Jump to content

Zastara izvršenja zatvorske kazne


sanjacro

Preporučene objave

Poštovani,

 

molila bih vas za pomoć jer mi neke stvari oko zastara nisu jasne, totalni sam laik po pitanju prava, pa bi mi svaka pomoć bila dobrodošla.

 

 

2010. godine izrečena mi je uvjetna osuda u kojoj se kazna zatvora zamjenjuje sa uvjetnom u trajanju od 3 godine, te ako u roku dvije godine vratim oštećenicima 30 000 kn za prouzročenu štetu. Uvjetna osuda od 3 godine mi je istekla u ožujku ove godine, ali do danas nisam vratila novčani dio jer jednostavno nemam od kuda. Mene sada zanima da li postoji zastara za potraživanje tog novčanog dijela, te da li se mora pokrenuti nova tužba za dobitak toga novca? Ili će mi jednostavno doći poziv za odsluženje zatvorske kazne? :tuzan:

 

 

hvala unaprijed!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ovako Sanja, morate razlikovati kazneni i parnični dio vašeg predmeta.

 

Ajmo prvo kazneni dio - u ožujku 2010. pravomoćno vam je izrečena uvjetna osuda s rokom kušnje od 3 godine i s tzv. dvostrukim uvjetom (da naknadite štetu oštećeniku u roku od dvije godine). Dakle, rok u kojem ste vi trebali naknaditi štetu oštećeniku istekao je u ožujku 2012., a rok provjeravanja iz uvjetne osude u ožujku 2013. S obzirom da se promijenio Kazneni zakon (od 01.01.2013.), ako bi eventualno došlo do postupka opoziva uvjetne osude (jer niste naknadili štetu), taj postupak morao bi biti obustavljen, jer je novi KZ (2011.) glede maksimalno dozvoljenog roka u kojem se može napraviti opoziv uvjetne osude (6 mjeseci od isteka roka u kojem ste trebali naknaditi štetu oštećenome), povoljniji po vas od starog KZ-a (1997., gdje taj rok iznosi godinu dana od isteka roka kušnje). Dakle, opoziva uvjetne osude neće biti i nećete ići u zatvor. Ako bi slučajno bio pokrenut postupak opoziva, pozovite se na blaži novi KZ. Sud će to morati uvažiti. I tu završava kazneni dio.