Jump to content

obrt, dohodak, dobit, pdv,...


fiorano

Preporučene objave

Poštovani.

 

Zbunjuje me tablica poreznih osnova po kojoj se plaća porez na dohodak za obrtnike.

 

 

MJESEČNA POREZNA OSNOVICA do 3.200 kn

GODIŠNJA POREZNA OSNOVICA do 38.400 kn

POREZNA STOPA 15%

 

MJESEČNA POREZNA OSNOVICA iznad 3.200 do 8.000 kn (idućih 4.800 kn)

GODIŠNJA POREZNA OSNOVICA iznad 38.400 kn do 96.000 kn (idućih 57.600 kn)

POREZNA STOPA 25%

 

MJESEČNA POREZNA OSNOVICA iznad 8.000 do 22.400 kn (idućih 14.400 kn)

GODIŠNJA POREZNA OSNOVICA iznad 96.000 do 268.800 kn (idućih 172.800 kn

POREZNA STOPA 35%

 

 

 

MJESEČNA POREZNA OSNOVICA iznad 22.400 kn

GODIŠNJA POREZNA OSNOVICA iznad 268.800 kn

POREZNA STOPA 45%

 

Poznato je da, ako obrtnik ostvari dohodak (ili dobit???) iznad 85.000 kn, automatski postaje obveznik PDV-a.

Dakle, ako ostvarim dohodak iznad 96.000 kn, ili iznad 268.000 kn u godini, znači li to da ću morati platiti 35, odnosno 45% poreza + 23% PDV-a??? To je 58%, odnosno 68% poreza, katastrofa!!!

Molim Vas, recite mi da sam pogrešno shvatio, molim Vas da mi objasnite :-?:-?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prvo da definiramo porez:

Porez na dohodak plaćaju obrtnici.

Ako je obrtnik veeeliki,onda prelazi na plaćanje poreza na dobit umjesto poreza na dohodak.(u pravilu-porez na dobit plaćaju d.O.o.)

Znači, ne može se istovremeno plaćati porez na dohodak i porez na dobit obrta).

 

Dohodak obrtnika je razlika primitaka i izdataka.

Vrlo pojednostavljeno (za jednu poslovnu godinu,12 mjeseci):

Izdate i naplatite račune u iznosu 200.000 kn

Vi sami platite drugima račune u iznosu 150.000 kn

______________________________________________________

Dohodak = 50.000 kn

 

ili

 

Izdate i naplatite Vaše račune u iznosu 50.000 kn

Vi nemate troškova ni za što pa nikome ne platite ništa,0kn

___________________________________________________________

Dohodak= 50.000 kn

 

Jasnije?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

puno jasnije, hvala najljepše :palac:

 

još ako mogu pitati što može ući u trošak obrta? čitao sam da se obrtnicima kao trošak priznaje samo plaćanje doprinosa pa me to malo zbunjuje. jasno mi je kako d.O.o. pravda svoje troškove, ali kako je to s obrtom?

 

zaista se ispričavam što ovako gnjavim, ali kao što je netko već ovdje napisao, lako je ljudima koji sve ovo imaju u malom prstu, ali nama početnicima prije samog kretanja u poduzetništvo korisna je svaka, pa i najmanja informacija.

 

zaista hvala na Vašim odgovorima...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Svi izdaci koji služe u svrhu stjecanja primitaka obrta su porezno priznati.Jednostavnije, sve ono što Vam je trošak obrta a što se može jasno definirati da nije osobni trošak možete koristiti kao izdatak.

Bilo bi puno jednostavnije da ste naveli djelatnost kojom će te se baviti jer i svaka djelatnost ima specifične izdatke ali općenito, izdaci su Vam:

- doprinosi obrtnika,plaće i doprinosi radnika

- izdaci za materijal,robu,korištenje usluga

- izdaci za informatičku opremu,servisiranje,uredski materijal

- izdaci najma

- izdaci plaćenih energenata i komunalnih doprinosa (struja,voda,plin,smeće...)

- izdaci promidžbe,reklame

- ulaganje u poslovni prostor (bojenje,namještaj...)

- ako imate automobil (70% priznatih/30%nepriznatih)troškova goriva,održavanja,servisiranja

- doprinosi HOK,spomenička renta,turistička zajednica...

- računi za telefon

- troškovi knjigovodstva

- ishođenje dozvola (licence,atest buke,vode,sanitarni pregledi i sl.) .....

 

Sve se odnosi samo ukoliko je navedeno vezano za obrt a ponavljam,svaka djelatnost ima i svoje specifične troškove.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zakon o porezu na dohodak (čl.9,18,20 i 21),te Pravilnik o porezu na dohodak (čl.5,12,31 i 32)

 

Niti ovdje nisu sistematizirani izdaci u skupine prema njihovim prirodnim vrstama ali su data pojašnjenja.

 

Bitan je čl.18.,st.7 Zakona o porezu na dohodak koji kaže:

"Poslovni izdaci predstavljaju sve odljeve dobara poreznog obveznika tijekom poreznog razdoblja u cilju stjecanja,osiguranja i očuvanja poslovnih primitaka.U poslovne izdatke uključuju se svi oni izdaci koji su neposredno vezani uz obavljanje djelatnosti."

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Citat:

 

"Bilo bi puno jednostavnije da ste naveli djelatnost kojom će te se baviti jer i svaka djelatnost ima specifične izdatke..."

 

Otvorio bih internetski portal na kojem bih prodavao oglasni prostor. Posao bih obavljao u kući, koje sam vlasnik. Mogu li račune kuće (struja voda, telefon,...) voditi kao izdatke obrta, pošto djelatnost obrta ionako obavljam u kući?

Što je s automobilom koje glasi na moje ime? Mogu li i njega prebaciti na obrt za pravdanje troškova goriva, servisa, registracije,...?

 

Ne znam kako da Vam zahvalim na svim ovim odgovorima. Ako postoji mogućnost da Vas sve odvedem na ručak ili večeru, javite mi, bit će mi zadovoljstvo!

 

:hvala: :jupii::zivili::skakuce:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Već sam vam unaprijed navela dosta izdataka koji se mogu primjeniti na vašu djelatnost.

Što se tiče režija;telefon,mobitel prebacite na ime obrta (potrebno je u t-com,t-mobile,vip..odnijeti rješenje o otvaranju obrta,pečat obrta i osobnu i prebaciti s osobnog imena na ime obrta)

Što se tiče struje,vode,grijanja, postupak prijenosa na obrt je puno skuplji pa vam to nikako ne savjetujem.

Automobil možete zapisnikom unijeti u imovinu obrta i koristiti sve troškove vezane uz njega (registracija,gorivo,servis,dijelovi,oprema...)po zakonskoj regulativi:70% priznatog/30% nepriznatog dijela računa.

 

:palac:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

lijepi pozdrav... vidim da se vi kuzite u te stvari a meni jedna stvar nije jasna... gledam po netu i ne kuzim...

 

kaze slijedece...

 

dobit je razlika izmedju prihoda i rashoda, a dohodak je razlika izmedju primitaka i izdataka...

(http://www.poduzetnik.info/index.php/hr/raunovodstvo-obrtnika/9-porez-na-dohodak-i-porez-na-dobit)

 

pa koja je tu onda razlika?

primitak - prihod, rashod - odbitak? :misli:

 

zahvaljujem se!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Razlika je u terminologiji i u tome da li se govori o obrtu ili trgovačkom društvu (d.O.o.).

 

Obrtnici imaju primitke i izdatke,čija je razlika ostvareni dohodak.U obrtu se pdv obračunava temeljem plaćenih ulaznih računa i naplaćenih izlaznih.

 

Trgovačka društva imaju prihode i rashode koju razliku čini ostvarena dobit.Pdv se obračunava temeljem izdanih i primljenih računa (znači,za razliku od obrta,oni ne moraju biti plaćeni tj.naplaćeni).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

pozdrav svima, zahvaljujuci odgovorima i meni, kao pocetniku, su neke stvari sada puno jasnije. Medjutim, vezano na temu, zanima me nacin izdavanja racuna od strane (malog)obrtnika, tj sto sve treba navesti u izdanom racunu i da li je dovoljno napisati samo bruto iznos?? radi se o uslugama grafickog dizajna

hvala najljepsa :palac:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hvala, tako mi se i cinilo,

naime radi se o ispostavi racuna od strane obrtnika koji nije u sustavu PDV-a prema vecoj firmi (d.O.o), pa me zanimalo na koji nacin treba ili je najbolje ispostaviti racun s obzirom na predhodno dogovoreni neto iznos??

Tj, kako prikazati porez, bez PDV-a..a da bude i u interesu narucitelja (da ga moze pravdati, prebiti..)..da li je to uopce praksa?!

hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sukladno čl.81.,st.1.Pravilnika o PDV-u,na svojim računima morate naznačiti da niste u sustavu PDV-a.Znači, ne smijete na vrijednost svoje usluge zaračunati PDV,niti izdavati račune s posebno iskazanim PDV-om.

 

Naručitelj Vaših usluga svakako pravda troškove navedene u računu ali nema pravo na priznavanje pretporeza.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Bok,

 

otvorila sam jesenas uslužno-trgovački obrt i od 01.01. ove godine sam ušla u sustav PDV-a.

 

Dio papira bih vodila sama, ali imam neke nedoumice.

 

Račun za gorivo (auto nije moj pa nije ni unesen u obrt) - da li ga u cijelosti knjižim u ulazne fakture? Pitam radi obračuna i prijave PDV-a. Da li račune za odjeću za posao i potrepštine za čišćenje i održavanje prostora također u cijelosti knjižim u ulazne fakture i u cijelosti mi se priznaje plaćeni pdv?

 

Ovo 70% priznatih 30% nepriznatih troškova za gorivo se tiče obračuna poreza na dohodak? Kako priznati trošak za gorivo ako automobil nije unesen u obrt? Izdavanjem putnih naloga?

 

Ulazne račune iz prošle godine koje sam platila ove godine dakle računam ove godine u obračun pdv-a?

 

Da li sada na računima moram pisati R2 (usluge i maloprodaja putem interneta)?

 

Da li u troškove mogu prikazati režije za prostor koji koristim - računi nisu na ime obrta već najmodavca ali u ugovoru o najmu je specificirano da najmoprimac plaća režije. Da li na ime tih računa mogu odbiti predporez?

 

Hvala unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Budući da automobil nije u DI,možete putnim nalogom priznati 2,00 kn/km, a ne 70%-30% za gorivo.

 

2. Račune za radnu uniformu,zaštitnu odjeću i obuću,kao i račune za sredstva za čišćenje i održavanje priznajete u cijelosti.

 

3. Ulazne račune iz 2009., plaćene u 2010.,priznajete u ovoj godini,kao i plaćeni pretporez.

 

4. Svakako, obrtnik,obveznik poreza na dohodak izdaje R-2 račun, bio ili ne u sustavu PDV-a.

 

5. Da

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. To mogu bez obzira što automobil koji koristim nije moje vlasništvo?

 

Da li putni nalozi i loko vožnje imaju ikakve veze s obračunom pdv-a ili samo s godišnjim obračunom dohotka?

 

Ukoliko do odredišta imam 29 km, dakle 58 tamo i nazad, da li je to loko vožnja ili se piše putni nalog (loko je do 30 km - 30 ukupno ili u jednom smjeru?).

 

5. obzirom da se računi za režije skidaju trajnim nalogom s privatnog računa, i na njima je udaren pečat plaćeno trajnim nalogom, s kojim datumom ih knjižim? datumom skidanja sredstava s tekućeg računa? treba li priložiti izvode?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Da,to podrazumijeva korištenje privatnog automobila u poslovne svrhe,bez obzira što nije na Vašem imenu.

 

2. Nemaju veze s PDV-om,budući su samo poslovni izdaci bez PDV-a, smanjuju dohodak.

 

3. Loko vožnja-do 30 km, preko 30 km u jednom pravcu radite putni nalog.

 

4. Da, datum skidanja s tekućeg, treba priložiti izvode.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ultra, vala Vam puno.

 

Imam još jedno pitanje koje možda nema puno veze s temom - poštanske usluge.

 

Naime, od 01.01. 2010. na osnovne poštanske usluge pošta više ne obračunava pdv (cijena za krajnjeg potrošača je ostala kao i prije n.g. sa pdv-om).

 

Dakle, recimo slanje paketa je do n.g. bilo 14,40 kn sa pdv-om, sada je 14,40 i u tu cijenu nije uključen pdv, odnosno usluga je oslobođena pdv-a.

 

E sad, ja svojim kupcima koji naručuju putem web shopa uvijek zaračunavam poštanske troškove točno onoliko koliko oni iznose (koliko sam ih i ja platila) - da li ja sada tih 14,40 kn fakturiram bez pdv-a odnosno sa stopom 0% ili kako? Jer ako fakturiram 11,71 + 23% da bih doša do iznosa sa pdv-om zapravo računam manje nego što sam ja platila jer taj pdv ne mogu odbiti sa ulaznim računima od pošte kad ga ni nema.

 

Desi mi se recimo da dio troškova za jedan paket ide sa pdv-om a dio bez, recimo osnovna usluga slanja paketa 14,40 (bez pdv-a) + 7,20 za lomljive pošiljke (5,85 + 23% pdv).

 

Kako sada s tim? Znam da nisam pošta :-)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Koje su to isporuke oslobođene poreza na dodanu vrijednost bez prava na odbitak propisano je člankom 11.Zakona o PDV-u dok članci 61. do 76. novog Pravilnika o PDV-u podrobnije uređuju i opisuju te oslobođene isporuke.

Tako je naznačeno da su univerzalne poštanske usluge i s njima povezane isporuke svih pratećih dobara oslobođene PDV-a (što se odnosi na obrasce vezane uz prijem,prijenos i dostavu pošiljaka,poštanske marke,te državni i drugi slični biljezi.)

 

Dakle,kada radite svoju fakturu prema kupcu,dio poštanske usluge bez PDV-a i Vi fakturirate na isti način (taj iznos je OSLOBOĐEN od PDV-a a nije po stopi 0%) a dio s PDV-om prikazujete kao i do sada.Svakako kupcu morate uz Vaš račun dostaviti i presliku HP-ovog računa.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

ultra je napisao:

Naručitelj Vaših usluga svakako pravda troškove navedene u računu ali nema pravo na priznavanje pretporeza.

 

Poštovana,

obzirom na navedeno da li možda raspolažete informacijom, u slučaju posredovanja kod prodaje stana u novogradnji, koliki postotak investitor obzirom na priznavanje pretporeza isti odbija od brutto cijene stana kako bi se došlo do netto cijene na koju se naplaćuje postotak od 2% za izvršene usluge od strane obrtnika u ovom slučaju agencije koja nije u sustavu pdv-a?

Unaprijed zahvaljujem na vašem vremenu, i odgovoru ukoliko ste me uspjeli pohvatati. :-)

 

Lp,

t.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko fizička ili pravna osoba nisu u sustavu PDV-a ,tada im se ne može niti odbijati iznos PDV-a, što znači da je iznos po Vašim računima već neto iznos.

 

Inače, neto iznos iz bruto vrijednosti računa izračunava se po preračunatoj stopi PDV-a koja iznosi 18,6992.

 

Npr.:

Izdate račun sa ukupnom vrijednosti 20.000,00 kn

20.000,00 x 18,6992% = 3.739,84 kn (PDV)

 

Ukupni iznos - PDV = vrijednost bez PDV-a (neto)

20.000,00 - 3.739,84 = 16.260,16 kn (neto vrijednost)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...

Poštovani, PDV nije trošak, to što ste platili državi je vaša obveza, znači da ste vi zaračunali drugima više PDV-a nego što ste platili po fakturama drugim poduzetnicima koji su vam ga na svojim računima iskazivali. U slijedećem obračunskom razdoblju krećete ispočetka - pretporez se stavi u odnos sa PDV-om koji ste zaračunali po vašim izlaznim računima i ako je vaših više - opet ćete platiti državi i opet nećete knjižiti u poslovnim knjigama. Ovaj se porez iskazuje u mjesečnim obrascima i godišnjem obrascu PDV-K, a nema veze s poslovnim rezultatom. Nemojte mi zamjeriti komentar - a da ipak potražite knjigovođu? Sretno

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pdv plaćam kvartalno, u prvom kvartalu sam izdao račun R-2 međutim plaćeno mi je samo pola od iznosa na računu, dali u knjigu ulaznih računa upisujem R-2 tih pola uplaćenih sredstva i na to PDV plaćam, pa kad se plati drugi dio isto tako te dali smijem tako odvajat iznose npr. R-2 br.23 I dio uplaćeni, odvojim PDV i osnovicu tako isto drugi dio iznosa kad mi sredstva budu uplaćena? Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Friczg, kad dođe vrijeme obračuna, što je za vas kvartalno, zbrojite sve primitke koje imate od plaćenih računa i preračunatom stopom (18,699%)iz njih izračunajte PDV. Nakon toga zbrojite sav PDV koji ste vi platili drugim poduzetnicima po ulaznim fakurama. Razlika između te dvije brojke je porez za uplatu ili porez za povrat. Znači, ako vam je plaćen dio računa, u obvezi ste uplate PDV-a samo za taj dio i to je tako dok izdajete račune R-2, a recipročno tome odbijate i pretporez samo u svoti u kojoj platite ulazni račun.

Vaši izlazni računi ne upisuju se u knjigu ulaznih računa ni u cijelosti ni u polovici, nego u knjigu izlaznih računa.

Kad vam ih plate, plaćeni iznos (cijeli ili dio) kronološkim redom upisujete u knjigu primitaka i izdataka. Samo slijedite rubrike te knjige, a ima i još jedna mogućnost - da nađete knjigovođu, ta je sorta prilično raširena u našim krajevima, i nisu svi bezobrazno skupi, a vi se posvetite onome radi čega ste postali poduzetnik. Možda ćete više zarade izgubiti dok se borite sa knjigovodstvom nego što bi bila svota koju ćete nekom platiti, a ako još niste sigurni u to što radite...

Pozdrav i nadam se da sam vam pomogla

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

S obzirom da ovdje ima puno pametnih ljudi imam i ja par pitanja vezano za korištenje auta. Spadam u samostalnu djelatnost pa me zanima jesam li neke stvari dobro shvatila:

 

1. korištenje privatnog automobila u službene svrhe

Imam pravo na 2 kn po kilometru ako je udaljenost veća od 30 km. Ukoliko je veća od 30 km u jednom smjeru, imam pravo na 2 kune po kilometru u oba smjera????

Koje sve obrasce moram ispunjavati? Putni nalog za svako putovanje? Što je s loko vožnjom? Što je s cestarinama?

Na kraju porezne godine, smanjujem si dohodak za te 2 kune po kilometru pa plaćam manji porez? Pdv se u ovom slučaju uopće ne obračunava?

 

2. korištenje službenog automobila u službene svrhe

Imam pravo na 70% troškova benzina, servisa? 100% za osiguranje. U kojem postotku ima pravo na troškove za dijelove za auto, cestarinu?

Što je s Pdv-om iskazanim na svim tim računima?

Moram li ovdje ispunjavati kakve obrasce ili samo skupljam račune?

 

Hvala unaprijed!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1.Dvije se kune po kilometru priznaju kao neoporeziva isplata za korištenje vlastitog automobila u službene svrhe. Kilometraža se dokazuje putnim nalogom gdje u predviđenu rubriku upisujete ukupan broj prijeđenih kilometara za taj službeni put, i to u oba smjera, pa morate se i vratiti. Ako vlastiti auto koristite svakodnevno za obavljanje poslova u istom gradu, to se naziva "loko vožnja" i pravda se najčešće mjesečnim izvještajem koji sadrži podatke o datumima, kretanju po odredištima, kilometraži.

Kad se ide na put izvan mjesta boravka, nema veze koliko je mjesto udaljeno za trošak prijevoza. 30 kilometara je granica za isplatu dnevnice, a ne morate ju sami sebi isplaćivati ako ne želite. Cestarina se pravda onim računom koji se dobije na naplatnim kućicama i priznaje se u apsolutnom iznosu.

Na kraju porezne godine ne smanjujete si ništa, nego tijekom godine putne naloge i obračune loko vožnje knjižite u troškove i na taj ih način iskazujete kao odbitnu stavku za utvrđivanje dohotka ili dobiti.

2. Kad se kupi osobni auto kao prijevozno sredstvo u obrtu ili trgovačkom društvu, država pretpostavlja da se 30% njegovih troškova odnosi na vlastite potrebe i jednostavno ih ne priznaje. Znači, ni gorivo, ni dijelovi, ni popravci, ni tehnički pregled - sve se to ne priznaje u cijelosti već u opsegu od 70% tih troškova. Samo se osiguranje priznaje u 100% iznosu. Ovdje nema obrazaca, ali opet - ako se želi isplatiti dnevnica, priznati trošak cestarine ili parkiranja u drugom gradu - to se čini kroz putni nalog za to putovanje, pa ga treba napisati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kad se ide na put izvan mjesta boravka, nema veze koliko je mjesto udaljeno za trošak prijevoza. 30 kilometara je granica za isplatu dnevnice, a ne morate ju sami sebi isplaćivati ako ne želite.

Cestarina se pravda onim računom koji se dobije na naplatnim kućicama i priznaje se u apsolutnom iznosu.

 

Puna hvala na odgovoru. Još samo par pitanja.

 

Što se tiče dnevnice, koliko sam shvatila imam pravo osim 2 kune po kilometru i na isplatu dnevnice. Naime, nama (odvjetnici) u tarifi piše da imamo pravo na 250,00 kn za svaki sat izbivanja iz odvjetničke kancelarije. To mi se čini puno previše (ali tako piše). Isplaćujem si tu dnevnicu ili neku drugu? I na koji način si je isplaćujem? Knjižim isto u troškove ili na drugi način? I je li potrebno i za dnevnicu nešto ispunjavati (obrazac)?

 

Što se tiče cestarine- što s Pdv-om iskazanim na računu, budući sam u sustavu Pdv-a? Obračunavam ga ili ne?

 

Unaprijed hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pretpostavljanm da je 250 kuna vaša odvjetnička tarifa za uslugu izvan kancelarije, ali to vam porezna uprava neće priznati kao neoporezivi izdatak. Neoporeziva je dnevnica u iznosu od 170,00 kn za više od 12 sati provedenih na putu, u što se računa kao početak puta odlazak iz svog doma i kao završetak povratak u dom (i razlika putovanja do aviona, vlaka i sl. se priznaje). Dnevnice se priznavaju na temelju dokumenta koji se zove putni nalog - možete ga kao gotov obrazac kupiti u svakog papirnici, a onda ga možete sa istim propisanim sadržajem kreirati i sami na računalu, glavno da ima sve elemente kao i onaj iz papirnice. Ako se ipak odlučite da ćete si isplaćivati odvjetničku dnevnicu, za potrebe poštivanja poreznih propisa morat ćete na razliku između 170 kuna i 250 kuna obračunati sve doprinose, porez i prirez (ustvari izgraditi bruto iz toga) i to tretirati kao plaću. U vašim poslovnim knjigama na taj ćete način imati dvostruko veći izdatak, državu ćete pomoći sa većom svotom uplate u državni proračun pa vi birajte - da li neoporezivu dnevnicu ili odvjetničku. Spomenuti putni nalog se u poslovnim knjigama evidentira kao izdatak u gotovini.

Što se tiče cestarine - kad idete na put na kojem plaćate cestarinu, to je trošak koji se pravda kao ostali trošak po putnom nalogu. Putni nalog ima rubrike: dnevnica, trošak prijevoza (tu upisujete broj kilometara u jednom i drugom pravcu) i ostali troškovi (tu upisujete cestarinu i parkiranje i prilažete račune za to). Znači sve to zbrojite i isplatite kroz putni nalog.

Ako želite koristiti pretporez koji na računu za cestarinu zaračunava HAC, onda taj račun upišite u knjigu URA, evidentirajte pretporez i knjižite račun kao plaćen gotovinom, ali ga onda nemojte upisivati kao ostali trošak u putni nalog. Za ovaj postupak morate na naplatnoj kućici dobiti račun R-1 koji ima elemente potrebne za odbitak pretporeza (prema propisima od PDV-u), ne možete ono što dobivaju građani od HAC-a prikazivati kao valjan račun za priznavanje pretporeza. Zato na naplatnim kućicama i imate onaj natpis da najavite potrebu za R-1 računom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Spomenuti putni nalog se u poslovnim knjigama evidentira kao izdatak u gotovini.

Što se tiče cestarine - kad idete na put na kojem plaćate cestarinu, to je trošak koji se pravda kao ostali trošak po putnom nalogu. Putni nalog ima rubrike: dnevnica, trošak prijevoza (tu upisujete broj kilometara u jednom i drugom pravcu) i ostali troškovi (tu upisujete cestarinu i parkiranje i prilažete račune za to). Znači sve to zbrojite i isplatite kroz putni nalog.

 

Super. Sad mi je sve puno jasnije. Ali da bude skroz jasno. Zbunjuje me ovaj dio da si 2 kn po km i cestarinu isplacujem kroz putni nalog. Na koji način? Virmanima na šalteru u banci meni kao fizičkoj osobi ili kroz knjiženje troškova ili nešto treće.

 

Od iduce godine definitivno uzimam knjigovođu pa ako ste jedna/jedan od njih molila bi info na pp.

 

Unaprijed zahvalna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zar se ne vidi da sam knjigovođa, već oronuli od upotrebe (šala mala).

Isplata putnog naloga tehnički znači slijedeće: ispunite putni nalog po njegovim rubrikama, u dio za dnevnicu upišete trajanje putovanja npr. od 6.00 do 19.00 sati, što iznosi 13 sati i za što si imate pravo isplatiti punu dnevnicu od 170,00 kn. Ispod toga je rubrika o odredištu putovanja koja pita od kojeg do kojeg grada ste išli. Upisujete npr. od Zagreba do Karlovca i u rubriku kilometara upišete 50, u slijedećem redu od Karlovca do Zagreba opet 50, što iznosi 100 km i za što vam se priznaje 200,00 kn. Ovdje je i rubrika za početnu i završnu kilometražu u oba smjera i pazite da to odgovara kilometraži koju ćete iskazati kao prijeđenu, a brojke prepisujete sa kilometar sata u vašem vozilu. Ispod toga je rubrika ostalih troškova i tu upišete 32,00 kn cestarine, ako ne želite odbijati PDV (o tome sam pisala ranije). Sad zbrajamo:dnevica 170,00 kn, prijevozni troškovi 200,00 kn i cestarina 32,00 kn što iznosi 402,00 kn i to predstavlja ukupan trošak po vašem putnom nalogu. Pretpostavljam da vodite poslovne knjige kao obrtnik (knjigu primitaka i izdataka) i ovaj iznos upišete u rubriku izdaci u gotovini sa datumom putnog naloga. Zatim odete u banku gdje imate žiro račun, ispunite virman na taj iznos i podignete tu gotovinu te je spremite u džep, jer obrtnici ne moraju voditi knjigu blagajne ni pisati uplatnice i isplatnice. Možete vi sa banke podići i više novca, ne morate po svakom putnom nalogu pisati pojedinačni virman ili ako imate katicu za bankomat ne morate pisati ništa. Trošak se kod vas pravda tim opisanim nalogom koji odložite u registrator uz ostale dokumente (ulazne i izlazne račune, obračune plaće ako imate zaposlenih i slično). Ako vodite knjige kao obrtnik (što je slučaj u vašoj branši) vi možete sa svog računa podizati novca koliko želite, dok plaćate obveze državi to ima tretman akontacije dohotka. Kad provjerim (relativno sam nova na ovom portalu) kako vam se mogu privatno javiti, učinit ću to. Pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Još jednom molim da mi se anamih javi na pp ili ako možete staviti svoj mail kako bih vas direktno kontaktirala.

 

Još samo jedno pitanje. Ukoliko koristim privatni auto u službene svrhe, mogu li u omjeru 70% priznavati (obračunavati) iznos Pdv-a na računima za benzin kao pretporez ili ne?

 

Hvala unaprijed

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Malo sam bila u drugim poslovima (obračuni), pa se nisam javljala nekoliko dana i sad vidim ovaj post. Rado ću se javiti, ali ne znam kako se to radi na "pp" (što to uopće jest?) i kuda da stavim svoj mail, pa vas molim za pomoć u tom smislu - recite uputstvo i možemo se kontaktirati.

Kod korištenja privatnog automobila u službene svrhe ne odbija se PDV, nego se priznaje trošak tog korištenja u iznosu od 2,00 kn po prijeđenom kilometru i to se kroz putni nalog knjiži u knjizi primitaka i izdataka. PDV se može odbijati samo po ulaznim računima, a tada bi automobil morao biti u popisu dugotrajne imovine i onda ne obračunavamo nikakve kilometre, nego tada knjižimo 70% računa za benzin kao porezno priznat rashod.

Pozdrav i čekam vašu uputu kako da vam se javim, jer tu nisam vješta na ovim stranicama.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

imam jedan upit: planiram otvoriti slobodni obrt, intelektualne usluge, dakle izdataka prakticki nema, pa me zanima je li isplativije odmah uci u sustav PDV-a.

 

Hipotetski, u prvoj godini poslovanja imala bih 10.000 narudzbi od po 200 kuna. Znaci 2 milijuna kuna prihoda, rashodi osim rada ajmo rec da ih nema.

 

Ako nije u sustavu PDV-a, je li potrebno izdavati racun i naplacivati PDV?

Ako je u sustavu PDV-a, da li se od svakih 200 kuna oduzme iznos PDV-a i mora uplatiti drzavi, i jos na kraju platiti 20% poreza na dobit?

 

Molila bih vas da mi pojasnite ako je ikako moguće kako ta porezna politika obrta funkcionira.

 

Zahvalna,

artislege

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

artislege je napisao:

Poštovani,

 

imam jedan upit: planiram otvoriti slobodni obrt, intelektualne usluge, dakle izdataka prakticki nema, pa me zanima je li isplativije odmah uci u sustav PDV-a.

 

Hipotetski, u prvoj godini poslovanja imala bih 10.000 narudzbi od po 200 kuna. Znaci 2 milijuna kuna prihoda, rashodi osim rada ajmo rec da ih nema.

 

Ako nije u sustavu PDV-a, je li potrebno izdavati racun i naplacivati PDV?

Ako je u sustavu PDV-a, da li se od svakih 200 kuna oduzme iznos PDV-a i mora uplatiti drzavi, i jos na kraju platiti 20% poreza na dobit?

 

Molila bih vas da mi pojasnite ako je ikako moguće kako ta porezna politika obrta funkcionira.

 

Zahvalna,

artislege

 

Prema Općem poreznom zakonu i Zakonu o PDV-u dužni ste izdavati račune. Ako niste obveznik PDV-a, na računima trebate navesti tekst: "PDV nije zaračunan sukladno odredbi članka 22. stavak 1. Zakona o PDV-u"

 

PDV je uvijek dio naknade tj. prodajne cijene koju kupac plaća, i u pravu ste - iz vaših 200 kuna preračunanom stopom se izbija PDV koji se plaća nakon prijeboja s pretporezom po načelu blagajne u državni proračun.

 

Možete biti obveznik poreza na dohodak ili na dobit. Ako ste obveznik poreza na dohodak, tada plaćate porez na dohodak (razlika između primitaka i izdataka po načelu blagajne). Ako ste obveznik poreza na dobit, tada plaćate porez na dobit (polazna veličina za utvrđivanje porezne osnovice je računovodstvena dobit utvrđena prema načelima iz HSFI - razlika između prihoda i rashoda po načelu nastanka poslovnog događaja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...

Pozdrav! Imam i ja jedno pitanje, a to je pitanje izdataka za obrt, što se sve priznaje?

 

Otvorio sam obrt, agenciju za promidžbu i reklamu (73.11), a normalno sam zaposlen u jednoj firmi.

 

Znam za 2kn po kilometru i da mogu staviti troškove mobitela, interneta itd?

 

Dosta ću putovati pa me zanima da li moram svaki puta pisati putni nalog ili mogu za kraće relacije mjesečno pisati locco vožnju?

 

Zanima me što je sa dnevnicom, da li je mogu pisati ako je preko 12 sati putovanje? Što je sa ostalim troškovima: troškovi poštanskih usluga, reprezentacije, uredskog materijala itd?

 

I što ako se ide na duži put, da li se priznaju troškovi spavanja ( apartman, hotel) i kako to prikazati, kroz putni nalog ili kako? Ili to pokriva dnevnica?

 

 

Da li se iznos tih troškova može podignuti sa žiro računa karticom ili se mora pisati virman na točan iznos?

 

Hvala na odgovoru!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija