Jump to content

Otvaranje obrta nekoliko pitanja


damir123
 Dijeli

Preporučene objave

Poštovani,

 

imam jedan upit: planiram otvoriti slobodni obrt, intelektualne usluge, dakle izdataka prakticki nema, pa me zanima je li isplativije odmah uci u sustav PDV-a.

 

Hipotetski, u prvoj godini poslovanja imala bih 10.000 narudzbi od po 200 kuna. Znaci 2 milijuna kuna prihoda, rashodi osim rada ajmo rec da ih nema.

 

Ako nije u sustavu PDV-a, je li potrebno izdavati racun i naplacivati PDV?

Ako je u sustavu PDV-a, da li se od svakih 200 kuna oduzme iznos PDV-a i mora uplatiti drzavi, i jos na kraju platiti 20% poreza na dobit?

 

Molila bih vas da mi pojasnite ako je ikako moguće kako ta porezna politika obrta funkcionira.

 

Zahvalna,

artislege

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Poštovanje,

Imam nekoliko pitanja.Zaposlen sam na Hrvatskim Željeznicama,supruga radi u proizvodnji tekstila.

Otvorio bih kiosk sa sendvičima u blizini škole.

Zanima me koje sve uvjete treba zadovoljiti da bih isti otvorio.

 

1.Znači,koju stručnu spremu i zanimanje treba imati?

2.kako registrirati obrt da je to najpovoljnije za mene?

3.na koga prijaviti obrt?

 

Vjerojatno ću imati još pitanja jer sam novi u ovome,unaprijed hvala ! :kavica:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...
  • 1 mjesec kasnije...

Ne postoji obveza stavljanja novca na žiro račun prilikom otvaranja.

 

Pravilo je da položite onoliko novca koliko Vam je gotovinski promet.

 

Ukoliko želite prometovati po žiro računu a nemate početne zarade, polažete novac kao POZAJMICU i to u novčanom iznosu koji želite a koji nije limitiran.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav,

 

Procitao sam dosta tema na ovom forumu i trebao bih potvrdu i malo objasnjenje.

 

1. Obrt bi se bavio, prodajom preko interneta (webshop), web oglasavanje, rentanje (brod, bicikl,skuter), rekreacijska zabava (na moru), pod sta to spada sve, dali trebam prostor ili je dosta roditeljska kuca tj. ugovor o najmu?

 

2. Koliko iznosi porez za ugovor o najmu, za neki minimalni prostor 10m2 ili tako nesto?

 

3. Dali za navedene djelatnosti trebam neke posebne dozvole (rentanje?) i dali ih mogu obavljati sa SSS?

 

4. Zaposlen sam i po saznanju prethodnih topica, ne placam mirovinsko i zdravstveno tj. placam na svu zaradu (ako bude zarade, to me ne brine), osim tog, troskovi su:

>>molim da mi to potvrdite/ispravite<<

 

a) godisnja clanarina komore ~250kn

b) predujam poreza na dohodak (mjesecno ~150kn)> vracaju razliku ako sam zaradio vise tj. manje

c) trosak tekuceg racuna

d) porez na dobit 20% na kraju godine

e) porez na tvrtku 250kn

f) komorski doprinos kvartalno >> sto je ovo i koliko iznosi?

g) e sad me zanima ovo o PDVu. kako ga placam,obracunavam? ne razumijem ono u sustavu pdv-a ili ne. koji su plusevi biti a koji minusi?

 

moram sve znati prije nego se upustim u ovo jer mi svi govore -nemoj, oderat ce te porezi, svi rade na crno. a ja imam ideje i volje raditi ali se plasim.. zato zelim sve crno na bijelo da mi se potvrdi/kaze, da nema nepredvidivih troskova - iako na njih uvjek racunam.

 

jedno izravno pitanje. dali se isplati otvarati obrt? koliko cu ici u minus ako imam obrt a ne poslujem (nema prometa), a radim u drugoj firmi tako da mi je pokriveno mirovinsko i zdravstveno?

 

Hvala a posebo ultri kojoj se divim koliko pomaze i pise, cesto i na ista pitanja.

:palac:

 

edit: obrt bi bio regan u gradu hvaru

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Pitanje za modelatora.

Razmišljam o otvaranju obrta. Bavio bih se proizvodnjom i prodajom umjetnog dekorativnog kamena.

Zanima me dali bi to spadalo u slobodan ili vezni obrt, odnosno dali je potrebna stručna osposobljenost i majstorski ispit.

Obrt bi bio registriran u kući odnosno garaži kojoj su vlasnici roditelji i s njima bih imao ugovor o najmu.

Dali su potrebni MTU i koji još uvijeti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dobar dan svima!

 

Pročitala sam sva pitanja i odgovore vezane za obrt, no muči me još par stvari:

 

1. da li obrt može otvoriti moj brat, a da ja radim za njega (znam da zakon ne spominje sestru,ali možda ipak...)

2.ako se registrira nekoliko djelatnosti, da li je moguće da su neke ragistrirane trajno, a neke kao sezonske

3.da li mi za trekking treba neka licenca

4.kako registrirati prodaju vlastitih umjetničkih djela (fotografija)

5.roditelji su mi u mirovini, a ja nezaposlena, zato tražim način da ipak nešto radim...no bojim se otvoriti obrt na sebe jer nisam sigurna da ću moći pokriti troškove pa da se ne uvalim u veće probleme...koje je najbolje rješenje?

 

Hvala puno!

 

pozz :misli:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Bok bodulice,

 

Evo ja znam odgovor samo na ovo i sto se obrta tice svi clanovi obitelji smiju pomagati neprijavljeni, znaci doslovno - da pomazu/rade.

 

 

Ovom prilikom molim ultru da mi odgovori na moj post prije dolje :)

 

-thx

 

Mala_bodulica je napisao:

Dobar dan svima!

1. da li obrt može otvoriti moj brat, a da ja radim za njega (znam da zakon ne spominje sestru,ali možda ipak...)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @Rexi :

 

1.

Za internet prodaju,web shop i sl.otvorite djelatnost:

73.11.-Agencije za promidžbu

73.12.-Oglašavanje preko medija

63.12.-Internetski portali

 

Za rentanje otvorite:

77.21.-Iznajmljivanje i davanje u zakup opreme za rekreaciju i sport

 

Za zabavu i rekreaciju otvorite:

93.21.-Djelatnosti zabavnih i tematskih parkova

93.29.-Ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti d.n.

 

Možete napraviti ugovor o najmu s roditeljima koji su vlasnici kuće (ukoliko će sjedište obrta biti roditeljska kuća).

Za najam brodova,skutera i sl.morate imati koncesiju o korištenju voda (gdje ćete držati plovila); nadležna lučka kapetanija.

Što se rekreacije tiče niste precizno naveli o čemu se radi, pa Vas molim da pojasnite (ukoliko je npr.aerobik u zatvorenom prostoru-morate imati MTU,ukoliko je na otvorenom-ovisi gdje ga održavate...)

 

2.

Ugovor o najmu s roditeljima morate ovjeriti kod javnog bilježnika i jedan ovjereni primjerak odnijeti u poreznu upravu.Porezna uprava,temeljem iznosa koji navedete u ugovoru, ovisno o gradskoj zoni i tržišnoj cijeni nekretnina te zone, može da Vam poveća navedeni iznos.Ukoliko stavite cijenu npr.500,00 kn/mjesečno, porez na taj iznos je 12%, tj.60,00 kn/mjesečno.

 

3.

Možete prijaviti sve djelatnosti s SSS, ne trebaju posebne dozvole (jedino mi pojasnite rekreaciju).

 

4.

Tako je,osnovica za mirovinsko i zdravstveno je ostvareni godišnji dohodak.

 

a) ne, godišnja članarina komori nije 250 kn, plaća se,

ajmo reći, dva davanja Hrvatskoj obrtničkoj komori:

1. paušalni iznos: tromjesečno (za Hvar:186,00 kn)

2. doprinos od dohotka: godišnji dohodak x 0,40%

 

b) i c) tako je

 

d) ne, porez na dobit od 20% plaćaju poduzeća

Obrti plaćaju porez na dohodak, ovisno o ostvarenom dohotku i to po novim stopama,od 01.07.2010. od 12%,25% i 40%,ovisno o visini zarade (postavit ću uskoro na forum način oporezivanja).

 

e) u redu

 

f) odgovor pod a)

 

g) budući da ima dosta upita o PDV-u i ovaj odgovor ću kroz koji dan postaviti na forum

 

Naravno da se isplati otvoriti obrt ako namjeravate poslovati. Jedan inspekcijski nadzor pri poslovanju na "crno" može Vas koštati mnogo godina rada na "bijelo".

 

Ukoliko otvorite obrt s početkom datuma poslovanja, a ne poslujete, fiksni trošak Vam je paušal HOK (744,00 kn/godišnje) i porez na tvrtku (~250,00 kn/godišnje).

 

Razmislite i o otvaranju sezonskog obrta (možete poslovati 6 mjeseci u godini, manja davanja).

 

Lijep pozdrav !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @Mala_bodulica:

 

1. Vaš brat može otvoriti obrt i zaposliti Vas.Znači: Ugovor o radu,prijava na mirovinsko i zdravstveno.

Samo kroz radni odnos možete raditi u bratovom obrtu a ne i pomagati (raditi bez prijave), budući da sestra ne spada?! u članove uže obitelji (tako Zakon kaže).

 

2. Ne, ne mogu se neke djelatnosti registrirati kao trajne a neke kao sezonske. Obrt se (sa svim upisanim djelatnostima) registrira kao trajni ili sezonski.

Sezonski obrt može poslovati 6 mjeseci u godini i to neprekidno ili s prekidima.

 

3. trekking ?, dajte mi malo pojasniti, ja sam ipak iz generacije pretkambrija.

 

4. Prodaju vlastitih umjetničkih djela radite kao -samostalni umjetnik (pogledajte malo po podforumu "Obrti" a mislim da sam pojašnjavala samostalne umjetnike i u forumu "Trgovačko pravo".)

 

Dajte još malo informacija što bi Vam bila osnovna djelatnost ili od čega očekujete najveću zaradu pa ćemo nešto sugerirati.

 

Pozdrav !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

Odgovor za @Rexi :

 

1.

 

Što se rekreacije tiče niste precizno naveli o čemu se radi, pa Vas molim da pojasnite (ukoliko je npr.aerobik u zatvorenom prostoru-morate imati MTU,ukoliko je na otvorenom-ovisi gdje ga održavate...)

 

skijanje, vuca tube na moru, banane i tako to. mozda kakve pedaline ulete .. uglavnom nista pre ozbiljno za sada ali da ubuduce mogu - jer imam neke preduvjete materjalne (gliser, brod, skije itd)

 

2.

Ugovor o najmu s roditeljima morate ovjeriti kod javnog bilježnika i jedan ovjereni primjerak odnijeti u poreznu upravu.Porezna uprava,temeljem iznosa koji navedete u ugovoru, ovisno o gradskoj zoni i tržišnoj cijeni nekretnina te zone, može da Vam poveća navedeni iznos.Ukoliko stavite cijenu npr.500,00 kn/mjesečno, porez na taj iznos je 12%, tj.60,00 kn/mjesečno.

 

znaci ne postoji neka odredba, procjena ili sl. koliko prostora trebam minimalno i neka minimalna cifra?

100 - 200 kn mogu napisat? :misli::-D

 

f) odgovor pod a)

 

aha, znaci ovo sam krivo shvatio - to je zapravo ukljuceno u HOK

 

 

Ukoliko otvorite obrt s početkom datuma poslovanja, a ne poslujete, fiksni trošak Vam je paušal HOK (744,00 kn/godišnje) i porez na tvrtku (~250,00 kn/godišnje).

 

to mi je trebalo, hvala!

tako da znam troskove cirka, a posli ako bude prometa bit ce para za te sve poreze :-D

 

Razmislite i o otvaranju sezonskog obrta (možete poslovati 6 mjeseci u godini, manja davanja).

 

da, mislio sam i to ali primarna bi djelatnost bila webshop, sto pak mora raditi citavu godinu :)

a kolika je razlika sezonski - cijela godina?

 

Hvala, puno :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Za @Rexi :

 

1. Za navedeno ne treba MTU (već koncesija za korištenje mora,obale-gdje biste držali opremu).

 

2. Kao osnovnu djelatnost navedite web shop,za što Vam treba jedan ured, tako možete navesti najam jedne sobe u kući, ali mislim da Vam neće proći cijena ispod 500,00 kn.

Ukoliko stavite 100-200 kn a porezna utvrdi da je iznos nerealan, sami će Vam razrezati veću osnovicu i poslati porezno rješenje na novi,veći iznos.

 

Ostalo ste dobro shvatili.

 

Web ne može ići kao sezonski obrt.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Unaprijed se ispričavam ukoliko je ovakvo pitanje bilo postavljeno!

 

Sada lijep pozdrav svima, posebno onome tko će mi dati odgovor na pitanja:

 

Muž i ja bismo otvorili obrt, bavili bismo se proizvodnjom likera. Jel to spada pod slobodni obrt? Niti jedan od nas nije ni blizu te struke, a svoj posao ne bismo napuštali. Radili bismo u vlastitom domu - je li to moguće?

 

Hvala unaprijed!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Evo da se i ja pridružim pitanjima vezanim uz otvaranje obrta. Naime, prebivalište mi je u Zagrebu a otvorila bih obrt u Varaždinu. Koliko sam shvatila, to ne predstavlja nikakav problem, no pošto sam vlasnik stana u Zagrebu, da li je moguće da otvorim obrt sa sjedištem u Zagrebu na temelju vlasničkog lista, te otvorim pogon u Varaždinu u kojoj bi se taj obrt obavljao (i da li ja kao vlasnik obrta tamo mogu voditi taj obrt jer svudje piše da u izdvojenim pogonima mora biti zaposlen poslovođa)?

 

Hvala i lijep pozdrav,

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @ivana200 :

 

I frizerski i kozmetički saloni spadaju u vezane obrte,što znači da treba imati stručnu osposobljenost (završenu školu za zvanje frizer tj.kozmetičar + položen majstorski ispit.

 

Od dokumentacije treba Vam: svjedodžba o završenom školovanju,potvrda o majstorskom ispitu, potvrda općinskog suda da se protiv vas ne vodi kazneni postupak

 

i naravno, poslovni prostor sa utvrđenim MTU.

 

Početna ulaganja morate izračunati sami:

u ovom forumu dosta je informacija o cijeni otvaranja obrta a za Vašu opremu i sredstva rada tražite ponude dobavljača frizerskih i kozmetičarskih sredstava i opreme.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @mays :

 

Da, možete otvoriti obrt sa sjedištem u Zagrebu (i morate, budući da je sjedište obrta definirano prebivalištem vlasnika obrta) te izdvojeni pogon u Varaždinu, u kojemu možete raditi kao vlasnica obrta, bez prijave radnika ali s tim da prijavite boravište u Varaždinu ukoliko ćete zaista tamo boraviti zbog poslovanja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da, moguće je.

 

Prilikom otvaranja obrta možete u obrtnicu upisati sve djelatnosti koje su zakonom dozvoljene a kojima se možebitno želite baviti trenutno,naknadno ili ih nikada ne morate aktivirati.

 

Znači otvarate ugostiteljsko-trgovačko-uslužni obrt (ne mora nužno tim redoslijedom), s tim da Vam je jedna djelatnost osnovna (ona koja će donositi najveći promet) ali se i ostalima slobodno bavite.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Hvala Vam na odgovoru.Već 4 mj. sam bez posla, šaljem molbe na koje čak nema ni odgovra u smislu da ih je itko i zaprimio. Doma izrađujem ručne radove da "ubijem" vrijeme i da ne dozvolim da zapadnem u depresiju. Izrađujem goblene, šivam ženske torbice od raznih materijala, tkđ. sam nedavno sašila ukrase za okititi "božićno" drvo, štrikam... Možda će Vam zvučati idealistički i glupo, ali već mi se mjesec dana vrti ideja da otvorim obrt i da sve to što sam izradila prodajem na štandovima, na tržnicama ili gdje bih sve već mogla.Okolina me gleda skeptično, obzirom na vremena u kojima živimo, a ja jednostavno više ne mogu sjediti doma, javljati se na oglase i biti nezaposlena. Smatram da vrijedi pokušati raditi nešto što znam i što mogu sama prodavati. Zato se zanimam za slobodni obrt i sve vezano uz mogućnost otvaranja za prodaju ručnih radova. Živim na području pod posebnom državnom skrbi, ako sam dobro shvatila trebam 200 KN za prijavu obrta i jer sam na HZZ-u. Još nisam proučila ostakle bitne stavke, poput minim.tehn.uvjeta i sl. pa ako imate vremena i volje ( vidim da imate Zakon u malom prstu)da mi u kratkim crtama otvoreno napišete što zapravo mogu očekivati i da li se uopće upuštati u otvaranje obrta ?

Još jednom hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Možete se upustiti u otvaranje obrta ili čak domaće radinosti i nije nimalo glup niti idealistički Vaš pogled na ostvarivanje egzistencije.

 

Dakle, možete otvoriti obrt sa djelatnosti ručne izrade tekstilnih prozvoda, kako ste naveli i dodati djelatnost trgovine na štandovima i tržnicama.

 

Kao početnica, najbolje je da prijavite paušalno plaćanje poreza na dohodak.Troškovi su Vam tada znatno manji nego kod obrtnika koji plaćaju porez na dohodak temeljem poslovnih knjiga.

 

U tome slučaju, ne morate podnositi godišnju prijavu poreza na dohodak, od poslovnih knjiga vodite samo Knjigu prometa (ne treba Vam knjigovođa) a doprinosi za obvezna osiguranja (mirovinsko i zdravstveno iznose mjesečno 1.095 kn.

 

Naravno, da bi ste mogli biti obrtnik paušalac, godišnje ne smijete imati više od 85.000 kn.

 

Paušalni porez na dohodak plaća se tromjesečno a budući da ste sa PPDS-a on se još dodatno umanjuje i plaća se :

25% poreza za I skupinu

50% za II skupinu

75% za III i brdsko-planinska područja.

 

Znači, najprije otvorite obrt, odradite sve potrebno nakon toga (žig,otvaranje žiro računa), zatim otiđete u poreznu upravu (ispunite obrazac RPO i ROD-DOP)te zatražite paušalno oporezivanje.Naravno, morate se prijaviti u HZMO i HZZO.

 

Sretno u poslovanju !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala Vam, zaista na svemu :podršci, uputama i pojašnjenjima. Početkom 2011. ću otvoriti obrt, dodala bih još djelatnost izrade igračaka za kućne ljubimce, obzirom da sam i toga napravila.Ne težim bogaćenju nego preživljavanju i vjerujem da ću to postići.

Vama još jednom veliko HVALA, svako dobro u životu, te puno uspjeha u Vašem poslu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da, naravno. Otvorite obrt,pripremite poslovanje (Minimum tehničkih uvjeta Vam treba i za trgovinu i za ugostiteljstvo), temeljem Rješenja o upisu u obrtni registar možete napraviti žig, otvoriti žiro račun... a nakon otkaznog roka prijavite početak poslovanja.

 

Ugostiteljstvo i trgovina su vezani obrti pa slijedom toga morate imati završenu školu za konobara/kuhara (ovisi da li će ugostiteljstvo biti barovi ili restorani) i završenu školu za trgovca ili ekonomska/gimnazija+ osposobljavanje za trgovačko poslovanje.

Ukoliko niste ništa od navedenog zapošljavate stručnu osobu sa završenom, gore navedenom školom.

 

Kao novoosnovani obrt možete zaposliti jednog djelatnika putem Mjera sufinanciranja zapošljavanja HZZ-a a budući da i sami dobijate otkaz, možete tražiti od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje jednokratnu novčanu isplatu za samozapošljavanje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Evo provedoh nekoliko sati na netu tragajući odgovorima i moram vam stvarno odati priznanje...jedino se ovdje mogu naći "potkovani" odgovori...zato vam hvala :)

 

Ja imam nekoliko pitanja:

1. želim osnovati proizvodnju gotovih tekstilnih proizvoda za potrebe domaćinstva (jorgane, jastuke, prekrivače za namještaj, zavjese itd.) u iznajmljenom poslovnom prostoru, da li to spada u vezane obrte...odnosno da li mi je potrebna stručna osoba za to /inače to sve znam raditi a imam i sve neophodne mašine i nekoliko godina iskustva/?

 

2.U tom istom iznajmljenom prostoru želim otvoriti i maloprodaju / prostorija za maloprodaju bi bila fizički odvojena, da li je moguće registrovati i kao trgovinu na malo u specijaliziranoj prodavnici i da li mi i za to treba kvalifikacija trgovca?

 

3. Nadalje na tržnici ili pijaci želim otvoriti štand gdije će se također prodavati moji proizvodi...da li je to moguće navesti pri registraciji obrta i da li i tamo moram imati kvalifikovanu osobu?

 

4. Ukoliko mi za sve ovo treba kvalifikacija a ja sam završila srednju medicisku i dvije godine više... postoji li neka "kvaka" kako bih mogla registrirati obrt sada, a poslije polagati majstorski ispit ili evenutalno uposliti stručnu osobu?

 

5. Pročitah negdje da članovi obitelji odnosno zajedničkog kućanstva smiju pomagati u obavljanju obrta...šta to praktično znači kada dođe npr. inspekcija i zatekne mog mužića kako prodaje jastuke? ;)

 

Unaprijed zahvalna...

PS. ja sam već pokrenula neke stvari u vezi registracije obrta ali se doista neću žuriti dok ne dobijem sve odgovore, a imam ih još :-)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @kockica2000 :

 

1. Sve navedeno možete raditi kroz djelatnost 13.92-Proizvodnja gotovih tekstilnih proizvoda,osim odjeće.

Ova vrsta djelatnosti ne spada u vezane obrte, dakle dovoljna je SSS bilo kojeg smjera.

 

2. Da, možete istovremeno u obrtnicu upisati i djelatnost trgovine na malo u specijaliziranim prodavaonicama ali Vam je potreban trgovac,prodavač ili se sama možete educirati za trgovačko poslovanje (pri nadležnoj obrtničkoj komori).

 

3. Kao i pod 2.) možete prilikom upisa u obrtni registar prijaviti i trgovinu na malo na štandovima i tržnicama za što Vam ne treba kvalificirani trgovac.

 

4. Obrt registrirajte na djelatnosti u odgovorima pod 1. i 3. a naknadno (ukoliko nećete zapošljavati trgovca)registrirajte i djelatnost pod 2.

 

5. Pomaganje u obrtu ne znači samostalan rad (osim ako sa suprugom ne uđete u radni odnos tj.temeljem ugovora o radu,prijavom na mirovinsko i zdravstveno).

Pomaganje u obrtu znači da članovi obitelji mogu da Vam "uskaču" u pomoć ali samo uz Vaše prisustvo.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala vam na odgovoru!

 

-još jedno podpitanje pod 2...da li to znači da djelatnost trgovine u specijaliziranoj prodavnici ne mogu odmah upisati u rješenje pri registraciji obrta?

 

Da li je za ovaj obrt moguće zatražiti paušalno oporezivanje, pod uslovom da promet ne prelazi zadani prag?

 

Ima li razlike da li mogu zatražiti paušalno oporezivanje ako otvaram specijaliziranu trgovinu ili prodajem svoje proizvode samo na štandu(tržnici)? Kako to onda ide sa izdavanjem računa?

 

Još jednom veliko hvala...i pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molim vas da mi odgovorite na nekoliko pitanja.

 

1. Ako će sjedište obrta biti u stanu koji je u vlasništvu roditelja i koji nije moje prebivalište, da li moram prije otvaranja obrta napraviti ugovor o najmu i taj ugovor priložiti prijavi za upis u obrtni registar. Ako da, da li moram priložiti original ugovora ili može preslika? Ako ugovor moram napraviti prije otvaranja obrta, u ugovoru ne mogu navesti obrt kao najmoprimca, jer obrt još nije otvoren. Da li će se na osnovu takvog ugovora priznati najamnina kao izdatak?

 

2. Da li se smije plaćati najamnina u gotovini (dignuti novac sa žiro-računa obrta i dati najmodavcu na ruke)? Da li se smije uplatiti na tekući račun najmodavca?

 

3. Pošto najmodavac ne izdaje račun, kako se taj izdatak upisuje u KPI? Samo se upiše "najamnina za XX. mjesec, prema ugovoru tom i tom" ili nešto drugo?

 

4. Ako uplaćujem svoj novac na žiro-račun obrta, što upisati pod opis plaćanja? Pošto to nije primitak, to ne upisujem u KPI. Trebam li tu uplatu negdje evidentirati?

 

5. Da li se svi troškovi otvaranja obrta priznaju kao izdaci, uključujući i sve pristojbe?

 

Unaprijed zahvaljujem na odgovorima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @kockica2000 :

 

Za djelatnost trgovine u spec.prodavaonicama morate biti kvalificirani ili imati zaposlenika sa potrebnom stručnom spremom.

Ukoliko nemate ni jedno od navedenog, ne možete upisati ovu djelatnost u obrtnicu (možete naknadno, kada se steknu uvjeti).

 

Za djelatnost trgovine i ugostiteljstva ne može se tražiti paušalno oporezivanje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @scorpius :

 

1. Da prije otvaranja obrta morate napraviti ugovor o najmu i priložiti presliku (original na uvid).Ugovor o najmu mora biti javnobilježnički ovjeren a sklapate ga između roditelja (vlasnika nekretnine) i Vas kao nositelja budućeg obrta.

Fizička osoba (Vi)= obrt. Stoga, prilikom sklapanja ugovora navodite da se ugovor sklapa između roditelja (imenom i prezimenom) i Vas (imenom i prezimenom) a u svrhu obavljanja obrtničke djelatnosti na navedenoj adresi.

I da, takav je ugovor osnov za priznavanje troškova najma.

 

2. Isključivo uplata na tekući račun najmodavca.

 

3. Da,isplatu sa žiro računa knjižite kao izdatak u KPI s opisom npr. "najam za 01/2011" (ne morate pisati po ugovoru, ugovor je temelj za isplatu najamnine).

 

4. Kada uplaćujete svoj novac, na nalogu u opis plaćanja upisujete "pozajmica".

Pozajmica, kao što velite, nije primitak i ne knjiži se u poslovne knjige obrtnika ali možete voditi internu evidenciju o danim pozajmicama kako bi ste jednog dana (ako imate "viška" novca na žiro), mogli isplaćivati "povrat pozajmice".

 

5. Tako je, troškovi osnivanja a samim tim i upravne pristojbe jesu izdatak obrta.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Lijep pozdrav!!

Pročitala sam da ste napisali da su davanja za mirovinsko itd... 1095kn pa me zanima dali je to kod svih isto(ja bi otvorila obrt za pečenje kolača). kolika su davanja za nezaposlene a koliko za zaposlene?

Ako nismo u sustavu pdv-a da li je moguće poslovati sa kafićima tj da li mogu kupovati kolače kod nas i dalje prodavati?? unaprijed vam hvala na odgovoru

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @ivana-pa :

 

Davanja koja navodite (1.095 kn)odnose se na obrtnike koji prijavljuju paušalno oporezivanje.

 

Obrtnici koji prijavljuju porez na dohodak temeljem poslovnih knjiga (većina obrtnika) plaćaju obvezne mjesečne doprinose u iznosu od 1.780,56 kuna (za 2010.) a u 2011. ti doprinosi iznose 1.766,85 kn/mjesečno (zbog pada prosječne plaće).

Ove fiksne doprinose plaćaju jedino obrtnici kojima je obrt jedina djelatnost (zaposlenje).

Obrtnici koji su zaposleni kod drugog poslodavca ne plaćaju mjesečne doprinose već doprinose koje im obračuna porezna uprava, po završetku poslovne godine tj.po predaji porezne prijave u kojoj se vidi ostvareni dohodak iz obrta.

Npr. , Vi u 2011. imate dohodak (zaradu iz obrta) u godišnjem iznosu od 14.300 kuna.

Ovaj iznos je osnovica na koju će porezna obračunati doprinose po ukupnoj stopi 35,5%. Dakle, to bi Vas izašlo 5.076,50 kn za cijelu godinu. Razumijete ?

 

Bez obzira da li ulazite ili ne u sustav PDV-a, normalno poslujete sa svima (obrtima,poduzećima,građanima), izdajete račune...jedino što na Vašim računima mora biti navedeno: "obrtnik,izdavatelj računa nije obveznik PDV-a po čl.22. Zakona o PDV-u"

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Puno hvala na odgovorima. Još samo 3 kratka pitanja.

 

1. Obrt je slobodan. Da li moram u obrascu "Prijava za upis u obrtni registar" u rubrici "Djelatnosti i stručne osobe obrta:" upisati djelatnosti obrta? Pretpostavljam da ako je obrt slobodan, onda u tu rubriku ne upisujem ništa, a djelatnosti upisujem samo u obrazac RL-3.

 

2. Želim registrirati 10-ak djelatnosti, a u obrascu RL-3 ima mjesta za upis samo 2 djelatnosti. Moram li onda tražiti i ispuniti 5 RL-3 obrazaca?

 

3. Da li su dozvoljene u imenu obrta riječi software, hardware, pc, web?

 

Hvala i pozdrav.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @ivan1308 :

 

1. Potrebno je da imate SSS-prodavač ili ekonomist ili gimnazijalac sa poznavanjem trgovačkog poslovanja.

Potrebno je da imate prostor i MTU za prodajni prostor.

 

2. Ne, obzirom da je to djelatnost trgovine (47.26.-trgovina na malo duhanskim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama), smatra se vezanim obrtom.

 

3. Da, odgovoreno pod 1)

 

4. Troškovi otvaranja su oko 470,00 kn

 

5. Kao i za sve obrtnike,doprinosi (mirovinsko/zdravstveno) za 2011. = 1.766,85 kn/mjesečno; obrtnička komora (ovisno o gradu) oko 250 kn tromjesečno,porez na tvrtku oko 250 kn/godišnje, a sva ostala davanja ovise o poslovanju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Još samo nešto :-)

 

1. Moram li ovjereni ugovor o najmu odnijeti u poreznu upravu prije otvaranja obrta ili ga mogu odnijeti i nakon otvaranja obrta (prilikom prijave obrta poreznoj upravi)? Treba li u poreznu upravu sa mnom ići i najmodavac?

 

2. Na donjem linku sam pročitao da i u slučaju kad je najmodavac fizička osoba, najmoprimac mora plaćati najmodavcu na žiro-račun. Što je na kraju točno? Može li se plaćati na tekući ili se baš mora na žiro?

http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=17439

 

Hvala i pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Najmodavac je taj koji nosi ovjereni ugovor o najmu u poreznu upravu a ne najmoprimac (budući da najmodavac ostvaruje dohodak od imovinskih koristi i plaća porez na najam).

Najmodavac je dužan predati ugovor poreznoj odmah po potpisivanju ugovora o najmu, mada nije prekršaj odnijeti ga ni kasnije, budući da će porezna uprava obračunati i poslati rješenje o uplati poreza na najam i retroaktivno (ali će zaračunati kamate na plaćanje poreza poslije valute plaćanja).

 

2. Fizičke osobe (građani) koji nisu upisani u registar poreznih obveznika (npr.Vaši roditelji)ne moraju imati otvoren žiro nego tekući račun, na koji uplaćujete najamninu.

 

Fizičke osobe (građani i obrtnici), te pravne osobe (trgovačka društva) koji prijavljuju porez na dohodak ili dobit) imaju otvoren žiro račun na koji se uplaćuju porezne i poslovne obveze.

 

Mnogo je izmjena i promjena u zakonima od 01.01.2011. a neke nevažeće stavke su navedene i u tekstu čiji je link dodan.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

OK. Hvala na objašnjenju.

Da li je istina da prilikom otvaranja obrta treba priložiti i uvjerenje o nekažnjavanju?

Smiju li se obrasci za prijavu obrta u obrtni registar skinuti s interneta, isprintati i popuniti?

Nigdje ne mogu naći obrazac "Tiskanica 1". Ima li ga gdje za skinuti?

Da li je točno da prilikom prijave u registar poreznih obveznika treba sljedeće:

- preslika rješenja o upisu obrta u obrtni registar

- obrazac RPO (2 primjerka): http://porezi.net/datoteke/obrasci/Obrazac_RPO.pdf

- obrazac RPO-A (2 primjerka): http://porezi.net/datoteke/obrasci/Obrazac_RPO_A.pdf

Smiju li se i ti obrasci isprintati i popuniti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @scorpius:

 

Da, prilikom otvaranja obrta morate priložiti tzv.uvjerenje o nekažnjavanju.Tražite ga u nadležnom Općinskom sudu u svrhu obavljanja obrta i to ustvari nije "uvjerenje o nekažnjavanju"-znači, ne odnosi se na to da li ste imali prekršajne,prometne ili sl.kazne već uvjerenje da se protiv Vas ne vodi kazneni postupak u svezi s privrednim kriminalom.

 

Sve potrebne obrasce, za prijavu u obrtni registar,poreznu,mirovinsko i zdravstveno, možete kupiti u knjižnici ili skinuti s interneta i popuniti.

 

Tiskanicu-1 i Tiskanicu-2 možete naći na stranicama HZZO.

 

Prilikom prijave u registar poreznih obveznika treba Vam:

- preslika Rješenja o upisu u OR

- RPO obrasci

- ROD-DOP obrazac

- P-PDV 1 (ukoliko želite ući u sustav PDV-a)

(i ove obrasce možete skinuti s interneta)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko je obrt jedina djelatnost (ne radite kod drugog poslodavca;niste zaposleni drugdje) tada samo zaokružite 2.1. status je usklađen s djelatnosti iz točke 1.1

 

Osobe koje su još negdje zaposlene zaokružuju 2.2. i tada prilažu presliku ugovora o radu s drugim poslodavcem i presliku prijave na HZMO/HZZO.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li je istina da prilikom otvaranja obrta treba priložiti uvjerenje o nekažnjavanju izdano od općinskog suda i uvjerenje o nekažnjavanju izdano od prekršajnog suda, ili je dovoljno samo uvjerenje iz općinskog suda?

 

Može li sjedište obrta biti unajmljeni prostor koji se nalazi u stanu koji nije prebivalište/boravište vlasnika obrta?

Negdje sam pročitao da sjedište obrta mora biti mjesto prebivališta/boravišta vlasnika obrta. Je li to istina? I da li je dozvoljeno da sjedište obrta bude u jednoj županiji, a prebivalište vlasnika obrta u drugoj županiji?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Ako je obrt izvan sustava pdv-a, da li se tada u popisu dugotrajne imovine u stupac "Nabavna vrijednost" upisuje iznos sa uračunatim PDV-om? Prilikom upisa izdatka u KPI, pošto je obrt izvan sustava pdv-a, da li se u stupac "ukupno dopušteni izdaci" upisuje iznos izdatka s uračunatim pdv-om (zbroj stupaca 10, 11 i 12 se ne umanjuje za iznos stupca 13)?

 

2. Dugotrajnom imovinom se smatra stvar čiji je trošak nabave veći od 2000 kn. Kad je obrt izvan sustava pdv-a, to znači 2000 kn s uračunatim pdv-om?

 

3. Ako je obrt izvan sustava pdv-a i ako se kupuje oprema ili usluga iz inozemstva, da li tada treba izračunati PDV po srednjem tečaju HNB-a i uplatiti ga državi, i taj PDV upisati u KPI kao izdatak?

 

4. Prilikom predaje DOH obrasca, treba li priložiti kopiju KPI i DI? Ako sam tijekom godine uplaćivao pozajmice na žiro-račun obrta, treba li priložiti neki dokaz o uplati pozajmica, ili neki ispis svih pozajmica (datumi i iznosi)?

 

5. Ako je vlasnik obrta zaposlen, doprinosi se plaćaju po godišnjoj prijavi poreza na dohodak. To mi je jasno. Zanima me da li se ta uplata za doprinose upisuje u KPI kao izdatak? Da li se i predujam poreza na dohodak upisuje u KPI kao izdatak?

 

Puno hvala na odgovorima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Tako je, kod obrta koji nisu u sustavu pdv-a,u nabavnu vrijednost DI ulazi i pdv zaračunat i iskazan u ulaznom računu.

Da, iznos računa s pdv-om koji upisujete pod 10.,11. ili 12. (ovisno o vrsti plaćanja), prepišete u kolonu 15, bez (NI SLUČAJNO!!!) izdvajanja pdv-a.

 

2. Od 01.07.2010. vrijednost stvari ili prava koji se unose kao dugotrajna imovina se povećao na 3.500,00 kn.Znači, ono što je nabavljeno od 01.01.2010. do 30.06.2010. moglo je ući u DI ako je vrijednost bila 2.000 kn a poslije tog datuma 3.500 kn. Kod obrta koji nisu u sustavu pdv-a, to znači sve stvari i prava u vrijednosti većoj od 3.500,00 kn SA pdv-om.

 

3. Pdv obračunava carina na obrascu JCD, u kunskoj protuvrijednosti prilikom uvoza roba i usluga i šalje ga poreznoj upravi. Kada uplatite pdv pri uvozu to Vam je samo pretporez koji koristite prilikom mjesečnog/tromjesečnog obračuna a ne i izdatak (ne upisujete ga u KPI).

 

4. Svakako, prilikom predaje DOH-a, prilažete kopiju KPI i DI. Svakako morate napraviti popis danih pozajmica i uz taj popis priložiti izvode žiro računa na kojima su isti vidljivi jer budući da porezna ima uvid u potražnu stranu vašeg žiro računa, ukoliko sve ono što nisu primici ne opravdate smatrat će to primicima koje ste utajili.

 

5. Da, UPLAĆENI doprinosi jesu izdatak obrta i upisuju se u KPI.

Ne, predujam poreza na dohodak NIJE izdatak obrta i ne upisuje se u KPI.

 

Odgovori na upit od ranije:

Dovoljno je uvjerenje općinskog suda.

 

Prebivalište vlasnika obrta jest i mora biti sjedište obrta (osim ako nije u najmu) ali u istoj županiji.

Ukoliko je Vaše prebivalište u jednoj a mjesto rada obrta u drugoj županiji tada se radi o izdvojenom pogonu (izdvojenoj poslovnoj jedinici)obrta.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako obrtnik izvan sustava PDV-a kupi software iz inozemstva (download), da li treba uplatiti PDV državi i da li uplaćeni PDV upisuje u KPI kao izdatak?

 

Molim vas, možete li mi navesti članak zakona ili propis prema kojem nije dozvoljeno prebivati u jednoj županiji i imati sjedište obrta u drugoj. Vezano za sjedište, u Zakonu o obrtu ima samo ovo:

 

Članak 18.

(1) Sjedište obrta je mjesto u kojem se obavlja obrt. Ako se obrt obavlja u više mjesta, sjedište je u jednome od mjesta koje obrtnik odredi.

(2) Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor, sjedište obrta je mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište.

Članak 19.

(1) Obrtnik može promijeniti sjedište obrta.

(2) Promjenu sjedišta obrta obrtnik ili trgovačko društvo prijavljuje nadležnom županijskom uredu, odnosno uredu Grada Zagreba koji o tome donosi rješenje i upisuje promjenu sjedišta obrta u obrtni registar.

(3) Ako obrtnik mijenja sjedište obrta na područje druge županije uz prijavu iz stavka 2. ovoga članka dužan je priložiti i obrtnicu.

 

Znači, samo ako za obavljanje obrta nije potreban prostor, tada je sjedište obrta prebivalište vlasnika, a ako je za obavljanje obrta potreban prostor, zakon nigdje ne prijeći registraciju sjedišta obrta u drugoj županiji.

Malo sam pretražio i središnji obrtni registar da vidim ima li koji obrt sa sjedištem u drugoj županiji i našao sam ih nekoliko (npr. sjedište obrta u Zagrebu, prebivalište vlasnika u krapinsko-zagorskoj županiji; ili npr. sjedište u Zagrebu, prebivalište u Samoboru itd.).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molio bih Vas da mi pomognete pri otvaranju obrta. Planiram otvoriti obrt za proizvodnju i prodaju softvera. Zaposlen sam i ovo bi mi bio dodatni način zarade. Obrt bi koristio samo kako bih mogao izdati račun za prodani softver pa me zanima što moram učiniti da bi uspješno otvorio obrt te namjene.

 

Obrt bi bio registriran na obiteljskoj kući u vlasništvu mojih roditelja. Dakle, zanimaju me koraci, potrebna dokumentacija i sve ostalo što je potrebno..

 

Unaprijed zahvaljujem!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odličan vam je forum. Svaka čast.

Imam nekoliko pitanja.

Kako ne možemo otkupiti poslovni prostor po povlaštenoj cijeni, jer imamo ugovor sa gradom Zagrebom, a vlasnik prostora je država. Osoba koja 30 godina ima prostor u najmu odlazi u mirovinu. Dali netko iz obitelji može preuzeti prostor, a da nije 5 narednih godina u najmu,pa ga otkupiti kada se bude moglo? Da li obrt može i dalje glasiti na osobu koja ide u mirovinu? Tj. da li umirovljenik može primati mirovinu i imati registriran obrt na sebe? Ili se možda može sklopiti ugovor o ortakluku između osobe koja ide u mirovinu i člana obitelji, tako da nam ostaje pravo prvootkupa, s tim da umirovljenik prima mirovinu?

 

Unaprijed hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @scorpius :

 

Sve uvezene stvari i prava oporezive su. PDV pri uvozu morate platiti ali Vam je tako plaćeni PDV pretporez kojim umanjujete porez iz svojih faktura, pa ako imate više uplaćenog pretporeza nego poreza, tražite povrat od nadležne porezne uprave.

 

PDV nije izdatak obrta i ne knjiži se u KPI.

 

Sjedište obrta je prebivalište ili boravište obrtnika, budući da ono određuje nadležnu poreznu upravu.

 

Ukoliko imate prebivalište u Zagrebu a želite otvoriti obrt npr.u Splitu, morate prijaviti boravište u Splitu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @komarac5 :

 

Prolistajte ovu temu od početka, zaista imate navedene sve korake otvaranja obrta kao i porezna i druga opterećenja koja su vezana uz obrtnika koji je u radnom odnosu kod drugog poslodavca.

 

Prilikom otvaranja obrta prijavljujete sljedeće djelatnosti:

62.01 - Računalno programiranje

62.02 - Savjetovanje u vezi s računalima

62.03 - Upravljanje računalnom opremom i sustavom

62.09 - Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima

 

Od dokumentacije potrebno Vam je:

- Radna knjižica

- Osobna iskaznica

- Potvrda o nekažnjavanju Općinskog suda

- Obrasci "Prijava za upis u obrtni registar",RL-1 i RL-3 (možete skinuti s interneta)

 

Budući da bi sjedište obrta bila nekretnina u vlasništvu roditelja, u nekom županijama dovoljna je Izjava roditelja da su suglasni da otvarate obrt na adresi nekrenine dok je u drugim županijama tj.Uredima državnih uprava potrebno napraviti Ugovor o najmu prostora između vlasnika nekretnine (pa bili to i roditelji) i obrtnika.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @rmilkov3 :

 

Na prvi dio Vašeg upita (u svezi s otkupom stana) Vam zaista ne mogu odgovoriti jer je potrebna masa podataka a to su prvenstveno uvjeti Ugovora o najmu s Gradom.

 

Što se tiče obrtnika umirovljenika, jedino ako je umirovljenik korisnik invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad, može biti vlasnik obrta i primati mirovinu. U svim ostalim slučajevima mirovina se obustavlja.

 

Da bi ste "naslijedili" obrt, netko od članova obitelji može ortačkim ugovorom ući u Zajednički obrt sa sadašnjim vlasnikom.Zatim sadašnji vlasnik otkazom ortakluka izlazi iz Zajedničkog obrta a novi član postaje i ostaje jedinim vlasnikom obrta.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sve uvezene stvari i prava oporezive su. PDV pri uvozu morate platiti ali Vam je tako plaćeni PDV pretporez kojim umanjujete porez iz svojih faktura, pa ako imate više uplaćenog pretporeza nego poreza, tražite povrat od nadležne porezne uprave.

 

PDV nije izdatak obrta i ne knjiži se u KPI.

 

Da, ali moje pitanje se odnosilo na obrt izvan sustava PDV-a :-)

 

Sjedište obrta je prebivalište ili boravište obrtnika, budući da ono određuje nadležnu poreznu upravu.

 

Ukoliko imate prebivalište u Zagrebu a želite otvoriti obrt npr.u Splitu, morate prijaviti boravište u Splitu.

 

U odsjeku za vođenje obrtnog registra u Zagrebu su mi odgovorili sljedeće:

"Ukoliko se radi o djelatnosti za koju je propisano Zakonom o obrtu da je prostor potreban, tada je sjedište obrta na adresi zakupljenog prostora, unatoč Vašem prebivalištu u drugoj županiji."

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Na Hitro.hr piše da su za registraciju obrta potrebni obrasci:

1. Prijava za upis u obrtni registar

2. Registarski list RL 1 - podaci o obrtu

3. Registarski list RL 2 - podaci o izdvojenom pogonu (ako ima izdvojenih pogona)

4. Registarski list RL 3 - podaci o djelatnostima

5. Tiskanica 1 - podaci o vlasniku obrta

 

Nije li "tiskanica 1" obrazac za prijavu u zdravstveno, a ne "podaci o vlasniku obrta"?

Ako je to obrazac za prijavu u zdravstveno, zaposleni ne trebaju ispunjavati tiskanicu 1?

 

Ako će vlasnik obrta sam voditi knjigovodstvo, treba li prilikom prijave u registar poreznih obveznika, u obrazac RPO-A pod "Podaci o osobi/tvrtki koja vodi poslovne knjige" upisati podatke o vlasniku obrta ili treba ostaviti prazno?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

našla sam puno dobrih informacija o obrtu,hvala vam

ono što mene zanima je

1. pod što bi spadao popravak i izrada roleta,tendi,roloa...dakle sjenila te izrada i montaža PVC stolarije

2. dali su obrasci koje navode na hitro svi obrasci koji trebaju za otvaranje ili vas još "prošeću" kad dođete sa tim obrascima (ako treba još nešto molim da navedete)

3.mogu li sa svim gore navedenim još staviti ugostiteljstvo iako se ne mislim time baviti odmah,ali možda u dogledno vijeme i podiže li mi sve to troškove

4.ima li kakve veze postojanje firme u komi kod otvaranja obrta

 

 

hvala unaprijed

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @scorpius:

 

Oprostite, nisam vidjela Vaše prethodno pitanje:

PDV pri uvozu svakako plaćate ali ukoliko niste u sustavu PDV-a ne koristite ga kao pretporez (iskazan) već Vam je faktura sa ukupnim iznosom (iznos računa s PDV-om) izdatak .

 

Što se tiče sjedišta obrta u drugoj županiji, kako sam ranije navela, Vi možete imati sjedište koje nije Vaše prebivalište ali morate prijaviti boravište (ne prebivalište;razlika je između prebivališta i boravišta).

 

Tiskanica-1 jest obrazac za prijavu na HZZO i ne treba Vam prilikom registracije obrta a niti kasnije (budući da ste zaposleni kod drugog poslodavca).Tiskanicu-1 će te ispunjavati i predavati HZZO-u prilikom prijave prvog radnika na obrt.

 

Ukoliko sami vodite knjigovodstvo morate upisati svoje podatke i broj telefona na RPO, kako bi Vas porezni referenti mogli kontaktirati tj. Vi ste tada odgovorna osoba za vođenje poslovnih knjiga i predaju izvještaja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama