godinu i nakon 30. travnja 2010. godine. čl. 6. st 3. OPZ-a: Porezno tijelo treba porezne obveznike poticati na podnošenje poreznih prijava. Porezno tijelo dužno je upozoriti sudionike porezno-pravnog postupka na njihova prava i obveze u postupku. čl. 62. st 1. i 2. OPZ-a: Porezni obveznik dužan je podnijeti poreznu prijavu poreznom tijelu. Poreznu prijavu dužna je podnijeti i osoba koju na to pozove porezno tijelo. Obveza poreza na dobit za 2009. god. se utvrđuje na temelju računovodstvene dobiti uz korekcije (+/-). Računovodstvena dobit se utvrđuje primjenom računovodstvenih načela iz HSFI-ija i MSFI-ija. Kao privatna ustanova niste dužni primjenjivati amortizacijske stope propisane za neprofitne organizacije. Treba sami donijeti odluku o računovodstvenim politikama i amortizacijskim stopama. Kako niste u sustavu PDV-a, vaš amortizirajući iznos dugotrajne imovine jest trošak nabave (uključen PDV dobavljača) umanjen za procijenjeni ostatak vrijednosti (najčešće u praski je nula). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
mikaela odgovoreno: 1. listopad 2010. Autor Dijeli odgovoreno: 1. listopad 2010. Hvala lijepa na pomoći, to sve što ste rekli je u redu i mi ćemo predati nove izvještaje,samo mene zanima,budući da nam je 2009.godine računovodstvo vodila jedna knjigovodstvena firma a sada vodimo samostalno te smo utvrdili dosta propusta i netočnih stavki( npr.dug prema dobavljačima,potraživanje od kupaca,amortizacija...)pa mene zanima dali možemo u 2009.godini to ispraviti ( pošto predajemo nove izvještaje ili tu staru godinu ne smijemo dirati budući se u načelu pr-ras i bil-npf puno niti ne razlikuju od rdg i bil-pod-dakle sve se može iz toga iščitati)ili sve te pogreške ispravljamo u 2010.god. I još nešto,što sada sa našim upisom u registar neprofitnih organizacija.Dali se tamo moramo odjaviti? Mi sad više nismo neprofitni nego kakav je naš naziv? Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
krester odgovoreno: 4. listopad 2010. Dijeli odgovoreno: 4. listopad 2010. Pretpostavljam da niste sastavili i predali financijske izvještaje u FINA-u sukladno Zakonu o računovodstvu. Uprava ih nije sastavila, a osnivač (-i) ih nisu usvojili. Iz toga proizlazi da još možete ispraviti računvodstvene pogreške na dan 31.12.2009. godine i skazati obvezu poreza na dobit (temeljem obračuna). Direktor - Uprava (zakonski predstavnik) odgovoran je za imovinu i obveze vaše ustanove. Uprava (uz pomoć računovodstva) sastavlja godišnje financijske izvještaje. Osnivači na godišnjoj skupštini ili jedan osnivač izjavom utvrđuje usvajanje godišnjih financijski izvještaja. GFI ste trebali predati do 31.03. u FINA-u, a obrazac PD do 30.04. u PU. Vaša ustanova je upisana u Sudski registar Trgovačkog suda. Prema tomu, ako se pogreškom upisani i u registar neprofitnih organizacija MFIN je irelevantno. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.