Jump to content

Preuzimanje dugova nakon smrti roditelja


Zodiax

Preporučene objave

Naime, situacija je sljedeća - prije dva tjedna mi je preminuo otac, ostavinska rasprava još nije pokrenuta/zakazana. Ja sam jedini nasljednik, ali nemam što nasljediti osim dugova. I to ogromnih dugova. Ne znam o kojoj se svoti točno u kunu radi, ali je preko sto tisuća kuna. Imovine ništa nije bilo na mojem ocu, tako da s te strane nema ništa.

 

Praktički ništa osim dugova ja niti ne bih mogao nasljediti. Upoznat sam s mogućnosti odricanja nasljedstva, tako da nemam nikakve veze s dugovima. Ali pošto sam redovni student - ako se ja odreknem nasljedstva, jel gubim pravo na obiteljsku mirovinu dok se školujem?

 

Ispričavam se ako sam ikoji bitan detalj izostavio, ali se stvarno ne razumijem pretjerano u ovakve teme.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ne gubite,upravo iz razloga što se mirovina ne nasljeđuje,već stjeće po odredbama Zakona o mirovinskom osiguranju.

 

Puno hvala na odgovoru, još samo jedno pitanje;

 

Ako steknem mirovinu po odredbama ZMO-a, ali za vrijeme života mog oca ta mirovina je bila umanjena za iznos kredita/dugova, koji se iznos uzima kao početna vrijednost izračuna obiteljske mirovine - sveukupna mirovina ili iznos koji ostaje nakon što sjednu svi krediti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

obiteljska mirovina za jednu osobu iznosi 70% mirovine koje je primao(uračunat i odbitke za kredit).

odreč se nasljedstva (ili ne pokretati ostavinsku raspravu) i nemaš obvezu vračanja dugova pani onih koje je odbijlalo mirovinsko.

pazi da ne priznaš dug. ako priznaš dug dužan si ga i vračati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

obiteljska mirovina za jednu osobu iznosi 70% mirovine koje je primao(uračunat i odbitke za kredit).

odreč se nasljedstva (ili ne pokretati ostavinsku raspravu) i nemaš obvezu vračanja dugova pani onih koje je odbijlalo mirovinsko.

pazi da ne priznaš dug. ako priznaš dug dužan si ga i vračati.