luna.bakrena objavljeno: 15. prosinac 2017. Dijeli objavljeno: 15. prosinac 2017. Imam pitanje: Ukoliko mi netko uplati neki iznos na tekući račun i kasnije otkrije da mi je uplaćen krivi iznos ( uplatili su više nego što su htjeli) imaju li pravo od mene tražiti da im vratim uplaćeni novac? Novac je uplaćen 20.11.2017., a mene su kontaktirali tek 11.12.'17. da su mi uplatili više. Znam da je inače rok 48 sati da se u banci stornira kriva uplata, no zanima me da li sam ja sad nakon 20 i više dana dužna njima vratiti preplaćeni iznos Radi se o zadnjoj plaći iz firme iz koje sam otišla. Obračunali su mi i uplatili cijelu plaću, a sad su se sjetili da su trebali uplatiti samo dio. Isti zaposlenima ne da ne plaćaju noćni rad više od dnevnog, nego samo dio satnice obračunaju. Ponadala sam se da su to konačno platili neplaćene noćne sate. Moram li im vratiti preplaćeni iznos ili zakonski nisam to dužna nego je to moja dobra volja? Unaprijed hvala na savjetu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
drot13 odgovoreno: 15. prosinac 2017. Dijeli odgovoreno: 15. prosinac 2017. Moraš vratiti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
luna.bakrena odgovoreno: 15. prosinac 2017. Autor Dijeli odgovoreno: 15. prosinac 2017. Ah, ok. Kaj se mora mora se. Ipak sam htjela provjeriti.. Hvala na brzom odgovoru. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 16. prosinac 2017. Dijeli odgovoreno: 16. prosinac 2017. Osnov za povrat sredstava nalazi se u odredbama čl.1111 Zakona o obveznim odnosima; -Kad dio imovine neke osobe na bilo koji način prijeđe u imovinu druge osobe, a taj prijelaz nema osnove u nekom pravnom poslu, odluci suda, odnosno druge nadležne vlasti ili zakonu, stjecatelj je dužan vratiti ga, odnosno, ako to nije moguće, naknaditi vrijednost postignute koristi. čudo 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
G-man odgovoreno: 17. prosinac 2017. Dijeli odgovoreno: 17. prosinac 2017. Uz navedeno, mogu spomenuti jedan slučaj gdje se radilo o ozbiljnom iznosu, a bila je greška banke, i kada se klijent inatio, na kraju je zaradio kazneni postupak radi utaje. Tako da je bolje vratiti, jer ima i ona stara - oteto, prokleto. Željac047 i virtalni 1 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
luna.bakrena odgovoreno: 17. prosinac 2017. Autor Dijeli odgovoreno: 17. prosinac 2017. JE, u pravu ste. Dogovoreno vraćanje sutra. Da u Novu godinu uđem s čistim računima, bez da sam ikome ikaj dužna. Hvala svima na informacijama i savjetima. drot13 i G-man 2 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
virtalni odgovoreno: 18. prosinac 2017. Dijeli odgovoreno: 18. prosinac 2017. I pazite kako "vraćate"! Moj savjet, otići u banku, i zamoliti ih da izvše povrt uplaćenih sredstava uplatitelju. - obvezno sačuvati potvrdu o istome! u pisanome obliku! A ako uplatitelj inzistira da uplatite novce na "neki račun", dobro provjerite da je taj račun u vlasništvu uplatitelja! drot13, Matrix i G-man 1 2 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
VanzemaljacAlien odgovoreno: 26. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 26. kolovoz 2020. Pozdrav. I mene zanima isto. Jučer - prije 24h sam zabunom i greškom, uplatio iznos od 350,00kn na potpuno krivi račun putem mobilnog bankarstva. Napisao sam mail banci da sukladno gore navedenim odredbama Zakona ČL. 1111 želim povrat novca, odnosno da taj iznos od 350,00 kn želim uplatiti drugom primatelju. Čekam njihov odgovor. I ja sam u HPB-u i osoba kojoj je zabunom otišao moj novac je također u HPB-u. Koliko je realno očekivati da će iznos biti vraćen na moj račun, ili uplaćen prema osobi kojoj je stvarno trebao ići novac? Nadam se da u 2020.g. postoji rješenje za takve situacije. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 26. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 26. kolovoz 2020. prije 11 sati , VanzemaljacAlien je napisao: zabunom i greškom, uplatio iznos od 350,00kn na potpuno krivi račun putem mobilnog bankarstva Prema stavu Vrhovnog suda RH zauzetog u predmetu, Gzz-165/2005-2 od 24. studenoga 2005, kad je uplata u korist određenog žiro-računa izvršena zabunom, bez valjane pravne osnove, radi se o stjecanju bez osnove s pravom na povrat onog što je neosnovano plaćeno. Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
VanzemaljacAlien odgovoreno: 27. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 27. kolovoz 2020. prije 16 sati , Matrix je napisao: Prema stavu Vrhovnog suda RH zauzetog u predmetu, Gzz-165/2005-2 od 24. studenoga 2005, kad je uplata u korist određenog žiro-računa izvršena zabunom, bez valjane pravne osnove, radi se o stjecanju bez osnove s pravom na povrat onog što je neosnovano plaćeno. Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. Ja sam dobio ovaj odgovor od banke: "Poštovani, Vaša reklamacija je u obradi. Povrat pogrešne uplate banka može izvršiti samo uz zaprimljenu suglasnost primatelja pogrešne uplate. S poštovanjem." Ovo mi zvuči nevjerojatno... što bi bilo da sam uplatio 10 000kn i da se osoba jednostavno "ogluši" na poziv banke? Ili još gore da kaže "pa da, uplata je i trebala ići meni, prodao sam mu vozilo/biciklu/štogod." Što ako im ništa treća osoba ne odgovori? Izgubio sam nepovratno svojih 350,00kn? I drugo, ovo boldano gore... ima li kakve veze ako se radi o žiro-računu ili se isto odnosi na tekući-račun? Nemam pojma jesam li uplatio na tekući ili žiro te treće strane. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 27. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 27. kolovoz 2020. Prije 19 minuta, VanzemaljacAlien je napisao: Ja sam dobio ovaj odgovor od banke: "Poštovani, Vaša reklamacija je u obradi. Povrat pogrešne uplate banka može izvršiti samo uz zaprimljenu suglasnost primatelja pogrešne uplate. S poštovanjem." Očekivano, o čemu vam je već ranije napisano prije 17 sati , Matrix je napisao: Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. Prije 19 minuta, VanzemaljacAlien je napisao: što bi bilo da sam uplatio 10 000kn i da se osoba jednostavno "ogluši" na poziv banke Tužba Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
VanzemaljacAlien odgovoreno: 27. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 27. kolovoz 2020. znači, praktički ja mogu i za tih 350kn, ako se on ne udostoji odgovoriti i/ili vratiti, dignuti bez problema tužbu? platim svom odvjetniku troškove, stvar dođe na sud, zaključi se da mi je morao vratiti novac, ali se oglušio, vrati mi mojih 350kn + troškove odvjetnika + troškove suda? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 27. kolovoz 2020. Dijeli odgovoreno: 27. kolovoz 2020. prije 1 sat , VanzemaljacAlien je napisao: praktički ja mogu i za tih 350kn, ako se on ne udostoji odgovoriti i/ili vratiti, dignuti bez problema tužbu? Naravno prije 1 sat , VanzemaljacAlien je napisao: vrati mi mojih 350kn + troškove odvjetnika + troškove suda? i + kamate, temeljem čl. 1115 Zakona o obveznim odnosima Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
bing01 odgovoreno: 1. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 1. studeni 2020. Zanima me isto. Uplatio sam novac za predmet oglašen na internet oglasniku u Njemačkoj. Uredno platio čovjeku sa moje banke na njegovu ,a koji se više ne javlja, niti je poslao robu. U banci kažu da ako on ne želi vratiti da tu nemogu ništa. Šta je najbolje napraviti? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 1. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 1. studeni 2020. prije 11 sati , bing01 je napisao: Zanima me isto. Nije isto, ovo iz razloga što se u vašem slučaju ne radi o stjecanju bez osnova, već jednostavno nije ispunjena ugovorna obveza. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
bing01 odgovoreno: 1. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 1. studeni 2020. Šta mi je najbolje učiniti? Preko banke tražiti povrat uplaćenih sredstava? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Matrix odgovoreno: 2. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 2. studeni 2020. prije 18 sati , bing01 je napisao: Preko banke tražiti povrat uplaćenih sredstava? Banka vam je već odgovorila što može učiniti, dakle ukoliko nema dragovoljnog vraćanja uplaćenih sredstava ili pak isporuke proizvoda je nužna tužba, pa čak što više se u konkretnom slučaju stječu obilježja kaznenog djela. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
bing01 odgovoreno: 3. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 3. studeni 2020. Možda otići na policiju i onda će oni pokrenuti istragu/postupak? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Dzej150 odgovoreno: 3. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 3. studeni 2020. malo drugačije pitanje s istom "osnovom", registrirano legalno poduzeće doo A uplaćuje registriranom legalnom poduzeću doo B avansnom uplatom za ispostavljanje usluga kojima se bavi poduzeće B - nakon odrađivanja posla, poduzeće B nikako da se očituje niti da ispostavi poduzeću A posao/odnosno dogovorenu uslugu koji je A platio B unaprijed, obzirom da je krajnje neozbiljno da je prošlo dva mjeseca i da se posao nije adekvatno realizirao, što činiti? na koji način (pismeno) i uz pomoć pravnika, zatražiti od strane poduzeća B da se vrati novac i uplati ponovno poduzeću A koji je tražio uslugu? ovo je jedan izrazito neprofesionalan i neodgovarajući odnos Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Ruby_Danderfluff odgovoreno: 5. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 5. studeni 2020. Upravo tako kako ste rekli. Ako je ispunjenje u roku bilo bitan sastojak ugovora (pa makar i usmenog), tada se istekom roka smatra da je ugovor raskinut po sili zakona, a poduzeće B zadržava primljeni novac bez pravne osnove - treba tražiti povrat. Ako ispunjenje u roku nije bilo bitan sastojak ugovora, tada treba dopisom pozvati poduzeće B da u naknadnom primjerenom roku ispuni obvezu, a istekom tog naknadnog primjerenog roka smatra se da je ugovor raskinut i poduzeće B bez osnove zadržava primljeni novac. Ako oni to dobrovoljno neće vratiti, treba im se obratiti po odvjetniku opomenom pred tužbu (ili samostalno, ako imate adekvatno osoblje koje to može odraditi) i onda podnijeti tužbu radi stjecanja bez osnove ako se ne odazovu na poziv na plaćanje. Matrix i Dzej150 1 1 Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Dzej150 odgovoreno: 6. studeni 2020. Dijeli odgovoreno: 6. studeni 2020. Odličan odgovor, puno hvala!! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.