Jump to content

Ocjena iz tjelesnog


glor

Preporučene objave

Maturant sam jedne gimnazije i markirao sam tjelesni zadnjih 5-6 puta. Jucer je moj razred imao tjelesni i ja sam dakako markirao taj sat. Poslje tjelesnog javili su mi da mi je profesor poručio da dođem do njega u kabinet(jasno mi je bilo zašto i očekivao sam da če me kad tad pozvati).

 

Kad sam ušao u kabinet objasnio sam da mi ocijena iz tjelesnog nije važna i da bih bio zadovoljan i sa dvojkom. Priznao sam da sam markirao, možda malo više nego što bi trebao i rekao da ću od sada dolaziti na svaki sat(što usitinu i planiram).

 

Nakon tog objašnjenja, iz nekih razloga, profesor se prilično naljutio i to kao da sam ga nečim osobno uvrijedio(budite uvjereni nisam u niti jednom trenutku nisam rekao niti insinuirao bilo što uvredljivo). Veoma direktno je ukazao na to da sam ja po svim rezltatima vježbi daleko najslabiji učenik u razredu(što je istina) i da bih trebao biti zahvalan na tome što mi on svake godine, kako on to kaže, poklanja 3. Ja sam na to odgovorio kako ja uvijek dajem sve od sebe da napravim najbolje što mogu na tim testiranjima i da je to fizički maksimum koji mogu dati(što je također istina). Na to je on odgovorio da kako samo mogu biti tako bahat i kako me nije sram, da ja i ne izgledam ko muško i upitao me(podrugljivim tonom) kolkiko ja dnevno radim na sebi, na što sam ja odgovorio "ništa, ali moj životni stil nebi trebao biti vaša preokupacija"

Potom se on još više naljutio(i tu više nije bilo sumnje da je on osobno uvrjeđen) i zaprijetio mi da će me rušiti te da će me "oprati" pred cjelim razredom(osobno, to pred razredom mi uopće ne predstavlja problem, ali mislim da je važno napomenuti). Odmah nakon toga istjerao me iz kabineta riječima "Marš van budalo jedna, sad si gotov" (tijekom cijelog razgovora njegov ton je bio veoma povišen)

 

Maturant sam I ukoliko bih imao negativno ocjenu iz tjelesnog morao bi na popravni iz tjelesnog(koliko god to apsurdno zvuči) i NEBIH MOGAO POLAGATI MATURU, što bi drastično utjecalo na moju budućnost.

 

Poznavajući njega(profesora) iz prve ruke i iz onog što je on sam o sebi i svojoj radnoj etici pričao, ali i iz iskustva drugih, njegov najvjerojatniji tijek postupanja bi bio sljedeći: nakon što pred cjelim razredom mene osobno diskreditira i ponizi, nastavit ću raditi tjelesni ali ne kao do sada nego po njegovim "specijalnim" zahtjevima koji se uglavnom svode na neprestani fizički pressing koji najvjerojatnije ukljucuje i dolazenje na posebne "dopunske" sate tjelesnog u subotu. Ukoliko ja nebih dolazio subotom ili radio sve što mi on kaže, zaprijetio bi mi negativnom ocjenim iz tjelesne i zdravstvene kulture.

 

Htio bih znati koje su njegove realne ovlasti u ocjenjivanju i ima li on pravo meni zaključiti negativnu ocjenu ako ja nemogu napraviti određenu vježbu ili ju nemogu napravit dovolno dobro. Nekoliko sati sam na internetu pročavao zakone , kurikulme i ostale službene dokumente vezane uz tjelesni, ocjenjivanje , te školstvo općenito(narodne novine, mzos, forumi i dr.).

 

Nisam našao ni u jednom dokumentu nikakvo definiranje kriterija koje bi učenik trebao zadovoljiti za pozitivnu(pa tako i bilo koju drugu) ocjenu iz tjelesnog. Najbliže nečem takvom što sam našao je bilo nekoliku prijedloga o kurikulumu tjelesne kulture, prezentacija te dokumenata o ciljevima i provođenju tjelsnog odgoja, ali sve su to bili samo referati, prijedlozi i rasprave o toj temi napisani od strane profesora s kineziološkog fakulteta, u kojima u biti piše da ocjena 1 dolazi u obzir samo ako učenik nemože ni uz pomoč profesora napraviti određenu vježbu, ali to po mojim shvačanjima nije ništa službeno.

 

Jedini službeni dokumenti u koji bi se odnosili na moj problem su zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednji školama (konkretno članak 4. stavak 1. točka 1., te iz istog članka stavak 2. točka 2.), pravilnik o pračenju i ocjenjivanju odgojno-obrazovnih postignuća učenika u osnovnoj i srednjoj školi (konkretno članak 3. stavak 1. 3. i 7.) te nacionalni kurikulum. U niti jednom od ta tri dokumenta se ne spominje konkretno ocjenjivanje i kriteriji tjelesne i zdravstvene kulture(u ova dva gore navedena zakona, tjelesni se uopće ne spominje) tako da po mojem shvačanju jedino što bi zakonski trebalo vrijediti su gore navedeni članci zakona koji svi u svojoj biti imaju tezu da se ocijenjivanje treba vršiti poštivajući učenikove mogučnosti, sposobnosti i različitosti(isto to stoji i u nacionalnom kurikulumu).

 

 

 

Sumo sumarum; Kada bih ja sada dolazio svaki sat(ove koje nisam dolazio bih dakako opravdao) redovno sa opremom na tjelesni i radio sve što on kaže i to najbolje i najviše što fizički mogu te prestao raditi samo kada stvarno fizički nebi mogao(tu konkretno mislim ako me pošalje recimo trčati po dvorani i ja trčim kolko maksimalno mogu a kad više nemogu nastavim tempom koji mogu podneti), dali bi profesor imao pravo zaključiti mi negativnu ocjenu?

 

Također, razmišljao sam o tome da odem doktorici , kažem joj kakva je moja situacija i zamolim ju za ispričnicu da ne trebam dolaziti na tjelesni cijelu godinu. S nama u gimnaziji dio nastave pohađaju i učenici glazbene škole jer oni u svojoj školi nemaji prostora ni ljudskih resursa da tamo održe potpun nastavni program, a iz druženja s njima znam da redovno velika večina njih odluči otiči kod doktora i podići takvu ispričnicu koja ih oslobađa tjelesnog odgoja, i to bez ikakvog stvarnog razloga ili bolovanja.(dakako pretpostavljam da doktor/ica im napiše neki "fake" razlog samo da sve bude po zakonu). Ja inaće imam skoliozu, doduše samo 5 stupnjeva, ali mislim da bi mi i s tim mogla doktorica mogla nekako pomoći. Tako da ako imate neki savijet i za to , bio bih zahvalan.

 

Hvala !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

A profesor isto tako odgovara nekome (ravnatelj), tako da mu baš i nije pametno da "tjera mak na konac". S druge strane, i vi morate znati da se ne možete ponašati na način da uopće ne pohađate tjelesni (koliko god vas on ne zanima), a onda očekujete prolaznu ocjenu, jer to nije pošteno prema ljudima koji idu na tjelesni, a na kraju krajeva ni prema profesoru.

 

Sasvim je druga stvar ukoliko imate neko medicinsko stanje koje vas sprečava u bavljenju tjelesnom aktivnošću, ali koliko vidim to baš i nije tako kod vas.

 

I inače, priča iz mojih gimnazijskih dana - moguće je i desilo se da je osoba išla na popravni iz tjelesnog, gdje je u jednom tjednu morala proći sve osnovne vježbe koje se prolaze kroz godinu. Tako da koliko god zvučalo smiješno, i ne mora biti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Suzdržat ću se pametovanja i reći ću samo da ne postoji mogućnost da završiš na popravnom ukoliko će tvoji dolasci na TZK biti redoviti a zadaci izvršeni u skladu sa tvojim mogućnostima.Ono što je gore od popravnog je razredbeni ispit na kojem možeš završiti zbog nedolazaka ili nedovoljnog broja ocjena na temelju kojih se mora dati zaključna ocjena.Liječnica opće prakse te ne može osloboditi apsolutno ničega,već samo liječnik školske medicine koji je zadužen za vašu školu i to samo za neke vježbe/aktivnosti.Čak te ni on ne može u potpunosti osloboditi nastave TZK.Jedino psihijatrijska ispričnica.Odguli to,zadnja si godina...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija