Jump to content

stvarni troškovi prijevoza na posao


osica

Preporučene objave

živim 50 km od mjesta rada i poslodavac mi plaća putne troškove u vrijednosti mjesečne autobusne karte, no moji realni troškovi su više od duplo veći, jer na posao putujem automobilom, a uz to plaćam i autoput

 

Pitanje: može li mi poslodavac, ako na to pristane, legalno kao putne troškove isplaćivati novac za gorivo i cestarinu u stvarnoj vrijednosi potrošenog

 

ako to nije moguće, a budući da do posla koristim gradski prijevoz u svom mjestu, međugradski i gradski prijevoz u mjestu rada, mogu li dobiti naknadu za sve tri mjesečne karte

 

sve pitam pod pretpostavkom da mi poslodavac želi platiti moje stvarne troškove, a bez da mi povećava osnovicu plaće

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

osica je napisao:

 

sve pitam pod pretpostavkom da mi poslodavac želi platiti moje stvarne troškove, a bez da mi povećava osnovicu plaće

 

mislim da niste pročitali ovu rečenicu iz mog prvog posta;

znači, nije pitanje imam li ja pravo na takve troškove

nego da li se u obračunu plaće pod putne troškove može staviti iznos koji predstavlja stvarne troškove (benzin + autoput)

 

pitanje je legalnosti obzirom na obračunavanje poreza, a želim znati prije nego to uopće zatražim

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ne, troskovi koje imate ako dolazite autom, nisu troskovi prijevoza na posao i s posla koji bi se neoporezivo priznali. neoporezive isplate regulira pravilnik o porezu na dohodak koji definira sto spada pod troskove prijevoza na posao i posla te govori o javnom prijevozu:

 

"Članak 13.

 

(1) U skladu s odredbama članka 14. stavka 1. točke 1. podtočke 1.2. Zakona primici po osnovi naknada, potpora, nagrada, dnev­nica i otpremnina smatraju se primicima od nesamostalnog rada ako prelaze iznose iz stavka 2. ovoga članka. Svi drugi primici koji nisu navedeni u stavcima 2. i 3. ovoga članka smatraju se oporezivim primicima po osnovi nesamostalnog rada u ukupno isplaćenom iznosu.

 

(2) U skladu s odredbama članka 10. točke 9. Zakona, oporezivim primicima po osnovi nesamostalnog rada ne smatraju se iznosi što ih poslodavci isplaćuju svojim radnicima, i to:

 

....

 

3. naknade troškova prijevoza na posao i s posla mjesnim jav­nim prijevozom u visini stvarnih izdataka, prema cijeni mjesečne odnosno pojedinačne prijevozne karte. Ako na određenom području odnosno udaljenosti nema organiziranog prijevoza, naknada troškova prijevoza na posao i s posla utvrđuje se u visini cijene prijevoza koja je utvrđena na približno jednakim udaljenostima na kojima je organiziran prijevoz,

 

4. naknade troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom u visini stvarnih izdataka, prema cijeni mjesečne odnosno pojedinačne karte. Ako radnik mora sa stanice međumjesnog javnog prijevoza koristiti i mjesni prijevoz, stvarni izdaci utvrđuju se u visini troškova mjesnog i međumjesnoga javnoga prijevoza,"

 

 

dakle, kada govorimo o naknadi troskova prijevoza na posao i s posla, podrazumijevaju se troskovi javnog prijevoza. u slucaju da vam poslodavac isplacuje protuvrijednost, a ne kupuje mjesecnu kartu, njega ne zanima hocete li vi stvarno kupiti kartu ili cete tu svotu potrositi na benzin.

 

eventualno bi se vas problem mogao rijesiti putem ove odredbe:

 

"5. naknade za korištenje privatnog automobila u službene svrhe do 2,00 kune po prijeđenom kilometru,"

 

no, tu se ne radi o troskovima prijevoza na posao i s posla, iako u praksi se zna dogoditi da na osnovu ove odredbe pravilnika poslodavac radnicima zapravo naknadjuje troskove prijevoza na posao i s posla buduci ih nekako mora iskazati u neoporezivom iznosu.

 

vi bi trebali vidjeti koje sve mogucnosti prijevoza postoje u vasem slucaju i poslodavcu podnijeti trazene izvatke, potvrde o cijeni karte i slicno - autobus, vlak, nesto trece, buduci imate pravo na stvarne troskove prijevoza, pa mozda na taj nacin nekako dobiti visi iznos na ime troskova za prijevoz.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 godina kasnije...

Radim u školi u mjestu do kojeg moram mjenjati dva prijevoznika kako bih stigla na vrijeme na posao. Dosad sam dobivala mjesečnu kartu lokalnog prijevoznika tj. ZET-a i zatim mjesečnu autobusnu kartu od Zagreba do mjesta rada. S obzirom da ponekad autobus nije usklađen s mojim radnim vremenom, ponekad bih morala koristiti vlak pa si nisam mogla kupiti mjesečnu kartu. Kako tako puno vremena trošim na prijevoz, uzela sam automobil tako putovala. Sad smo dobili u školi nove izjave u kojima trebamo napisati kako putujemo. Oni koji putuju automobilom dobit će 0,75 lipa po km. To će meni biti dosta manje nego prije, a automobil i imam samo zbog nemogućunosti normalnog putovanja. Računanje 0,75 po km je nepravedno i dovest će me na gubitak i nije moj stvarni trošak. Mogu li ja u izjavi pisati da koristim autobus ili moram pisati da idem svojim automobilom? U krajnjem slučaju, što da ja nemam automobil ili da ga sutra rasturim (ne daj Bože)? Automobil je privatna stvar i ima i puno skuplje stvarne troškove pa mi se čini da tim računanjem (ne znam odakle im cifra 0,75lp po km) samo opet udaraju po džepu profesora.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po novom Temeljnom kolektivnomu ugovoru za javne službenike prijevoz se isplaćuje 0,75 po prijeđenom km. Ukoliko se putuje busom, vlakom ili slično, moraju se donijet mjesečene , dnevne ili godišnje karte. Ako se kombinira, treba za svaki dan donijeti kartu ili napisati koliko je km kad se ide autom (prema HAK-u). S obzirom da ja moram kombinirati vlak i autobus (ponekad auto) moram svaki dan brižno čuvati karte da bi ih na kraju mjesece predočila u računovodstvo. Mislim, živjela Hrvatska! Kako bi bilo jednostavnije, kad može kompliciranije!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mislim da za ovo trebate zahvaliti onima koji su takva (bilo kakva) prava i povlastice - zloupotrebljavali.

 

Meni se čini da za to trebamo zahvaliti onima čija je dužnost da stanu na kraj onima koji prava i povlastice "zloupotrebljavaju" pa rješenje pronalaze u dodatnom birokratiziranju, odnosno povećanju obveza i smanjivanju prava onima koji ta prava koriste.

 

I, pritom, bilo bi sjajno da jednom netko objasni što znači "zloupotrebljavati" pravo. Taj izraz sam često čula za vrijeme socijalizma, a i sad je sve prisutniji.

 

Ako netko ima pravo na nešto i to koristi, kako to može biti "zloupotreba prava"? Ako nema pravo, onda nema pravo i onda je koristio ono na što nema pravo.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija