Wanksta objavljeno: 17. lipanj 2018. Dijeli objavljeno: 17. lipanj 2018. Nadam se da je tema u ispravnom odlomku. Zanima me u slučaju kupnje proizvoda (auta), dali prodavatelj po načelu savjesnosti, poštenja ima obvezu upozoriti kupca za nedostatke na autu za koje zna da su kritični za sigurnost vožnje ? Ako prodavatelj prešuti te informacije, a desi se štetni slučaj upravo radi tih prešutnih podataka, treba li i on odgovarati za štetu ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 18. lipanj 2018. Dijeli odgovoreno: 18. lipanj 2018. Da, za vidljive i nevidljive materijalne nedostatke prodavatelj odgovara, ali su rokovi tu bitni, pa pogledajte odredbe čl. 400. i nadalje ZOO-a. Wanksta i virtalni 2 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
miroslav6 odgovoreno: 18. lipanj 2018. Dijeli odgovoreno: 18. lipanj 2018. Prije 34 minuta, Ruby_Danderfluff je napisao: Da, za vidljive i nevidljive materijalne nedostatke prodavatelj odgovara, ali su rokovi tu bitni, pa pogledajte odredbe čl. 400. i nadalje ZOO-a. A sto ako u ugovoru pise: "kupac nakon što je pregledao vozilo nema prigovora u svezi kvalitete i prodajne cijene"? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 19. lipanj 2018. Dijeli odgovoreno: 19. lipanj 2018. To su vidljivi nedostaci, po mom mišljenju. Ako se radi o skrivenim nedostacima koji nisu mogli biti uočeni uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan o tome u roku od 2 mjeseca obavijestiti prodavatelja, a u trgovačkim ugovorima bez odgađanja (pod prijetnjom gubitka prava na raskid ugovora i naknadu štete), time da trgovac ne odgovara za skrivene nedostatke nakon isteka dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkih ugovora nakon šest mjeseci (kod rabljenih stvari godinu dana, kod trgovačkih ugovora i kraće, rokovi se mogu produljiti), ali je odgovornost vremenski neograničena ako se pokaže da je prodavatelj za taj skriveni nedostatak znao ili mu nije mogao ostati nepoznat. Ograničenje i isključenje odgovornosti za materijalne nedostatke stvari (bilo vidljive ili skrivene) se može ugovoriti, ali ne ako je: - prodavatelj znao za nedostatke, a o njima nije obavijestio kupca, - prodavatelj nametnuo odredbu o ograničenju ili isključenju odgovornosti svojim monopolskim položajem, - kod potrošačkih ugovora. U konkretnom slučaju, ako je prodavatelj autosalon, a kupac fizička osoba, potrošač, onda nema isključenja i ograničenja odgovornosti, po mom mišljenju. Također, ovisi o nedostatku, je li ga bilo moguće uočitiuobičajenim pregledom ili ne. Wanksta 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Wanksta odgovoreno: 19. lipanj 2018. Autor Dijeli odgovoreno: 19. lipanj 2018. Hvala na detaljnom pojašnjenju, dali se potrošačkim ugovorom smatra i ugovor o kreditu ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 20. lipanj 2018. Dijeli odgovoreno: 20. lipanj 2018. Neki krediti, oni koje obuhvaća Zakon o potrošačkom kreditiranju (imate uvjete na početku tog zakona, da se radi o kreditu na iznos manji od milijun kuna, da se ne radi o financijskom leasingu i sl.) Wanksta 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
virtalni odgovoreno: 20. lipanj 2018. Dijeli odgovoreno: 20. lipanj 2018. Od puste teorije, gdje se ovo pitanje vec dosta puta provlacilo po forumu, jos nisam vidjeo presudu/iskustvo da je netko uspio "natjerati" prodavatelja na ponistenje ugovora/povrat novca/djelomicno/u potpunosti... Eventualno neka ozbiljnija auto kuca, koja radi ugleda popusti, pa izglade stvar... ali kod ovakovih svercera/pojedinaca - nemoguca misija... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.