Jump to content

most iznad mora


Jole

Preporučene objave

zanimljivo pitanje..:)

Iako izrijekom nigdje nisu spomenuti mostovi oni bi sukladno članku 5. zakona o pomorskom dobru to trebali biti

"Građevine i drugi objekti na pomorskom dobru koji su trajno povezani s pomorskim dobrom smatraju se pripadnošću pomorskog dobra."

sad kvaka 22..ako su mostovi pomorsko dobro , sto je s koncesijom?

spadaju li mostovi pod gospodarsku djelatnost ili posebnu upotrebu?..tu ima dosta kontradiktornosti..

bas si me zaintrigirao :))

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...
  • 3 tjedna kasnije...

-most je pomorsko dobro

-za gospodarsko korištenje potrebna je koncesija

-hrvatske ceste nemaju koncesiju za gospodarsko korištenje krčkog mosta

to je prvi dio

drugi vezan uz ostale zakone

most je u ovom slučaju i cesta-cesta koja nema alternativu te se po zakonu ne naplaćuje

znaci naplaćivanjem mostarine krši se pravo na slobodu kretanja

 

 

e sad možda sam u krivu,možda HC imaju zakonsku osnovu za naplaćivanje mostarine

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ma nije pitanje stava vec zakona.ako naplata mostarine nema prevnu osnovu zasto svi moramo biti ofce i plaćati :(

no mentalni stav nezamjeranje ,šutnje i straha duboko je ukorijenjen u našem narodu..daleko smo od demokracije,još uvijek vlada partitokracija..dokle..? ko onaj vic o engleskoj travi 400 godina :))

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...
  • 2 tjedna kasnije...
  • 4 tjedna kasnije...
  • 2 tjedna kasnije...

Ako sam ja vlasnik zemljišta mogu li spriječiti avione da ga nadlijeću. Mogu li izbušiti rupu do Kine (ili šta je već s druge strane)?

 

Zar nije "most - pomorsko dobro" (ako je točna) tek formalnost koja u stvarnosti ne umanjuje i ne ograničava korištenje pomorskog dobra?

 

dodatak, možda se ovo primjenjuje (Zakon o vlasništvu):

- vlasnik nekretnine nije ovlašten braniti tuđe zahvate poduzete na tolikoj visini ili dubini gdje on nema nikakva opravdanoga interesa da ih isključi.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Plavo more, promašaj ne miješaj vlasništvo i opće dobro (na njemu NEMA vlasništva).

Glede kopanja rupe na tvom vlasništvu. Samo kopaj nigdje nije propisano koliko vlasništvo ide u visinu i dubinu ali ako na dva metra dubine nađeš naftu ona nije tvoja već od Republike Hrvatske (vidi Zakon o rudarstvu).

Ono sa preljetanjem aviona-pokušaj zabraniti prelet preko tvog zemljišta na visin i od 10 km, možda uspiješ. Ali gdje si upisao svoje (su)vlasništvo na zračni prostor iznad svoje nekretnine?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...
  • 1 mjesec kasnije...
  • 2 tjedna kasnije...

Koliko ja znam, postoji alternativa i to trajekt za otok Krk. Stoga, tko voli neka izvoli.

 

Međutim, pitanje je po kojoj osnovi HAC naplaćuje tzv. autocestu Zagreb-Rijeka kad je to većim dijelom sranje od ceste iza Bosiljeva. Moraš preticati, glava u torbi itd. I to još naplaćuju istu tarifu kao za puni profil autoceste. Npr. Zagreb-Rijeka ima 146 km i košta 56 kn, a Zagreb-Zadar ima 280 km, uključuje tunel Mala Kapela, Sv Rok itd, punog je profila cijelo vrijeme (2 trake + zaustavna) i košta 105 kn. Tko je tu lud. A čujem da su počeli naplaćivati i onu smijuriju od istarskog ipsilona. Nevjerovatno!!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

E trajekt nije alternativa jer nema trajektne linije za otok Krk.samo most.e sad..otok Pag ima trejektnu liniju (prizna Žigljen) koju naplaćuje i most iz Rtine koji se ne naplaćuje.

Jole hoćeš li ti temeljem čl-4.zakona o prevu na pristup informacijama pisati Ministartvu mora i priupitati temelejm čega se naplaćuje krčki most?..trenutno sam u vremenskoj stisci..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ovo s mostom je načelno u redu, možda zvuči glupo ali pitanje je kako je to u zemljišnim knjiga uređeno

 

nego proširimo pitanje

 

Zagrebparking je doo kao svaki drugi samo u vlasnitšvu grada Zagreba, nikada nije dobio koncesiju već postoji odluka gradske skupštine

 

Tehničke i organizacijske poslove, naplatu i nadzor parkiranja vozila na javnim parkiralištima te ostale poslove na javnim parkiralištima obavlja Trgovačko društvo Zagrebparking d.O.o. iz Zagreba (u daljnjem tekstu: organizator parkiranja).

 

e sad kako može netko ostvarivati prava iz nekretnine koje nije vlasnik?

 

Osobne služnosti su: pravo plodouživanja, pravo uporabe i pravo stanovanja. (čl 199 st 2 ZoV)

 

Pravo služnosti na nekretnini osniva se uknjižbom toga prava u zemljišnoj knjizi kao tereta na poslužnoj nekretnini, osim ako zakon omogućuje da se služnost osnuje drukčije. (čl 220 st 1 ZoV)

 

Nadzor parkiranja vozila na mjestima na kojima je parkiranje vremenski ograničeno obavljaju pravne osobe koje odredi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (čl 5 st 8 Zo sigurnosti prometa na cestama)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kad smo kod parkinga, mosta i koncesija.... ne treba zaboravit na Zakon o komunalnom gospodarstvu koji definira komunalne djelatnosti, Zakon o vlasništvu koji definira opća i javna dobra i naravno Zakon o javnim cestama, prema kojem su :

 

Dijelovi javne ceste

Članak 3.

(1) Javnu cestu čine:

– cestovna građevina (posteljica, donji stroj kolnika, kolnička konstrukcija, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, nasip, pothodnik i nathodnik),

:-D:-D

Tako sad smo naučili što je: MOST.

U zakonu dalje piše da se javne ceste dijele na

1) autoceste,

2) državne ceste,

3) županijske ceste,

4) lokalne ceste.

 

Zavisno od njihovog značaja za upravljanje i održavanje javnih cesta nadležne su Hrvatske autoceste d.O.o., Hrvatske ceste d.O.o., županijska uprava za ceste, Upravno tijelo Grada Zagreba odnosno korisnik koncesije .

 

Prema istom Zakonu i to članku 6. za uporabu autocesta ili pojedinih cestovnih objekata (most, tunel, vijadukt i sl.) na državnim cestama Vlada može donijeti odluku o uvođenju naplate naknade (cestarine).

 

:-D

 

Dakle sve je vrlo jednostavno: općim i javnim dobrima upravlja neposredno RH (državna tijela i javne ustanove prema posebnim zakonima) ili jedinice lokalne i područne samouprave u okviru komunalnih djelatnosti i na tememlju komunalnog gospdarstva!!!

 

P.S: Nisam više imala srca čitat vašu raspravu, pa sam vas morala razočarati ovim odgovorom i pojasnit da ćemo svi skupa i dalje plaćati mostarine, cestarine....

Zato molim, nemojte se ljutit na mene što vam nisam pozitivno odgovorila, već se sjetite da sam si dala truda odgovorit vam ispravno!

Beeeeey! :closed:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ja sam uvijek bio za to da se naši otoci spoje podmornim cijevima (kao u Japanu)

 

1. Jeftinije su

2. Ne smeta im Bura

3. Ne provociraju susjede tj. gore slobodne plove brodovi

 

Jedini nedostatak je što mostovi dobivaju imena po političarima a tuneli po svecima.

Mostovi su velebni, a tuneli su bezveze ružne crne rupe.

 

Politička ili stručna odluka

pitanje je sad.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...
  • 2 tjedna kasnije...

Vratimo se izvornoj temi.

Most je prema odredbama Zakona o javnim cestama sastavni dio javne ceste. No, isti zakon ne daje odgovor na pitanje što kada most prelazi preko mora da li onaj tko upravlja cestom ili koncesionar ceste ima obvezu plaćanja koncesije za korištenje pomorskog dobra.

Prema Pomorskom zakoniku most oslonjen na morsko dno NIJE nepomični odobalni objekt.

Molim razmišljanja.n

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Jole, sorry, ne da mi se po ovom lijepom vremenu čitat što šta o pomorskom dobru. Zagrijala sam se u međuvremenu za bespravnu gradnju (stvarno pravo). Mislim, da ne ispadne krivo...ne gradim, već umujem oko rješenja. Ah, da sam odvjetnica, branila bi graditelje.... tužila (nesmem reć' koga) ....i brala lovuuuuuu ...........do nebaaaaaaaaa..... Ako imaš malčice volje, daj pogledaj taj topic i reci što misliš o tome. Meni je to - uf, dobro do neba. U mom kraju bi se reklo: neko je zaribal šefa i stanicu!

A sad o mostu. Mislim da si zakomplicirao stvar do daske. Ja ti uvijek sve pojednostavim. U pravu i u životu. Pa kad smognem vremena - potrudit ću se nać definiciju mosta. Ako ne prije - dok padne snijeg.

 

:wavey:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija