ADobrtnik objavljeno: 6. siječanj 2011. Dijeli objavljeno: 6. siječanj 2011. Poštovani, Imam obrt za istazivanje trzista, agenciju za marketing i dr. djelatnosti koji se obavlja iz stana i trenutno nisam zaposlena kod drugog poslodavca no to ce se uskoro promijeniti tako da ću od veljače biti redovno zaposlena kod drugog poslodavca. Ljubazno Vas molim pomoć i odgovor na pitanja: 1) da li moram izvrsiti odjavu s HZMO i HZZO u obrtu prije nego me novi poslodavac prijavi? sto s radnom knjizicom, da li staz u njoj ostaje otvoren na ime obrta ili se zakljucuje s danom odjave, ako je odjava potrebna? 2) da li poreznoj upravi moram prijaviti tu promjenu i u kojem roku te na koji nacin cu placati doprinose za buduce razdoblje kad se zaposlim kod drugog poslodavca? 3) da li je potrebno jos negdje ovu promjenu prijaviti i jos nesto po tom pitanju uciniti? I jos par pitanja nevezano uz gornje, a s obzirom da se blizi porezna prijave te je potrebno srediti knjige: 1) da li sebi loko voznju - putne naloge mogu isplacivati u gotovini ili moram sa ziro racuna obrta na svoj tekuci racun? 2) s obzirom da djelatnost obavljam iz stana i da se priznaje kao trošak obavljanja obrta 30 % od iznosa mjesecnih troskova rezija (struja, internet, fiksni telefon i dr) - a na racunima pise ime mog supruga koji je vlasnik stana, da li mogu priloziti takove racune kao izdatak? naime, prilikom otvaranja obrta, on je dao pisanu izjavu da je suglasan da je od kuce obavljam djelatnost obrta - pretpostavljam da je to u redu? Unaprijed Vam zahvaljujem na pomoci i cijenim Vas trud i zalaganje na ovom forumu koji je meni pocetniku od velike pomoci. Srdačan pozdrav! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 7. siječanj 2011. Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2011. Vezano za Vaš upit o zapošljavanju: 1. Da, morate se odjaviti sa obrtničkog statusa osiguranja i to na sljedeći način:najprije morate imati potpisan ugovor o radu sa budućim poslodavcem koji nosite u mirovinsko zajedno sa ispunjenim obrascima M-2P i SOD. U mirovinskom Vam zaključuju staž samostalnog privrednika.Ukoliko niste platili sve obveze (doprinose), tada će Vam samo upisati datum odjave s napomenom "doprinosi nisu plaćeni". Nakon toga (s odjavnim dokumentima iz mirovinskog i radnom knjižicom) odlazite na zdravstveno, s ispunjenom TISKANICOM-2 (odjava), odjavljujete zdravstveno. Kada odradite navedene odjave s obrta, poslodavac Vas prijavljuje na HZMO/HZZO. 2. U poreznu upravu morate odnijeti popunjen obrazac ROD-DOP u kojemu je vidljivo da više niste obveznik uplate mjesečnih,obrtničkih doprinosa tj. da ste osigurani po drugoj osnovi i da Vaše doprinose uplaćuje novi poslodavac. Na kraju poslovne godine, kada predate godišnju prijavu poreza na dohodak (DOH) a temeljem ostvarenog dohotka iz obrta, porezna obračunava doprinose u visini 35,5% od ostvarenog dohotka iz obrta (ako ga bude). 3. Ne, navedene promjene se evidentiraju na navedeni način u HZMO/HZZO/Porezna. Odgovori u svezi s poslovanjem obrta: 1. Možete isplaćivati u gotovini. 2. Napravite odluku u kojoj definirate navedeno (da se svi režijski troškovi navedeni na ime vlasnika nekretnine koriste u 30% iznosu kao troškovi obrta), ovjerite tu odluku oboje i možete ih koristiti kao izdatak obrta. Lijep pozdrav ! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ADobrtnik odgovoreno: 7. siječanj 2011. Autor Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2011. Poštovana Ultra, najljepše zahvaljujem na odgovorima, puno ste mi pomogli! Da li odluka za trošak režija mora biti ovjerena kod javnog bilježnika ili je dovoljno da je oboje potpišemo? I još jedno pitanje, ljubazno Vas molim - s obzirom da nisam u sustavu pdv-a - da li mi trošak u iznosu manjem od 3500 kn bez pdva (s pdv-om 3.700) za opremu (laptop) prolazi pod trošak poslovanja ili mora ići kroz amortizaciju dugotrajne imovine? Puno vam hvala! Srdačan pozdrav! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 7. siječanj 2011. Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2011. Odluka vlasnika (nekretnine i obrta) ne mora biti javnobilježnički ovjerena. Dovoljan je potpis obje strane. Budući da niste u sustavu PDV-a, tada kod kupnje stvari koje bi mogle ući u DI ne gledate osnovicu već ukupan iznos. Dakle, laptop ulazi u DI a ne u izdatke i amortizira se. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ADobrtnik odgovoreno: 7. siječanj 2011. Autor Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2011. Najljepše Vam zahvaljujem na odgovorima! S poštovanjem! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 7. siječanj 2011. Dijeli odgovoreno: 7. siječanj 2011. Nema na čemu, bolje na vrijeme pitati nego bespotrebno puniti "carsku blagajnu". Svako dobro u teškim poslovnim vremenima Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.