Jump to content

Raskid ugovora - zaštita potrošača


Miro_H

Preporučene objave

Pozdrav svima,

 

Imam jedno konkretno pitanje. Naime, otac je kupio neki uređaj za čišćenje organizma. Čovjek je došao u kuću, prezentirao uređaj i otack je kupio. Naravno da je to neka muljaža koja previše košta, no to nije bitno. Uglavnom poslali smo preporučeno zahtjev za raskid ugovora u zakonskom roku (14 dana). Oni su se javili da su primili zahtjev i da ćemo pismeno dobiti odgovor o vraćanju uređaj s tim da uređaj ne smije biti korišten jer u protivnom odbijaju raskinuti ugovor. E sad, uređaj je bio korišten jedan put. Ne vidim razlog zašto se ne bi mogao raskinuti ugovor jer je uređaj napravljen za dugoročno korištenje, nije da smo kupili banane, pojeli ih i sad želimo povrat novca.

 

Oni su na poleđini svog ugovora napisali sljedeće:

"Obavijest: kupac može, na način propisan zakonom o zaštiti potrošača čl.33, u roku od četrnaest radnih dana od primitka ove obavijesti, raskinuti ovaj ugovor. Naziv i adresa prodavatelja, datum primanja ove obavijesti, broj ugovora, predmet ugovora te ugovorena cijena, nalaze se na prvoj stranici ovog kupoprodajnog ugovora. U navedenom slučaju kupac je na svoj trošak dužan robu vratiti prodavatelju. Proizvod mora biti neoštećen, neupotrebljavan, nepromijenjen, kompletan sa svim pripadajućim dijelovima koji su isporučeni s istim, te u originalnoj ambalaži u kojoj je kupac i primio proizvod. U prilogu mora biti originalni jamstveni list i kupoprodajni ugovor. Kupac u skladu s čl. 32 zakona o zaštiti potrošača, potpisom ugovora potvrđuje da je primio ovu obavijest na dan zaključivanja ovog ugovora."

 

Čl. 32 i čl. 33 zakona o zaštiti potrošača nigdje ne spominju da proizvod mora biti neupotrebljavan.

 

Obavijest o pravu na raskid ugovora

 

Članak 32.

(1) U slučaju sklapanja ugovora iz ove glave Zakona, trgovac je dužan potrošaču dati pisanu obavijest o njegovu pravu na raskid ugovora prema članku 33. ovoga Zakona.

(2) Obavijest mora sadržavati ime, odnosno tvrtku ili naziv trgovca, njegovu adresu, datum slanja obavijesti, podatke potrebne radi identifikacije ugovora, poglavito naznaku ugovornih strana te predmet ugovora i njegovu cijenu, kao i rok za raskid ugovora iz članka 33. stavka 1. ovoga Zakona.

(3) Ukoliko je obavijest o pravu na raskid ugovora sastavni dio ugovora, tada mora biti posebno istaknuta i napisana na isti način (font, veličina, boja, podloga, oblik, itd.) kao i ostale odredbe ugovora.

(4) Obavijest mora biti uručena potrošaču najkasnije u trenutku sklapanja ugovora.

(5) U slučaju spora trgovac je dužan dokazati da je potrošaču na vrijeme predao obavijest iz stavka 1. do 3. ovoga članka.

 

Raskid ugovora

 

Članak 33.

(1) Potrošač ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor iz ove glave Zakona u roku od 14 radnih dana od dana primitka pisane obavijesti iz članka 32. ovoga Zakona.

(2) Ugovor se raskida pisanom obaviješću o raskidu.

(3) Ugovor je raskinut u trenutku kada je trgovac primio obavijest o raskidu.

(4) Smatra se da je ugovor raskinut na vrijeme ako je obavijest o raskidu upućena unutar roka iz stavka 1. ovoga članka.

 

 

Znači ovaj dio s neupotrebljavan su oni sami dodali. Ono što postoji je samo ovo:

 

 

Članak 35.

(1) U slučaju raskida ugovora, potrošač je dužan vratiti proizvod trgovcu o svom trošku.

(2) Potrošač ne odgovara za štetu koju je trgovac pretrpio zbog raskida ugovora.

(3) Trgovac je dužan, najkasnije u roku od 30 dana od dana primitka pisane obavijesti o raskidu,vratiti potrošaču cjelokupan iznos koji je potrošač do tog trenutka platio na temelju ugovora, uvećan za zatezne kamate po kamatnoj stopi poslovne banke trgovca za oročene štedne uloge na tri mjeseca za cijelo razdoblje računajući od primitka pisane obavijesti o raskidu do isplate.

 

 

I pronašao sam u zakonu jedan dio, ali koji se odnosi na ugovore sklopljene na daljinu:

 

Isključenje prava na raskid ugovora

 

Članak 49.

Osim ako stranke nisu drukčije ugovorile, potrošač nema pravo na raskid na temelju članka 45. i 46. ovoga Zakona ako je riječ o ugovoru:

- o pružanju usluge, ako je pružanje usluge, uz izričit pristanak potrošača, započelo prije isteka roka u kojem je potrošač imao pravo tražiti raskid ugovora,

- o prodaji proizvoda ili obavljaju usluge čija je cijena ovisna o fluktuacijama na financijskom tržištu,

- o prodaji proizvoda izrađenog na temelju potrošačeve specifikacije, proizvoda izrađenog isključivo za potrošača ili proizvoda koji zbog svoje naravi ne može biti vraćen ili je podložan brzom propadanju,

- o prodaji audio ili video zapisa te računalnih programa koje je potrošač otpakirao,

- o prodaji novina, periodičnih publikacija i magazina,

- o igrama na sreću.

 

 

Međutim čak ni po ovom ne vidim razlog da se ne može prekinuti ugovor ako je uređaj korišten. Da li sam negdje nešto propustio, odnosno da li oni imaju pravo u ugovor ubaciti stavku o nekorištenju i odbaciti raskid ugovora?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Miro_H je napisao:

Pozdrav svima,

 

poslali smo preporučeno zahtjev za raskid ugovora u zakonskom roku (14 dana). Oni su se javili da su primili zahtjev i da ćemo pismeno dobiti odgovor o vraćanju uređaj

 

Poštovani,

 

trebali ste poslati izjavu (a ne zahtjev) o raskidu i poštom vratiti uređaj i time bi ste rješili stvar.

S druge strane, trgovac sada sigurno ima priliku iskoristiti protek roka od 14 dana (jer niste poslali dopis jasnog sadržaja niti vratili uređaj) pa Vam je obećao pismeni odgovor samo kako bi taj rok protekao.

 

Dakle, raskid ugovora je Vaše pravo i nema veze sa uporabom predmeta, jer potrošać ima pravo pregledati kupljeno i uvjeriti se da nema kakvih materijalnih nedostataka (druga stvar je da ste oštetili što).

 

Predlažem da vratite uređaj i dopunite već poslani zahtjev tako da iz sadržaja nedvojbeno proizlazi da izjavljujete raskid (dakako nije isljučeno da bi netko neutralan to zaključio već iz prvog dopisa, ali trgovac je trgovac).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Puno hvala na odgovoru!

Mislim da se nisam dobro izrazio, budući da nisam pravnik ;-). Nismo poslali zahtjev za raskid, nego obavijest o raskidanju ugovora. Našao sam neki obrazac na stranicama o zaštiti potrošača i malo ga doradio. Ovako je glasio:

 

"Šaljem Vam pisanu obavijest o raskidu ugovora pozivajući se na čl. 33. i 35., Zakona o zaštiti potrošača (NN 97/09), te sve članke koji iz toga proizlaze. Raskidom ugovora također se raskida i Ugovor o potrošačkom zajmu s valutnom klauzulom putem sredstva daljinske komunikacije kako i proizlazi iz Zakona o zaštiti potrošača (NN 97/09), čl. 50 i 51.

Proizvod je neoštećen, neupotrebljavan, nepromijenjen, kompletan sa svim pripadajućim dijelovima koji su isporučeni s istim, te u originalnoj ambalaži u kojoj je i primljen. Proizvod će biti vraćen o mojem trošku."

 

U međuvremenu sam saznao da je sestra jednom koristila uređaj :-(

Mislim da je izjava o raskidu korektna?

 

Nismo ništa oštetili, ali se vidi da je uređaj korišten jer ima neku sondu koja u kontaktu s vodom malo promijeni boju. Ja bi to usporedio kao da vam netko proda gume, vi se odvezete kući, a zatim u dućan da ih vratite. Na gumama se vidi da su korištene, ali vi ste prešli 100km, a predviđene su za prijeći 20000km. Ne znam kako zakon gleda na to?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Samo da se javim s rezultatima.

Znači, zvao sam i društvo za zaštitu potrošača i oni su lijepo rekli da ne postoji nikakva odredba da uređaj mora biti neupotrebljavan. Da napravim sve kako zakon nalaže i ako ne raskinu ugovor nakon par tjedana da ih prijavim inspekciji. Uglavnom, potvrdili su moja razmišljanja. Napravio sam kako sam i mislio i dobio nakon 2 tjedna pismo da je ugovor raskinut bez ikakvih pozivanja da je upotrebljavan ili nešto slično tome. Nevjerojatno kolko su bezobrazni i koliko zastrašuju ljude. Vjerujem da puno njih odustane od raskida ugovora kada pročitaju njihovo pismo u kojem se pozivaju da ni u kom slučaju neće raskinuti ugovor ukoliko je uređaj korišten. Pozivanje na njihove komisije, preglede, slikanja i slično. Uglavnom, čitajte zakon, informirajte se i znajte svoja prava da vas ovakvi ne preveslaju. Također svaka pohvala društvu za zaštitu potrošača. Imate njihov telefon, rade od 10-16h pa se možete informirati o svemu. Treba samo biti uporan, često je zauzeto, očito puno ljudi ima pitanja. Evo i linka:

http://www.potrosac.hr/

Nešto im ne radi danas link, ali valjda će popraviti...

 

Pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija