ultra odgovoreno: 10. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 10. rujan 2009. odgovor za @maetaja : 96.02.Frizerski saloni i saloni za uljepšavanje podgrupe: -frizerski saloni -pedikerski saloni -kozmetički saloni Za pedikuru Vam treba majstorski ispit za zvanje pedikera. Za nadogradnju noktiju srednja škola u najmanje trogodišnjem trajanju bilo kojeg smjera. Za pedikuru trebaju MTU-sanitarni uvjeti. Za manikuru,nadogradnju noktiju-ne. Za registriranje obrta na adresi koja nije u vlasništvu,Ugovor o najmu s osobom koja jest vlasnik nekretnine. U nekim županijama još uvijek prolazi samo Izjava vlasnika nekretnine da je suglasan da se na njegovoj adresi registrira obrt. Za zadnje se raspitajte u Uredu državne uprave Vašeg mjesta (urad za gospodarstvo-gdje i registrirate obrt). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
maetaja odgovoreno: 10. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 10. rujan 2009. imam stalni posao i u ugovoru u radu mi je prijavljeno 40 sati tjedno. da li se to mora mijenjati i mogu li obrt obavljati sama, na prijavljenih, npr. 20 sati tjedno? za manikuru da li moram imati završen tečaj? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 11. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 11. rujan 2009. ultra je napisao: odgovor za @tomster: Prilikom otvaranja obrta možete registrirati više djelatnosti odjednom, pa odmah unesite i djelatnost: 47.91.-Trgovina na malo preko pošte i interneta Ovaj razred uključuje: -trgovinu na malo bilo kojom vrstom proizvoda preko pošte -trgovinu na malo bilo kojom vrstom robe preko interneta -izravnu prodaju preko televizije,radija i telefona -dražbe preko interneta u vezi s trgovinom na malo Djelatnost dozvoljena za obavljanje u stambenim prostorijama, nije potreban MTU. Hm, to valda ovisi od grada do grada. Naime, moja registracija s tom djelatnošću još nije odobrena - danas mi je javljeno da je potreban skladišni prostor koji zadovoljava minimalne tehničke uvjete. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. Izgleda da aromaterapija više ne ide pod ostale osobne uslužne djelatnosti, već NKD 86.90 Ostale djelatnosti zdravstvene zaštite. Obzirom na tu šifru, ima li nekih dodatnih (sanitarnih i inih, MTU) kriterija koje bi trebalo ispuniti? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. @kika59 : Ako registrirate 47.91. (kao što je @tomster postavio upit) za prodaju digitalnih dobara, tada Vam ni u kom slučaju ne treba MTU, niti skladišni prostor, obzirom da ne trgujete fizičkim dobrima. Što se tiče Vaše djelatnosti aromaterapije,molim da pobliže opišete djelatnost.Jer ukoliko se mislite baviti masažom aromatičnim uljima,sa ciljem opuštanja,relaksacije,održavanja ljepote tijela tada registrirate 96.04.-djelatnost za njegu i održavanje tijela koja spada u skupinu 96-ostale osobne uslužne djelatnosti. Ukoliko aromaterapija ima ikakve veze sa medicinskom terapijom, liječenjem..tek onda idete na 86.90.-ostale djelatnosti zdravstvene zaštite. Ovaj razred (86.90.)uključuje djelatnosti medicinskih sestara,primalja,fizioterapeuta,te ostalog paramedicinskog osoblja u području:optometrije,hidroterapije,MEDICINSKE masaže,radne terapije,govorne terapije,pedijatrije,homeopatije,kiropraktike,akupunkture i sl. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tomster odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. Pozdrav Ultra... imam jos raspitivao sam se malo kod računovođe i on mi je rekao sljedeće... "Svako poslovanje sa inozemnom tvrtkom mora biti prijavljeno Hrvatskoj Narodnoj banci radi poslovanja s devizama prema zakonu o deviznom poslovanju a da bi to mogli treba otvoriti obrt . " Pa me zanima da li je to zaista tako i da li je u pitanju samo prijava ili i nekakav proces odobrenja... hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. Netočan citat! Radi kontrole deviznog poslovanja...rezidenti su dužni dostavljati HNB-u podatke o poslovima i transakcijama s inozemstvom koji se odnose na: 1. izravna i ostala vlasnička ulaganja 2. poslove s vrijednosnim papirima 3. kreditne poslove 4. depozitne poslove (članak 49. Zakona o deviznom poslovanju) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tomster odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. puno hvala!! ultra je napisao: Netočan citat! Radi kontrole deviznog poslovanja...rezidenti su dužni dostavljati HNB-u podatke o poslovima i transakcijama s inozemstvom koji se odnose na: 1. izravna i ostala vlasnička ulaganja 2. poslove s vrijednosnim papirima 3. kreditne poslove 4. depozitne poslove (članak 49. Zakona o deviznom poslovanju) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. ultra je napisao: @kika59 : Ako registrirate 47.91. (kao što je @tomster postavio upit) za prodaju digitalnih dobara, tada Vam ni u kom slučaju ne treba MTU, niti skladišni prostor, obzirom da ne trgujete fizičkim dobrima. Registrirala sam pod tom šifrom, međutim radi se o fizičkim dobrima i uredu za gospodarstvo tvrde da je nužno imati skladište. Kada sam pitala što ako su u pitanju digitalna dobra, rekoše mi da to onda nema veze s trgovinom nego uslugom izrade softwera. Što se tiče Vaše djelatnosti aromaterapije,molim da pobliže opišete djelatnost.Jer ukoliko se mislite baviti masažom aromatičnim uljima,sa ciljem opuštanja,relaksacije,održavanja ljepote tijela tada registrirate 96.04.-djelatnost za njegu i održavanje tijela koja spada u skupinu 96-ostale osobne uslužne djelatnosti. Ukoliko aromaterapija ima ikakve veze sa medicinskom terapijom, liječenjem..tek onda idete na 86.90.-ostale djelatnosti zdravstvene zaštite. Ovaj razred (86.90.)uključuje djelatnosti medicinskih sestara,primalja,fizioterapeuta,te ostalog paramedicinskog osoblja u području:optometrije,hidroterapije,MEDICINSKE masaže,radne terapije,govorne terapije,pedijatrije,homeopatije,kiropraktike,akupunkture i sl. Ja sam aromaterapiju tražila upis pod šifru 96.09, (ostale osobne uslužne djelatnosti), međutim rekoše mi da od 09.03. o.g., prema mišljenju ministarstva zdravstva, ista ide pod ostale zdravstvene djelatnosti (po starom NKD-u je bila u ostale djelatnosti humane medicne). Okej, neka ide, ali nitko mi ne zna reči da li to onda zahtjeva neka stroža pravila glede prostora... Pitanje vezano uz doprinose za mirovinsko i zravstveno - biti ću obrtnik paušalist, + sam zaposlena. Da li se doprinosi dodatno obračunavaju na taj paušalni godišnji dohodak i koliko to na kraju iznosi (mislim, koja je računica)? Kada ne bih bila zaposlena, na koju osnovicu bi mi se kao obrtniku paušalistu obračunavali doprinosi za zdravstveno i mirovinsko? Obzirom da radim po potrebi i dogovoru (u obrtu), trebam li nužno negdje imati izvješeno radno vrijeme (tipa na onoj ploči na adresi sjedišta obrta)? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 15. rujan 2009. Ukoliko registrirate 86.90.,otiđite u državni inspektorat u Vašem mjestu, kontaktirajte gospodarsku i sanitarnu inspekciju i imat ćete info.iz prve ruke. Ne bi bilo prvi put da ured za gospodarstvo ima različita tumačenja od inspekcijskih službi pa otud i dolazi do neprilika. Ako ste paušalac,jednako kao i kod obrtnika dohodaša, tek po godišnjoj poreznoj prijavi-ostvarenom dohotku,kada se vidi koja je razlika između paušalnog i zaista ostvarenog dohotka-obračunava se razlika za uplatu doprinosa. Da niste zaposlena, osnovica za obračun doprinosa obrtnika koji plaća porez paušalno je 2.984,00 kn/mjesečno, što znači ukupno mjesečno 1.059,32 kn.(MO,ZO,ozljede). Radno vrijeme mora biti vidno istaknuto,a obzirom da radite po dogovoru, probajte nekako sastaviti najvjerojatnije (npr.12-16 i 18-22), možete dvokratno. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 17. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 17. rujan 2009. Ultra, oprostite što Vas gnjavim al vidim da zaista imate znanja. Što je na kraju s djelatnošću 47.91, trgovina na malo putem pošte ili interneta - treba li imati skladište ili ne? Koje knjige treba voditi obrtnik paušalist (pretežita djelatnost je uslužna, ali biti će i nešto trgovine 47.91)? Da li se radno vrijeme obrta samo istakne negdje ili ga je potrebno i prijaviti nekoj službi? Treba li polagati onaj neki ispit iz zaštite na radu? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 18. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 18. rujan 2009. @kika59 : 1. Ne znam točno što bi ste prodavali preko 47.91.niti u kojem obimu pa ću Vam dati par zakonski odredbi pa vidite da li se uklapate: Po Zakonu o trgovini, MTU se mora pribaviti za sve objekte u kojima se obavlja djelatnost trgovine pa tako i za skladišta u kojima se skladišti roba do otpreme u vlastite prodajne objekte ili kupcu te za skladišta u kojima se obavlja prepakiranje,pakiranje ili sortiranje robe. Međutim !!!MTU nije potrebno pribavljati ako povremeno obavljate djelatnost trgovine izvan prodajnog objekta (npr.prodajete samo na sajmovima,za vrijeme nekih manifestacija,priredbi i sl.) niti morate imati MTU ukoliko Vam ta trgovina služi za obavljanje djelatnosti u manjem obimu (manje od 51% ukupnih primitaka).U tom slučaju,47.91. ne morate niti registrirati. 2. Kao paušalac u obvezi ste voditi samo jednu poslovnu knjigu i to evidenciju o prometu-Obrazac KPR ili tzv.Knjiga prometa,koju kupite u papirnici.U nju upisujete sve iznose naplaćene u gotovini ili bezgotovinski,zbirno,po datumima.(Znači,ukoliko ste u danu izdali više računa,na kraju dana sve zbrojite i upišete u jednom iznosu evidenciju prometa-za taj dan). 3. Radno vrijeme "okačite" na sjedištu obrta (vrata,prozor,zid) a jedino ga trgovci (ali ne za 47.91.)moraju ovjeravati Poglavarstvu. 4. Dopunama i izmjenama Zakona o zaštiti na radu, SVI poslodavci moraju izraditi procjenu opasnost na radu (ranije je ova obveza bila samo za poslodavce nekih djelatnosti). Obzirom da je preopširno da Vam pišem sve o navedenim obvezama pogledajte Narodne novine br.75/09, od 30.lipnja 2009. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 21. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 21. rujan 2009. Sada mi je donekle jasnije ovo s MTU i trgovinom. Međutim, kako netko unaprijed (prilikom registracije) može znati koliki će prihod ostvarivati putem neke djelatnosti? Vezano uz to, meni je npr aromaterapija pretežita djelanost. Što ako tijekom nekog razdoblja to postane npr trgovina (web) - treba li tu promjenu negdje prijaviti odnosno mijenjati podatke u obrtnom registru? Obrt mi ima početak rada 14.09., a od porezne imam rješenje za paušaliste počevši od 01.10. Što je sa ova dva tjedna između? Obzirom da se za paušaliste presumira da godišnje imaju primitaka manje ili jednako 85.000,00 kn, što se dešava ako takav obrtnik mjesečno ima primitaka npr 15.000,00 kn, dakle do kraja ove kalendaske godine cca 35-40.000,00 - da li prestaju uvjeti za paušalno oporezivanje? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 22. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 22. rujan 2009. @kika59 : Prilikom registracije otvarate sve čime se mislite baviti.Obzirom da želite i trgovinu i uslugu,naslovite obrt na uslužno-trgovački obrt______. Prilikom prijave poreznoj upravi i prilikom mjesečne predaje PDV obrasca,upisujete NKD one djelatnosti koja Vam donosi pretežit dohodak tj.od koje ostvarujete veće primitke. Ukoliko se "slika" promjeni,tj.primici od trgovine prerastu primitke od usluga, samo na PDV obrascu promjenite NKD.Nigdje drugdje, obzirom da Vam je u obrtnici već upisana i trgovina. Ukoliko niste u sustavu PDV,prijavljujete navedenu promjenu poreznoj upravi putem obrasca RPO (mada ni sve ispostave tj.područni uredi poreznih uprava čak niti ne traže navedeno). Godišnji paušalni porez na dohodak plaća se tromjesečno, do posljednjeg dana svakog tromjesečja.Da su Vam dali rješenje sa 14.09. tada bi ste morali platiti paušal i na 3.kvartal (srpanj,kolovoz,rujan)do 30.09. Da, u slučaju da premašite godišnje primitke od 85.000, prestajete biti paušalist i ulazite u obrtnike koji plaćaju porez na dohodak po ostvarenom dohotku. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 23. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 23. rujan 2009. ultra je napisao: @kika59 : Prilikom prijave poreznoj upravi i prilikom mjesečne predaje PDV obrasca,upisujete NKD one djelatnosti koja Vam donosi pretežit dohodak tj.od koje ostvarujete veće primitke. Ukoliko se "slika" promjeni,tj.primici od trgovine prerastu primitke od usluga, samo na PDV obrascu promjenite NKD.Nigdje drugdje, obzirom da Vam je u obrtnici već upisana i trgovina. Ukoliko niste u sustavu PDV,prijavljujete navedenu promjenu poreznoj upravi putem obrasca RPO (mada ni sve ispostave tj.područni uredi poreznih uprava čak niti ne traže navedeno). Obzirom da nisam u sustavu PDV-a i da sam paušalist, kako prijavljujem promjenu ako do iste dođe? ultra je napisao: Da, u slučaju da premašite godišnje primitke od 85.000, prestajete biti paušalist i ulazite u obrtnike koji plaćaju porez na dohodak po ostvarenom dohotku. To mi je jasno za godinu dana, ali s obzirom da do kraja kalendarske godine ima još tri mjeseca, da li se za ta ti mjeseca uzima neki prosjek, tipa ako premašim 21.000,00 kn prestajem biti paušalist, ili se i tu uzima cjelokupni iznos od 85.000,00 kn u računicu (bez obzira što se radi o samo tri mjeseca). Nadalje, kada se premaši naveden iznos, paušalist prestajem biti tog časa ili u narednoj godini? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 23. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 23. rujan 2009. @kika59 : 1. promjena pretežite djelatnosti-obrazac RPO 2. primitke sva tri mjeseca poslovanja zbrojite, podijelite sa 3 i pomnožite sa 12. Ukoliko dobijeni iznos premašuje 85.000 prestajete biti paušalist i od iduće poslovne godine (01.01.2010.)plaćate porez na dohodak po ostvarenom dohotku te ulazite u sustav PDV-a (prijava putem obrasca P-PDV,do 15.01.2009.) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kika59 odgovoreno: 24. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 24. rujan 2009. Hvala Vam. Da li sa djelatnošću "trgovina putem pošte ili interneta" mogu uvoziti artikle koji bi se prodavali tim putem (maloprodaja)? Obzirom da nemam registriranu veleprodaju, brani li mi to da tu i tamo izdam neki veleprodajni račun (max 10% primitaka)? Kako uredno vodim knjige: primitaka i izdataka, te ulaznih i izlaznih faktura, je li nužno voditi i knjigu prometa - koju sam jedino obvezna voditi kao paušalac? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
boman odgovoreno: 24. rujan 2009. Dijeli odgovoreno: 24. rujan 2009. @ ultra. hvala vam na odgovoru jos od 27.8. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 3. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 3. listopad 2009. @kika59 : -možete uvoziti artikle za daljnju prodaju putem pošte i interneta - ne možete izdavati veleprodajni račun - morate voditi knjigu prometa (bez obzira na URU/IRU/KPI) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
legica odgovoreno: 7. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 7. listopad 2009. Poštovani,molim za pomoć 1. otvaram frizerski salon,prije 2 god sam također otvorila salon i zatvorila nakon 3 mj,zanima me dali svi ti podaci postoje i ja mogu ponovno otvoriti taj obrt (svi podaci su ostali isti osim možda naziva i mjesta rada)ili moram prolaziti svu papirologiju ispočetka? 2.tada sam otvorila obrt i mjesto rada na kučnoj adresi,sada se promjenilo mjesto rada, dali ja svejedno mogu otvoriti obrt na kućnoj adresi a mjesto obavljanja rada na drugoj?pošto se radi o različitim županijama,ili moram imati sve prijave na mjestu rada. koja je solucija bolja? 3.imala bi djelatnicu koja bi radila manikuru u tom prostoru,ona je trenutno na porodiljnom,ona ne želi prijavu i došla bi raditi svakih 2-3 dana na par sati,a ni meni nije isplativo prijaviti ju,koju mogučnost imamo da radi i da to bude legalno? unaprijed se zahvaljujem. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Zvenko odgovoreno: 11. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 11. listopad 2009. Poštovani! Molio bih Vas odgovor na pitanje: Za otvoriti obrt za čišćenje, dali je potrebna SSS jer osoba koja namjerava otvoriti obrt nema srednju školu. Stoga me zanima jeli moguće tako nešto ostvariti. Hvala unaprijed! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 11. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 11. listopad 2009. @ Zvenko Ne pošto je slobodni obrt a ne vezani -prijava za upis u obrtni registar (moze se skinuti sa stranice Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva) -preslik osobne iskaznice -uplatnice 200,00 kn za grad zagreb, 200,00 kn za državni proračun, osim ako imate potvrdu sa burze ili da ste branitelj neplaćate tih 200,00 kn -70,00 kn biljega -uvjet stručne spreme nije potreban za obavljanje tražene djelatnosti. a što se tiče djelatnosti neznam točnu formulaciju prema NKD-u 2007-e (lijen sam lol) p.s. kratkim uvidom po postovima moram pohvaliti MOderator-a radi iscrpnog znanja iz Zakona o obrtu, Zakonima o ugostiteljskoj,trgovačkoj i dr. djelatnostima te odnosnih pravilnika. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
IVANX71 odgovoreno: 12. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 12. listopad 2009. Poštovani 1. Možete li mi reći kakva je kazna ako obrt radi djelatnost za koju nije prijavljen (želio bih uza stolariju proizvoditi i piljenu građu a tu djelatnost ima moj poslodavac) 2. Kakva je kazna ako imam istu djelatnost isto kao i moj poslodavac ? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
fakincina odgovoreno: 12. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 12. listopad 2009. IVANX71 je napisao: Poštovani 1. Možete li mi reći kakva je kazna ako obrt radi djelatnost za koju nije prijavljen (želio bih uza stolariju proizvoditi i piljenu građu a tu djelatnost ima moj poslodavac) 2. Kakva je kazna ako imam istu djelatnost isto kao i moj poslodavac ? A tko vam može utvrditi da vi proizvodite poljenu građu jer je to vrlo blisko stolariji. Bitno je da uredno plačate svoje obaveze i poreze poreznoj upravi i nema nikakvih problema. Osim ako vas netko namjerno i ciljano prijavi a taj mora znat de nemate prijavljenu tu djelatnost. Nečete proizvoditi automobile. Ali uvijek postoji i mogučnost doregistracije djelatnosti ali neznam da li vam za to trebaju neki specifični uvjeti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 14. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 14. listopad 2009. @IVANX71 : Kao prvo,Ivane, niti ne smijete obavljati djelatnost koja Vam nije upisana u obrtnicu. Ukoliko radite proizvodnju građevne stolarije i elemenata (NKD 2007-16.23.)a želite se u manjem obimu (manje od 50% primitaka iz obrta)baviti i proizvodnjom piljene građe, u obrtnicu unesite i tu djelatnost (16.10.-piljenje i blanjanje drva).Ukoliko Vam proizvodnja piljene građe ne bude osnovna djelatnost,niste u tržišnoj utakmici sa poslodavcem,pa samim tim niste ni u prekršaju. Ukoliko se želite baviti isključivo proizvodnjom građe a to je i osnovna ili jedina djelatnost Vašeg poslodavca, jeste u prekršaju i kazna je novčana (ne mala)a i poslodavac Vam može temeljem toga otkazati Ugovor o radu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
IVANX71 odgovoreno: 15. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 15. listopad 2009. Ultra, malo sam čitao zakon u radu i u njemu našo vezano za tržišnu utakmicu : Članak 99. (1) Radnik ne smije bez odobrenja poslodavca, za svoj ili tuđi račun, sklapati poslove iz djelatnosti koju obavlja poslodavac (zakonska zabrana utakmice). (4) Ako je u vrijeme zasnivanja radnog odnosa poslodavac znao da se radnik bavi obavljanjem određenih poslova, a nije od njega zahtijevao da se prestane time baviti, smatra se da je radniku dao odobrenje za bavljenje takvim poslovima. Prema tome ako mi on dopusti mogu slobodno obavljat istu djelatnost bez straha da me tuži. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 15. listopad 2009. @IVANX71 : Upravo tako, ukoliko poslodavac da odobrenje nema nikakvih prepreka za otvaranje obrta. Savjet: tražite odobrenje napismeno,sa potpisom i pečatom poslodavca,kako ne bi došlo do naknadnih nesporazuma. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Marusa odgovoreno: 15. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 15. listopad 2009. Molila bih Vas da mi pomognete oko nekih upita. 1.) Nakon sto dobijem obrtnicu, moram li se odmah prijavati u registar poreznih obveznika? 2.) Sto znaci pocetak poslovanja obrta? Ukljucuje li se u taj pocetak poslovanja i uvezena roba koja jos nije distribuirana dalje? 3.) Koliko je dana potrebno za upis u RPO? 4.) Je li potrebno da imam speditera ili mogu sama podici robu na carini? Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 15. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 15. listopad 2009. Marusa je napisao: Molila bih Vas da mi pomognete oko nekih upita. 1.) Nakon sto dobijem obrtnicu, moram li se odmah prijavati u registar poreznih obveznika? 2.) Sto znaci pocetak poslovanja obrta? Ukljucuje li se u taj pocetak poslovanja i uvezena roba koja jos nije distribuirana dalje? 3.) Koliko je dana potrebno za upis u RPO? 4.) Je li potrebno da imam speditera ili mogu sama podici robu na carini? Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. 1.)Ukoliko registrirate obrt bez početka, tek nakon prijave početka rada (u kojem će biti izražen datum) dužni ste u zakonskom roku prijaviti se u porezni registar. 2.)Robu možete uvesti tek nakon prijave početka poslovanja, točnije svaka primka ili sl. mora proći kroz knjige a ako to učinite prije prijave u poreznu postoji mogućnost da vas sankcioniraju 3.)ukoliko je prijava kompletna, danom koji navedete na RPO obrascu vi ste upisani 4.) ovisno kakvu robu uzimate, i na što ste registrirani: u ulici aleksandra vna humboldta kod Njemčake ambasade (zaboravio naziv ustanove) možete izvaditi carinski broj. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Marusa odgovoreno: 16. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 16. listopad 2009. Ok, hvala na odgovoru. Sada vas molim da mi netko objasni korake ili gdje to mogu procitati s obzirom da sam "bacena u vatru" . Roba me ceka na carini (zracna luka), radi se o tekstilu. Predala sam zahtjev za otvaranje obrta uskoro ce to biti rijeseno. Koji su sljedeci koraci koje moram poduzeti, a opet da ne gubim vrijeme i novac na lezarinu. Zatim imam pitanja koje navodim pod rednim brojevima: 1.) spediter? moram li ga imati? 2.) je li bolje imati speditera blizu skladista, zracne luke ili drugog posla (zaposlena sam vec)? 3.) kod predaje zahtjeva rekli su mi da se automatski radi upis u RPO, je li to istina? 4.) koje papire trebam za izradu ziga? Ja sam jedna od onih obrtnika koji sve rade naopako . Narucila robu, a da nisam nista saznala o obrtu, porezima itd. Ne znam gdje da nadjem odgovore na svoja pitanja. 5.) knjigovodstvo? kada ste mi rekli da sve treba proci kroz knjige, znaci li to da vec sad moram naci knjigovodju? Pomozite mi, dodje mi da iskocim iz svoje koze od sume nejasnih informacija. Hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Marusa odgovoreno: 16. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 16. listopad 2009. Zaboravila sam navesti da sam stavila pocetak rada. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 16. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 16. listopad 2009. Marusa je napisao: Roba me ceka na carini (zracna luka), radi se o tekstilu. Predala sam zahtjev za otvaranje obrta uskoro ce to biti rijeseno. Koji su sljedeci koraci koje moram poduzeti, a opet da ne gubim vrijeme i novac na lezarinu. 1.) spediter? moram li ga imati? 2.) je li bolje imati speditera blizu skladista, zracne luke ili drugog posla (zaposlena sam vec)? 3.) kod predaje zahtjeva rekli su mi da se automatski radi upis u RPO, je li to istina? 4.) koje papire trebam za izradu ziga? Ja sam jedna od onih obrtnika koji sve rade naopako . Narucila robu, a da nisam nista saznala o obrtu, porezima itd. Ne znam gdje da nadjem odgovore na svoja pitanja. 5.) knjigovodstvo? kada ste mi rekli da sve treba proci kroz knjige, znaci li to da vec sad moram naci knjigovodju? Pomozite mi, dodje mi da iskocim iz svoje koze od sume nejasnih informacija. Hvala. a.) ako vas roba čeka na carini znači da ste je več naručili na svoje ime za veleprodaju a da još niste osnovali obrt (makar će vam za to ipak porezna kolko tolko progledat kroz prste) 1.) speditera za tu vrstu robe nemorate imati (neznam o kojoj se količini govori itd) 2.)mjesto spedicije je suvislo 3.)nakon registracije obrta upisujete se u RPO po mjestu obavljanja djelatnosti 4.) za izradu pečata rješenje o registraciji obrta sa obrtnicom na uvid preslike se daju. b) ukoliko ste se uspjeli registrirati na ovaj forum onda ćete znati upisati i riječ obrt u Google te će vam izbaciti poveznice na HOK, OKZ, hitro.hr itd 5.) možete vi pričati sa knjigovođom ali da bi on mogao vama voditi knjige morate imati dokaz o upisu u obrtni registar, i upisani u RPO (što oni inače rade), uglavnom nađite si knjigovođu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
think odgovoreno: 19. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 19. listopad 2009. Pozdrav! Forum je super i vidi se da ste jako dobro informirani, pa stoga imam i ja nekoliko pitanja za vas! Otvorila bi obrt prodajom dječje robice (second hand shop). Imam završene 4 godine trgovačke škole. 1. Da li se tu radi o trgovini na malo (specijaliziranoj ili nečemu drugom)? 2. Kakva bi klasifikacija tog obrta bila? Suprug je vlasnik stana - garsonijere 28m2 u stambenoj zgradi koji bi koristila kao trgovinu. 3. Da li je to moguće? 4. Da li je uz to moguće voditi i internet prodaju dječje robice? 5. Moram li polagati kakav majstorski ispit? Hvala puno, ostale informacije sam pročitala u vašim brojnim odgovorima. Super ste. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 19. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 19. listopad 2009. think je napisao: Pozdrav! Forum je super i vidi se da ste jako dobro informirani, pa stoga imam i ja nekoliko pitanja za vas! Otvorila bi obrt prodajom dječje robice (second hand shop). Imam završene 4 godine trgovačke škole. 1. Da li se tu radi o trgovini na malo (specijaliziranoj ili nečemu drugom)? 2. Kakva bi klasifikacija tog obrta bila? Suprug je vlasnik stana - garsonijere 28m2 u stambenoj zgradi koji bi koristila kao trgovinu. 3. Da li je to moguće? 4. Da li je uz to moguće voditi i internet prodaju dječje robice? 5. Moram li polagati kakav majstorski ispit? Hvala puno, ostale informacije sam pročitala u vašim brojnim odgovorima. Super ste. 1. trgovina na malo rabljenom robom u specijaliziranim prodavaoonicama 2. 47.79 (trgovački obrt____________) 3. da bi zadovoljili minimalne tehničke uvjete za obavljanje trgovačke djelatnosti morate između ostalog zadovoljiti: dokaz o uporabljivosti objekta (Zakon o gradnji), dokaz o vlasništvu prostora onaj koji iznajmljuje te ugovor o najmu, atest struje, ventilacije te plina ako ga ima, sanitarni čvor. 4. Moguće je vršiti djelatnost putem računala, koju također morate registrirati tj. navesti prilikom registracije obrta 5. za obavljanje navedenih djelatnosti vaša stručna sprema zadovoljava. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
think odgovoreno: 21. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 21. listopad 2009. Hvala lijepo! Puno ste mi pomogli, međutim da li predstavlja problem što zgrada nema uporabnu dozvolu, iako ima sve potrebno što bi trebali imati, tj. zgrada stoji 5 godina već i ljudi žive u njoj. Struja, voda i sve ostalo ima. Da li je moguće dostaviti nekakav drugi dokument koji bi zadovoljio nedostatak uporabne dozvole. Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 21. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 21. listopad 2009. U Narodnim novinama br.101/95 objavljen je pravilnik o obrtima koji se mogu obavljati u stambenim prostorijama. Kako je trgovina na malo apsolutno isključena s tog popisa,nikako ne možete u stanu koji je dio stambene zgrade obavljati djelatnost navedene trgovine budući da stan nije i ne može biti definiran kao poslovni prostor za trgovinu na malo. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 21. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 21. listopad 2009. ultra zbori razborito....... nemože se bilo koja djelatnosti obavljati u prostoriji koja je naznačena kao stan...... kako sam i nave u prijašnjem postu morate imati dokaz o uporabljivosti objektA. ukoliko je zgrada stara cca 5 godina i nema uporabnu jedino vam preostaje to da uz građevinsku konačnu predate zahtjev za pribavljanjem uvjerenja o uporabljivosti objekta u pogledu vanjske namjene i da nije izvan gabarita. prije toga ishodite uvjerenje od ministaratva zaštite okoliša da nije u tijeku inspekcijski postupak i za cca 7-8 mjeseci (ovisno o kojem gradu se radi) možda i dobijete isto. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
SandraM odgovoreno: 26. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 26. listopad 2009. Namjeravam otvoriti trgovinu s hranom i opremom za kućne ljubimce i možda bi imali i nešto životinja (npr.glodavce). 1) Kako bi glasila djelatnost obrta? 2) Imam završenu trogodišnju školu za prodavača, dali mi je potreban stručni ispit ili moja stručna sprema nije zadovoljavajuća pošto bi se u trgovini prodavale životinje? 3) Trgovina bi bila smještena u unajmljenom poslovnom prostoru, koju adresu da prijavim kao sjedište obrta? Nemam vlastite nekretnine, podstanar sam. Hvala unaprijed na odgovorima. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 26. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 26. listopad 2009. @SandraM : 1. 47.76:Trgovina na malo cvijećem,sadnicama,sjemenjem,gnojivom,kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijaliziranim prodavaonicama. 2. Vaša stručna sprema zadovoljava uvjete za otvaranje obrta s navedenom djelatnošću 3. Sjedište obrta upisujete na adresu unajmljenog poslovnog prostora (obavezno prilikom upisa u obrtni registar ponijeti Ugovor o najmu).Ukoliko bi stavili sjedište obrta na adresu prebivališta a sjedište trgovine na adresu poslovnog prostora,morali bi ste plaćati dvostruki porez na tvrtku. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
alenkojelenko odgovoreno: 27. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 27. listopad 2009. Poštovanje, dobro večer! Zanima me htjela bi otvoriti obrt za manikuru i ugradnju noktiju, imam završen tečaj, prostor, materijal, ma sve..Je li dovoljan samo tečaj za otvaranje obrta..unaprijed hvala...pozdrav.. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 27. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 27. listopad 2009. Da, dovoljan je tečaj ukoliko ste ga upisali u radnu knjižicu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 27. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 27. listopad 2009. Kako je navela ultra samo pazite (makar niste to naveli) ukoliko ćete imati pedikuru morate biti pediker ili zaposliti osobu koja zadovoljava taj uvjet. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
alenkojelenko odgovoreno: 28. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 28. listopad 2009. hvala na odgovorima...ne mislim imati pedikuru bar za sada..nisam upisala tečaj u radnu knjižicu, pa ću to učiniti uskoro...imam još jedno pitanje ne razumijem koje sve poreze moram kao obrtnik plaćati..hvala još jednom.. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
alenkojelenko odgovoreno: 28. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 28. listopad 2009. upravo sam zvala vodnikovu za upis tečaja u radnu knjižicu i kažu da se tečajevi inače ne upisuju osim ako nemaju na zgalavlju pečat i ovjerenje od RH.. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 28. listopad 2009. Dijeli odgovoreno: 28. listopad 2009. alenkojelenko je napisao: upravo sam zvala vodnikovu za upis tečaja u radnu knjižicu i kažu da se tečajevi inače ne upisuju osim ako nemaju na zgalavlju pečat i ovjerenje od RH.. gledajte ovako......npr maxmara daje tečaj specijalizacije (jer je registrirana za poduku iz šminkanja npr) te ćete nakon seminara ili sl. dobiti potvrdu iz koje če biti vidljivo da ste "položili" tečaj za šminkanje u maxmari, nema nikakvu važnost niti senemože upisati u radnu knjižicu već je možete staviti na zid ili dati vašem poslodavcu iz te če biti vidljivo da ste se ajmo reći specijalizirali. stručne ispite, tečajeve i sl. sa sposobnošću upisa daju otvoreno veleučilište obrtnička komora i sl. kao i recimo npr za zaštitara.na veleučilištu kod OTV doma možete u roku ići na polaganje večernje škole za to zvanje a možete i pristupiti veleučilištu LAS koje je pak specijalizirano za ta zvanja te ćete proći tečaj koji se upisuje u radnu knjižicu. ovo navodim iz razloga da vam pobliže i donekle pojasnim ono što ste naveli. ili tražite mišljenje od ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva te priložite te tečjave koje imate, izjave od osoba kod kojih ste radili kao maniker itd te ukoliko vam daju pozitivno mišljenje nemorate iste upisati u knjižicu...po metodologiji NKD-a 2007 ima uistinu puno djelatnosti koje nisu obuhvaćene tim pa nadležno ministarstvo izdaje mišljenja koja zamjenjuju određeni uvjet pri registraciji obrta itd (isto tako ne znači da ćete i dobiti pozitivno mišljenje a i ono se čeka cca 2-5 mjeseci) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba odgovoreno: 6. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 6. studeni 2009. Poštovani, molio bih vas za nekoliko informacija oko pokretanja obrta (to ne bi trebao biti vezani obrt???). Naime, i supruga i ja smo zaposleni te ostvarujemo dohodak od nesamostalnog rada, a ja bih otvorio i obrt koji bi između ostalog bio registriran za grafičku pripremu i tisak. S obzirom da je moja supruga zaposlena u poduzeću koje se bavi upravo tom djelatnošću, ali s obzirom da sam ja vlasnik obrta, da li ja mogu otvoriti obrt registriran za tu djelatnost (zaštita tržišne utakmice)? Naravno da će poslove te djelatnosti obavljati upravo ona. Ako to nije moguće, da li je moguće da to ipak učinimo ako ona dobije izjavu od poslodavca u kojoj on navodi da se s tim slaže (kakva mora biti izjava-postoji neka forma, ovjerena kod j.b.?)? Pozdrav. R.S. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 6. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 6. studeni 2009. proba je napisao: Poštovani, molio bih vas za nekoliko informacija oko pokretanja obrta (to ne bi trebao biti vezani obrt???). Naime, i supruga i ja smo zaposleni te ostvarujemo dohodak od nesamostalnog rada, a ja bih otvorio i obrt koji bi između ostalog bio registriran za grafičku pripremu i tisak. S obzirom da je moja supruga zaposlena u poduzeću koje se bavi upravo tom djelatnošću, ali s obzirom da sam ja vlasnik obrta, da li ja mogu otvoriti obrt registriran za tu djelatnost (zaštita tržišne utakmice)? Naravno da će poslove te djelatnosti obavljati upravo ona. Ako to nije moguće, da li je moguće da to ipak učinimo ako ona dobije izjavu od poslodavca u kojoj on navodi da se s tim slaže (kakva mora biti izjava-postoji neka forma, ovjerena kod j.b.?)? Pozdrav. R.S. Nisam baš shvatio pitanje, ali ako imate već postojeći obrt nemožete otvoriti još jedan već možete proširiti postojeći ili otvoriti zajedniki obrt sa drugom fizičkom osobom a da pritom imate i obrt u kojem ste jedini vlasnik. To što vam supruga radi u tvrtci koja se bavi grafičkom pripremom i tiskom ne spriječava vas da registrirate obrt, ali ujedno ne sprječava njenog poslodavca da vas danas-sutra tuži po nekom pravu na sudu (općinskom ili sudu časti pri obrtničkoj komori). U vašem obrtu mogu raditi vaša majka,otac,sin,kćer,brat,sestra, i žena, bez obzira dali su uposleni negdje. Opreza radi budućih postupaka (ako vas se uopće i tuži) možete tražiti od ženinog poslodavca da vas neće tužiti u pogledu postavljenja vašeg pitanja, poželjno je da bude ovjereno kod bilježnika. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba odgovoreno: 6. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 6. studeni 2009. Pa upravo se po tome radi:) Bilo je slicnih pitanja, a moderator je uvijek odgovarao da se ne moze registrirati obrt u slucaju kad je vlasnik obrta zaposlen za istu djelatnost u kojoj vlasnik radi kod poslodavca, ali mi se cini da je sugerirao da se moze ukoliko se dobije izjava. To je slucaj kad se vlasnik obrta bavi istom djelatnoscu kao i njegov poslodavac, medutim, formalno je obrt na mene, a ne na moju suprugu i zato me je i zanimalo da li to moze proci ili je preocito:) Pozdrav. R.S. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 7. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 7. studeni 2009. proba je napisao: Pa upravo se po tome radi:) Bilo je slicnih pitanja, a moderator je uvijek odgovarao da se ne moze registrirati obrt u slucaju kad je vlasnik obrta zaposlen za istu djelatnost u kojoj vlasnik radi kod poslodavca, ali mi se cini da je sugerirao da se moze ukoliko se dobije izjava. To je slucaj kad se vlasnik obrta bavi istom djelatnoscu kao i njegov poslodavac, medutim, formalno je obrt na mene, a ne na moju suprugu i zato me je i zanimalo da li to moze proci ili je preocito:) Pozdrav. R.S. Pa nije moderator ni daleko od istine.........svaki ured nažalost provodi određena pravila tj. vodi se određenim "stvarima" a za što čak i ima pravo glede ZUP-a itd. a što spada pod domenu suda časti, koji vas doduše nemože kazniti ali može vam ugasiti obrt. u "realnom" vremenu teško je pohvatati sve konce tj. doznati da vam djelatnik ili neko od njegove obitelji obavlja istovrsnu djelatnost što može rezultirati krajnje nepovoljno. a dali je nešto preočito ehhhhhhh pa ajmo ovako...ako ste u nekoj manjoj općini di se svi skoro znaju saznaće se sve. U Zagrebu malo teže ali svojedobno znam iz osobnog iskustva kad je jedan fotograf otvorio radnju a njegova žena radila kod drugog. Tužbom na sudu časti zatvorili su mu i zabranili obrt. sve 5 samo reno 4 hehehe Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
think odgovoreno: 7. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 7. studeni 2009. Hvala na odgovorima. Pokusali smo se savjetovati s raznim racunovodjama, ali nam nitko nije znao tocno odgovoriti, pa stoga pitamo Vas. Na koji nacin rabljenu odjecu koja je kupljena u inozemstvu prikazati odnosno uvesti kroz ulazne racune obrta ili firme koja je kupljena od fizicke osobe, a ista dolazi putem poste. Jasno mi je kad kupujemo od pravne osobe u inozemstvu, ali kako kad kupujemo od fizicke. (posto bi se radilo o second hand shopu djecje odjece)(fizicka osoba nam ne moze dati fakturu, racun ili nesto drugo) Hocemo da bude sve po zakonu, a nitko ne zna odgovor na to pitanje, makar one koje smo mi pitali. Hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 7. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 7. studeni 2009. think je napisao: Hvala na odgovorima. Pokusali smo se savjetovati s raznim racunovodjama, ali nam nitko nije znao tocno odgovoriti, pa stoga pitamo Vas. Na koji nacin rabljenu odjecu koja je kupljena u inozemstvu prikazati odnosno uvesti kroz ulazne racune obrta ili firme koja je kupljena od fizicke osobe, a ista dolazi putem poste. Jasno mi je kad kupujemo od pravne osobe u inozemstvu, ali kako kad kupujemo od fizicke. (posto bi se radilo o second hand shopu djecje odjece)(fizicka osoba nam ne moze dati fakturu, racun ili nesto drugo) Hocemo da bude sve po zakonu, a nitko ne zna odgovor na to pitanje, makar one koje smo mi pitali. Hvala! Otkupni list u kojem se navode podaci osobe od koje kupujete stvar, nerazumijem baš da vam niti jedna knjigovođa to nije uspjela objasniti...... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 8. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 8. studeni 2009. @think : Svakako kontaktirajte najbližu carinarnicu, jer ovisno o tome iz koje države uvozite,te da li su za određenu robu potrebne deklaracije,možete uvoziti. Kako je Vlada propisala proizvode za koje je pri uvozu potrebno pokrenuti izdavanje uvjerenja o kakvoći kojim se potvrđuje da proizvodi koji se uvoze odgovaraju temeljnim zahtjevima ili normama čija je primjena obvezna, morate kao uvoznik pokrenuti zahtjev za izdavanje uvjerenja o kakvoći. Ukoliko Vam fizička osoba u svojoj državi može ishodovati ili ima deklaracije za robu koju prodaje,može istu izvesti.Ukoliko nema,Vi je ne možete uvesti niti imate temelj za daljnju prodaju.Mnogo toga ovisi iz koje zemlje uvozite te da li je RH potpisnik primjene ugovora o slobodnoj trgovini s tom državom. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 8. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 8. studeni 2009. @proba : Možete registrirati obrt na sebe ali ukoliko se radi o vezanom obrtu,morate imati stručnu osobu.Kako stručna osoba ne može biti Vaša supruga (jer je već u radnom odnosu),znači ne možete je zapošljavati, postoji mogućnost ili da ona otvori obrt na sebe (i traži Izjavu poslodavca o suglasnosti za obavljanje iste djelatnosti) ili da Vi i supruga otvorite Zajednički obrt (Izjava o ortakluku),navedete više djelatnosti,svatko je stručan u svojoj, a kako ste ortaci tako ona ne snosi odgovornost tržišne utakmice sve dok poslovni partneri njezinog poslodavca ne postanu i njeni poslovni partneri.U tom bi slučaju ponovo bila potrebna Izjava poslodavca. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba odgovoreno: 8. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 8. studeni 2009. zahvaljujem svima na odgovorima, znaci izjava bi rijesila sve. pozdrav. r.s. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
kosmej odgovoreno: 9. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 9. studeni 2009. Veliki pozdrav, zelja mi je otvoriti objekt brze prehrane , obrt bi otvorio na sebe mada sam već zaposlen u državnoj službi, u objektu bi radila žena i sestra, dali one moraju biti prijavljene i dali moram na njih plaćati mirovinsko i zdrastveno, i ako otvorim na ženu dali mi je to pametnije ( manje troškova) Hvala!! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 10. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 10. studeni 2009. Ukoliko obrt otvorite na svoje ime,supruga Vam može pomagati u obrtu kao član obitelji koju ne morate prijaviti u radni odnos dok sestru svakako morate. Zakon je definirao koji članovi obitelji mogu raditi u obrtu bez zasnivanja radnog odnosa (bračni drug,djeca,roditelji...i druge osobe koje je obrtnik dužan uzdržavati).Ukoliko niste sestrin skrbnik,ona mora na prijavu u radni odnos. Dosta je u uvom forumu pisano o statusu obrtnika koji su osigurani po drugoj osnovi,pa malo prolistajte prije konačne odluke. I, ukoliko obrt otvorite na ženu, to Vam ne donosi ništa manje troškova. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
matrjoshka odgovoreno: 13. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 13. studeni 2009. Pozdrav svima! I meni je potrebna pomoć. Ovako, Stalno sam zaposlena u jednoj firmi i imam otvoren obrt za prevođenje (prevođenje, usluge sudskog tumača i poduka) i trebam izdati prvi račun. Prvo što me muči jest vođenje knjiga. Koje poslovne knjige ja zapravo trebam, da li samo knjigu izdataka i primitaka ili sve? Zarada mi za sad nije velika, oko 1000 kuna, ali planiram proširiti posao i zarađivati više. U HOK-u su mi spomenuli mogućnost paušalnog oporezivanja, za što bi mi trebala samo knjiga prometa. I koje su prednosti i mane oba načina vođenja knjiga i oporezivanja? Hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 14. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 14. studeni 2009. Ukoliko ste već otvorili obrt morali ste se prijaviti poreznoj upravi tj.upisati u Registar poreznih obveznika (RPO).Tom prilikom možete se odlučiti na utvrđivanje dohotka u paušalnom iznosu ali samo ukoliko niste prijavljeni u sustav pdv-a.Godišnji paušalni dohodak utvrđuje se u iznosu 12.750 kn,što je razlika između primitaka od 85.000 kn i porezno priznatih izdataka u visini 85%. Ili, da pojednostavim: - ukoliko ste paušalac,utvrđen Vam je fiksni porez na dohodak koji plaćate tromjesečno,od poslovnih knjiga vodite samo knjigu prometa i ne možete podnijeti godišnju poreznu prijavu. - ukoliko ste obrtnik koji utvrđuje dohodak temeljem poslovnih knjiga,plaćate porez po ostvarenom dohotku,vodite knjigu ulaznih,izlaznih računa i knjigu primitaka i izdataka. U suštini,za djelatnost koju navodite a obzirom da ste tek na početku poslovanja puno Vam je jednostavnije da se upišete u paušalce:manje poslovnih knjiga,jednostavno knjigovodstvo,manji troškovi poslovanja. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
matrjoshka odgovoreno: 14. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 14. studeni 2009. Već sam prijavljena u registru, a rekli su mi u poreznoj da prijavu za paušalno oporezivanje mogu podnijeti do kraja godine, s time da do onda moram plaćati porez na dohodak. U slučaju da počnem plaćati paušalno i da iz nekog razloga želim početi plaćati porez na dohodak ili ući u sustav pdv-a, da li mogu odmah prijeći ili postoji neki minimalni zakonski rok do kojeg moram plaćati paušalno? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 15. studeni 2009. Da,postoji zakonski rok a to je 31.12. tekuće poslovne godine. Ukoliko želite prijeći na drugi način oporezivanja ili ući u sustav pdv-a,dužni ste poreznoj upravi podnijeti zamolbu najkasnije do 15.01.iduće godine. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tomster odgovoreno: 16. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 16. studeni 2009. Pozdrav... Pitanje u vezi imena obrta...da li ima nekakvih ograničenja ili prvila? gdje mogu provjeriti ako je ime obrta zauzeto? Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 16. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 16. studeni 2009. Nema ograničenja u izboru imena obrta, osim što se isti naziv obrta ne smije ponavljati u istoj županiji. Da li već postoji naziv obrta koji planirate,možete provjeriti u Središnjem obrtnom registru: http://or.mingorp.hr/ Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
boman odgovoreno: 19. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 19. studeni 2009. Postovani Ultra, zaista ste sjajni i hvala vam na svim odgovorima svima nama koji zujimo po cesto nejasnim propisima, da ne spominjem kronicno neznanje drzavnih sluzbenika koji bi nam, kao, trebali pomagati, a ne vecinu radnog vremena . Kako sam u sluzbama uglavnom naisao na nejasnoce i kontradiktornosti, molim vas za pomoc. Obrt (slobodni obrt, usluzna djelatnost-savjetovanje, ne zahtijeva MTU) nije registriran u Zagrebu, a buduci da namjeravamo iznajmiti poslovni prostor u Zagrebu, te prosirivati djelatnost obrta, imam slijedeca pitanja pitanja. 1. Da li srediste obrta moze ostati u maticnoj zupaniji, a da obrt ima iznajmljen prostor u Zagrebu? Naravno, uz postojeci, kod javnog biljeznika ovjeren, ugovor o najmu. 2. Da li se za iznajmljeni prostor placa porez? Ako da, po kojoj osnovi? 3. U iznajmljenom prostoru obrt bi se prosirio na djelatnosti - manikura, sminkanje, trgovina kozmetickom proizvodima na malo, trgovina putem interneta. 3a. Da li je za prosirenje djelatnosti na manikuru i sminkanje potrebna odredjena strucna sprema vlasnika obrta? Ili mora postojati zaposlenik s odredjenom strucnom spremom. 3b. Da li je moguce obavljati djelatnost trgovine ukoliko vlasnik obrta nije zavrsio trgovacku skolu, vec ekonomsku? Ili mora postojati zaposlenik s trgovackom strucnom spremom. 3c. Da li nam je za prostor potreban MTU ukoliko se unutra obavlja djelatnost trgovine (pretpostavljem da je potreban) i gdje se trazi zahtjev za MTU s obzirom da srediste obrta nije u Zgb, a prostor je iznajmljen u gradu Zagrebu? 3d. Sto ako vlasnik prostora vec posjeduje potvrdu o MTU? Da li se mora raditi novi MTU? Eto ga i hvala unaprijed. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
anavir odgovoreno: 19. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 19. studeni 2009. ultra je napisao: Ukoliko obrt otvorite na svoje ime,supruga Vam može pomagati u obrtu kao član obitelji koju ne morate prijaviti u radni odnos dok sestru svakako morate. Zakon je definirao koji članovi obitelji mogu raditi u obrtu bez zasnivanja radnog odnosa (bračni drug,djeca,roditelji...i druge osobe koje je obrtnik dužan uzdržavati).Ukoliko niste sestrin skrbnik,ona mora na prijavu u radni odnos. Dosta je u uvom forumu pisano o statusu obrtnika koji su osigurani po drugoj osnovi,pa malo prolistajte prije konačne odluke. I, ukoliko obrt otvorite na ženu, to Vam ne donosi ništa manje troškova. Meni su inspektori radili frku jer su zatekli mamu kako pomaže djelatnici u obavljanju posla (kafić) u mom obrtu. Jednako tako, skoro su nas kaznili jer su mene zatekli u trgovini moje mame jer sam ju zamijenila par dana na 4 sata! Znači, članovi obitelji smiju pomagati ali ne i raditi u obrtu člana obitelji bez prijave. Mama je morala sestru prijaviti a žive u istom kućanstvu... Zato, ipak oprez. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba odgovoreno: 19. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 19. studeni 2009. pozdrav svima, zakljucili smo da jedna osoba ne moze imati vise od jednog obrta, vec da moze prosirivati djelatnosti na postojecem. Medutim, da li ista osoba moze imati registriran opg i obrt? pozdrav. r.s. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 21. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 21. studeni 2009. @boman : 1. Da, središte obrta u pravilu i jest mjesto prebivališta obrtnika.Ukoliko temeljem Ugovora o najmu poslujete u drugom mjestu tada u Uredu državne uprave radite i upis izdvojene poslovne jedinice svog obrta u obrtnicu i plaćate dupli porez na tvrtku (godišnji porez). 2. Da za iznajmljeni prostor plaćate porez na najam i kao što prethodno rekoh,porez na tvrtku tj.izdvojenu poslovnu jedinicu (200-500 kn godišnje,ovisno o kojoj djelatnosti je riječ) 3. Dakle,po ovim djelatnostima,porez na tvrtku bi bio oko 250 kn/godišnje. 3a. Za manikuru treba vam zvanje manikira (možete odraditi i neki tečaj po kojemu bi dobili navedeno zvanje,s tim da se upisuje u radnu knjižicu ili otiđite u najbližu obrtničku komoru i preko njih odradite navedeno.Ili zaposlite osobu koja ima stručnu kvalifikaciju. Za šminkanje Vam ne treba određena stručna sprema. 3b. SSS-ekonomist može otvoriti i obavljati trgovačku djelatnost. 3c. Da, potreban je MTU i bez obzira na sjedište obrta MTU tražite u uredu za gospodarstvo grada Zagreba jer se lokal nalazi ondje. 3d. Obično djelatnici ureda za gospodarstvo koji izlaze na teren prilikom pregleda lokala u svezi izdavanja MTU,priznaju prethodni (ukoliko od njegovog izdavanja nije prošlo puno vremena)ali ponekad,za određene djelatnosti traže ishodovanje novih atesta.Ponesite sa sobom postojeći MTU, te tražite očitovanje da li isti priznaju te da li morate tražiti ishodovanje novog (u cijelosti ili dijelom). Lijep pozdrav! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 21. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 21. studeni 2009. @proba: Da, svaka fizička osoba može istovremeno imati otvoren opg i obrt (naravno,osigurana je,tj.plaća doprinose samo po jednoj osnovi)a isto tako može unijeti opg u obrt. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
marko7 odgovoreno: 22. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 22. studeni 2009. Hvala Bogu da postoji ovakav forum. Oduševili ste me. Kako je stvarno jasno da posjedujete zavidno znanje, molim i ja pomoć.. Otvorio bih obrt montaže namještaja i eventualnih popravaka namještaja (sklapanje iz skrojenog i popravak namještaja). Da li se to smatra vezanim ili slobodnim obrtom i što je potrebno za registraciju obrta (prostor..)? Hvala Vam unaprijed. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Informaticar odgovoreno: 22. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 22. studeni 2009. Pozdrav, Na ovoj temi našao sam puno korisnih informacija vezano uz otvaranje i poslovanje obrta pa se nadam da možete pomoći i meni, pitanje je: Smijem li kupovati software u inozemstvu i isti preprodavati ovdje u sklopu usluge koje nudim svojim korisnicima ako ću registrirati sljedeće djelatnosti: NKD 58.2 Izdavanje softvera 1) NKD 58.29 Izdavanje ostalog softvera NKD 62.0 Računalno programiranje, savjetovanje i djelatnosti povezane s njima 2) NKD 62.01 Računalno programiranje 3) NKD 62.02 Savjetovanje u vezi s računalima 4) NKD 62.03 Upravljanje računalnom opremom i sustavom 5) NKD 62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima NKD 73.1 Promidžba (reklama i propaganda) 6) NKD 73.11 Agencije za promidžbu (reklamu ipropagandu) Ako ne, koja djelatnost mi treba za to? Unaprijed hvala na odgovorima. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 23. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 23. studeni 2009. @Informatičar: 58.29.Izdavanje ostalog softvera: uključuje;izdavanje standardnog softvera,spremnog za uporabu,uključujući prijevod ili prilagodbu standardnog softvera za određeno tržište,za vlastiti račun: -operativnih sustava -poslovnih i drugih aplikacija 62.0 i 73.1 su jasni Dakle,ukoliko želite kupovati softvere koje bi prodavali u sklopu navedenih djelatnosti, sve navedeno je dovoljno. Ukoliko želite isključivu prodaju softvera možete registrirati i 47.41.:Trgovina na malo računalima,perifernim jedinicama i softverom u specijaliziranim prodavaonicama Ukoliko želite umnožavanje,možete registrirati i 18.20.:Umnožavanje snimljenih zapisa (umnožavanje s master-kopija softvera i dr. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 23. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 23. studeni 2009. @marko7 : Djelatnosti kojima bi ste se bavili spadaju po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD 2007) u skupinu: 95.24.:Popravak namještaja i pokućstva ovaj razred uključuje:montažu,sastavljanje,ponovno tapaciranje,popravak i restauriranje namještaja i pokućstva,uključujući uredski namještaj Obrt spada u vezane obrte i potrebno Vam je zanimanje stolar (u najmanje srednjoškolskom,trogodišnjem trajanju). Za registraciju Vam osim navedene diplome (ili zapošljavanja stručne osobe-stolara),treba poslovni prostor (Vaš ili unajmljen),ishodovanje minimuma tehničkih uvjeta,zaštita na radu i "dobar vjetar u leđa"! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
lavica24 odgovoreno: 26. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 26. studeni 2009. pozdrav! htjela bih otvoriti obrt čija djelatnost bi bila popravak računala, izrada web stranica, iznajmljivanje web prostora, da li su ove šifre prema NKD-u dovoljne: NKD 62.02 Savjetovanje u vezi s računalima NKD 62.03 Upravljanje računalnom opremom i sustavom NKD 62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima NKD 95.11 Popravak računala i periferne opreme da li se ove djelatnosti mogu obavljati u stambenom prostoru,našla sam nešto u NN, ali mislim da su to stare šifre da li je to vezani obrt? imam završenu srednju strukovnu školu, imam certifikat za sistem administratora od algebre koja nije upisana u radnu knjižicu, također radim na tom radnom mjestu,ali poslodavac je škola također, ne bih ulazila u sustav PDV-a, ne bi bilo zaposlenih, znači moram voditi samo knjigu prometa, dal moram još što voditi od knjiga,tj. papira? i pročitala sam po ovom forumu da moram plaćati članarinu tromjesečno (gdje mogu saznati koliko moram plaćati u ZG-u?) i još nešto,ne mogu se sjetiti hvala unaprijed (oprostite ako je predugačak post) Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 28. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 28. studeni 2009. @lavica24 : Dodajte još i ove djelatnosti: 72.40.-izrada i upravljanje bazama podataka 74.40.-promidžba (reklama i propaganda) 74.13.-istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja 74.87.-ostale poslovne djelatnosti d.n. Niti jedna od Vaših ili mojih nabrojanih djelatnosti ne spada u vezane obrte, izuzev djelatnosti 95.11.POPRAVAK RAČUNALA I PERIFERNE OPREME za što je potrebno zvanje-elektroničar mehaničar. Sve djelatnosti se mogu obavljati u stambenom prostoru ali Vam je opet samo za djelatnost 95.11. potrebno i MTU. Ne morate ulaziti u PDV dok ne ostvarite primitke iznad 85.000 kn mjesečno, ne morate imati niti zaposlene (osim ako ćete raditi popravak računala za što Vam treba stručna osoba). Iznos koji plaćate Hrvatskoj obrtničkoj komori za Grad Zagreb je 234,00 kn/tromjesečno. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
matrjoshka odgovoreno: 29. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 29. studeni 2009. Ultra, hvala na odgovorima, puno su mi pomogli. Imam još jedno pitanje i tiče se plaćanja poreza na dohodak nakon izdanog računa. Kao što sam napisala, zaposlena sam u jednoj firmi i uz to imam otvoren obrt. Ono što me muči jest kako se računa i uplaćuje porez: na posebnom obrascu, uplatnici, na neki žiro-račun? Hvala Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 29. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 29. studeni 2009. @matrjoshka : Porez na dohodak ne plaćate prilikom izdavanja računa. Dohodak je,u obrtu,razlika između primitaka i izdataka ostvaren u toku poslovne godine.Dohodak iz obrta prijavljujete istovremeno s prijavom dohotka od nesamostalnog rada (plaće),po isteku kalendarske godine (najkasnije do 28.02.2010.), na obrascu DOH (godišnja prijava poreza na dohodak). Porezna uprava Vam po obrađenoj prijavi na adresu prebivališta šalje Privremeno porezno rješenje u kojemu je evidentirano imate li poreza na dohodak za uplatu ili povrat. Na istom rješenju nalazi se i uplatni račun te poziv na broj,temeljem kojega uplaćujete porez na dohodak. Nakon prve godine poslovanja u obrtu,Porezna uprava Vam (također na Vašu adresu) šalje pisano rješenje o predujmu poreza na dohodak koji morate uplaćivati svaki mjesec (ukoliko ste imali pozitivno poslovanje). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
matrjoshka odgovoreno: 29. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 29. studeni 2009. Super, hvala! A što se događa u slučaju kad su izdaci veći od primitaka? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 30. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 30. studeni 2009. Kada su Vam izdaci veći od primitaka imate poslovni gubitak. Taj gubitak možete "pokrivati" iz dohotka ostvarenog u idućim godinama poslovanja i to u narednih 5 godina. Na poslovni gubitak se,naravno, ne plaća nikakav porez. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
boman odgovoreno: 30. studeni 2009. Dijeli odgovoreno: 30. studeni 2009. Postovani Ultra, hvala vam na odgovoru, mnoge stvari su postale jasnije, iako je jos nejasno da li je za sifre 74.87. Ostale poslovne djelatnosti 93.05. Ostale usluzne djelatnosti potreban MTU ukoliko se djelatnost povremeno obavlja u iznajmljenom poslovnom prostoru? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 1. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 1. prosinac 2009. Navedene djelatnosti su iz NKD 2002,pa Vam šaljem nove,važeće šifre iz NKD 2007: 74.90.Ostale stručne,znanstvene i tehničke djelatnosti d.n. Ovaj razred uključuje razne uslužne djelatnosti koje se uobičajeno pružaju komercijalnim potrošačima.Uključuje djelatnosti koje zahtjevaju veće stručne,znanstvene i tehničke vještine međutim,ne uključuje tekuće,rutinske poslove koji su obično kratkog trajanja. 96.09.Ostale osobne uslužne djelatnosti,d.n. Ovaj razred uključuje astrološke djelatnosti,usluge pratnje,ženidbene urede,skrbi za kućne ljubimce,studije za tetovaže i piercing... Znači,morate točno definirati čime bi ste se bavili,jer ukoliko radite usluge iz 74.90.(npr.djelatnosti poslovnog posredovanja,savjetovanje u području poljoprivrede,zaštite ili sl., ne treba Vam MTU). Ukoliko npr.imate studio za tetovažu (iz 96.09.)treba Vam MTU a ukoliko iz iste grupe (96.09.)radite astrološke usluge, ne treba Vam MTU. Savjet: prilikom registracije obrta stavite kao osnovnu djelatnost neku za koju ne treba MTU (ukoliko će te se zaista njome i baviti)a sporednim,povremenim djelatnostima navedite ostale. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
IvanPZ odgovoreno: 10. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 10. prosinac 2009. Prvo sve pohvale za stranicu i forum! I ja imam nekoliko pitanja u vezi otvaranja obrta. 1. Da li mi je potrebna radna knjižica prilikom otvaranja obrta, odnosno trebam li je tražiti od svojeg trenutnog poslodavca. 2. Da li je potreban ugovor o najmu prostora ukoliko je prostor u vlasništvu osobe koja otvara obrt, odnosno što treba po tom pitanju? 3. Ukoliko ja otvaram obrt u prostoru u kojem živim a nisam vlasnik, sa vlasnikom moram potpisati ugovor o najmu? Koliko minimalno moram plaćati recimo za 15 m2, i kako se uopće regulira plačanje (kako on meni izdaje račun?) vlasniku kad je on fizička a ne pravna osoba? 4. Da li je bolje čekati početak 2010 godine zbog promjena sa oib brojem, pečatom...? Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
AlboCorvo odgovoreno: 14. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 14. prosinac 2009. Pozdrav svima! Također šaljem pohvale za forum - dobiti konkretne odgovore u moru preopćenitih dokumenata i spisa kojima internet i razni portali vrve, prava je sreća za nas koji želimo pokrenuti svoj posao. Pitanje za moderatora: Trenutno radim u jednoj turističkoj agenciji gdje sam stalno zaposlen. Istovremeno, htio bih otvoriti obrt, radi stjecanja dodatne zarade. No, u tom obrtu bih se djelomice htio baviti i poslovima u turizmu, kojima se bavi i moj trenutni poslodavac, što znam da zbog tržišnih pravila ne smijem. Moje pitanje je,isplati li se financijski dati otkaz u trenutnoj firmi,zaposliti se u svom obrtu, a kod trenutnog poslodavca svoje usluge rada naplaćivati preko fakture izdane od strane mog obrta? Nešto tipa "intelektualne usluge" ili nešto sl.? Naime, moja netto plaća je oko 5.000,00 kn, a bruto ispadne 8.204,00 kn. Da li bi se isplatilo raditi kao vanjski suradnik firme i mjesečno naplaćivati tih 8.204,00 kn kao uslugu od strane mog obrta prema toj firmi? Znam da bi nakon prvih godinu dana, kada bi premašio 85.000,00 kn prometa i ušao u sustav PDV-a, ustvari netto dobivao 23% manje od sadašnje bruto plaće, ali trenutno mi je najvažnija prva godina kada ću kretati u posao. Pitanje broj 2 - na temelju čega obrtnik, koji sam sebe zapošljava, uplaćuje doprinose? Naime,pročitao sam negdje da ne postoji konkretno plaća obrtnika, već on može dizati gotovinu sa računa obrta za bilo koje privatne svrhe i u principu zarada obrta je plaća. Kako se onda određuje visina mjesečnih doprinosa i kolika je minimalna? Zamolio bih mišljenje znalaca ! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 15. prosinac 2009. Odgovor za IvanPZ : 1. Da, tražite radnu knjižicu od poslodavca jer je morate dati na uvid prilikom otvaranja obrta s tim da će te je vratiti. 2. Ne, ne treba ugovor o najmu ukoliko je sjedište obrta Vaša nekretnina. 3. Ukoliko niste vlasnik nekretnine sva međusobna prava i obveze regulirate Ugovorom o najmu.Taj Ugovor i Vi i najmodavac morate predočiti poreznoj upravi.Ukoliko odredite cijenu koja "ne zadovoljava tržišnu vrijednost" tj.ukoliko porezna procjeni da je premala,dobit će te porezno rješenje sa izmjenjenim iznosom. Mjesečnu najamninu uplaćujete najmodavcu temeljem Ugovora (u kojemu stoji iznos i broj tekućeg računa najmodavca) a ne po izdanoj fakturi.Fizička osoba Vam ne izdaje račun ukoliko nije u sustavu poreznih obveznika. 4. Bolje je čekati početak 2010. ali ne zbog primjene OIB-a,što je samo tehnički dio promjene već iz razloga da ne bi ste zbog pola mjeseca poslovanja morali predavati godišnju poreznu prijavu. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 15. prosinac 2009. Odgovor za AlboCorvo : Ukoliko ste spremni uložiti u sebe,ukoliko imate poslovnog znanja,entuzijazma i dobre volje,ukoliko ste ispitali tržište na način da imate sigurne kupce svojih usluga,ukoliko ste spremni i na odricanja,ponekad i na 20-satni radni dan...naravno da je dobro pokrenuti vlastiti posao. Vaš kupac može biti i Vaš sadašnji poslodavac kao i drugi kojima trebaju usluge ili roba djelatnosti kojima se namjeravate baviti. I ne bojte se PDV-a, daj bože da daleko premašite čarobnih 85.000 kn.To je znak da dobro i zdravo poslujete a svakako i porez iz Vaših izdanih računa umanjujete pretporezom korištenim iz računa dobavljača. Obrtnik se prijavljuje na mirovinsko i zdravstveno temeljem izdanog Rješenja o upisu u obrtni registar i obrtnice.Sa ovim dokumentima,radnom knjižicom i potrebnim obrascima idete u HZMO/HZZO čime Vam počinje i obveza uplate doprinosa. Početkom svake poslovne godine,Porezna uprava Vam šalje na adresu prebivališta Rješenje o osnovici za uplatu doprinosa u toj godini.Za sve obrtnike osnovica je ista i za 2009.ona iznosi 4.849,00 kn. Po toj osnovici obrtnik mjesečno uplaćuje: 20% za mirovinsko osiguranje= 969,80 kn 15% za zdravstveno osiguranje= 727,35 kn 0,5% ozljede na radu= 24,25 kn ___________________________________________ Ukupni mjesečni obrtnički doprinosi= 1.721,40 na uplatne račune koje dobijete u Rješenju. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
AlboCorvo odgovoreno: 16. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 16. prosinac 2009. Dragi/a „ultra“ Puno hvala na odgovoru. Sada vidim da čak i u onim prvim mjesecima, kada možda ne bude posla, otvaranjem obrta i samozapošljavanjem neću ništa izgubiti, ako za trenutnog poslodavca radim kao vanjski suradnik – dapače, doprinosi od 1.721,40 kn manji su od onoga što moj poslodavac plaća pa bih netto mogao dobivati čak i više od trenutne plaće. Kao neki drugi korak zamišljam pravilno odabiranje poslovnih aktivnosti za koje bih se registrirao. Znam za nacionalnu klasifikaciju djelatnosti i za popis vezanih, odnosno povlaštenih obrta, ali me brine što nisam siguran za koje točno djelatnosti moram imati određene MTU, a za koje ne. Naime, trenutno si ne mogu priuštiti pravi najam i uređenje prostora, pa bih napravio ugovor o najmu s roditeljima koji posjeduju stan u kojem živimo svi zajedno i novac koji bi im proforma isplaćivao, opet dobio od njih – zanima me 2 stvari: Da li roditelji koji mi u najam daju npr. sobu za 1.000,00 kn, moraju plaćati porez kao najmodavci i po kojoj stopi (PDV 23%?)? Da li za slijedeće djeltanosti i usluge moram imati MTU kao i agencije ili samo ugovor o najmu: Usluge vođenja i praćenja turista na kulturološkim razgledima grada i županije te na izletima (ja bih samo naplaćivao uslugu vođenja, tj. praćenja, a ne bih organizirao cijele aranžmane, jer bi to onda već bio agencijski posao) Usluge internet prodaje knjiga,različitih specijaliziranih časopisa, glazbenih CD-a i DVD-ova Usluge internet prodaje različite sportske opreme i sl. – npr. jakne, majice, gojzerice, oprema za planinarenje i sl. Usluge internet prodaje različitih suvenira i poslovnih poklončića koji ne uključuju hranu ili pića (npr. licitarska srca, slike, itd.) Organizacija različitih evenata – koncerti, manifestacije, vjenčanja i sl. Hvala i pozdrav! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 20. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 20. prosinac 2009. Poštovani AlboCorvo : 1. Najprije, najam dijela nekretnine (sobe,npr.20-25 m2) ne mora se navesti u iznosu 1.000,00 kn.Dovoljno je 500,00 kn. Svakako Ugovor o najmu ovjerite kod javnog bilježnika i odnesite u Poreznu. Svota najamnine koju navedete ili od Porezne uprave procjenjena najamnina,umanjuje se za 30% i na obračunati iznos plaća se 15% porez na dohodak od imovine. 2. Kao što i sami navodite,usluga vođenja tj.praćenja turista nije kompletan turistički aranžman ali svakako Vam savjetujem upit pri turističkoj agenciji Vašeg grada kako ne biste došli u situaciju da Vam traže MTU za turističke agencije. Što se tiče internet prodaje svega dalje navedenog,ukoliko se radi o tranzitnoj prodaji,bez zaprimanja robe s Vaše strane-ne treba MTU. Ukoliko navedenu robu zaprimate i dalje prodajete, morate imati skladište za spomenutu robu a za skladište morate tražiti uvjerenje o MTU. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
matrjoshka odgovoreno: 21. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 21. prosinac 2009. Još jednom hvala na pomoći. Imam još jednu nedoumicu. Imam rječnike koje bi htjela unijeti u imovinu obrta, ali ne znam da li je unosim kao dugotrajnu ili kratkotrajnu, jer im je nabavna vrijednost manja od 2000.00 kuna. Hvala unaprijed na odgovoru! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 21. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 21. prosinac 2009. @matrjoshka : Ne možete ih unijeti u dugotrajnu imovinu.Sve stvari i prava čija je pojedinačna nabavna vrijednost manja od 2.000,00 kn mogu se jednokratno otpisati neovisno o njihovom vijeku trajanja.Riječ je o sitnom inventaru koji se NE unosi u popis dugotrajne imovine već se izdatak za njegovu nabavu knjiži u Knjigu primitaka i izdataka na temelju plaćenog računa dobavljaču. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba123 odgovoreno: 22. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 22. prosinac 2009. Lijep pozdrav. Imam nekoliko pitanja vezanih za otvaranje obrta. Bavio bih se savijanjem i prodajom proizvoda od(vrlo tanke) žice.Za početak bih proizvodio u vrlo malim količinama(nešto kao za probu). Nisam metalurške struke niti imam radnog iskustva u metalurgiji. P-1:kako registrirati takav obrt(kategorija-djelatnost) a da ne moram polagati majstorski ispit niti zapošljavati nekoga iz struke? P-2:može li se takav obrt registrirati na kućnu adresu(jer nemam radionu koja bi zadovoljavala sve tehničke uvjete)? P-3:je li to slobodni ili vezani obrt? Unaprijed hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
IVANX71 odgovoreno: 22. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 22. prosinac 2009. Pozdrav svima. Planiram otvoriti obrt koji bi se bavio prizvodnjom piljene građe (pilanu) i stolariju. Može mi odgovoriti dali se za naveden djelatnosti traži pri otvaranju obrta papiri za prostor u kojem se navedene djaltnosti mogu obavljati ? Unaprijed hvala na odgovoru ! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 24. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 24. prosinac 2009. @proba123 : Molim Vas da pobliže definirate savijanje proizvoda od žice.Radi li se o prizvodnji primarne prerade čelika,aluminija,bakra,hladnom valjanju vrpci,oblikovanju i profiliranju? Neke od navedenih djelatnosti su vezane a neke slobodne. U svakom slučaju,niti jedna se ne može registrirati na stambeni prostor.Potreban je poslovni (radiona) koji zadovoljava minimum tehničkih uvjeta. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
proba123 odgovoreno: 24. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 24. prosinac 2009. Pozdrav. Radi se o oblikovanju i profiliranju. Hvala na brzom odgovoru. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Macace odgovoreno: 29. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 29. prosinac 2009. Sto znaci da obrtnik odgovara svojom imovinom u slucaju da nemam niti nekretnine niti pokretnine na svoje ime? Hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 29. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 29. prosinac 2009. @ Macace: Znači da, ukoliko ostanete dužni vjerovnicima ili državi, a ne mogu se naplatiti novčano, nemaju mogućnost naplate iz imovine (nekretnina ili pokretnina). U tome slučaju,slijedi zatvorska kazna (mada su ovakve krajnje mjere i puno rjeđe). Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
tea26 odgovoreno: 30. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 30. prosinac 2009. Pozdrav svima! Do unatrag 10 dana bila sam zaposlena. Sada čekam da dobijem papire od bivšeg poslodavca da se mogu ponovo prijaviti na zavod za zapošlajvanje. Sa zavoda imam pravo i na novčanu naknadu. Međutim planiram kroz idući mjesec otvoriti svoj obrt. Zanima me da li u tom slučaju ostajem bez prava na novčanu naknadu? Čula sam da je navodno moguće tražiti jednokratno isplačivanje naknade? Da li je to istina? Unaprijed hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 30. prosinac 2009. Dijeli odgovoreno: 30. prosinac 2009. tea26 je napisao: Pozdrav svima! Do unatrag 10 dana bila sam zaposlena. Sada čekam da dobijem papire od bivšeg poslodavca da se mogu ponovo prijaviti na zavod za zapošlajvanje. Sa zavoda imam pravo i na novčanu naknadu. Međutim planiram kroz idući mjesec otvoriti svoj obrt. Zanima me da li u tom slučaju ostajem bez prava na novčanu naknadu? Čula sam da je navodno moguće tražiti jednokratno isplačivanje naknade? Da li je to istina? Unaprijed hvala! pravo na naknadu sa zavoda imate u slučaju ako ste radili minimalno godinu dana neprekidno, te ukoliko ste dobili otkaz od poslodavca, ako ste sami dali otkaz ili sporazumni nećete dobiti naknadu. Ukoliko otvorite obrt u tijeku primanja novčane naknade istu nećete više primiti. Doduše može se desiti greška da vam isplate naknadu u vremenu registracije obrta, za što ćete odgovarati. Isplata naknade sa zavoda se vrši jednokratno u iznosu od 70% prihoda koje ste imali kod poslodavca što ne traje stalno (ovisno koliko ste dugo bili prijavljeni do dana otkaza) Kod otvaranja ovrta priložite potvrdu da ste na burzi pa nećete platiti jedan dio pristojbe u iznosu od 200,00 kn. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Macace odgovoreno: 2. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 2. siječanj 2010. Kad na zavodu radite plan za zaposljavanje i spomenete samozaposljavanje imate pravo dignuti sve novce odjednom, tj. dati zahtjev za to i tek onda pokrecete proces registracije obrta. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Simply odgovoreno: 6. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 6. siječanj 2010. Pozdrav! Trenutno sam na porodiljnom dopustu,do 08.03. 2010.Kolegica i ja zaposlene smo kod istog poslodavca,frizerke smo.Planiramo otvorit Zajednički obrt.Prostor bi unajmile,našle smo prostor i planiramo idući tjedan platiti predujam.Također u planu je bilo da ja,dok korisim porodiljni riješavam papirologiju i otvorim obrt,no sad sam na ovom super forumu pročitala da ne mogu bez suglasnosti poslodavca otvoriti obrt.E sad molila bih savijet,da li da čekam istek porodiljnog,dam otkaz pa krenem u otvaranje obrta ili neke stvari mogu sad početi obavljti?Naglašavam da s poslodavkom nisam u dobrim odnosima i ne mogu se ništa dogovoriti. Unaprijed hvala. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Omerta_man odgovoreno: 6. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 6. siječanj 2010. Možete već sad početi rješavati stvari, kao ugovor o najmu, ortački ugovor ako ćete zajednički otvarati obrt, popis aparature i sl. možete odmah otvoriti obrt bez početka pa eventualno kad rješite sve stvari prijaviti početak rada. Osobno bih savjetovao da rješite stvari sa starim poslodavcem, imate vremena. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
garagana odgovoreno: 12. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 12. siječanj 2010. Osoba je otvorila obrt dok je bila u stalnom radnom odnosu kod druge osobe. Predala je potrebnu dokumentaciju na mirovinsko, a na socijalno nije jer nije dobila rješenje sa mirovinskog. Sada je izgledno da će prekinuti radni odnos. Da li se mora prijaviti kao zaposlen u svoj obrt i na koji način će plaćati socijalno i mirovinsko ako se ne mora "zaposliti" u svom obrtu? Hvala! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
ultra odgovoreno: 15. siječanj 2010. Dijeli odgovoreno: 15. siječanj 2010. Nakon odjave sa hzmo/hzzo od strane poslodavca,osoba koja ima otvoren obrt mora biti osigurana po obrtničkoj osnovici.Prijavljuje se na mirovinsko i zdravstveno,od porezne uprave dobija rješenje o visini doprinosa,za koje svaki mjesec mora sama ispuniti uplatnicu i uplatiti. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.